Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähivanhempi ei halua olla lasten kanssa

Vierailija
24.06.2021 |

Miten toimisitte, jos ex-vaimo ei halua olla omien lasten kanssa. Meillä on vuoroviikko vanhemmuus ex:n toiveesta. Kesän osalta hän on tehnyt excelin viikoista. Lapset ovat minulla 8 viikkoa, hänellä 2. Tarvitsee kuulemma omaa aikaa. Kyselin voisiko joustaa elatusmaksuista. Ei kuulemma voi. Mitähän tässä tekisi? Haluan olla lasteni kanssa, mutten kustantaa ex-rouvan lomailua.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys lastenvalvojaan. Näytä hänelle exel-taulukko ja mahdolliset tekstiviestit/ sähköpostit aiheesta. Todennäköisesti pääset lähivanhemmaksi. Elatusmaksut myös tarkistetaan tämän kesän osalta.

Vierailija
2/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että sitten pitää saada koko kuukauden lapsilisät itsellesi lasten lomaa varten ym ja maksat vain puolet elatusmaksusta. Jos sitäkään. Muuten lastenvalvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko todella noin? Voiko lähivahemmuuden saada noin helposti? Äiti ei siihen varmasti suostu, koska menettää lapsilisät. Itse en välitä lapsilisistä tai mistään muustakaan. Kunhan saisin vanhempana olla tukena ja turvana lapselle.

Ap

Vierailija
4/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että sitten pitää saada koko kuukauden lapsilisät itsellesi lasten lomaa varten ym ja maksat vain puolet elatusmaksusta. Jos sitäkään. Muuten lastenvalvoja.

Mikään sanominen ei auta. Hän ei vastaa sähköposteihin, viesteihin tms. Ainoa mihin reagoi on se, jos "uhkaan" olla ottamatta lapsia.

Vierailija
5/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko todella noin? Voiko lähivahemmuuden saada noin helposti? Äiti ei siihen varmasti suostu, koska menettää lapsilisät. Itse en välitä lapsilisistä tai mistään muustakaan. Kunhan saisin vanhempana olla tukena ja turvana lapselle.

Ap

Just joo ja höpö höpö. Aloituksessasi valitat rahasta ja siitä, että exäsi on pyytänyt sinua olemaan enemmän lasten kanssa kuin sinä.

Vierailija
6/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähivanhemmuus sovitaan vanhempien kesken. Sanot, että pidät lapset vaikka koko kesän, jos osoite muutetaan virallisesti. Lähivanhemmuuteen tarvitaan vain osoitteen muutos

Vierailija
7/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vaikea ihminen.. no sanot että asia täytyy selvittää, koska rahasta tiukkaa jos 8 vkoa on lapset sinulla

Vierailija
8/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap et halua olla lasten kanssa 8 viikkoa? Itse huutaisin riemusta, jos lasten isä antaisi minulle tällaisen lahjan.

Vierailija
9/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ap:lla ei ole lapsia, parisuhdetta, perhettä. Tarkoitus on TAAS pelkkä vihan kylväminen naisia kohtaan.

Vierailija
10/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen tapaus, niin ap kuin lasten äitikään ei halua olla lasten kanssa.

Miksi ap valitat, ettei lähi halua olla lasten kanssa, kun et itsekään halua?&

Vierailija
11/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo otsikko jo itsessään ristiriidassa itsensä kanssa. Lähivanhempi on lähivanhempi, miten niin ei halua olla lastensa kanssa kun kerran on lähivanhempi! Harmi, että lapsistasi on sulle vaivaa, jospa ajan kanssa käyvät vähemmän.

Vierailija
12/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, mitäpä jos annat exän tehdä nuo huonot valintansa ja olet lasten kanssa vaan? Minusta exäsi on höntti kun ei halua olla lasten kanssa. Ajattelen tässä lähinnä lasten olemista -kuinka hyvä heillä on olla vastentahtoisen äidin kanssa? Asiat ei varmaan menneet tasan liiton aikana, ei nyt eikä tulevaisuudessa. Mutta lapsuus on se lyhyt aika, ja sinä olet tärkeä lapsille. Voit tietysti myös ajaa tasapuolisuutta raha-asioihin tai lähivanhemmuuteen. Mutta lapsen etu on se, että edes jompikumpi osaa ajatella isosti ja pohtia, missä lapsella on hyvä. Kiva että sinä tykkäät lapsistasi!

Vierailija
13/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Just joo ja höpö höpö. Aloituksessasi valitat rahasta ja siitä, että exäsi on pyytänyt sinua olemaan enemmän lasten kanssa kuin sinä.

Kuka etä haluaa maksaa lähivanhemmalle elatusapua, vaikka lapset on siellä etällä? Joku törppö maksaa. Nyt ap kova kovaa vastaan. Ikinä ei kannata suostua ja joustaa vain toisen hyväksi. Myös toinen antaa omastaan.

Vierailija
14/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Ap:lla ei ole lapsia, parisuhdetta, perhettä. Tarkoitus on TAAS pelkkä vihan kylväminen naisia kohtaan.

Ikävä kyllä ei ole provo. En ole iso tuloinen. Haluan olla lasteni kanssa ja kantaa heistä vastuuta. Olen mielellään heidän kanssa. Mutta en halua maksaa elatusmaksua äidille, jos hänellä ei ole lapsista kuluja.

Raha ei ole tärkeintä, mutta miksi äidin pitöisi saada elarit & lapsilisät jos hänellä ei ole kuluja.

Äiti on myös lapsille sanonut että haluaa omaa aikaa. Kyseessä ei ole erityslapset vaan normaalit, "helpot" lapset

Vierailija
15/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap et halua olla lasten kanssa 8 viikkoa? Itse huutaisin riemusta, jos lasten isä antaisi minulle tällaisen lahjan.

Etkö osaa lukea? Ap haluaa, mutta ei halua maksaa lähivanhemmalle tuon 8 viikon aikana, mikä onkin oikein.

Vierailija
16/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuka etä haluaa maksaa lähivanhemmalle elatusapua, vaikka lapset on siellä etällä? Joku törppö maksaa. Nyt ap kova kovaa vastaan. Ikinä ei kannata suostua ja joustaa vain toisen hyväksi. Myös toinen antaa omastaan.

Raha vaan mielessä. Rahasta pitää tapella, viis siitä ettei lapset saisi ruokaa. Ei näytä muutenkaan olevan kuin raha, raha, raha. Lapset ja heidän tyytyväisyys sivuseikka. Työntäkää hanuriin rahanne ja antakaa lapset sijoitukseen.

Vierailija
17/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä ei ole provo. En ole iso tuloinen. Haluan olla lasteni kanssa ja kantaa heistä vastuuta. Olen mielellään heidän kanssa. Mutta en halua maksaa elatusmaksua äidille, jos hänellä ei ole lapsista kuluja.

Raha ei ole tärkeintä, mutta miksi äidin pitöisi saada elarit & lapsilisät jos hänellä ei ole kuluja.

Äiti on myös lapsille sanonut että haluaa omaa aikaa. Kyseessä ei ole erityslapset vaan normaalit, "helpot" lapset

Voitko kertoa, että miksi valitat, jos raha ei kerran ole tärkeintä ja haluat viettää lastesi kanssa aikaa? Mikä siis on ongelma? Mitä sitten, että äiti haluaa omaa aikaa?

Vierailija
18/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan tämän myös niissä tuhannessa aloituksessa, joissa sukupuolet ovat toisin päin.

Vierailija
19/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Täälläkin alkoi kellot kilkattaa. Narskuko tässä etsii neuvoja miten toimia?

Vierailija
20/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämättömiä vastauksia taas ketju täynnä. Kyllä te miesvihaajamammat olette sekaisin. Ihan oikeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi