Nainen, oletko koskaan lyönyt miestä tai muuten käyttäytynyt väkivaltaisesti tätä kohtaan?
Polkinut, sylkenyt, repinyt hiuksista tms. Tai harjoittanut tarkoituksellista henkistä väkivaltaa. Miettikää! Rehellisiä vastauksia, kiitos.
Kommentit (89)
Kyllä, kun narsistikusipää oli aina kovakourainen, eikä mikään puhe auttanut niin yritin lyödä häntä. En onnistunut. Mutta silti hävettää että alennuin ko. tasolle. Nykyisessä suhteessa en voisi kuvitellalaan kajoavani mieheeni, ihan oksennus tulee suuhun pelkästä ajatuksesta, että yrittäisin satuttaa tuota kultaista olentoa 😐
Olen kerran lyönyt täysin vierasta miestä kasvoille kun tarrasi rintoihini kiinni ruokakaupassa. Inhoan väkivaltaa mutta tuossa tilanteessa toimin refleksinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisen lyönti ole millään tavalla verrattavissa miehen tekemään väkivaltaan. Suurimmalla osalla on surkea tekniikka ja vähän voimaa. Todennäköisempää että lyönti sattuu naista itseään enemmän kuin mieheen.
Minua on puoliso muutaman kerran lyönyt, mutta vain hyvästä syystä ja ärsytettynä (itse olen jättänyt lyömättä vastaavissa tilanteissa). Lyöminen on käytännössä oli harmitonta, kun sai väistettyä ja estettyä, mutta ei sitä periaatteen vuoksi voi tietenkään hyväksyä. Ihan sama juttu kuin lasten kanssa.
Eikös tutkimustenkin mukaan miehiin kohdistu parisuhteissa lukumääräisesti enemmän väkivaltaa kuin naisiin? Naisiin kohdistuvat väkivalta on kuitenkin paljon vakavampaa ja siitä tule missään tapauksessa hyväksyä.
Tukasta vetäminen on paljon ikävämpää, mutta se loppui kun uhkasin ajaa kaljuksi seuraavan kerran jälkeen.
Kyllä parisuhteissa väkivalta kohdistuu naisiin ja mies on tekijä. Eri tilastojen mukaan( yhdistetty eri tilastoja, ei siis pelkästään rikosilmoituksia)- tekijä noin 80 % on mies ja noin 80% uhri on nainen, ja s e k suaalirikoksissa 95% uhri on nainen. Lisäksi Suomi on erityisen vaarallinen maa naisille parisuhteissa. Mies saa todennäköisemmin turpaan kadulla, kuin kotona.
Ihmeellistä yrittää vääntää tätäkin asiaa naisten suåyyksi. Etkö lue lehtiä tai kuuntele mediaa. Vai onko se niin, että naisiin kohdistuva parisuhdeväkivalta on normi ja normaalia, mutta miehiin kohdistuva ei.
Kyllä, lyönyt ja potkinut. Thainyrkkeilyharjoituksissa.
Olen koska olen äkkipikainen. Jälkeenpäin kyllä kaduttanut mitä tuli tehtyä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exäni sylki naamalle, löi avokämmenella kasvoihin ja joskus nyrkillä selkäänkin suuttuessaan. Siis nainen. Minun piti pitää käsistä kiinni kun eukko sähisi. Asiasta ei saanut puhua tilanteen jälkeen ja jos yritti, täysi kielto päällä ja uusi raivo alkoi nousta. Eipä ollut herkkua, mutta miehenä oli vain nieltävä.
Miksi jäit suhteeseen? Oma vikasi- ja miksi et tehnyt rikosilmoitusta pahoinpitelystä?
Huomasin kysymyksen vasta nyt. No olin tuolloin aika nuori, vähän reilu parikymppinen ja en sillä tavalla ihan tiennyt miten olisi pitänyt toimia. Lisäksi ihmistuntemukseni oli tuolloin heikonlainen, kuten useilla nuorilla miehillä on. Sen epämiellyttävän paskan sitten vaan otti muun kustannuksella. En tietenkään tehnyt rikosilmoitusta, koska häpesin tilannetta ja muutenkin se olisi ollut turhaa.. tästä on aikaa kuitenkin jo 20 vuotta, jolloin näistä asioista ei kyllä puheltu muutenkaan.
Nykypäivänä, jos nykyinen puolisoni osoittaisi minkäänlaista merkkiä fyysisestä aggressiosta, laittaisin homman pakettiin samantien. Tiedän, että fyysinen päällekäynti on halveksunnan muoto, eikä sellaisella suhteella ole mitään edellytyksiä.
Väkivaltainen nainen tarvitsee ymmärtäväistä miestä. Itsehillintä on puutteellista.
Minua vaimo löi viimeksi käärityllä lehdellä korvaan yllättäen ja takaapäin. On tosi häpeissään asiasta jälkeenpäin ja esimerkiksi silitti korvaani 5 minuuttia myöhemmin. Ollaan kyllä puhuttu ettei hän löisi, mutta toistaiseksi lyömistä tapahtuu pari kolme kertaa vuoteen.
Lisään että vaimo käy terapiassa ja syö mielialalääkkeitä. Onneksi hän ei kuitenkaan ole lyönyt kädellä päähän kuin kerran tässä 3,5 v aikana. Pelästyi sitä itsekin.
Motiiviksi kertoo, että olen ärsyttävä.
En kyllä ole koskaan käynyt miehen päälle ja henkikultani on sen verran kallis etten käykään.
Kerran baarin vessakäytävällä tuntematon mies tarttui kaksin käsin kurkusta ja alkoi kuristaa minua. Paniikissa löin miestä nyrkillä kasvoihin ja pääsin juoksemaan karkuun. Se oli kyllä shokeeraava ja traumatisoivakin tilanne, sillä ihan heti en päässyt miehen otteesta irti. Paikalla ei ollut muita eikä turvamies tehnyt mitään, kun menin paniikissa selittämään tilannetta...