Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelan etuudet ja verotus

Vierailija
19.06.2014 |

Kuinka paljon saat suunnilleen verotettavia etuuksia kelasta/ansiosidonnaista yms. ja mikä on veroprosenttisi?

Oletko hakenut muutosverokorttia ja saanut pienennettyä prosenttia siitä "normi" 20% alemmas?

Onko sinulla jotain vähennyksiä kuten asuntolaina, palkkatuloja tms jotka alentavat prosenttia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni siis n. 15,5t/vuosi etuusrahoista olisi laskurin mukaan tarve ottaa vähintään 26,5% veroja, joka kuulostaa melko hurjalta jos vertaa palkkatulon verotukseen..

Ymmärrän toki ettei etuustuloista voi laskea samanlaisia vähennyksiä kuin palkkatulosta, mutta jos laskettaisiin palkkaa vuodelle tuo 15,5t, veroprosentti olisi 8,5% ilman perusvähennyksiä kuten työmatkoja yms...

Voiko tuo pitää paikkaansa?

ap

Vierailija
2/6 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää se paikkansa, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se vaan oteta se prosentti mikä se on (20) eikä siihen voi itse vaikuttaa millään verokorteilla? 

Vierailija
4/6 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 21:33"]

Eiks se vaan oteta se prosentti mikä se on (20) eikä siihen voi itse vaikuttaa millään verokorteilla? 

[/quote]

kyllä siihen prosenttiin voi itse vaikuttaa!

Vierailija
5/6 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemalla muutosverokorttia, sitä prosenttia voi kyllä muuttaa, mutta tässä yritän juuri selvitellä että millä ihmeen tuloilla ihmiset sitten on saaneet niitä alle 20% kortteja kun ei tuo 16,5t/v nyt minun mielestä niin hirveän paljoa ole kuitenkaan...:/

Ja jos kelaan toimittaa palkkaverokortin, kela lisää siihen 2% ja perii sen mukaan verot, kuitenkin aina vähintään 20% ellei ole sitten tuo erikseen toimitettu muutosverokortti jossa pienempi prosentti.

ap

Vierailija
6/6 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko paikalla ketään kotiäippää tai esim työtöntä joka osaisi kertoa mikä oma etuustulo ja paljon menee veroa?