5-vuotiaalle valjaat?
Exäni on lähdössä lasten kanssa mökille ja ottaa minun lapseni mukaan. Yhteensä lapsia mukana 4. Koululainen, minun 5-vuotias ja heillä on vielä taapero ja vauva.
Ostin 5- vuotiaalleni valjaat, että käyttävät niitä siellä reissussa, kun eivät kuitenkaan osaa kaikki lapsia vahtia.
Äsken exä haki lapsen ja katsoi minua niinkuin typerystä, kun kerroin miten valjaita käytetään. Ei nyt ilmeisesti aijo käyttää niitä valjaita. Pitäisikö minun kuitenkin kieltää heitä ottamasta tuota lasta mukaan, kun eivät niitä valjaita kuitenkaan käytä?
Kommentit (19)
En kyllä tajunnu, kenen nuo lapset on. Eikö lapsesi usko ohjeita?
Siis exäni vaimolla on koululainen ja sitten heillä on 2 yhteistä lasta. Minulla ja exällä on 5-vuotias. Kyllä lapsi ohjeita uskoo, on ihan normaali, mutta miten exä muka voi vahtia kaikkia lapsia. Viimeksi olivat Korkeasaaressa ja lapsellani oli heti polvessa haava, kun tuli kotiin. Muitakin mustelmia tullut. Ja ei 5-vuotias mitään konttauakypärää enää tarvitse
Meillä on valjaita käytetty sellaisilla 1,5-2,5-vuotiailla kaupunkilomilla. Jos viisivuotiaasi on ns. normaali, hän ei todellakaan tarvitse valjaita...
t. Neljän alle kouluikäisen äiti, joka ei vielä koskaan ole onnistunut yhtään lasta hukkaamaan.
No mutta exäni ei osaa vahtia lapsia, kun lapsi ei ole heillä kuin viikonloppuisin.
No jos ei valjaita suostunut ottaa nii kai annoit mukaan ratsupiiskan?
Vahtiihan se niitä kahta muuta omaa lastaan joka päivä. Mikä erikoislapsi se sun viisvuotias oikeen on, jos sitä vahtiakseen tarttee valjaat ja jonkun koulutuksen suunnilleen :D johan isä ja uus vaimo on saaneet pitkään nuo yhteisetkin lapsensa hengissä pidettyä.
Mustelmat ja naarmut on ihan arkipäivää ton ikäsillä. Pitäähän niiden saada touhuta ja oppia. Se on elämää.
Nyt en kyllä ymmärtänyt ruota piiskaa?!!
Mietin nyt koko ajan, että pitäisikö vain kieltää menemästä sinne mökille. Ulkomaan matkastakin on exä puhunut, mutta miten voin luottaa, että käyttää niitä valjaita sielläkään.
On tässä muutakin. Exän luona tekevät aina pahoja ruokia mitä lapsi ei syö. Esim. Kalakeittoa ja lapseni ei pidä kalasta. Ajaa siellä usein pyörälläkin ja en minä oöe antanut kypärää mukaan. Ulkovaatteet on ihan likaisia, kun lapsi tulee kotiin, joten selvästikkään eivät ulkona varo yhtään. Kovillakin pakkasilla ovat joskus olleet ulkona, kun joskus sanoivat, että voisinko pakata mukaan paksummat talvikintaat, kun lapsen sormet palelee. Tämä lista on ihan loputon
Pakko olla provo jos ei pakkasella saa olla ulkona eikä liata ulkovaatteitaan :D
Sä et voi olla tosissas! Mitä sun päässä liikkuu? :o
Tylsä provo, mut juhannushuvinsa kullakin.
Jos et ole Porvoosta, niin soita nyt kiireesti sille exällesi, että kytkee lapsesi pyykkinarulla sängynjalkaan, ettei vaan putoa veteen. Ajatella, nehän saattavat jopa uida siellä mökillä!
Eikös siellä ole kaksi aikuista eikä vain sinun exäsi? Kai ne nyt molemmat niitä mukuloita vahtii.
Provohan tämä mutta totta kuitenkin. Mies haki äsken lapsen meille juhannuksen viettoon. Lapsi on 5-vuotias ja äiti oli ihan oikeasti ostanut sille valjaat, kun ei usko että pystytään mäkillä vahtimaan, saati sitten ulkomailla. Ja nuo muutkin kohdat. Ei laita paksuja kintaita mukaan talvella, kun ei niin kovilla pakkasilla ulos mennä. Ja raivoatui, kun kuuli että lapsi saanut täällä meidän pihassa polkea kolmipyörällä ilman kypärää. Kyselee myös aina tarkasti mitä meillä on syäty ja murehtii miten hänen lapsensa ei ole tottunut syömään moista ruokaa. Hyvää juhannusta muillekkin. Me jätetään noi valjaat nyt kuitenkin käyttämättä
Polvessa haava, voi kyynel. Saako sun lapses tehdä mitään vai kääritkö kuplamuoviin ennen, kuin päästät ulos nätisti istumaan nurmikolle viltin päälle?
Minä annoin taas exxälle kantorepun et kuljettaa 8v poikaa.
Mistä sait ostettua niin isot valjaat että mahtuu 5-vuotiaalle? etsin juuri sellaisia eikä mistään löydy. Ollaan menossa perheen kanssa ulkomaanmatkalle ruuhkaisaan kaupunkiin ja erityislapsemme on kova säntäilemään sinne tänne... Kaikki valjaat vaan on niin pieniä... :(
Kai laitoit mukaan konttauskypäränkin?