Teini totesi minun olevan itsekäs, koska olen hänet tähän maailmaan saattanut
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totesi minunkin teinini. Kaikki oli minun syytä, kun hän kuulemma ei ollut halunnut syntyä, mutta minä itsekkäästi hänet tein.
Nyt kaksikymppisenä on jo toista mieltä ja ajattelee, että jokainen on vastuussa siitä, millaiseksi elämänsä tekee.
Ei ole silloin, jos vanhemmat ovat tosi kontrolloivia tai haluavat lapsen tekevän kaikenlaista, mistä hän on onneton väittäen sen olevan tämän parhaaksi, koska palkinnon saa vasta myöhemmin jne.
En siis tarkoita, että olisit tällainen, just sayin’.No meidän tapauksessa kyse siis oli, kun minulla ei ollut varaa aina uusimpaan iphoneen, kun se ilmestyi ja läppäriksi ostin jonkun tavallisemman version (ja huomattavasti halvemman) kuin jonkin macbookin.. Elämä oli pilalla, kun ei ollut päässyt Intiaan joululomalla, kuten luokkakaverinsa, vaan mentiin mummolaan.
Nyt tajuaa vanhempana, että ei voi elää miljonäärin elämää, jos on duunarivanhemmat. Joten lähti opiskelemaan vähän parempipalkkaisiin hommiin, kuin vanhempansa
Monella duunarilla on parempi palkka kuin akateemisilla. Ja työkin on sillä tavoin mukavampaa, ettei sitä jää pohtimaan vapaa-ajallaan. Vai onko kukaan kuullut putkimiehestä, joka heräilee öisin huolestuneena pohtimaan työasioitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyteinit voivat tällaisia puhuakin. Sen verran näyttävät olevan pihalla lähes kaikesta.
He tiedostavat maailman huonon tilanteen, joka johtuu ihmisten lisääntymisestä. Eivät he ehkä niin pihalla olekaan.
Aloittakoot sitten väen vähentämisen itsestään.
Miksi? Jos ei ole itse lisääntynyt vaan on lisääntymisen uhri.
Oikeassa oli. Olen myös tuntenut aina samoin. Nyt kun tässä kuitenkin ollaan, täytyy vain koittaa tehdä elo mahdollisimman mukavaksi. Hakuna matata.
Sano että teini voi aina tehdä itsemurhan jos elo liikaa ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyteinit voivat tällaisia puhuakin. Sen verran näyttävät olevan pihalla lähes kaikesta.
Useimmat nykyajan fiksut nuoret ovat omaa aiempaan viisaampia. Kuten mekin olimme edeltäjiämme. Toki tämä ei päde joka yksilöön, ja osan nuorista olemme pilanneet me vanhemmat ihan itse ;)
Nuoret tekevät paljon itsemurhia. Tai ainakin yrittävät.