Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalaa tajuta, että olen ollut jo 3 vuotta työttömänä :0

Vierailija
23.06.2021 |

Siis jestas, mihin nämä vuodet ovat vierineet?

Näin pitkästä aika kavereita, niin kaikki vain päivittelivät ja yksi töksäytti, etten varmaan kohta työllisty ollenkaan, jos en ala aktiivisesti hakea töitä. Myöhemmin kyllä pyysi tuota anteeksi.

Oletteko olleet pitkäaikaistyöttöminä (arg, kamala sana, mutta sellainen kai olen)? Tuntuu, että pitkäaikaistyöttömyys on leima otsassa. Kun sen saa, niin mahdollisuudet työllistyä vähenevät kaiken aikaa :(

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Sitten se harmittaa kun on 30 vuotta työtön.

Vierailija
2/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan hakea ihan kaikkea mahdollista mihin koulutus riittää, kyllähän se niin vaan on että kohta ei auta kun kouluttautua lisää tai jotain työharjoittelua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä sain töitä 7 vuoden jälkeen niin saat sinäkin. Ja jos ihan rehellisiä ollaan niin en edes hakenut töitä ennen kuin viimeisen vuoden aikana. Ensin piti saada pää kuntoon kun sinne oli jäänyt kaikenlaista.

Vierailija
4/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käyminen on niin kamalaa, että ei haittaa yhtään olla työtön.

Vierailija
5/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mihin nämä vuodet ovat vierineet"?

Oisko nyt viimeistään aika ottaa peukalo perseestä ja aloittaa työnhaku?

Vierailija
6/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 3 vuoden jälkeen työtön ei enää kuntoudu ns normaaliksi kansalaiseksi. Alkaa sosiaaliset ongelmat. Perhe kärsii. Osa tarttuu pulloon.  Osa masentuu

Tarvitaan monialaista osaamista jotta psykososiaalinen vyyhti saadaan avattua

Vierailija
7/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myös kolme vuotta työttömänä. En ole mielenterveyspotilas vaan ihan toimin niinkuin muutkin arjessa. Hoidan itseäni ja lapseni asioita. Teen ruokaa, maksan laskuja, käyn lenkillä, tapaan kavereita jne, käyn kahviloissa. Kun on työelämästä ulkona, alkaa tajuamaan millaista se työelämä Suomessa oikein on. Monet ovat paikoissa missä eivät viihdy, on huonoa johtamista, on huonoa työilmapiiriä jne. Paljon olisi korjaamisen varaa. Olen alkanut harkita yrittäjäksi ryhtymistä, saisi itse päättää asioistaan, eikä tarvitsisi katsella mitään mulkkuja esimiehiä eikä muutakaan kiusaamista mikä kuuluu suomalaiseen työkulttuuriin.

Vierailija
8/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna_sos kirjoitti:

Yleensä 3 vuoden jälkeen työtön ei enää kuntoudu ns normaaliksi kansalaiseksi. Alkaa sosiaaliset ongelmat. Perhe kärsii. Osa tarttuu pulloon.  Osa masentuu

Tarvitaan monialaista osaamista jotta psykososiaalinen vyyhti saadaan avattua

No mitäs helvettiä.

Vierailija
9/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taasen epäilisin, ettei se enää tuossa vaiheessa edes harmita.

Vierailija
10/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta? Itse olen ollut 8 vuotta.

Vierailija
11/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu 12v työtön.

Vierailija
12/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taasen epäilisin, ettei se enää tuossa vaiheessa edes harmita.

Kyllä harmittaa

Vierailija
13/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä, vain työelämässä olevat ystävät jaksavat kuittailla valinnastani.

Vierailija
14/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eii ole hyväksi ihmiselle koska ihmisen aivoissa alkaa väistämättä tapahtuua muutoksia negatiiviseen suuntaan kuten esiim on olemassa vaikka antiikin kreikkalaisesta filosofiasta sellainen luolavertaus jossa vangit istuvat luolassa monia vuosia selkä luolan suuhun nähden ja näkevät kaiken vaiin varjoiina luolan seinämillä ja mielikuvituuus muovaaa siitä avngeille oman maaailmankuvansa milä on valheeellinen suhteessa todellisuuuteeen.

Vierailija
15/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se eii ole hyväksi ihmiselle koska ihmisen aivoissa alkaa väistämättä tapahtuua muutoksia negatiiviseen suuntaan kuten esiim on olemassa vaikka antiikin kreikkalaisesta filosofiasta sellainen luolavertaus jossa vangit istuvat luolassa monia vuosia selkä luolan suuhun nähden ja näkevät kaiken vaiin varjoiina luolan seinämillä ja mielikuvituuus muovaaa siitä avngeille oman maaailmankuvansa milä on valheeellinen suhteessa todellisuuuteeen.

ELii kun ihminen on pitkään syrjässä muusta elämästä eikä kohtaa sitä elämää niiin alkaa mielikuvitus maaalaamaaan omaa todellisuuden kuvaa mielikuvituksensa kauttta.

Vierailija
16/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! On tuttua. Jossain vaiheessa alkoi masentaa ja ajattelin bolevani realesti, kun uskoin, etten ikinä työllisty. Onneksi olin väärässä.

Mun vinkki on tossa tilanteessa ottaa kaikki tempputyöllistämispaikat vastaan ja jos sellaisessa on, samalla ja sen jälkeen hakea oikeaa työtä, ihan sijaisuuksia ja päivän varamiestöitä mitä nyt onkaan tarjolla. Ei kannata sanoa ei, vaikka rahallisesti tuosta ei hyötyisikään.

Olen kai harvinaisuus, mutta tosiaan sain lyhyen osa-aikatyön temppukurssin jälkeen ja siitä poiki parempia sopimuksia.

Vierailija
17/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ELii kun ihminen on pitkään syrjässä muusta elämästä eikä kohtaa sitä elämää niiin alkaa mielikuvitus maaalaamaaan omaa todellisuuden kuvaa mielikuvituksensa kauttta.

Tarpeeksi pitkään kun sinnittelee työelämässä, ei pysty näkemään elämää työelämän ulkopuolella. Mieli alkaa laukata: miten maksan laskut työttömänä ynnä muuta. Mitä muut ajattelevat minusta? Ja kun sinut potkitaan ulos, kukaan ei muista sinua ja myytyä ruumistasi.

Vierailija
18/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pummi töihin!

Vierailija
19/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö tuo Platonin juttu ei kerro vangeista vaan se kuvaa idealismin tietoteoriaa- eli kaikkia ihmisiä jotka ovat vääristyneiden havaintojensa vankeja, "näin nämä asiat koetaan" -tyyppisesti kun totuus ja tieto löytyy ikuisten objektiivisten asioiden ideoiden, käsitteiden maailmasta.

Vierailija
20/63 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙄 niin varmaan ja miiten se liittyy työttömyyteen? Kai tajuat että työntekijä on myös orja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme