Taas vääntöä miehen siskon kanssa - eipä mennäkään mökille juhannuksena
Ei tiedä taas itkeä vai nauraa, kun on miehen suvun kanssa tekemisissä. Juhannuksen mökille meno vaihtui kotona vietettävään juhannukseen, muttei oikeastaan edes harmita! Kun välttyy tuolta seuralta :D
Olimme miehen kanssa varanneet mökin paikasta, jossa olemme tavanneet viettää juhannuksen. Miehen sisko ilmoitti tulevansa paikalle teltalla, kun ei muistanut ajoissa varata mökkiä. Kysyi myös, saako yksi kaverinsa nukkua mökissämme meidän ja vauvan kanssa. Se tietenkin sopi, koska mökki on 4 hengen.
Lisäksi miehen toinen sisko miehineen oli tulossa yhdeksi yöksi asuntovaunulla leirintäalueelle.
Ensimmäisenä ongelmaksi osoittautui tämä, että ajattelimme minun ottavan muutaman oluen muun porukan kanssa perjantaina, kun mies on mennyt vauvan kanssa nukkumaan mökille. Miehen vuoro olisi lauantaina. Meille ilmoitettiin, että he olivat päättäneet, että minä SAAN ottaa olutta vasta lauantaina, kun toinen sisko haluaa mieheni ottavan samana iltana olutta, kun ovat asuntovaunulla paikalla.
Olimme jo hieman aiemmin miettineet, jätämmekö menon väliin ja annamme mökin siskolle kavereineen: On tulossa todella kylmät säät olla leirintäalueella vauvan kanssa, kukaan muu ei ottanutkaan lapsia mukaan, vaan koko porukka aikoi vain ryypätä aamusta iltaan. Kurjaa olla itse vauvan kanssa porukan keskellä.
Tämän kuultuaan sisko sanoi, että mieheni tulee siis heidän kanssaan, ja minä jään kotiin vauvan kanssa. Hänkö sen päättää, mitä meidän perhe tekee juhannuksena ja kuinka?
Sanoimme jäävämme kotiin, jonka jälkeen alkoi sadella käskyjä siitä, kuinka vauva pitää viedä hoitoon, ja meidän molempien pitäisi osallistua ryyppäjäisiin. Vauvalle pitäisi nyt "jotain keksiä"! Vaikka itse haluamme viettää juhannuksen perheenä ja yhdessä.
Jäämme siis kotiin juhannukseksi ja välit taas vaihteeksi miehen sukuun tulehtuneina, minäpä olen kai taas syypää heidän mielestään. Samanlaista vääntöä kaikki juhlapyhät, kaikki pitäisi tehdä heidän päätöstensä mukaan, tämä alkaa olla jo koomista. Pahentunut tässä vuoden sisällä, kun saimme vauvan, emmekä ole halunneet viedä häntä joku kuukausi / mielellään useammin hoitoon, kuten miehen sisko on vienyt omaansa pienestä asti, osallistuakseen kaikenmaailman ryyppäjäisiin.
Onko muilla tullut jo meheviä juhannusriitoja? :)
Kommentit (24)
ot, kuka maksaa mökin vuokran nyt?
Mökin vuokra maksetaan vasta paikan päällä, joten mökin ottaja maksaa. Kaikilla ikää 30+, ei siis kyse teineistä, vaikka siltä kuulostaakin!
Oletko tyhmä vai idiootti `?
Jos tiedät että miehen sukulaisten kanssa on aika yhtä ryyppäämistä, eikö yhtään hälytyskellot soineet kun he änkesivät mukaan.
Se joka vuokraa mökin, sanoo säännöt. Sinun olisi pitänyt selittää nyt on vauva ja täällä ei ryypätä. Kaikki kaljapullot mitä näet, heität viemäriin.
Olisit saanut viettää juhannuksen perheesi kesken
Ei koskaan jouluna eikä juhannuksena, mutta kysypä pääsiäisestä ja päättäjäisistä. Ja muista juhlista, kuten syntymäpäivistä.
En ole viettänyt koskaan mitään yleisiä juhlia suvun kanssa, en omani enkä miehen. Siksi saammekin riidellä ihan keskenämme. Epäilemättä ilo on molemminpuolinen, sillä minä olen ämmä, jota ei määräillä ja lapsetkin ovat tulleet äitiinsä. Siitä ne mehevimmät riidat onkin saatu aikaan, kun ei ole suvaittu jonkun sukulaisen asioihin puuttumista.
Miehen sukulaiset nyt on poikkeuksetta perseestä, hyvä että muillakin samanlaista selkkausta. Itsehän välttelen viimeiseen asti miehen suvun seuraa, eli meillä tuollainen mökkisäätö ei alunperinkään olisi tullut kyseeseen.
En mielestäni voi minäkään muiden tekemisiä määrätä, tarkoititko että alkaisin kieltää kaikilta leirintäalueelle tulevilta tutuilta juomisen? Parempi meidän jättäytyä itse pois, kun huomasimme, ettei meidän kannata vauvan kanssa reissuun lähteä. Alkoholi on usein osana miehen suvun juhlimista, mutta joskus ottavat siskot myös lapsensa mukaan, ja ajanviettoon ei kuulu alkoholi. -ap
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:03"]
Mökin vuokra maksetaan vasta paikan päällä, joten mökin ottaja maksaa. Kaikilla ikää 30+, ei siis kyse teineistä, vaikka siltä kuulostaakin!
[/quote]
Eli miehen sisko tai kuka lie, on tietoinen, että joutuu maksumieheksi? Eivät siis haluakaan olla teltassa tai asuntovaunussa?
Meillä riittää kyllä tekemistä juhannukseksi kotonakin, ja voimme tavata muita kotona juhannuksen viettäviä tuttuja.
Tällaisista pikamuutoksista on tullut aika tuttuja nyt vuoden aikana, mm. joulu (emme olisi itse saaneet päättää, missä järjestyksessä käymme sukulaisten luona ->riita), syntymäpäivä (heidän mukaansa emme olisi saaneet lähteä parin tunnin päästä syntymäpäiviltä tuttuni valmistujaisiin, vaan olisi pitänyt istua koko ilta ->riita) Yksi normaali viikonloppu, jolloin miehen suku aikoi ryypätä, emmekä halunneet viedä vauvaa hoitoon ja osallistua molemmat, vain mies meni ->riita.
Viimeisenä oli äitienpäivä, jolloin miehen sisko olisi tarvinnut kyytiä kun olimme menossa samoille suunnille. Alkoi valittaa, että automme on liian ahdas, hänellä ja lapsillaan tulee ahdasta. Minun ja vauvan olisi pitänyt jäädä äitienpäivänä kahdestaan kotiin (!) että mies olisi käynyt yksin reissullamme ja sisko lapsineen mahtunut mukavasti mukaan. Kun emme suostuneet, ei ole suuremmin enää tavattu muuten vain.
Hankalaksi tämän tekee se, että miehelle sukunsa on rakas, ja haluan meidän lapsen näkevän serkkujaan ja sukuaan. Ovat vain nämä siskot tottuneet päättämään kaikki suunnitelmat ja komentamaan kaikkia muita, ja heitä ottaa päähän, jos joku ei toimi heidän sanomisiensa mukaan. :(
-ap
Tietää joutuvansa maksumieheksi, varasivat mökin meidän jälkeemme, kun peruimme tulomme. -ap
Kuulostaa hyvin tutulta ap,itselläni on myös voimakastahtoista perhettä ja sukua,suunsa pitää saada auki ja kovaa jos aikoo puolensa pitää. Asiassa kuin asiassa! Hyvä että pidätte puolenne,miestäsi varmaan harmittaa mutta luulen että on myös tyytyväinen kun on saanut noin rehdin vaimon joka saa kyllä sanottua miten teidän perheessä eletään! Hyvää juhannusta!
Ihan kuin se juominen juhannuksen vietossa nyt olisi joku itsetsrkoitus. Mun mies on myös kova järjestelemään muiden ihmisten (lähinnä mun) juomista. Itselleni alkoholi on pakollinen paha...
Jos annat vain miehesi hoitaa kaikki järjestelyt sukulaistensa kanssa, eivät he jaksa ikuisesti sinun kanssasi riidellä. Mukavaa kotijuhannusta teille, mekin vietämme juhannuksen kotona, paljon mukavampaa kuin ajella ruuhkassa parin päivän vuoksi satoja kilometrejä, vaikka sukulaisten kanssa ei tarvitsekaan perillä riidellä.
Onneksi miehesi vaikuttaa järkityypiltä, joka haluaa perheenne toimivan yhdessä niin kuin perheellenne on parasta, eikä mene siskojensa määräysten mukaan. Aargh, rasittavia tuollaiset pomottavat päsmäröijät!
Hyvin rauhallisesti näytät tilanteeseen suhtautuvan ja aikuismaisesti.
Ilmeisesti ottaa aikansa ennenkuin sisko tajuaa, että hän ei enää yksin päätä veljen asioista :-)
Viisaasti olette toimineet! Oikein mukavaa juhannusta!
Niinpä, 15! Itselleni ei nyt olisi niillä muutamalla oluella väliä, mutta tuntuu kyllä hauskalta, että toiset alkavat jaella sääntöjä aikuisille ihmisille siitä, kuinka heidän pitää iltansa järjestää. Toisen meistä olisi joka tapauksessa pitänyt mennä aiemmin vauvan kanssa nukkumaan, vaikka toinen olisi vain istunut grillikatoksessa grillaamassa ympäri yön :D
Meillä on samankaltainen suku, ei ehkä ihan noin paha kuitenkaan. Ollaan miehen kanssa haaveiltu oman mökin ostamisesta, mutta haaveet on haudattu kun tiedetään, että emme saisi olla siellä rauhassa ikinä kuitenkaan. Anoppi olisi ensimmäisenä änkeämässä kutsumattomana paikalle, miehen sisko perheineen hyvänä kakkosena. Ei voida koskaan kertoa kellekään jos ollaan mökki vuokrattu, muuten kutsuvat itsensä mökkeilemään.
Sympatiat ap:lle.
Tuntuu usein myös todella nurinkuriselta, kun yritän itse estää näitä riitoja joustamatta kuitenkaan meidän omista menoista tai päätöksistä, sillä olen tässä porukassa itse nuorin (hieman alle 30) ja miehen siskot 35+, ja käyttäytyvät kuin teini-ikäiset. Jos tilanne olisi toisinpäin, ymmärtäisin että itseäni nuoremmat kiukuttelevat ja polkevat jalkaa, että saavat tahtonsa läpi.
-ap, myös num. 19
Ja ikää oli?