Alkoholiton juhannus
Onko sellasta edes keksitty? Ennen joulua yms fb:ssä kiertää näitä "anna lapselle selvä joulu" -juttuja. Onko juhannuksesta, pakollisesta pämppäyspäivästä samanlaista? Vois besserwissermäisesti jakaa sellasen kavereiden juhannuskuvien keskelle.
Kommentit (29)
Pakko juoda! Jano ja verotulot. Sossut onneksi hakee lapset, ei tarvi maksaa juhannuksen triplatuplapalkkaa lapsenvahdille. Yleensä ne tulee neljännen siiderin kohdalla.
Hahaha, tekisin saman. Perustakaa joku nyt se yhteisö ellei sellaista ole jo.
"Juomaton juhannus" taisi viime vuonna kiertää fb.ssä. Oli sellainen kuva missä lapsi oli yläkuvassa selkä katsojaan päin ja näkyi edessä kun aikuiset joi ja hortoilli ja alempana kuva kun lapsella oli päällä pyjama ja peitto sekä nalle kainalossa. Lapsen edessä näkyi ambulanssi yöllä ja paarit jotka nostettiin sisäälle.
Slogani oli muistaakseni "Miksi aikuiset eivät halua olla kanssani? t. Minä pieni täällä alhaalla." ja "Isoin osa tapaturmista juhannuksena tapahtuu päihteiden alaisena. Mitä jos tuo olisitkin sinä?" tai jotenkin noin.
Ainakinnäin sellaisen , jos aiot olla swlvinpäin blaablaa, jaa tämä seinälläsi. Näitä jakaa ne joille ei olemuita vaihtoehtoja, kukn selvinpäin olo, tai lärvit.
No, en ikinä juo, en yhtä enkä lärvejä. Kavereiden kuvat, joissa on grillattavat ja n+1 pulloa, on vaan aika korneja.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 08:15"]No, en ikinä juo, en yhtä enkä lärvejä. Kavereiden kuvat, joissa on grillattavat ja n+1 pulloa, on vaan aika korneja.
Ap.
[/quote] Mikä sun pyrkimys sillä julistuksella on?
Idiootit juo alkoholia, koska aika harva juo sen 1-2 Täällä tietysti kaikki juo sen 1-2 annosta.
Korneja? Iik, ruokaa ja juomaa, kamalaa.
No meille ainakin tulee päihteetön juhannus :)
No, meillä ainakin juodaan se 1-2, koska talossa ei taida olla muuta kuin kolme tölkkiä 0,33 litrasia siidereitä. Eikä muuta tule... tosin voi olla ettei juoda niitäkään. Tehdään vähän remonttia, ja lapset touhuissa mukana. Ihan tavallinen pidennetty viikonloppu meille, saapahan tehtyä hommia. Kokko käydään katsomassa lasten iloksi.
En juo juhannuksena tai muulloinkaan, mutta en saarnaa asiasta muille (en kyllä peukutakaan mitään viinakuvia). En usko, että se saisi niitä lopettamaan, joille alkoholi on oikeasti ongelma. Alkoholin haitoista ja vaikutuksista lapsiin puhutaan muutenkin mediassa.
Mun on ainakin juotava, oon niin koopää selvänä ;) Puuhommia saatan tänään vähän duunata, mutta sitten rauhotun. Vituttaa muutenkin jos jussina joku jotain nakuttaa kokoajan.
T: M31w
Vietän yksin lasten kanssa juhannuksen joten ei tule juotua.
En kyllä muista koska olen viimeksi juonut juhannuksena, varmaan noin 8 vuotta sitten.
Mulla taitaa olla enemmän juomattomia juhannuksia kuin saunakaljallisia. Nytkin juhannussuunnitelmat ovat sellaiset, että alkuillasta lämmitetään sauna, paistetaan makkarat ja juodaan vissyä. Isäntä ottaa ehkä yhden oluen. Näin siksi, että kahdeksan aikoihin starttaa auto pihasta ja me lähdemme viettämään juhannustansseja lähilavalle! Toki sielläkin tarjoillaan kaljaa, mutta tanssiminen on mukavinta selvin päin. Yöllä sitten pulahdetaan (jos vain tällä kertaa tarkenee) yöuinnille ja sitten puhtaisiin lakanoihin vähän jaksamisen mukaan peuhaamaan tai suoraan unille jos on tullut humpattua reilusti.
Meillä on aina sukujuhannus. Aikuisia kait parikymmentä ja saman verran alaikäisiäkin. Minä olen aina ainoa, joka on juomatta alkoholia. Kukaan muu ei koskaan tarjoudu siihen hommaan. Noh, eipähän ole krapulaa, mutta seuraavan aamun lapsenvahtijobi ei yleensä ole kovin kiva. Varsinkaan huonolla ilmalla :/
En ole alkoholisti, joten minun ei tarvitse tehdä alkoholijuomien nauttimisesta tai niistä pidättäytymisestä suurtakaan numeroa.
Juoma-aikoinani olin yleensä juhannukset ja muut yleiset ryyppyjuhlapyhät selvin päin, pidin nimittäin amatöörien hommana dokata silloin. Muulloin olinkin sitten yleensä perseet olalla. Nyt olen ollut jo vuosia selvänä ympäri vuoden ja kivaa on silti.
Ja mitä järkeä yleensäkään on pölöttää muille siitä juoko vai eikö juo. Mitä se miksikään muuttaa. Silkkaa ajanhukkaa.
Olen juomatta alkoholia juhannuksen ihan ilman yhteisöäkin :)
Voithan sinä olla juomatta, jos haluat? Minä juon, mutta se ei ole pois keneltäkään.