Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykymenolla tavalliset 7,5-8 pojat eivät enää pääse lukioon.

Vierailija
23.06.2021 |

Nykymenolla tavalliset 7,5-8 pojat eivät enää pääse lukioon kun lukiorajat on pk seudulla ihan taivaissa!

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin 8,5 lukioon 90 luvun lopulla. Mitään en tehnyt asian eteen peruskoulussa. Kirjoitin M kaikista aineista tekemättä mitään. Lisäksi tein paskaduunia 10 vuotta ja säästin kaiken, jonka jälkeen aloin sijoittamaan. Nykyään olen varakas ja suojannut verotietoni jo aikapäiviä sitten. Jos olisin rehkinyt peruskoulussa ja sen jälkeen kuono kiinni kirjassa, niin minusta ei olisi tullut yhtään mitään.

Vierailija
122/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikkialla on käytössä positiivinen syrjintä että ainoastaa pojilla on tuo hankaluus kun naiset pääsevät joka paikkaan helpommalla ja huonommille meriiteillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa: millä tahansa keskiarvolla pääsee aikuislukioon. Oma keskiarvoni taisi olla 6,5, lukiotodistuksessa 9,4.

Vierailija
124/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin 8,5 lukioon 90 luvun lopulla. Mitään en tehnyt asian eteen peruskoulussa. Kirjoitin M kaikista aineista tekemättä mitään. Lisäksi tein paskaduunia 10 vuotta ja säästin kaiken, jonka jälkeen aloin sijoittamaan. Nykyään olen varakas ja suojannut verotietoni jo aikapäiviä sitten. Jos olisin rehkinyt peruskoulussa ja sen jälkeen kuono kiinni kirjassa, niin minusta ei olisi tullut yhtään mitään.

Verotietoja ei voi suojata. Ne ovat julkisia.

Vierailija
125/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi anoa salausta.

Vierailija
126/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi anoa salausta.

Ei voi. Verottaja virheellisesti markkinoi tällaista mahdollisuutta muutama vuosi sitten, mikä tarkoitti että nimeä ei lähetetä valmiiden suurituloisten verolistojen mukana toimittajille. Oikeus totesi käytännön laittomaksi. Kaikkien verotiedot ovat Suomessa julkisia.

Vierailija
127/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymenolla on helpompi päästä kun on oppivelvollisuus 18 vuotiaaksi.

Vierailija
128/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitään järkeä siinä uudistuksessa että pääsykokeet poistettiin korkeakouluista ja valitaan yo-arvosanoilla. Koko ajan yhä nuoremmilta vaaditaan vaan enemmän ja enemmän. Kohta sun pitää saada ala-asteella jo pelkkiä kymppejä, että pääset hyvälle yläasteelle, jotta saat yli 9,5 keskiarvon, jolla pääsee lukioon (kun muilla ei enää pääse). Sairasta. Paljon vähemmän stressaava ois sellaiset pääsykokeet, joiden materiaali julkaistaan vaikka 2 kuukautta ennen koetta ja kaikilla on se 2kk aikaa lukea eikä tarvi lapsuutta uhrata sille että pääsee joskus korkeakouluun.

Nerokas ajatus! Kirjoita tämä hesarin mielipidepalstalle. Tää olis hyvä juttu.

Vierailija
129/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paikat saadaan täyteen paremmilla ni miksi sinne pitäisi ottaa huonompia?

Moni saattaa lukiossa parantaa arvosanojaan. Mielestäni pitää antaa mahdollisuus siihen. Kyllä ne sieltä sitten nopeasti tippuvat pois joita opiskelu ei kiinnosta.

Vierailija
130/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä pilteillä niuhottamista ikävuosina seitsemästä parikymppiseen.

Ja sen jälkeen vielä yliopistossa ennen työelämää, jossa tosi kilpailu vasta alkaakin selkäänpuukottamisineen.

Tätäkö se elämä on?

Vierailija
131/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitään järkeä siinä uudistuksessa että pääsykokeet poistettiin korkeakouluista ja valitaan yo-arvosanoilla. Koko ajan yhä nuoremmilta vaaditaan vaan enemmän ja enemmän. Kohta sun pitää saada ala-asteella jo pelkkiä kymppejä, että pääset hyvälle yläasteelle, jotta saat yli 9,5 keskiarvon, jolla pääsee lukioon (kun muilla ei enää pääse). Sairasta. Paljon vähemmän stressaava ois sellaiset pääsykokeet, joiden materiaali julkaistaan vaikka 2 kuukautta ennen koetta ja kaikilla on se 2kk aikaa lukea eikä tarvi lapsuutta uhrata sille että pääsee joskus korkeakouluun.

Neräätokas ajatus! Kirjoita tämä hesarin mielipidepalstalle. Tää olis hyvä juttu.

hyvä uudistus että pääsee todistuksella, ahkerat ja äkykkäät palkitaan

Vierailija
132/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosanat ovat tosiaan kärsineet inflaatiota. Kasarin lopun keskiarvollani olisi vaikea päästä tänä päivänä lukioon ketjussa olevien listojen perusteella. Olin silloin yksi luokan paremmista pojista ja myöhemmin olen väitellyt yliopistosta. Vaikea uskoa, että peruskoululaisten taso olisi noussut numeroita vastaavasti, koska nykyään koulussa ei tarvitse enää osata lukea tai laskea,

Vierailija
133/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Naiset tekee jatkossa kaiken vaativamman. Saadaan Suomi nousuun.

Miehiä ei tarvitse mihinkään. Hupimielessä voidaan tuoda alffoja Gambiasta.

Vierailija
134/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on alin keskiarvoraja? Minun aikanani se taisi olla noin 7,2. Ja oppilaat olivat hyvin kahta leiriä - 8/9/10 oppilaita ja sitten ne 5/6 oppilaat. Toisin sanoen keskiarvosi oli päälle 8,5 tai 6 tuntumassa. Oli selvää kuka menee lukioon ja kuka ei.

Vierailija
135/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan yritysten hallitukseenkaan mitään naiskiintiöitä tarvitaan kun paremmat pääsee sinne. Vai mitä?

Vierailija
136/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsevät kyllä

Nykyään ammattikouluun tarvitaan parempi ka. kuin lukioon. Miksi kukaan haluaa edes lukioon enää tänäpvänä kun ammatinkin jälkeen pääsee korkeakouluihin?

Vierailija
137/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni saattaa lukiossa parantaa arvosanojaan. Mielestäni pitää antaa mahdollisuus siihen. Kyllä ne sieltä sitten nopeasti tippuvat pois joita opiskelu ei kiinnosta.

Lukioita on muuallakin kuin siinä kotikaupungissa. Lisäksi on iltalukiot, jonne pääsee kuka tahansa.

Vierailija
138/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Helsingin medialukioon pääsee vähän yli seiskan keskiarvolla. Se on pääradan varressa, joten pääsee junalla monesta suunnasta. Toista oli 90-luvulla, jolloin piti olla lähes kasin keskiarvo päästäkseen mihinkään lukioon ja kymppiluokalle pääsystäkin kilpailtiin.

Kukaan järkevä kantasuomalainen ei tuonne enää mene.

Jos ei oman tason lukiot kelpaa, voi jättää menemättä. Aina sama laulu, oman kullannupun pitäisi päästä heikolla keskiarvolla keskustan eliittilukioon.

Kukaan ei ole vaatinut pääsyä eliittilukioon seiskan arvosanalla, vaan tavalliseen lukioon edes omassa kotikaupungissa.

Järvenpään lukion rehtori sanoo, että oppilaita tulee sinne 15 kunnan alueelta. Onhan se ikävää, että koulu on niin suosittu, mutta samalla tavalla Järvenpäästä voi hakea vaikka Kellokosken lukioon.

15 kunnan? Ihan älytöntä ja tohon pitäisi saada stoppi. Korkeintaan saisi valita oman kunnan lukion lisäksi jonkun vieruskunnan lukion. Esim. helsinkiläinen voi hakea Helsinkiin, Espooseen, Vantaalle ja Sipoohon.

Vierailija
139/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsevät kyllä

Nykyään ammattikouluun tarvitaan parempi ka. kuin lukioon. Miksi kukaan haluaa edes lukioon enää tänäpvänä kun ammatinkin jälkeen pääsee korkeakouluihin?

"Halusin ensisijaisesti parturi-kampaajaksi, mutta keskiarvo ei riittänyt, joten tulin sitten tänne Ressun lukioon."

Vierailija
140/167 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole huolissaan siitä, että tyttöjen ja poikien maailmat erkanevat täysin toisistaan, kun tytöt suuntaavat lukioon ja pojat amikseen? Helsingissä noin 1/3 lukioiden opiskelijoista on poikia, ja 2/3 tyttöjä. Lukioon, jossa itse parikymmentä vuotta sitten opiskelin, vaaditaan nyt noin 8.6-9.0 keskiarvo. Sinä vuotena, jolloin itse sain aikoinani lukiopaikan, vaadittiin samaan lukioon 7.9 keskiarvo. Silloin tyttöjä ja poikia oli tasaisesti noin puolet ja puolet. Nyt ko. lukiossa on noin 70 % tyttöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme