Muutin sellaiseen vuokra-asuntoon joka näyttää sottaiselta ja kuluneelta vaikka kuinka jynssäisi
Kaapit on kuluneen näköisiä ja pinttyneitä tahroja, ja seinät. Jotkut paikat lohkeilee ja maalit. En osaa remontoida yhtään enkä tunne ketään kuka osaisi. Oli pakko päästä muuttamaan siloin aikaisemmin ja tämä oli ainut kämppä minkä sain silloin niin otin,mutta nyt alkanut vähän kaduttaa. Olen kokeillut ostella tänne nättejä juttuja mutta jotenki silti likainen vaikutelma eikä tästä kaunista saa.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ihmiset muuttaa kusisiin vuokra-asuntoihin kun edullisella vuokralla pääsee vastarakennettuihin, upouusiin vuokra-asuntoihin?
Siinäs jynssäät.
Varmaan jossain Juupajoella pääseekin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ihmiset muuttaa kusisiin vuokra-asuntoihin kun edullisella vuokralla pääsee vastarakennettuihin, upouusiin vuokra-asuntoihin?
Siinäs jynssäät.
Tää oli vasta toka asunto ja oli vähän kiire saada kämppä.Ei täällä nyt sentään kusta ole
Ja vuokrailmoituksessa "hyväkuntoinen"?
Ei siihen totu. Jaksoin muutaman vuoden katsoa ja sitten oli päästävä pois.
Kannattaa jutella vuokraisännänemännän kanssa siitä, että voiko asialle tehdä jotain. Remontointi on ihan helppoa, kun ensin vähän googlailee ja voi olla, että saat vuokrasta alennusta jos ostat itse remonttijutut ja remontoit.
Kysy omistajalta saatko maalata pinnat. Se on helppoa eikä maksa paljon.
Jos tarvii pidempi aika sietää, hanki kulahtaneita rottinkikalusteita ja suuria köynnöstäviä huonekasveja. Saa edes hieman naamioitua pahimpia kolhuja.
Vierailija kirjoitti:
Kysy omistajalta saatko maalata pinnat. Se on helppoa eikä maksa paljon.
Juu ja maalit saat maksaa itse. Vuokravakuus pidätetään koska kuluneet maalipinnat.
Ap tiedän niin tuon tunteen. Olen elämäni aikana siivonnut ja pessyt muutamia todella likaisia asuntoja.
Yksi niistä oli tuollainen kuvaamasi asunto.. jaksoin kuukauden ajan. Ei tuntunut kodille, puhtaalle ja asuttavalle vaikka pesin, maalasin ja puunasin.
Muutin tuosta toiseen asuntoon jota pesin myös teollisuusvälineillä kaksi vkoa, mutta sieltä lian ja loskan alta paljastui ihastuttava asunto.
Olen asunut samanlaisessa vuokra-asunnossa jo 8 vuotta. Meni ehkä puoli vuotta kun silmä tottui ja nykyään en edes huomaa. Vuokranantajan edustajat kiertää välillä kaikki kämpät ja ovat kysyneet haluanko remontin. Olen sanonut että en halua jos ei ole pakko. Elän siivosti enkä tuhoa paikkoja mutta luulen että ahdistuisin jos kaikki laitettaisiin viimeisen päälle ja sitten kaikki kuluminen pistäisi silmään enemmän.
Onhan noita tahoja jotka tarjoaa maalit kunhan jos tekee työn :) ainakin Jyväskylässä on näin. Soita ja kysy.
Mekin muutetaan pois ns. likaisesta ja kuluneesta asunnosta. 2 vuotta täällä tuli asuttua eikä siltikään silmä tottunut. Nyt päästään vastarempattuun kämppään jota ei tarvitse hävetä.
älä nyt vuokra-asuntoa ala remontoimaan: sellainen ei kuulu vuokralaisen oikeuksiin. pitää kysyä lupa
Juttele vuokranantajasi kanssa, tee vaikka lista epäkohdista. maalien lohkeilu voi jo itsessään olla terveysriski tietyissä tilanteissa, joten kysy.
Siinäs jynssäät.