Tavaran myynti dpd Expressin avulla?
Mulla on myynnissä arvokkaampi tavara, 700€. Ostaja haluaa laittaa rahat käteisenä dpd Expressin avulla ja sitten sama palvelu vie tavaran ostajalle. Olen nyt antanut osoitteen ja sähköpostiosoitteen ostajalle. Miten tässä voisi huijata minua hyväuskoista? Miten selvitän, että rahat ovat oikeita? Olisi ehkä ihan ok tunne, jos kyseessä olisi Raili Virtanen tms nimi, mutta kun ostajan nimi on espanjalaisen kuuloinen ja kuvia facessa, jota kautta kauppaa käydään, ei oikein ole.
Kommentit (61)
Anne Marie Gaillet . Yritti saada 50€ uhkaa poliisilla jollen maksa . Minä uhkasin takas !
Uusin huijausprofiili on nimeltään Sonia.
Uusi huijari, Affou Latar. Yritti ostaa tasoa ja ehdotti, että kuriiripalvelu tuo käteisen kirjekuoressa. Alkoi heti epäilyttää, ja päädyin tähän keskusteluun Googlesta.
Viesti kuului:
OK Haluan ostaa sen tänään, mutta haluaisin kuitenkin lähettää rahat sinulle käteisenä kirjekuoressa FedEX Servicen kuriirikuljetuspalvelun kautta osoitteeseesi ja kun rahat on vastaanotettu, lähetän noutopalvelun kotiisi
Linkitin hänelle artikkelin:
https://kotimikro.fi/internet/facebook/uusi-huijaus-ole-varovainen-kun-…
Ja kirjoitin:
Ehdottamasi toimintatapa ei käy. Mikäli olet kiinnostunut ostamisesta, haluan rahan tililleni ja sen jälkeen luovutan tuotteen.
Tämän jälkeen hän ei enää edes lukenut viestejä.
DPD huijarit yrittäny nyt jo kaksi kertaa eri nimillä. Vastasin että kysynpä poliisilta tästä, niin erosi heti ryhmästä. En tosiaan ala noihin.
jeps mullekkin kävi tollain et ois pitännä 100e vakuus maksu maksaa tänään
Mulla ostajana Bede Armel niminen mies Oulusta ja mä asun Etelä-Suomessa. Puutarhakamoja haluaisi täältä asti... Onneksi olen lukenut näistä eikä mennyt läpi mulla.
Roxane Hounwanou ehdotteli myös tätä DPD XPRESS -kirjekuorisysteemiä Facebookin marketplacessa!
Hyvä että näistä kirjoitetaan! Minäkin sain äsken vastaavan ehdotuksen. Alkoi kyllä heti herätyskellot soida. Onneksi löysin tämän keskustelun.
Henkilö Sara Likibi.myös halusi ostaa myymäni tavaran ja maksu PDP.onneksi ehdin lukea mitä kyseinen maksutapa tarkoittaa
Erehdyin maksamaan 50€:n vakuutusmaksun hyväuskonen kun olin. Sen jälkeen tuli vielä että verot ovat nousee ja pitää maksaa 300 euroa lisää. En maksanut. Ostaja toimi nimimerkillä Anne Sylvestern
Mulla taas fb:ä lähestyi elźibieta jasiukiewicz niminen. Vaatii kaikenlaisia maksuja, uhkailee 5vuoden vankilatuomiolla ja 95000euron sakoilla, kiristys ja häirintäsyytteet nostaa. Olkaahan tarkkoja ja valppaina edelleen!
Ps. En rahaa ole sysännyt tohon, varoituksena kaikille uudesta huijarista.
Meillä myynnissä lasivitriini, jota oli ostamassa Daouda Konate ja aikoi kans tehä oston DPD Expressin välityksellä ja maksaa heidän välityksellä käteisellä. Kiitos teidän emme menneet lankaan. Tämä siis ruotsin puolella ja validia ruotsia kirjoitti, ehkä kääntäjällä. Profiili mahdollisesti feikki.
Sandra yritti myös dpd:n huijausta.
Minulla kauppa- ja keskustelukumppanina oli Fofana Amede. Melkein onnistui, mutta vain melkein. Uhkauksina 90000 € sakko tai 9 vuoden vankeustuomio maksamattomasta 55 € vakuutuksesta. Käyttämänsä kieli vaihtelevasti hyvän ja hoonon suomen välillä. Yksi kommentti oli ymmärrykseni mukaan melko puhdasta ruotsia. Loppuhuipennus tässä vaiheessa DPD Service EXpressiltä tullut sähköposti, jossa vaaditaan 200 € hyvitystä neljän tunnin kuluessa sekä uhataan turvallisuuteni vaarantumisella ja asian antamiselle Ranskan santarmille.
Minulla oli pesukone myynnissä ja ulkomaan niminen nainen olisi halunnut ostaa tuotteen käyttäen DPD kuljetuspalvelua. Hälytyskellot soivat kun nainen lupasi rahaa kuljettajan mukana ja sitten olisi pitänyt maksaa vakuutusmaksuja kuljetuksesta..
Taitaa toimia tuo systeemi vielä nykyäänkin. 21.8.2023 sain marketplacen kautta ostotarjouksen myytävästä tietokoneesta hintaan 250e. DPD kuriiri noutaa ja rahat tulee kirjekuoressa oli tekstin sisältö. Kaupalla tuntui olevan tulenpalava kiire. En kuitenkaan antanut itsestäni mitään tietoja ja ilmoitin, ettei kauppaa synny edes 200% varmuudella, ostajaehdokas katosi koko ryhmästä, eikä ole näkynyt senkoommin. Eiköhän tuo luo itselleen uutta profiilia ja uusia uhreja lisää?
mulla on vastaava tilanne tämän henkilön nimi on brou jean
Minulle kävi aivan hetki sitten sama juttu , en ollut moisesta DPD maksusta kuullutkaan mutta punaiset liput liehuivat lujaa oitis. Minua lähestyi peräti kaksi hyvin erikoisella nimellä varustettua henkilöä ja eri sukupuolta joilla oli hieman oudot profiilit facessa. Myös tämä sattuma sai minut heräämään, kuinka usein pienellä paikkakunnalla kyselee sattumoisin ulkomaalaiset henkilöt tuotetta joka ennätti olla netissä 10 min? Taisivat laittaa kyselyn toisistaan tietämättä ja hyvä niin, se herätti heti epäilyn. Oli kiva törmätä tähän sivuun kun etsin tuota maksutapaa ja huomasin että on täälä netissä vielä asiallistakin keskustelua, kiitos siitä!
PS. Nainen otti vielä yhteyttä tuskastuneena ja yritti selittää miten maksu toimii, ei uskonut kun kerroin että tuote on mennyt, ja se meni ihan oikeasti😁👍
Joo täällä sama! Jose, jolla oli aika vakuuttavan tuntuinen ptofiili, mutta just todella huonoa suomea kirjoitti. Ja yritin kysyä, että onko kone menossa ulkomaille ja vastasi vaan, että: "DPD: n agentti tulee kotiinne antamaan teille kirjekuoren, jossa on rahanne, ja kun olette tarkistaneet rahanne, annatte hänelle esineen, jotta hän voi lähettää sen kotiini."
En kyllä aatellu myydä hälle :'D onneks rupesin googlettelemaan ja päädyin tänne ja sain vahvistuksen👌