Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavaran myynti dpd Expressin avulla?

Vierailija
23.06.2021 |

Mulla on myynnissä arvokkaampi tavara, 700€. Ostaja haluaa laittaa rahat käteisenä dpd Expressin avulla ja sitten sama palvelu vie tavaran ostajalle. Olen nyt antanut osoitteen ja sähköpostiosoitteen ostajalle. Miten tässä voisi huijata minua hyväuskoista? Miten selvitän, että rahat ovat oikeita? Olisi ehkä ihan ok tunne, jos kyseessä olisi Raili Virtanen tms nimi, mutta kun ostajan nimi on espanjalaisen kuuloinen ja kuvia facessa, jota kautta kauppaa käydään, ei oikein ole.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä paljastui heti huijaukseksi. Olisi pitänyt maksaa itse 100 euron vakuus tästä palvelusta. Eli älkää ottako tällaista toimitusta nettikirppareilla. Onneksi vastaamon uhrina minulla on jo kaikenlaisia kieltoja päällä.

Vierailija
2/61 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ostajan nimi Marie?

Viestit tulevat Messengerin Google kääntäjällä selvästi tehtyinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri kanssa tekemässä kauppoja tämän Marien kanssa ja alkoi epäilyttää tämä profiili ja huonosti käännetty suomi, sekä tuo dpd nouto. Nyt olen varma, että kyseessä on huijaus, kun kävi ilmi että minun pitäisi maksaa ensin tuo 100€ vakuutusmaksuja ja sitten vasta nuo tuotteista pyytämäni rahat + maksamani vakuutusmaksu tuotaisiin ovelleni käteisellä kirjekuoressa. Kannattaa muidenkin siis välttää tätä Marieta ja dpd:n palvelua!

Vierailija
4/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös Marie R-C yrittänyt samaa dpd-hommaa huonolla suomella. Varokaa!

Vierailija
5/61 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minulta on FB:ssä yritetty ostaa vanhaa, kaunista kaappia samoin sepustuksin:

-Smonz Butyie,

-Yaya ja 

-Jean-Francois

Eli kolme eri henkilöä. Jätän todellakin myymättä!!!

Vierailija
6/61 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös nuo samat!

Samoin minulta on FB:ssä yritetty ostaa vanhaa, kaunista kaappia samoin sepustuksin:

-Smonz Butyie,

-Yaya ja 

-Jean-Francois

Eli kolme eri henkilöä. Jätän todellakin myymättä!!!

Vierailija
7/61 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin viesti oli vähän nolo käännös... siinä piti olla lopuksi, että lähetän noutopalvelun luoksesi, niin siinä oli: lähetän perintäpalvelun luoksesi...

Vierailija
8/61 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös yrittänyt tuo Smonz Butyie... kaunis naisen kuva profiilissa kytkynä!

Vierailija
9/61 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa nyt juuri joku Traore haluaa ostaa yhden tuotteen facebookista. Vasasin hänelle että myyn ainoastaanjos rahta tulee pankkitilille. Hän ehdotti myös tuota  dpd expressiä että rahta tulee mulle käteisellä ja tyyuppi vie sitten "Ostetun tavaran" ostajalle. En aiko alkaa tuolla systeemillä myymään mitään.

Vierailija
10/61 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marie Rossignol Claude nimellä huijasi minua samalla tavalla ja olen maksanut heille

Mitä voisin nyt tehdä … APUA :(((

Vierailija
11/61 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just experienced the same over facebook marketplace. Woman named "Nicolene Welmans Robbertye" asked for sending via DPD Express. Her profile looks real. It has family pictures and over 250 friends.

DPD would give me cash and I hand over the parcel. Soon after nagotiating I got an email by "DPD Express" asking me to pay 50€ for insurance, which I would get back in the envelope with cash.  I do not click on links I am not 100% sure of either. I said to her that I would not pay as we have agreed that she would pay all the costs and there would be no costs on my side. 

The email looked almost legit. I almost fell for it. Be aware ! Too many scammers on facebook. 

Companies like DPD, UPS, DHL are NOT ALLOWED to handle money. 

And don't believe threats of lawsuits or strangers visiting. It's all scare tactics !

Vierailija
12/61 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tai edes EU-alueella ei onneksi enää toimita shekki-pohjalta, nehän ovat ne yleisimmät millä vastaavat huijaukset edelleen pyörivät jenkeissä. Siihen päälle jenkeissä yleistyneet mobiili käteissiirto-softat (zelle/venmo jne) johon ihmiset jopa linkittävät suoraan luottokorttejaan. Kun moisten palveluiden tilitiedot kaapataan niin korttinsakin alkavat tyhjentyä samaa vauhtia. Jos aihe kiinnostaa niin täältä löytyy;

https://www.reddit.com/r/Scams/

13/61 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut myös huijaus viestejä eilen illalla. Facebookissa nimi Nicolene Welmans Robbertze. Hän sanoi että DPD Express tuo mulle käteistä ja sitten mä voin antaa tavaran kuriirille. Ensin kuulostaa ihan jes, kun saan rahat niin miksi ei. Sitten hän on pyytänyt minulta: nimi, osoite, sähköposti ja sanoi että DPD lähetti mulle sähköpostia ja minun pitää lähettää sen sähköpostin kuvan hänelle. Sähköpostissa kertoi että mun pitää maksaa vakuutusta 50€. Aika outoa. Sitten katsoin tarkemmin sähköpostin osoite, se oli lähettänyt servicedpdexpresscustomer@gmail.com

Itse olen myös asiakaspalvelun alalla. Tämmönen sähköposti osoite yleensä on huijaus. Sen jälkeen en ole vastannut mitään enää.

Vierailija
14/61 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yritti kyseinen henkilö/porukka huijata DPD-palvelulla. Facebookissa marketplace:lla kulkee nyt nimellä Bronislava Repková. 

Vierailija
15/61 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli itsellekin tällainen viesti, henkilöltä nimeltä Julien Mertens. Kannatti googlettaa ennen kuin pisti rahojaan mihinkään, oli jotenkin epäilyttävän oloinen koko homma.

Vierailija
16/61 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlailin itseni tänne kun kaveri nimeltä Fabian Zadroga halusi ostaa wanha porakoneen Facebook-kirpparilla 200 eurolla. Tällä on kyllä antiikkiarvoakin mutta Fabian ei tinkinyt yhtään. Systeemi olisi juuri tämä, että DPD tuo rahat käteen. Enpä taida jatkaa keskustelua Fabianin kanssa.

Vierailija
17/61 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lähestyi myös suomalainen Pekka Korhonen joka ehdottaa samaa, kyselin missä asuu ja sopivasti toisella puolella suomea, sattumoisin olisi ollut menoja sinne eikä Pekka enää halunnut tuotetta. Eli vältäkää...

Vierailija
18/61 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään minua lähestyi sen niminen kaveri facessa kuin Issouf D. joka halusi myös käyttää juurikin tuota DPD expressiä. Minulle tuo kuvio on vähän outo ja nettiä surffatessa päädyin tänne keskusteluun. Taidan jättää keskustelut ko. ostajan kanssa heti alkuunsa kesken. Onneksi en ole vielä lähettänyt osoitetietoja hänelle.

Vierailija
19/61 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

DPD ei kuskaile mitään rahoja!

Vierailija
20/61 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLisipa tämä keskustelu näkynyt jo kesäkuun alussa. Henkilö nimeltä Patricia Lopez halusi ostaa marketplacessa ollutta tuotetta ja halusi käyttää DPD:tä. Kolmella eri nimellä esiintynyt, viimeisin tuo Nicole.

Maksoin varausmaksun, hölmö kun olin, sitten alkoi tulla vaatimuksia maksaa yhä enemmän. Lopetin maksamisen, onneksi, aika isot oppirahat maksoin tästä kyllä .

Uhkailevat vankilalla, poliisilla, interpolilla, asianajajilla. Joten, kannattaa pysyä erossa moisesta pyynnöstä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi