Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavaran myynti dpd Expressin avulla?

Vierailija
23.06.2021 |

Mulla on myynnissä arvokkaampi tavara, 700€. Ostaja haluaa laittaa rahat käteisenä dpd Expressin avulla ja sitten sama palvelu vie tavaran ostajalle. Olen nyt antanut osoitteen ja sähköpostiosoitteen ostajalle. Miten tässä voisi huijata minua hyväuskoista? Miten selvitän, että rahat ovat oikeita? Olisi ehkä ihan ok tunne, jos kyseessä olisi Raili Virtanen tms nimi, mutta kun ostajan nimi on espanjalaisen kuuloinen ja kuvia facessa, jota kautta kauppaa käydään, ei oikein ole.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään minua lähestyi sen niminen kaveri facessa kuin Issouf D. joka halusi myös käyttää juurikin tuota DPD expressiä. Minulle tuo kuvio on vähän outo ja nettiä surffatessa päädyin tänne keskusteluun. Taidan jättää keskustelut ko. ostajan kanssa heti alkuunsa kesken. Onneksi en ole vielä lähettänyt osoitetietoja hänelle.

Tämä sama heppu lähestyi minua tänään, onneksi tuli googleteltua

Vierailija
22/61 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa piti tänään tulla noutamaan PDP:llä 20€ arvoinen stepperi 100€ vakuutusmaksulla. Siinä vaiheessa kun olin tajunnut että se raha pitää maksaa ennen tavaran hakua, tajusin että kysymyksessä huijaus. Nimi oli Marie Rossignol Claude.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös nimi Miranda Rochian on huijaus nimi!

Vierailija
24/61 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/61 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit :D. Ei voi muuta sanoa! Vai että käteistä tuo kirjekuoressa.

Vierailija
26/61 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama Issouf Douloukoun Oulusta yritti ostaa DPD:polkupyöräni. Vastasin että kaupat kasvotusten ja käteisellä. Ei kuulunut mitään enää.

Vierailija
27/61 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään palvelua joka kuljettaisi jotain käteistä rahaa paitsi ihan jotkut arvokuljetukset.

Vierailija
28/61 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bronislava Repková oli minuunkin yhteydessä fb market placessa tuotteesta mitä myyn ja ehdotti DPD kuriirin hakevan tuoteen kotoa. Aikalailla heti siinä kohtaa alko hälytyskellot soimaan ja blokkasin koko profiilin. Profiili näytti hyvin aidolta. Oli kuva aviomiehensä kanssa ja muitakin Luvia ”itsestään”

Vierailija
29/61 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria Lopez DPD -sama juttu halusi ostaa lamppu 10€ ja dpd maksu 70€

Vierailija
30/61 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu tapahtui myös, eli Maria Lopez niminen yritti Facebookin marketplacella juurikin dpd expressillä ostaa, sanoi että rahat tulee kirjekuoressa ja sitten sähköpostiin tuli vakuutusmaksu vaatimus. En maksanut ja uhkasi oikeudenkäynnillä. Aika läpinäkyvä huijaus, mutta kannattaa pitää varansa!

Vierailija
31/61 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli ilmoitus henkilöltä BEDE ARMEL ja samanlaista toimintaa oli hänelläkin.Minun olisi pitänyt maksaa myymästäni tuotteesta dpd:lle 200e vakuutusmaksua että,100e tuote olisi lähtenyt turvallisesti ja ei olisi kadonnut matkalla.

Vierailija
32/61 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli minulle myös sama nimellä BEDE ARMEL. Kysyi myymäni tuotteen hintaa messengerin puolella ja sitten laittoi että haluaa lähettää rahat käteisenä kirjekuoressa DPD GROUP -kuriiripalvelun kautta.. En lähtenyt sen enempää leikkiin mukaan.

Vierailija
33/61 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sain tänään BEDE ARMEL nimellä messengerin puolella viestin. Kysyi myös myymäni tuotteeni hintaa (30 eur) ja sen jälkeen halusi lähettää rahat käteisenä kirjekuoressa, jos maksaisin 100 € vakuutusta, jonka hän sitten maksaisi minulle takaisin.  Lisäksi sain sähköpostin uskomattoman huonolla suomen kielellä, jossa pyydettiin klikkaamaan linkkiä https://dundle.com/fi/neosurf/  Lopetin asian siihen. Toivottavasti kukaan ei lankea tähän huijaukseen.

Vierailija
34/61 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bede Armel jatkaa tätä samaa paskaa facessa! Lähestyy messengerin kautta ja koittaa saada tuohon mukaan.

Vierailija
35/61 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonia Cabarrao yritti juuri ostaa minulta tuoteen facebookissa, tuolla samalla PDP tuo rahat metodilla...  Onneksi google haku toi minut samantien tänne! ;-)

Vierailija
36/61 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook käyttäjä Sonia Cabarrao halusi tehdä myös kaupat tämän palvelun kautta. Minulla ei aluksi ollut hajuakaan että mikäs tämä DPD kuljetus on. Onneksi googlailu päätyi tähän keskusteluun ja kaupat sitten kielsin häneltä.

Vierailija
37/61 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bede Armel niminen henkilö myös haluaa ostaa kys. palvelun kautta. En suostunut…

Vierailija
38/61 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jose yrittää samaa.

Vierailija
39/61 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Oumar

Vierailija
40/61 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sama kuvio FB:n Marketplacen kautta nimellä Bede Armel. Hälytyskellot soi heti kun "DPD:n" vahvistus ei toiminut ja siinä tapauksessa piti klikata linkkiä. Enpä klikannu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi