Aerobinen liikunta ei kasvata lihasta. Eikä muokkaa juurikaan kroppaa.
M36. 175cm/73kg.
Harrastan monipuolisesti liikunta: uintia, vesijuoksua, juoksua, sauvakävelyä, rullahiihtoa. Usein kun teen juoksulenkin, sen aikana usein pysähdyn monta kertaa ja teen haarahyppyjä, punnerukksia ym lihaskuntoliikkeitä.
Harrastan liikuntaa 5-7 kertaa viikossa. Nyt kesällä olen harrastanut joka päivä, kun on niin kauniit ilmat. Voinut käydä uimassa järvessä ja rullahiihtämässä. Liikunta suorituksen aika on n. 45min- 1,5 tuntia.
Syön myös terveellisesti ja monipuolisesti.
Lopputuloksena on hoikka ja timmi kroppa. Lihaksissa ei ole juurikaan kokoa.
Ajatellut vaan, että onko se sali ainut, jossa lihakset kasvaa. Miettinyt miten valtavasti harrastan liikuntaa, mutta kroppa ei ole juurikaan, kun perushoikka/timmi.
Kommentit (31)
Mä en ole koskaan ajatellutkaan, että aerobinen kasvattaisi lihasta... Ainakaan se "reipas kävely" mitä itse harrastan. Rasvanpolttoon enemmänkin, sitä myötä sitten lihakset erottuu paremmin. Se mun käveleminen ei polta paljoa siinä hetkellä, mutta kulutan sitten levossakin enemmän & aineenvaihdunta toimii paremmin, joka kaikki on hyvästä. Toki siinä on iso ero lenkkeileekö tasaisella pururadalla vai hyppiikö metsässä kivillä.
Mä en ole koskaan ajatellutkaan, että aerobinen kasvattaisi lihasta... Ainakaan se "reipas kävely" mitä itse harrastan. Rasvanpolttoon enemmänkin, sitä myötä sitten lihakset erottuu paremmin. Se mun käveleminen ei polta paljoa siinä hetkellä, mutta kulutan sitten levossakin enemmän & aineenvaihdunta toimii paremmin, joka kaikki on hyvästä. Toki siinä on iso ero lenkkeileekö tasaisella pururadalla vai hyppiikö metsässä kivillä.
-Kyllä mulla ainakin kasvattaa sen verran että tulee sixpäk jnejnejne.... ja toi tosi vähällä treenillä. ja oon nainen.
Vierailija kirjoitti:
No miksi et vaihda painojen nostoon / ota sitä mukaan ohjelmaan?
Mave, selkäkyykky & penkkipunnerrus - pyhä kolminaisuus rakentaa miehen vartalon. Ja unohda kevyet treenit jos haluat erottua joukosta.
Mikä on selkäkyykky? :o
Oman kehon painolla harjoittelu treenaa kestävyyttä. Lihas oppii ajan kanssa tekemään saman liikkeen yhä pienemmällä lihasvoimalla. Joten kasvamista ei tapahdu. Lihasten kasvu vaatii progressiivisesti kasvavan ylikuorman.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä.... Kyl mul muokkaa tosi paljon kroppaa ihan pelkät ryhmäliikunnat, jos ruokavalio on sellanen et se tukee rasvaprossan pienuutta. Ihan pelkän jumpan, bodypumpin jne perusteella todella moni ihminen suositteli mulle fitnesskisoja kun "miten kukaan voi muuttua noin paljon, mitä ihmettä sä oot tehnyt, vitsi mitkä tulokset, omg mikä kroppa" - jne. Noita kuulin 247 sillon kun treenasin ja seurasin ruokavvalioo ja sit ihmiset ehdotteli et mihin kisoihin oikee lähen ku oon sen näkönen. :D Enkä astunu jalallakaan kuntosalin ppuolelle, pelkkää ryhmäliikuntaa.
Geeniloton päävoitto sellaiselle, joita nuo fitness-hommat kiinnostaisivat.
Kokeile rugbya. Hyvin alkaa lihakset kasvamaan. Ei tunnu salitreenilta ja on oikein mukavaa. Vahva suositus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energiakaan ei riitä jos noita yhtäaikaa teet.
Kyllä mulla energiaa riittää. Saatan ekaksi rullahiihtää uimarannalle noin tunnin verran. Sitten istun vähän aikaa rannalla ja syön ehkä rahkaa purkillisen. Sitten uin 30min- tunti. Ja sitten vielä takaisin rullaillen.
Ehkä pitäisi saada rasvaa pois kehosta, niin lihakset tulisivat paremmin esiin?
Niin, tai nostaa painoja.
Geeniloton päävoitto sellaiselle, joita nuo fitness-hommat kiinnostaisivat.
-Nii.:) liikunnan puolelta joo, mut ruokavalion taas ei, koska mulla rasvaprossan pienentäminen vaatii tosi paljon työtä 247, se ei tuu automaattisesti vaan vaatii ittensä pakottamista pienempään ruokavalioon kun mitä luontaisesti. eli 50-50
Ehkä itse saatan joskus 40 v eism kiinnostua, se riippuu ihan elämäntilanteesta mistä kiinnostuu jne. Tollon olin vielä niin ujo etten olis uskaltanut mennä, eikä se kiinnostanu muutenkaan. Saa nähdä tulevaisuudessa löytyykö joskus kiinnostusta.
Vierailija kirjoitti:
Oman kehon painolla harjoittelu treenaa kestävyyttä. Lihas oppii ajan kanssa tekemään saman liikkeen yhä pienemmällä lihasvoimalla. Joten kasvamista ei tapahdu. Lihasten kasvu vaatii progressiivisesti kasvavan ylikuorman.
Juuri näin. Lihakset adaptoituvat kuormaan minkä hanskaamista niiltä vaaditaan.
Ap ei ole asettanut lihaksiaan minkään kuorman alle missä vaadittaisiin isompaa tai edes vahvempaa lihasta. Kestävyysharjoittelulla kasvaa kestävyys, ei voima tai lihasten koko.
Riippuu ihmisestä.... Kyl mul muokkaa tosi paljon kroppaa ihan pelkät ryhmäliikunnat, jos ruokavalio on sellanen et se tukee rasvaprossan pienuutta. Ihan pelkän jumpan, bodypumpin jne perusteella todella moni ihminen suositteli mulle fitnesskisoja kun "miten kukaan voi muuttua noin paljon, mitä ihmettä sä oot tehnyt, vitsi mitkä tulokset, omg mikä kroppa" - jne. Noita kuulin 247 sillon kun treenasin ja seurasin ruokavvalioo ja sit ihmiset ehdotteli et mihin kisoihin oikee lähen ku oon sen näkönen. :D Enkä astunu jalallakaan kuntosalin ppuolelle, pelkkää ryhmäliikuntaa.
-Nii ja henkinen puoli on tärkee myös. Eli et on kannustusta ja voimavaroja. Esim itelläni oli liikunnallinen poikaystävä joka päivittäin kannusti ja tsemppas eikä siksi toi elämänmuutos vaatinu multa oikee mtn ku sitä tukeakin sai. :) Mulla ei ollu myöskään tarkkaa suunnitelmaa mistään ulkonäöstä, vaan menin vaan flowssa, ja koska tykkään liikunnasta niin ei vaatinu mtn paitsi ruokavaliopuolella.