Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aerobinen liikunta ei kasvata lihasta. Eikä muokkaa juurikaan kroppaa.

Vierailija
23.06.2021 |

M36. 175cm/73kg.

Harrastan monipuolisesti liikunta: uintia, vesijuoksua, juoksua, sauvakävelyä, rullahiihtoa. Usein kun teen juoksulenkin, sen aikana usein pysähdyn monta kertaa ja teen haarahyppyjä, punnerukksia ym lihaskuntoliikkeitä.

Harrastan liikuntaa 5-7 kertaa viikossa. Nyt kesällä olen harrastanut joka päivä, kun on niin kauniit ilmat. Voinut käydä uimassa järvessä ja rullahiihtämässä. Liikunta suorituksen aika on n. 45min- 1,5 tuntia.

Syön myös terveellisesti ja monipuolisesti.

Lopputuloksena on hoikka ja timmi kroppa. Lihaksissa ei ole juurikaan kokoa.

Ajatellut vaan, että onko se sali ainut, jossa lihakset kasvaa. Miettinyt miten valtavasti harrastan liikuntaa, mutta kroppa ei ole juurikaan, kun perushoikka/timmi.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä kattoon Lihastohtorin blogia, niin ei tarvi täällä ihmetellä.

Vierailija
2/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se nyt ole päivänselvää ettei tuollainen kestävyysharjoittelu kasvata lihasmassaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hyvä kunto riitä? Vai tähtäätkö johonkin fitnesskisoihin?

Vierailija
4/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä kroppaa pitää kasvattaa ?

Elastisuus katoaa, ja kestävyys kunto tippuu koska happi ei riitä isoille pumppilihaksille pitkään suoritukseen.

Oltiin 4 äijän porukalla vaeltamassa pohjosessa, ja yksi seurueen jäsen oli " timmi fit salirahka kunnossa ".

Oli aivan pulassa koko reissun ajan, happi loppui kokoajan, ja kiipeilu rinteiden / notkojen yli oli aika surkuhupaisaa.

Vierailija
5/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko poseerata Instagramissa muokkaamattomilla kuvilla vai mihin sitä lihasmassaa tarvitset?

Vierailija
6/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tottakai kasvattaa lihasta. Katso vaikka kestävyysjuoksijoita. Selväähän se on kuitenkin, ettei se kasvata mitään isoja rintalihaksia tai käsivarsia, jotka ovat tietynlaisen bodaamisen tulosta. Ammattikestävyysjuoksijat ovat pelkkää lihasta, muttei heillä ole mitään ylikokoisia rintalihaksia, joista ei ole hyötyä kestävyysjuoksussa. Pikajuoksijoilla puolestaan on taas isommat lihakset, koska tarvitsevat räjähtävää voimaa. Hekin silti treanaavat suurimmaksi osaksi juoksemalla. Juoksevat vain eri tavalla ja eri matkoja.

Vierailija
7/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et vaihda painojen nostoon / ota sitä mukaan ohjelmaan?

Mave, selkäkyykky & penkkipunnerrus - pyhä kolminaisuus rakentaa miehen vartalon. Ja unohda kevyet treenit jos haluat erottua joukosta.

Vierailija
8/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juoksen 250 km kuussa enkä juurikaan treenaa jalkoja noin muuten ja on näkyvät etu- ja takareisi- sekä pohjelihakset. Olen 4-kymppinen nainen. Toki salitreenillä kasvaisi vielä isommat lihakset, mutta mulla ainakin juoksu kasvattaa nimenomaan jalkojen lihaksia.

Vierailija
9/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos aloittaja olisi nainen. ? 

Vierailija
10/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elastisuus katoaa, ja kestävyys kunto tippuu koska happi ei riitä isoille pumppilihaksille pitkään suoritukseen.

Oltiin 4 äijän porukalla vaeltamassa pohjosessa, ja yksi seurueen jäsen oli " timmi fit salirahka kunnossa ".

Oli aivan pulassa koko reissun ajan, happi loppui kokoajan, ja kiipeilu rinteiden / notkojen yli oli aika surkuhupaisaa.

Jep, tuossa ison massan kantamisessa on ongelmansa. Joskus harmittaa noustessa pitkiä portaita ja miettii, että onko tässä mitään järkeä? Tykkään vaan kun ihmiset kehuvat olkapäitäni. Sitä osaa vaan eri tavalla arvostaa isoja kavereita kun tietää miten kova homma on päästä siihen kuntoon.

Vierailija
11/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ruumiinrakenteestasi lähteekö sinulle kasvamaan lihasta järkevällä työmäärällä vai ei. Kannattaa hyväksyä itsensä sellaisena, mihin on luontaiset lähtökohdat. Samasta ihmisestä ei tule treenilläkään hyvää pikajuoksijaa tai pitkänmatkanjuoksijaa, koska elimistö on erilainen perustaltaan.

Sitä ominaisuutta kannattaa kehittää ja siihen panostaa, mihin on oma luontainen perusta. Silloin saa parhaita tuloksia eikä heitä aikaansa hukkaan. 

Vierailija
12/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kroppa on paras , jossa on salilla hieman kasvatettu lihaksiin kokoa. Muskelit eivät näytä kauniilta.  

Miksi aloittaj ei mene salille, jos on noin urheilullinen?

Vierailija
13/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viehättääkseen puolisoehdokkaita, kun ei tunnu muuten kelpaavan. Ei siihen minulla ainakaan muuta syytä ole.

Vierailija
14/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viehättääkseen puolisoehdokkaita, kun ei tunnu muuten kelpaavan. Ei siihen minulla ainakaan muuta syytä ole.

Jep, ei lenkkeilijä kellekkään kelpaa vaikka jaksais juosta kuinka pitkään.

Vierailija
15/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai juoksukin muovaa lihasta, mutta onhan ne ihan ruipeloita siltikin,ammattilaiset myös .

Eikä ne tarvikkaan suurta lihasta, vaan kestävyyttä. Ja kyllähän pieniki lihas näkyy jos ei ole rasvaa siinä päällä, ei se tarkoita että se ois jotenki suuri lihas aina kun näkee vähä rajoja.

Vierailija
16/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiakaan ei riitä jos noita yhtäaikaa teet.

Vierailija
17/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Energiakaan ei riitä jos noita yhtäaikaa teet.

Kyllä mulla energiaa riittää. Saatan ekaksi rullahiihtää uimarannalle noin tunnin verran. Sitten istun vähän aikaa rannalla ja syön ehkä rahkaa purkillisen. Sitten uin 30min- tunti. Ja sitten vielä takaisin rullaillen. 

Ehkä pitäisi saada rasvaa pois kehosta, niin lihakset tulisivat paremmin esiin?  

Vierailija
18/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne naiset, joita lihakset kiinnostaa, ovat itse niitä salilla pyöriviä fitnesskissoja, jotka keskittyvät lähinnä pakaralihaksiinsa ja tekoripsiin. Miksi ap edes haluaisi tällaista naista? Eikö joku samanhenkinen juoksijanainen kelpaisi? 

Vierailija
19/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä.... Kyl mul muokkaa tosi paljon kroppaa ihan pelkät ryhmäliikunnat, jos ruokavalio on sellanen et se tukee rasvaprossan pienuutta. Ihan pelkän jumpan, bodypumpin jne perusteella todella moni ihminen suositteli mulle fitnesskisoja kun "miten kukaan voi muuttua noin paljon, mitä ihmettä sä oot tehnyt, vitsi mitkä tulokset, omg mikä kroppa" - jne. Noita kuulin 247 sillon kun treenasin ja seurasin ruokavvalioo ja sit ihmiset ehdotteli et mihin kisoihin oikee lähen ku oon sen näkönen. :D Enkä astunu jalallakaan kuntosalin ppuolelle, pelkkää ryhmäliikuntaa.

Vierailija
20/31 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne naiset, joita lihakset kiinnostaa, ovat itse niitä salilla pyöriviä fitnesskissoja, jotka keskittyvät lähinnä pakaralihaksiinsa ja tekoripsiin. Miksi ap edes haluaisi tällaista naista? Eikö joku samanhenkinen juoksijanainen kelpaisi? 

Entäs jos ap ei etsikään naista ;)