Varmaan kiva hytistä mökillä juhannuksena:D
Onneksi ei sitä riesaa, vaan mukavasti kotosalla ilman hyttysiä, kotiterassilla grillausta jos siltä tuntuu ja sauna lämpiämään:)
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:45"]
Vaikka ap kirjoittikin viestinsä jo vuosi sitten, en malta silti olla liittymättä ketjuun. Minusta on ihanaa olla tänä vuonna eka kertaa ikiomalla mökillä! Toki olisi mahtavaa, jos sää suosisi (= olisi lämmintä), mutta kyllä mökillä voi olla sisälläkin takkatulen lämmössä. Huippua on puulämmitteinen sauna ja järvi. Niitä ei löydy kotoa, jos kohta löytyvätkin sisävessa ja suihku.
[/quote]
Mökin voi vuokratakin ja tulee suuresti halvemmaksi kuin omistaminen.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 21:34"]
Onneksi ei sitä riesaa, vaan mukavasti kotosalla ilman hyttysiä, kotiterassilla grillausta jos siltä tuntuu ja sauna lämpiämään:)
[/quote]
??
Meidän huvila on täysin ympärivuotisesti asuttava.
Jos sää on viileä, voi laittaa varaavaan vuolukivitakkaan tulet, pistää lämpöpumpun hyrräämään tai napsauttaa sähkölämmityksen päälle. Hyttysiä ei ole, koska ollaan ison järvenselän vieressä ja tuuli vie hyttyset pois. Pari saunaakin löytyy. Ulkona voi ruokaa valmistaa grillaamalla, loimuttamalla, savustamalla tai kypsentämällä rosvopaistikuopassa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 21:34"]
[/quote]
??
Meidän huvila on täysin ympärivuotisesti asuttava.
Jos sää on viileä, voi laittaa varaavaan vuolukivitakkaan tulet, pistää lämpöpumpun hyrräämään tai napsauttaa sähkölämmityksen päälle. Hyttysiä ei ole, koska ollaan ison järvenselän vieressä ja tuuli vie hyttyset pois. Pari saunaakin löytyy. Ulkona voi ruokaa valmistaa grillaamalla, loimuttamalla, savustamalla tai kypsentämällä rosvopaistikuopassa.
[/quote]
Muutan teille :)
Oi, mä niin haluaisin mökin! Kriteereinä mm.
- sisävessa
- juokseva vesi
- tiskikone
- aivan rannassa, kunnollinen järvi kunnolla ruopattuine pohjineen
- etäisyys max. tunti kotoa, en tiedä mitään tympeämpää kuin istua tuntitolkulla autossa lyhyenä viikonloppuna. Ja sieltä voisi käydä töissä - ei siitä mökistä muuten iloa ole jos siellä voi olla vain muutaman viikon vuodessa
- autotie perille saakka, ehdottomasti ei saaressa
- rinnetontti, mökki ylhäällä ja rantasauna sitten alempana
- ei käärmeitä
Lottovoittoa odotellessa...
Saunaan ja uimaan vaikka räntää satais!
Asennekysymys ;)
Mitä sitten, jos onkin itikoita. EI NE TAPA ja kun aikanaan sytyttää kokon tuleen niin itikat kaikkoaa välittömästä läheisyydestä, kun on niin kuuma.
Ja mökin saa lämpimäks ja saa vaihtelua muuten paikallaan junnaavaan arkeen.
Taidat ap olla vaan kateellinen mökkiläisille..
No viime vuoden juhannus (tämä ketju aloitettu viime vuonna) oli kylmä juhannus, tämän vuoden juhannus näyttää ennusteiden valossa olevan selvästi lämpimämpi, vaikka ei helteinen. Joten tuskin tänä vuonna juhannuksena mökillä hytistään viime vuoden tapaan.
Oikeesti kaikki ei tykkää mökkeilystä eikä halua siellä olla jussina tai muutenkaan enempää kuin pari päivää putkeen. Meillä on mun vanhempien puolelta 3 mökkiä joilla saa viettää aikaa niin paljon kuin lystää. 1 niistä saaressa. Ei vietetä. Joo ja on mukavuuksia mm. Sisä vessa, suihku. Pitää olla jo tosi hyvä sää et sinne haluaisi lähteä. No johtuu varmaan siitä et lapsena pakotettiin sinne eikä ollut vaihtoehtoja. Niin ja ei olla edes mitään rikkaita vaan mökit tulleet perintönä sukuun eikä niitä laiteta rahoiksi. Ehkä mun lapsi sit aikanaan on eri mieltä :)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 22:38"]Me asumme maalla omakotitalossa rauhallisessa kylässä ja muutaman hehtaarin tontilla. Oikeasti en ymmärrä mökkeilyssä olevan mitään järkeä. Ehkä, kun asumme melkein kuin mökillä ja on luonto lähellä.
Ennen laitan rahat asuntoautoon kuin jonnekin korpimökkiin.
[/quote]
Asuntoautolla lomailu olisi suurin painajaiseni. Niin kyllä myös korvessa asustelukin.
[/quote]ja esim. Mulle taas ihan yhtä mieleistä kuin vaikka välimeren matkailu.
Mä toivoin yövuorot Juhannukselle, pyhälisillä.
Miksi mökillä pitäisi hytistä? Enemmän siellä on tulisijoja kuin kerrostalossa, jossa ei ole edes lämpö päällä kesällä. Ja meillä on kotona ja mökillä suunnilleen sama ulkolämpötila.
Meillä on mökillä lämmöt, takka ja sauna ja sängyssä on lämmmin ;) ;D
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 21:34"]Onneksi ei sitä riesaa, vaan mukavasti kotosalla ilman hyttysiä, kotiterassilla grillausta jos siltä tuntuu ja sauna lämpiämään:)
[/quote]miten se eroo mökillä olosta?
Ei tule kylmä kun laittaa tarpeeksi vaatetta päälle =)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:01"]Minä meinasin pakata mukaan villapaidan, pitkikset, villasukat ja fleecepeiton, vaikka olen ihan vain menossa poikaystävälle, jonka kämpän lämpötila on siinä vajaassa 24-25'c. Olen vain lievästi sanottuna vilukissa, voitte vain kuvitella, miten vuoraudun talvella vaatteiden alle.
En varmana ala mihinkään, ennenkuin ulkolämpötila lähentelee 30-astetta.
t. teini
[/quote]
Wtf olin, että joku on ihan samanlainen minun kanssa, mutta olikin oma vanha kommentti :D Ja olen yhä yhtä vilukissa, nytkin makaan sängyssä villapaidan ja villasukkien kanssa :)
ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:01"]Minä meinasin pakata mukaan villapaidan, pitkikset, villasukat ja fleecepeiton, vaikka olen ihan vain menossa poikaystävälle, jonka kämpän lämpötila on siinä vajaassa 24-25'c. Olen vain lievästi sanottuna vilukissa, voitte vain kuvitella, miten vuoraudun talvella vaatteiden alle.
En varmana ala mihinkään, ennenkuin ulkolämpötila lähentelee 30-astetta.
t. teini
[/quote]
Wtf olin, että joku on ihan samanlainen minun kanssa, mutta olikin oma vanha kommentti :D Ja olen yhä yhtä vilukissa, nytkin makaan sängyssä villapaidan ja villasukkien kanssa :)
ap
[/quote]
Ei ollut ap:n komentti! Piti laittaa nro.17. Aloitin tänään aiemmin yhden ketjun ja jäi päälle tuo ap:n kirjoittaminen, pahoitteluni :D
17
Me asumme maalla omakotitalossa rauhallisessa kylässä ja muutaman hehtaarin tontilla. Oikeasti en ymmärrä mökkeilyssä olevan mitään järkeä. Ehkä, kun asumme melkein kuin mökillä ja on luonto lähellä.
Ennen laitan rahat asuntoautoon kuin jonnekin korpimökkiin.
No meillä on mökillä jopa sähköt ja pattereita. Parasta on kyllä silti puuhellan lämpö.
miks mökillä pitäis hytistä? Samalla tavalle se lämpee kun kotonakin.
Saunotaan niin et perse palaa kiinni lauteeseen
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 22:57"]
Oisko kateudesta?
[/quote]
Miksi kadehtia erämaassa istumista?