Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisäinen vapina?

Vierailija
23.06.2021 |

Onko kenelläkään kokemusta moisesta?
Tuntuu että keho tärisee/ vapisee. Ei siis kokoaika, mutta joitain tunteja silloin tällöin. Välillä kädet myös oikeasti tärisevät. Neurologi ei ottanut mitään kantaa( kysyin kun migreenin takia kävin vastaanotolla). Itseä tämä ärsyttää ja olisi hyvä löytää syy.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollaista kun niska oli oikein pahasti jumissa. Vaikutti hermostoonkin.

Miten niskajumin saa pois jos asuu ja elää yksin, ei ole hierojaa?

Liikunnalla, erilaiset kiertoliikkeet hyviä. Ja hiihto esimerkiksi nyt talvella.

Hiihto ja sauvakävely ei sovellu niskavaivoihin, tärähtely vain pahentaa. Niskaa on vaikea omin konstein avata

Minulla kyllä hiihto auttaa, sauvakävely ei. Hiihtolenkin jälkeen kannattaa vetreyttää yläkroppa.

Vierailija
82/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt myös tuota sisäistä värinää ahdistuneisuushäiriön myötä. 

Se uuvuttaa todella paljon. 

Itkettää ja masentaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä värisijä-täristäjä myös.  Hienovaraisesta vapinasta tietoa olen etsinyt  netistä eikä löydy. Ms ja Parkinson on kai näkyvämpiä ja liikkeeltään hitaampia eikä ole muita oireita. Selässä rintarangan vaiheilta löytyi nivelrikkoa ja pohdin omin päin, voisiko olla  myös turvotuksen aiheuttamaa hermopinnettä siellä? Kaikkialla värisee..  levossa huomaa  parhaiten ja se herättää jopa ja värinävapina on 24/7 aina mutta levossa, kun rauhottuu; se erottuu ja alkaa hallita ja nouseminen ja toiminta laittaa sen taka-alalle eikä  haittaa niin pahoin koska ei tarvitse saada unesta kiinni.

Olo on kaamea vaikkei se ole kipu.

Myös Koronarokote on käynyt mietinnässä voisiko olla aiheuttanut. Itse Koronan sain ensikertaa vasta vapinan jo alettua. kiinnostaa tietää oletteko te edellä kirjoittaneet yhä elossa ja onko kukaan teistä saanut tietoa lisää, syyn oireille tai avun siihen ja  mitä se oli jos olette? Tässä elää pelossa, että  indikoi jostain vakavasta; aivokasvaimesta tai  etenevästä sairaudesta jopa kuolemaan johtavasta :(

Vierailija
84/88 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku tästä vaivasta kärsivänyt saanut jostain apua?

Kyllä saa apua, kun tietää, mistä johtuu!!

Varmasti tietää..

Vierailija
85/88 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tärissyt jo 4kk, mistään en saa apua!! 

Vierailija
86/88 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut tuota sisäistä vapinaa eniten rintakehän ja sisuskalujen /sydämen alueella ja ajoittain raajoissa 8 kk ajan. Pitkään yhdistin stressiin ja ahdistukseen, mutta en täysin pysty itseäni vakuuttamaan, että johtuisi siitä. Raajoissa lisäksi myös ihan näkyvää elohiirimäistä nykinää välillä. Vaikuttaa paljon uniin kun alkaa tärrätä sisällä enemmän levossa.

neurologi ei osannut sanoa mitään kun 3 kk sitten kävin vastaanotolla. Seurataan vain, mutta ei tämä tunnu menevän millään pois. 

Ite olen koronaan sairastanut useamman kerran ja pari rokotusta saanut, en ole suoraan niihin yhdistänyt, mutta tämän luettua miksipä ei sekin voisi olla yksi vaihtoehto.

Vierailija
87/88 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin mulla ollut 2 aamua kun heräsin koko vartalon tärinään .

kyllä se pelästytti . korkea veren-         paine näkyy täällä kirjoitusvirheinä   kun saa koko ajan korjailla textiä..

epäilen energiavajetta kun veren-paine työntää nesteet ja ulosteen liiallisen nopeasti ulos kehosta .

siinä mukana lähtee myös kaikki tärkeät mineraalit, 

elektrolyyttien epätasaisuus eli perusarvot heittelehtii , pyörryin sairaalan lattialle , kouristelin em syystä, ensihoitajan pitäis ottaa    heti verikoe eikä aloittaa ensin nesteytystä koska keho korjaa  nopeasti virheet.

nuoret lääkärit eivät löytäneet mitään syytä pyörtymiselle , kyselivät neuvoja neurologilta eikä sisätauti -    lääkäriltä, eikö vanhempia sisätauti lääkäreitä enää mistään löydy ?

Vierailija
88/88 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tremors may occur due to an issue in the brain that affects the nerves controlling your muscles. Internal vibrations may stem from the same causes as tremors. The shaking may simply be too subtle to see with human vision.

Various neurological disorders can cause trembling. These can include:

Parkinsons disease

multiple sclerosis (MS)

essential tremor