Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisäinen vapina?

Vierailija
23.06.2021 |

Onko kenelläkään kokemusta moisesta?
Tuntuu että keho tärisee/ vapisee. Ei siis kokoaika, mutta joitain tunteja silloin tällöin. Välillä kädet myös oikeasti tärisevät. Neurologi ei ottanut mitään kantaa( kysyin kun migreenin takia kävin vastaanotolla). Itseä tämä ärsyttää ja olisi hyvä löytää syy.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut nyt reilun kuukauden juuri tuo sama, eikä apua saa mistään.

Mistä johtuu? Mikä voisi auttaa?

Onko joku tästä vaivasta kärsivänyt saanut jostain apua?

Ei ole todellista, mä heräsin viime yönä viimeksi siihen että tärisen. Tätä on nyt ollut reilusti pari kuukautta, mutta ei siis tosiaan jatkuvasti eikä edes viikoittain (ainakaan siis niin että olisin huomannut) mutta välillä vaan havahtuu siihen että tärisee. Ja tämä siis ei ole samanlaista kuin vilunväristykset vaan just enempi sisäistä ja ihan tasaista. Sitten kun nostaa vaikka käden ja katsoo sitä niin ei se tärise mutta sisuskaluissa on samaan aikaan tärinä menossa. Mystistä.

Ja turha viisastella sisuksiin unohtuneista huippukivoista kaalimadoista mitään.

Vierailija
42/88 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut myös tätä nyt kuukauden verran. Sisäistä vapinaa. Tuntuu koko kropassa, eniten käsivarsissa ja keskivartalossa. Välillä huomaan et kädet oikeasti vapisee hieman ulkoisestikin. Ja pari kertaa tullut kunnon vapinat kun olen käynyt ystävän kanssa lounaalla .. etenkin vasen käsi millä haarukkaa vien suuhun niin on vatkannut ihan kunnolla ja siitäkö vasta paniikki on hiipinyt. Siis ihan kamalaa. Tavallaan jännitin etukäteen ennen lounastreffejä ton sisäisen vapinan takia..ja se pahin kävi toteen. Vapisin ihan kunnolla 😩

Oon yrittänyt meditoida, lenkkeillä ja olla kiinnittämättä liikaa huomiota tuohon sisäiseen vapinaan mutta ei auta. Ja kahvia en pysty juoda tällä hetkellä ollenkaan, siitä tulee kunnon vapinat käsiin 😩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen sivusta ehkä, mutta onko jollain kokemusta lihasten jatkuvasta nykimisestä? Mulla vuosi sitten alkoi nykisimoireet, voisi verrata hyvin elohiireen jota kulkee pitkin kroppaa (vähän joka puolella, ei tiettyä kohtaa missä aina tuntuu..).

Ja ne nykinät näkyvät kyllä ulospäin välillä ettei ole mikään tuulesta temmattu tuntemus, puolisollekin näyttänyt joskus kun niitä tullut ja olen ollut huolissani.

Lääkärissä käyty alle vuosi sitten, mutta varsinaista selitystä ei löytynyt, ei pitänyt vaarallisina tuntemuksina. Itseäni lähinnä huolestuttanut, mutta onnekseni ne ovat jostain syystä nyt helpottanut viimeisen kuukauden aikana, mutta silti mietin kun pitkään olleet. Olen alkanut kuitenkin syömään erilaisia vitamiineja (D, B12, sinkki+c poretabletteja).

Olen siis nuori, alle 30v ja perusterve nainen muuten jos jotain väliä.

Vierailija
44/88 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni myös samaa. Ollut vuosia. Tuntuu siltä, kuin hyytelö sillä tavalla hytkyisi jonkun hiljaisesti tärisevän tärinälevyn päällä. Hyytelönä vaan sydän ja kaikki muut sisuskalut. Se on inhottavaa ja pelottavaa.

Neurologi tästä oireesta myös aikanaan hymähti minulle ja *ittuili vähän päälle. Teki niin kaikille kuulemma, kun taidot loppuivat kesken.

Itse miellän tuon johtuvan hermostosta. Olen ollut vakavassa onnettomuudessa ja sieltä jäi erinäisiä vammoja. Jotenkin itse epäilen, että tosiaan liittyy aivovaurioon/hermostoon.

Minäkin ajattelen johtuvat jostain hermostollisesta. En myöskään saanyt vastauksia neurologilta, jolla kävin mm. huimauksen ja tärinän vuoksi. Mulla on kyllä dg fibrosta, tiedä sitten... oma ajatukseni siis on jotakin hermostoon liittyvää (autonominen hermosto jne...?).

Vierailija
45/88 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan keskustelua

Vierailija
46/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-piikki. Yleinen haittaoire siinä. Oikeasti.

Vierailija
47/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistuttaa omat varastorauta-arvot, sillä matala ferritiini voi aiheuttaa tuota sisäistä vapinaa myös. Jos lääkäri ei lähetettä laita, käy omatoimisesti testissä. Osta Puhti.fin kautta labrat ja käy labrassa, sillähän se selviää, johtuuko tyhjistä rautavarastoista. Ferritiiniarvon olisi hyvä olla noin 70-100, vaikka kyllä moni lääkärikin väittää että 40 on ihan hyvä. Matala ferritiini voi aiheuttaa myös ahdistuneisuutta ja masentuneisuutta.

Vierailija
48/88 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Mulla samaa värinää sisäiseti. Tunnen sen kyllä koko ajan mutta illalla sänkyyn mennessä se on hemmetin ärsyttävää . Se on myös aamulla. Sit on jalossa erilaisia paikallisia puutunisia ,,tai sellaista sähkön tunnetta esim varpaiden nivelissä.

Koita keksiä se nimi minkö oot löytänyt? Ite epäilen stressi , ms tauti tai fibromylogia

Vierailija
49/88 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samoja tuntemuksia lapsesta saakka. Ikäänkuin rytmihäiriö, joskus kuin olisin nielaissut käynnissä olevan hieromakoneen. Jossain vaiheessa kävin lääkäristä. Ei sydänongelmia, ei ongelmia kilpirauhasen tai verensokerin kanssa. Lääkäri sanoi että ilmeisesti synnynnäinen hermostollinen ominaisuus.

Jotkut ketjuun vastanneet eivät ole ymmärtäneet asiaa: kyse on SISÄISESTÄ VAPINAsta!

Ei siis vapinasta. Ei käsien, jalkojen, pään tvast vapinasta vaan vapinan tunteesta joka tulee sisältäpäin.

En ole AP.

Vierailija
50/88 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös yksi vaihdevuosioireista.

Vierailija
51/88 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-rokote?

Tämä minullekin tuli mieleen. Enkä ole yhtään r-vastainen. Oletteko ottaneet rokotteet?

70-luvulla kun apsena koin tätä ei mitään k-rokotteita paljoa näkynyt :D

Vierailija
52/88 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole ahdistunut tai peloissasi, eikä neurologikaan ottanut kantaa, niin en tiedä, mitä vapina sitten voisi olla.

Vierailija
53/88 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tätä aina ollut. Olen potenut matalaa verensokeria. Aamuisin olo on tönkkö, terveellinen aamiainen saa oksentaa mutta kahvi ja pala suklaata palauttaa olon 5 minuutissa. Myöhemmin voi sitten syödä paremmin.

Vierailija
54/88 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että "sisäinen vagina" ja ajattelin että eiks tää oo se normaali versio. Ei mulla muuta.

Vierailija
55/88 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös sisäistä tärinää rintakehän alueella. Ikäänkukn sisälläni olisi kehräävä kissa tai tosiaan sisäinen, tärisevä hierontasauva (Vapina ehkä kuvaa isompaa liikettä, johon en oirettani samaista). Paljon on ollut stressiä, surua, ahdistusta.. Oireilu alkoi pari vuotta sitten. Hieronta ja akupunktio helpottaa. Ehkä tosiaan jokin hermopinne rintarangassa.

Vierailija
56/88 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen vagina

Vierailija
57/88 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sydämen tykytystä ja vapinaa. Lääkkeenä beetasalpaajaa joka poistaa oireet ja voin olla normaalisti. Meneppä siis ap lääkäriin ja pyydä beetasalpaajia. Autonominen hermosto se vaan käy ylikierroksilla.

Vierailija
58/88 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh? Kilppariongelmia on erilaisia. Joko liikatoiminta tai vajaatoiminta. Oireet ihan erilaiset. Liikatoiminnassa juuri tuo vapina on yleinen oire. Kilpirauhasen liikatoiminta on oikeasti vakava asia. Mikäli sitä ei hoida voi jopa kuolla.

Vierailija
59/88 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samat "sisäiseen vapinaan" menevät oireet. Pääasiassa vapina ei näy ulospäin mutta välillä tämän näkee käsistä. Yleensä kuitenkin vain sisältä päin tuleva vapinan tunne.

Oire alkoi vuodenvaihteessa ja kesti noin pari kuukautta. Kävin asiasta lääkärillä mutta ei ottanut muuta kantaa kuin että tule kuukauden päästä uudestaan. En mennyt sillä oireet helpottivat ja katosivat sitten kokonaan. Nyt tullut reilu kuukausi sitten uudestaan ei voimakkaampana mutta ainakin viimeaikoina kokoaikaisena. Eniten tuntuu raajoissa ja niskassa mutta myös keskivartalossa jonkun verran.

Kun vapina alkoi ensimmäisen kerran niin tunne oli enemmän keskivartalossa ja tuntui lähinnä levossa nukkumaan mennessä ja herätessä. Usein tuntui kuin olisi jokin moottori (esim sähköhammasharjan tai auton) rinnan sisällä. Oire on sama kuin ennen mutta hieman erilaisena ja nyt noita rinnan sisältä tulevia tuntemuksia ei niin paljoa ole.

Jään seurailemaan jos joku keksii mistä tämmöinen voi johtua.

m30

Vierailija
60/88 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni tekee myös