Miestäni häiritsee tavarani ja hän heittelee niitä menemään
Asumme keskikokoisessa kaksiossa ja meillä on kaksi pientä lasta. Muutaman viime kuukauden aikana mieheni on lapsiin vedoten pyytänyt tyhjentämään kaappeja tavaroistani, vaikka lasten tavaroille on omat hyvät lipastonsa ja puolityhjät kaappinsa jo valmiiksi. Nyt miehen mielestä kaikki muu säilytystila (keittiön ulkopuolella) paitsi yksi eteiskaappi ja yksi makuuhuoneen kaappi olisi tyhjennettävä tavaroistani. Lisäksi hän raahasi tietokonepöytäni kellariin jaon uhannut heittää digitaalipianoni roskiin. Nyt tavaroilleni ei ole muuta tilaa kuin yksi lipaston laatikko ja sekin "salaa", ts. en ole kysynyt siihen mieheltäni lupaa. Kaikki tavarani häiritsevät häntä ja ollessani käymässä muualla hän heittelee niitä roskikseen. Tekisi mieli ottaa ero ja muuttaa pois. Mitä tekisin?
Kommentit (23)
Mies käyttää kaiken liikenevän rahansa joko osakkeisiinsa, kodin viihdetekniikkaan (kallis jättikokoinen taulu-tv, tietokoneet ym.) tai lasten leluihin. Mun tavarat ovat hänelle "roskia". Tekisi mieli pelastaa omat tavarani viemällä ne laatikoissa vanhempieni luokse ja muuttaa itse perässä.
Hullu mies. Etkö sä saisi näkyä teidän kodissa ollenkaan.
Miksi olet lisääntynyt juuri tuon miehen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 20:13"]Hullu mies. Etkö sä saisi näkyä teidän kodissa ollenkaan.
[/quote]
No en vissiin. :( Ollaan nyt nukuttu erilläänkin helmikuusta lähtien ja seksiä on ollut viimeksi vuosi sitten. Hemmetin tympeä avioliitto tämä kyllä on. :(
No sanot, että sä luovut digipianosta jos mies luopuu siitä taulutelevisiostaan. Reilu peli.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 20:13"]Miksi olet lisääntynyt juuri tuon miehen kanssa?
[/quote]
Noh, se oli kyllä virhe. Olin tuolloin vielä ihastunut ja mulla biologinen kellokin taisi tikittää (ollaan molemmat 30+).
Se siivoaa sua pikkuhiljaa pois sieltä. Ehkä on jo uusi nainen katsottuna tilalle?
Tässä on taidettu kääntää sukupuolet nurinpäin.
Jätä se. Ei tuo ole enää parisuhde jos nukutte erikseen eikä seksiä ole ollu vuoteen.
Minä toimin ihan samalla tavalla kuin miehesi edellisessä suhteessani.
Meni huonosti jo tuolloin vaikken sitä silloin tajunnutkaan.
Ehkä halusin heittää miehen pihalle ja ärsytti ne sen tavarat jne..
En tiedä, mutta ehkä miestäsi ärsyttää nyt ihan joku muu asia, kuin ne sun tavarat..
Otan osaa. Mutta tuotahan monet naiset harrastavat miehen tavaroille. Sinuna hankkisin lukollisen arkun /kaapin/ lipaston ja pitäisin avaimet piilossa.
Joo se haluaa ihan selvästi päästä susta eroon!
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 20:22"]Onko kämppä alunperin miehen?
[/quote]
Oli alunperin miehen ja oikeastaan onkin, vaikka ollaan ilman avioehtoa naimisissa. Lupasin nimittäin, että en tule vaatimaan mitään puolikasta hänen omaisuudestaan mahdollisen eron sattuessa ja aion myös pitää lupaukseni. Katselin jo alustavasti asumisoikeusasuntoja, sillä pesämunaa uuden oman asunnon ostoon ei ole riittävästi.
Jätä jätkä. Ei tuollaisesta ole kuin haittaa, löytyy myös arvoisiasi miehiä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 20:21"]Joo se haluaa ihan selvästi päästä susta eroon!
[/quote]
Olen epäillyt samaa. Olen toisaalta itsekin todella kypsä mieheeni ja olen ajatellut eroa jo varmaan melkein vuoden päivät -- monistakin eri syistä. Toisaalta lapset ovat ihan pieniä molemmat ja mies on niin itsepäinen, että elämäni varmasti hankaloituu monilla tavoin eron myötä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 20:12"]Tekisi mieli pelastaa omat tavarani viemällä ne laatikoissa vanhempieni luokse ja muuttaa itse perässä.
[/quote]
Hyvä idea. Vie aluksi ainakin osa tärkeistä tavaroista pois kodistasi. En suosittele mitään lukittavaa lipastoa tai arkkua, kuten 14 ehdottaa. Äkkiäkös mies hävittää koko arkun, jos sille päälle sattuu.
Jaksamista, ap!
Miehen mielestä en saisi kirjahyllyn kirjojen, vaatekaapin vaatteiden ja yhden lipastonlaatikollisen lisäksi omistaa mitään muuta ja kaikki muu on siis turhaa. Hän vetoaa siihen, ettei itsekään omista juuri mitään tavaraa. Minulle kuitenkin lapsuusmuistot, piirustusvälineet, soittimet ja nuotit, lehdet, matkoilta ostetut tavarat jne. ovat tärkeitä. Alan olla ihan loppu tähän. :(