^^Marrasmurut keskiviikkona^^
Kommentit (22)
Huomenta vaan!
Miun pitäis olla loikoilemassa tuolla sängyn pohjalla, mut kuinkas kävikään... Arghhhhh! Meidän isäntä luottaa tähän äippään, kun pitää olla lähdössä viemään tyttöjä hoitoon puol kasin aikaan, niin oma kello soi n. 7.05 ja tytöt on viel 7.08 täydessä unessa :) Ei olis taas ehtiny millään, jos en olis auttanu vaatteiden hakemisessa, hiusten laittamisessa jne. No, ens maanantaina joutuu mies itse tekemään kaiken, kun olen jo puoli seiskan aikaan lähdössä koulutukseen.
Nyt sitten on tiskikone ja pyykkikone jo päällä. Jos söis aamupalan ja yrittäis väsätä tuota eilen hankittua tietsikkapöytää. Illalla vois sit yrittää saada tän vierashuonesysteemin järjestettyä. Muutoin ei olis kiire tuolla lastenhuoneella, kun vauva kuitenkin tulee meidän huoneeseen, mut meidän jatkettava lasten sänky on kavereiden avoimessa varastossa - ei siis lukkojen takana - tahtoo sen sieltä mahdollisimman nopeasti pois...
Masukki: harrastaa varsinaista mylläystä iltaisin, eilenkin oli tosi kiva yrittää käydä nukkumaan, kun sitä vain nauraa tuolle touhulle - ja sit kun ei enää liikkeitä kuulu, niin sitä viel vähän odottaa... Eilen sain varattua lääkäriajan työterveydestä ens viikolle koulutuksen jälkeen. Neuvolalääk. on tiistaisin ja olen silloin viel reissussa. Loppuunasti sitä saikkua sit varmaan tulee - alkaa tuo alaselkä/peräpää olee aika huonossa jamassa pienenkin " urheilun" jälkeen...
Tässäpä tätä, muille vuoroa..
--Mirpa ja masukki--
Eipä ole tullut kirjoiteltua vähään aikaan..Viikonloppu meni pojun synttäreitä juhliessa..Perjantaista sunnuntaihin kävi porukkaa,itse olin kyllä pyytänyt kaikki lauantaina,mutta...aina käy näin..En olisi jaksanut " pitkiä" juhlia,ei auttanut kuin kärsiä..No, kivaa kuitenkin oli, väsy iltaisin oli melkoinen.
Oma napa voi hyvin. Nyt saikulla supistelut vähentyneet, kun saa pötkötellä silloin kun on tarvetta. Vaavi iltaisin kovasti möyriskelee..Ei kuitenkaan häiritse yöunia.
Eilen kävin lastentarvikeliikkeessä,tarvitsisimme seisomalaudan vaunuihin. Ei ollut vain vaunuja mukana, että olisi voinut sovitella. Huonolla tuurilla ei meidän vaunuihin sopivaa mallia löydy..Mitenkähän kuljettelen muksuja? Poju on siis 2v. ja ei pitkiä matkoja jaksa kävellä..Tuplia en ole ajatellut hankkia..
Niin,aikaisemmin joku ehdotteli vaivoihini tukivyötä, en enää muista kuka..Käytössä on ollut, muttei ole auttanut..Esikoiselta aikoinaan oli tarpeeseen..
Nyt aamukahville!
Momentille ja masuapinalle voimia ja jaksamisia...!
SaaMee ja Vaavi rv 27 ja jotain!
Ja veljet että väsyttää. Kaksi yötä nukkunut oikein superhuonosti. Työt stressaa ja viime yönä oli vanhempien 4-kuinen koiranpentu hoidossa, esikoiselta tuli pissavahinko ja sitten valvoin muuten vaan. No ehtiihän sitä haudassa sitten maata ja levätä... Tuo koira ei taida edes oikeasti olla koira vaan jonkinsortin jyrsijä. Kaikki minkää löytää se tuhoaa. Paras oli kun se jyrsi katki oman nahkaisen talutushihnansa, joka ei edes ollut kovin ohut. Mieskin aamulla sanoi koiralle, kun vanhemmat sitä tuli hakemaan, että " kiva kun kävit, mutta vielä kivempi kun lähdet" . Koirat on kivoja - kunhan ne on aikuisia ja hyvin opetettuja.
Eilen tuli käytyä ultrassa istukkakontrollissa. Oli kuulemma niin ylhäällä, että lääkärin oli vaikea uskoa, että se koskaan lähellä kohdunsuuta olisi ollutkaan. Painoarvioksi antoi 1.2 kg. Ihan kivan kokoinen veijari jo. Kaikki oli muutenkin OK.
Maha kasvaa ja kaveri on taas aktivoitunut liikkumaan viikon hiljaiselon jälkeen. Eilen rymysi oikein kunnolla taas vaihteeksi. Pää on alaspäin ja potkii oikeaan kylkeen. Saa nähdä kääntyykö vielä pää ylöspäin.
Eipä tänne muuta. Yritän sinnitellä hereillä tämän päivän...
Viljonkka74, 28+1
Heräsin jo ajoissa ja join rauhassa aamukahvin. Nyt vielä hetki koneella ja sitten tyttö pitäis töniä ylös. Reppana on niin väsynyt, koska on juhlinut 4 v. synttäreitään jo parina päivänä. Sunnuntaina oli lastenkutsut jossa mekasti 8 tytön kaveria (kaikki ilman äitejään, huh!) ja eilen virallisena päivänä tulivat sitten mummi ja kummit. Itselläkin on ollut juhlien takia aika haipakkaa kun on pitänyt koko ajan siivota, keittää kahvia ja käydä töissäkin. Eilen oli onneksi vapaapäivä. Tänään menen klo 14.00.
Huomenna olisi aika omalle gynikselle. Saan tietää tilanteen kun on ollut ihme nipistystä ja vihlontaa. Jos kaikki ok uskallan mennä taas uimaan.
Esikoisen kanssa mulla oli korkea verenpaine joka nyt on aisoissa. Mutta tässä raskaudessa pulssi hakkaa jatkuvasti satasen hujakoilla ja nyt ovat tulleet kuvaan myös liitoskivut. Ainakin luulen niiden olevan liitoskipuja. Ne pahenevat iltaisin ja ovat aika kivuliaat jos olen liikkunut paljon päivän aikana. Istuessa tai pötköttäessä eivat tunnu, mutta kävelemään lähteminen on aika tuskallista. Tuntuu kuin jajat pitäisi asetella ensin paikoilleen ennenkuin ne liikkuvat. Kuulostaa kajahtaneelta, mutta näin on.
Vauva liikkuu ja potkii ja " kuplii tai jotain" , mutta on paljon rauhallisempi kuin esikoinen.
Jotenkin huolestuttaa ja vaivaa kun en ole ehtinyt ( viitsinyt ) katsoa tällä kakkoselle mitään valmiiksi. Milloinkohan se pitäisi aloittaa? Pinnasänky on serkun varastossa ja esikoisen vauvanvaatteet meidän varastossa. Esikoisen kanssa jouduin verenpaineiden takia kolmesti sairaahoitoon joten oli hyvä, että olin silloin aloittanut vauvan tavaroiden keräilyn ajoissa.
Apua, nyt tulee kiire. Tyttö ylös ja vien hänet tarhaan!
Naksis 27+
momentille: ei voi kyllä muuta sanoo ku et vitsit mitä tuuria teillä :( me ollaan just ostettu vanha talo jota rempataan niin on kyllä joku käsitys et miten kalliiksi toi teille tulee! Mut saatte nyt uuden auton, sehän on hieno homma vaikka nekin maksaa mut ompa uus auto :)
Mites raskauden kanssa, onko supistellut? Onko sulla aina tasaviikoin se käynti polilla, eli nyt pe taas? Pian 29 kasassa ja sit 30 alkaa olla ihan hyvin viikkoja, huomasitko ku tuola joulukuisissa joku oli jo saanut vauvan viikoilla 24+jotain, 600g painoi, että kun pikkuinen, varmasti heilläkin kiperät paikat siellä ja huolta.
Mitenkäs masuapinan vointi?
Nyt aamupalalle...
Tuuli
Kone on temppuillut tai lähinnä hiiri... Lukemassa olen kyllä käynyt = ).
Ekana Momentille ja Masuapinalle tsemppiä ja paljon päiviä!
Oma maha: Kaikki ihan ok. Vauva melskaa tosi kovasti ja potkii oikeaan kylkeen korkalle. Tuntuu välillä, että just tulee läpi. Supistuksia on, ei kipeitä lähiaikoina. Iskiaskin aika rauhallinen, samoin liitoskivut. Täyttymyksen tunnetta on ja välillä henkeä ahdistaa ja närästää. Tällaisia pikkukremppoja. Huomenna lääkäri ja toiveena olisi saada saikkua loppuun asti!
Lapset on taas tänään tarhassa ja koirat jo lenkitetty. Sohvalle oikaisen heti, kun koneelta maltan lähteä.
Effica ja Pyry-Aapeli VIIKKOJA TASAN 30
varmaan mennään tämä loppu viikon pätkissä. ei ole hirveemmin supistellut kyllä viimepäivinä. nyt vaan sitten tuntuu siltä että josko mulla olis sitten taas hiiva tulossa kun antibiooteilla olin. että silleen.
huvittavinta tässä on kun mies laittoi itselleen eilen uuden taustakuvan koneelle_: siinä luki tänään mikään ei ovi mennä pieleen.
Huomasin että joulukuisissa joku oli jo synnyttänyt. uskomattoman rankat ajat tulee heillä kyllä olemaan. vauva hengestään taistelee... keskosuuteen liittyy tosi monia asioita mitä tavantallaajat eivät tiedä ja monesti ihmiset mitätöi keskosuutta kommenteilla että selvishän se joku 400 grammanen jne. eikö sitten ihmiset kestä ajatusta vauvasta joka saattaa kuolla vai mikä. mutta pahalta tuntuu että monesti vanhemmille ihmiset sanoo ihan väärät asiat. no ehkä mä jätän nämä keskustelut tuonne keskoslistoille.
meistä taitaa tosi moni olla jo sairaslomalla? supistelijoita oli hirveesti ja sokerimammojakin useita. ollaankohan me jotenkin poikkeuksellisen huonokuntoista porukkaa?
olisin vielä pääkaupunkiseutulaista ja itä-suomalaislta kysellyt noista savuista! miten olette niiden kanssa pärjänneet ja oletteko saaneet jotain ohjeita nlasta?
Paino ensin, VAIN 700g tullut kolmessa viikossa :) Pikkuisen olen nyt polleana ;) Eli vain 13,7kg kokonaispainonnousu... Ehkä on vielä toivoa, että painoa tulee vain sen saman 17kg kuin esikoisesta? Hassuinta on se, että nyt on oikein kunnolla turvotukset iskeneet ja olen syönyt ihan samalla tavalla kuin ennenkin! Silti edellisellä kerralla oli tullut 1,2kg viikossa ja nyt 233g viikossa!! Ei siis mitään logiikkaa tässä mun touhussa.
Hb pysynyt samana (rautakuuri päällä) ja oli 122, edelleen saa jatkaa rautaa. Verenpaine 115/60. Sf-mitta 30cm ja yläkäyrällä nätisti. Sydänäänet 155.
Sovittiin, että soitan maanantaina ja koitetaan saada mulle tiistaiksi lääkäriaika, nyt siis loppuviikko aikaa siivota kaikki työsotkut! Saikkua siis luvassa, selän takia. Huomasi kyllä neuvolantäti itsekin, että ihan tosissani olen kipuni kanssa, kun en meinannut kivulta päästä ylös sydänäänten kuuntelun jälkeen, vaan hän joutui auttaa.
Momentin perhettä nyt oikein koetellaan! Voin vain kuvitella, mikä stressi tuostakin sotkusta on sekä sinulla että miehelläsi. Mutta ihanaa on huomata pinoa lukiessa, että olet vielä koneen äärellä :) Tulee aina niin iloiseksi, että vauvasi on saanut taas yhden uuden aamun masussa!! Pian tosiaan on 29 viikkoa täynnä :) Upeaa :)
Mukavaa viikon keskivaihetta kaikille muruille!
Marrastoive rv 30+3
Sain pitkän tovin aamulla kokeilla kaikkia konsteja, että alkais toimiin... riippuvainenko?
Voi momentti... vielä vesivahinkokin... ajatuksissa olette!
Meillä ois tänään ukko-kullan kanssa hääpäivä, kolme vuotta kasassa. Ainakaan mä en oo hänelle mitään hankkinu lahjaksi ja olen kyllä pyytäny, ettei mitään mullekaan. Kosmetologilla kävin hänen piikkiin sillon viime viikolla. Kakun ajattelin tilata perjantaille, kun sattuu nuo synttäritkin loppuviikolle, niin saadaan sitten herkutella perheen kesken.
Masussa on ihan hirvee vipinä menossa, niin oli eilen illallakin ja nytkään ei meinaa rauhottua. Eilen sain pestyä kolme koneellista vauvapyykkiä ja tänään pääsis vähän laitteleen niitä... pitänee mennä tutkiin tuota kaapin järjestystä.
Sarafan rv 27+6
Mä ajattelin, että se pari kolme päivää laitoksella ois hyvä. Siis jos kaikki menee hyvin, niin en siltikään halua kiirehtiä pois. Lähinnä se valmis ruoka ja rauhallinen aika tutustua vauvaan on mielessä. Mies ja tyttö kyllä pärjää kotona ihan hyvin sen aikaa.
Tänään saan vielä rauhassa oleilla ja lepäillä illasta tai iltapäivästä kun mies tulee hammaslääkärin jälkeen kotio.
Mutta huomenna se sitten lähteekin jonnekkin vaeltamaan ja luontokuvailemaan muutamaksi päiväksi.
Toivottavasti saan lapsien kanssa oltua ilman ongelmia...
Perjantaina vanhin menee anopille ja keskimmäinen miehen siskolle koulun jälkeen,joten lauantaina olen kahden nuorimman kanssa ellei sitten meille tule vieraita.
Miehen pitäisi tulla kotiin sunnuntaina tai maanantaina.
Vanhemmat lapset tulevat kotiin sunnuntaina koska maanantaina on koulua kuitenkin.
Tyttöjen kanssa pärjään helposti he ovat suht rauhallisia ja kilttejä mutta toi meidän isin perään oleva rämäpää poika onkin sitten asia erikseen...
No eiköhän me pärjätä on pärjätty ennenkin tosin silloin en ollut raskaana mutta kuitenkin.
Muuten on ollut taas tänään kaikki ok ei ole ollut kipuja eikä minkäänlaisia supistuksia.
Viime yönäkin sain nukuttua kokonaiset 5 tuntia kun nyt viime aikoina yön nukkumiset ovat olleet 3-4 tuntia yleensä sitten valvoskelen ja pyörin sängyssä...
Masukki on alkanut nyt tekeen jalallaan sitä että liu' uttaa jalkaansa kohdun seinää pitkin tuntuu jännältä,ja sitten potkiskelee ja ryömii...
Edelleen mahtuu meneen ympäri miten tahtoo,mutta jos jämähtää hetkeksi poikittain mahaan niin saan supistuksen/supistuksia kun muuttaa asentoaan joten ehkä ei pian enään menekkään ympäri tuola.
Kiitos muuten niistä kokoarvio jutuista joihin silloin mulle vastasitte,niin eipä tuo vauva loppujen lopuksi sitten kamalan iso ollukkaan verrattuna teidän muidenkin arvioihin.(rv26+4 1,168kg)
Gyne vaan piti vauvaa silloin ison kokoisena,en tosin tiiä minkä kokoinen isoimmillaan saa tuolla viikolla olla.
Tiesin vaan että vähintään kuuluisi olla n.900g 26 viikolla.
Mutta tässä tämmöistä tällä kertaa...
Rv27+2
Täällä voidaan vieläkin paksusti :) Supistusten estolääkkeet ovat aivan rock ja tuntuvat tekevän tehtävänsä huolella. Välillä juilii ja kipuilee alapäässä, veikkaan että kohdunsuulla jotain tapahtuu, kun tuntuu samanlaiselta kun ennen esikon synnytystä. Mielenkiinnolla odotan polikäyntiä joka kahden viikon päästä.
Mies aloitti eilen uudessa työpaikassa joka valitettavasti tarkoittaa, että on viikot poissa (ma-pe) kun työmaa sen verran kaukana ja asuvat työnantajan vuokraamassa asunnossa. Onneksi äiti ja anoppi asuvat lähellä ja esikko on päivät tarhassa joten eiköhän tässä selvitän, kun muistan olla tekemättä mitään ihmeempää.
Koirista ylempänä kerrottiinkin. Meillä 1-vuotias bostoninterrieri on taas kunnostautunut lelujen bongarina ja järsijänä - liikunnan puute tietenkin pistää aktiiviseksi, kun en voi kunnolla lenkittää kunnolla. Onneksi meillä on lähellä koirapuisto jonne alankin ajamaan autolla jotta mopet saavat rauhassa temmeltää.
Momentille ekstra tsempityksiä vesivahingon takia, luulisi korvaukset että menisi joko asentajan firman vakuutuksista (huolimattomuus) tai sitten kotivakuutuksesta joten ihan hirveästi ei itse tarvitse maksaa?
Masuapina 28+3
aivan ihanaa kun yöt ovat hiukan viilenneet. meikäläinen nukkuu kun porsas. vaikka mukelot aamulla heräävätkin kukonlaulun aikaan olo on jotenkin levännyt kun nukun niin syvästi. eipä ole näin ollut edellisisssä raskauksisssani enää tässä vaiheessa..potkuihin olen ennen herännyt vaan en nyt.Mulla on istukka jotenkin edessä kuulemma ja se vaimentaa potkuja, lisäksi edellisestä synnytyksestäni on vajaa vuosi joten olen laskenut yks plus yks että masuvauvalla on nyt tilaa siellä temmeltää kun en ole ehkä vielä kerinnyt mennä kasaan. Tämä marraskuulle toivottavati ajoittuva synnytys onkin aika kiva ajoitus vauvan odottamista ajatellen. Nyt kun alkaa se loppurutistus niin ei tartte kärsiä kesähelteiden rasituksista. Mulle kun osui synnytys viime vuonna syyskuulle, totesin että ajankohta sais olla toinen. oli niin kauhean kuuma ettei pystynyt mihinkään.
me ei olla uudelle tulokkaalle tehty paria ale-bodya lukuunottamatta mitään hankintoja. kovasti mietityttää kun kuopus on nyt kohta sen vuoden ikäinen ja nukkuu toistaiseksi pinnasängyssä, että mihinkäs tämä uusi tulokas laitetaan. Meillä kun on tällainen kolmio kotina jossa lastenhuoneen virkaa tekee äärimmäisen pieni koppi. Ajattelin jopa että vien sinne kota meidän parisängyn, muttei sinne muuta sitten mahdukkaan! niimpä yritän houkutella isäukkoni rakentamaan sellaisen kerrossänkyratkaisun johon esikoinen 3v menis ylös nukkumaan, muttei niin ylös kuin valmiissa huonekalukauppojen kerrossängyissä. kuopus nukkuis lattiatasolla siinä alla, ja sitten siihen rakennettais sellaiset aiadt ettei se karkais sieltä... pitäis ottaa mitat ja tehdä piirrustukset... ikeassahan olis sellainen valmis " parvi" joka olis korkeudeltaan hyvä mutta se on jotenkin kolkon näköinen... ihan selvä pesänrakennusvietti on käynnissä myönnetään.
Vähän samantapaista kuin momentillakin, mutta olipa kerrankin onni matkassa.
Heräsimme yöllä neljän maissa hirveään räjähdykseen ja kuvittelin tietenkin ensin, että esikoinen putosi parvisängystään.
Paniikissa unohdin koko kipeän selkäni ja kantamattomat jalkani ja lähdin suoriltaan sängystä juoksemaan. Menoni pysähtyi kuin seinään olohuoneen ja makkarin kynnykselle kun jalat lähtivät alta. Ei muuta kuin adrenaliinihöyryissä nousin ylös mieheni kintereilläni ja jatkoin matkaa...ei paljon kivut tuntuneet missään. Onneksi lensin polvilleni enkä vatsalleni.
Lapset olivat kumpikin ehjinä sängyissään, mutta keittiössä oli kamala hävityksen kauhistus...litran lasipullo tekemäämme kotikaljaa oli räjähtänyt rikki. Lasia oli joka puolelle, jopa olohuoneessa. Isoimmat sirpaleet olivat kimmonneet seinistä ja katosta sekä hyllyistä tehden mukavia lovia kaikkialle maalipintoihin. Huone oli kuin käsikranaatin jäljiltä...Moccamasterimme vesisäiliö murusina, uusi Chili-vedenkeittimemme täysin piloilla ja se on sentään punaiseksi maalattua metallia. Lasia ja kaljaa yltympäriinsä seinissä, katossa ja keittiön ikkunalaudalla. Yöllä silmät ristissä siivosimme pahimmat pois ja siivousurakka on osaltani jatkunut aamukahdeksasta tähän saakka.
Kaiken syötävän pöydiltä, leivät sun muut olen heittänyt roskiin kun ne olivat täynnä lasia. Vielä pitäisi lattiat pestä, kaiken muun olenkin jo jynssännyt. Luojan kiitos se pullo räjähti yöllä, eikä esim. iltapalan aikoihin, kun kaikki istuimme keittiössä, ja onni oli matkassa, että ne isot sirpaleet tekivät katon kautta mutkan ja kimposivat olohuoneeseen, eikä keittiötä vastapäätä nukkuvan poikamme päälle. Sitten oli lisäksi onni, ettei ne viisi muuta litran lasipulloa räjähtäneet tuon yhden kanssa samaan aikaan. Lähellä kyllä oli. Korkkeja ei voitu avata kuin vähän kerrallaan. Nyt tuli jopa nähtyä lasipullon pohja täysin kuperana...en ole ennen moista nähnyt.
Siivousurakkaa täällä jatkan varmaan vielä iltaan saakka...vauva onneksi potkuttelee aina kun pidän hetken taukoa. Täällä olen itkua tuhertanut, kun olen miettinyt, mitä kaikkea olisikaan meidän perheellemme voinut tapahtua, jos tuo pullopommi olisi räjähtänyt muutama tunti aiemmin. Hirveä päivän aloitus meillä...en voi lisäksi lakata ihmettelemästä sitä, miten yöllä pimeässä onnistuimme paljain jaloin juoksemaan olohuoneen poikki, astumatta kahteen todella suureen lasinsirpaleeseen...
Kun eilen toivoin, että tulisi hyvä haltija ja siivoaisi meillä kunnolla, en nyt ihan tällaista kuitenkaan toivonut...nyt tulee kyllä siivottua.
Kanelisokeri 27+4
oho. koita jaksaa sotkun keskellä. ja onneksi ei ollut ketään alla- siis lapsia tai sattunut tuo päiväsaikaan. onni onnettomuudessa siis.
Voi kauhistus teitin päivän alkujanne Momentti ja Kanelisokeri...huh huh...aikas tapahtuma-rikkaita aamun alotuksia,hui kauhistus...no olis sitä tietty pahemminkin voinut käydä kummassakin tapauksessa...koittakaahan kestää siellä " kaaoksen" keskellä=)!
Täällä varsin rauhallinen aamupäivä takana,pyykinpesua ja lukemista. Yritän lukee kaikkia kirjakerhosta tilattuja ja vielä lukemattomia kirjoja nyt kun on vielä aikaa. Viikonloppuna saatiin kasattua pinnasänky valmiix ja mä sain hiukan järjesteltyä masukin vaatteita,tuntuu vaan että niitä onkin kamalan vähän,mutta vielä niitä on parilta kaverilta tulossa lainaan, onnex=)!
Sairaalassa olosta: Me tullaan luultavasti olemaan vaavin kans muutama (4-5) päivää ainakin, ei oo kiire kotiin kun ekaa mennään hakemaan ja saanpahan opetella imetykset ja muut ihan rauhassa siellä.
Painoarviosta: Meille ei oo tehty muuta painoarvioo,kun sillon rakenne-ultrassa viikolla 20 ja se oli 330g,mutta katotaan mitä huomenna tapahtuu neuvolassa.
Eipä kai muuta,huomiseen=)!
tiitiäinen78+ nestori26+5
Itsellä kanssa hyvin huono fiilis tänään. Ensin näin viime yönä ekan unen kaksosista, ja se oli kaamea. Olin synnyttänyt ne keskosina, ja olivat joutuneet heti teholle, ja minä kotiin. Olin soitellut heidän vointia kysyäkseni, ja toinen oli itkenyt koko yön 40 asteen kuumessa (ja hoitaja kysyi haluanko pitää lapsen!?!) ja toisella taas oli jotain epämuodostumia. Hyi kamala :(
Nyt huomasin, etten ole varmaan vuorokauteen tuntenut oikean vauvan liikkeitä. Voi tietty olla sellaisessa asennossa, että liikkeet sekoittuu vasemman kanssa, mutta vähän pelottaa kuitenkin. Mies on työmatkalla, joten hänkään ei voi kuunnella sydänääniä (jotka muuten jo kuuluu siis paljaalle korvalle). Onneksi huomenna on ultra!
Näiden lisäksi olo tuntuu " tautiselta" . Silmiä ja poskionteloita särkee ja naama on jotenkin pöhöttynyt, niin kuin olisi nuha, vaikka ei siis ole. Ja väsyttää aivan karmeasti, mutta uni ei tullut, vaikka yritin nukkua 2 tuntia. Plaah.
Parempia fiiliksiä muille toivotellen Alia ja pikkuoravat rv29+2
Momentille voimia, lisää ja lisää! Miten teitä koetellaan, huh! Tapaan kyllä aina sanoa, että kaikissa asioissa on hyvätkin puolensa, mutta joskus tuntuu vaikealta kaivaa ne esiin =o Mutta olen vakuuttunut, että niitä on!
Minustakin on joka aamu/päivä mukavaa löytää Momentti ja Masuapina ja teidät muut pinosta ja todeta, että taas on yksi päivä kasassa =)
Kanelisokeri jo itsekin löysi niitä hyviä puolia siitä pullonpoksahduksesta =) Silti voimia ja katse kohti aurinkoa!
Masuapinalle: tilanteemme ei todellakaan ole sama, mutta piti vain kommentoida niitä alapään juilimisia ja kipuiluja, että sellaista minulla oli paljon kakkosen aikaan, mutta alakerrassa ei ollut tapahtunut kerrassaan yhtään mitään! Sekin siis mahdollista ja toivon, että kohdunkaulasi malttaa pitää pintansa.
Marrastoiveko se oli, joka aikoo johtaa epävirallista painokisaa?!? Ei kuule minullakaan ole koskaan mennyt paino samaa rataa sen mukaan, mitä on syönyt tai kuinka on turvotuksia. Ihan omaa elämää tuntuu vetelevän ja vähät välittää stressistäni. Itselleni on kuitenkin aikaisemmissa raskauksissa tullut parikymmentä kiloa lisää, joten varmaan tule ainakin se myös nyt =( Onneksi ovat edes kutakuinkin puolen vuoden sisällä sitten kaikonneet. MUTTA! Miehestä olen varsin haluttava ja hehkeä tällaisena pallona =P
Mitäs vielä... raskausdementia vain pahenee...
Pitäisi hetkeksi oikaista itsensä sohvalle, kun alkaa vaikuttaa se, ettei muista hiljentää vauhtia... Mutta annas olla, heti kun *huilaat*, ovat pojat taas hereillä ja vauhdissa! Mutta pitää muistaa, että on niin helppoa olla kotona, kun voi vaan olla omaan tahtiinsa (sanoo anoppi, joka hoitaa työkseen lapsia päiväkodissa... huh!)!
TalviSalama + Tiitiäinen 29+6
Kauhistus miten joillain aamut alkanut (en muista nikkejä) mutta vedet pitkin kellaria ja sitten toisella kaljapullo posahtanut, onneksi ei kellekkään käynyt mitään.
Ihanaa sain vihdoin tänään soitettua Haikaranpesään ja pääsin sinne ainakin näillä näkymin, koskaanhan se ei ole varmaa mutta enköhän tämänkin lapsen siellä tule synnyttämään =)
Joku kyseli niistä savuista, mulle sanottiin että pitäisi välttää ulkona oloa ja pitää ikkunat kotona kiinni, hups meillä ikkunat 24h auki, muuten on liian kuuma olla. Ja tämän sanoi mulle työterveyslääkäri, ens vkolla sitten neuvolasta lisää ohjeita.
Nytkin päätä särkee, selkää jomottaa ja väsyttää aivan sikana
tuota ulkonaoloa vaan on mun vaikea välttää kun viihdyn siellä turhankin hyvin, ja pitää tuota esikoista viedä kerhoon aina ma ja to aamusin ja ti onkin perhepiiri, onneks matka on vaan n.½km jos sitäkään =D
Pitää varmaan soittaa se siivooja taas tänne, ei jaksa enää ite =D, pakolliset toki teen mutta nyt pitäs pestä taas lattiatkin ja pyyhkiä pölyt, Vkonloppuna ois yhen kaverin muuttokin ja siihen pitäs mennä jotain pientä tekemään eli nähtävästi järjestelemään astioita kaappeihin =), hakee meiltä tuon 120cm runkopatjasängyn veks ja ylimääräsen kirjahyllyn....vielä pitäs kattoo keittiöstä tavaraa hälle
minä olen saanut sitten muuta ajateltavaa kuin tämä raskaana oleminen. meillä pätkähti eilen viemäriputki. mitään vettä ei voi laskea ja viemärivettä lilluu alakerrassa. hirveen iso remontti tulossa.
samoin eilen sitten räpsähti lämminvesivaraaja, josta oli huoltaja laittanut laittanut termostaatin pois päältä. lämmityspitäisi katkaista 60 astessa ja eilen havaittiin että lämpöä on varaajassa 110 astetta. varoventtiilit sentään toimii ja kovassa paineessa kiehuva vesi sitten tulee kellarin lattioille.
eli meillä on sitten kellari veden vallassa ja alakerta pitää repiä auki sekä avata uudestaan vuosi sitten tehdyt putket jotka menee verkkoon. m en edes uskalla ajatella miten paljon rahaa siihen menee! ja kaiken huippuna meille soitettiin että uusi kallis auto on tullut- perjantaina pitäisi miehen mennä hakemaan rahan kera.
pari kymppitonnia ei siis tunnu tässä konkurssissa kohta missään!
vauva sentään on virkeä. odottelen sohvalla että mies saa hälytettyä paikalle kaivurimiehiä, putkimiehiä sun muita ennen kuin kellutaan.
mom rv28+5