Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurusteleeko kukaan serkkunsa kanssa?

Vierailija
18.06.2014 |

Muistan kuinka jo teininä meillä oli omituiset välit, hän suojeli mua ja oli vähän mustasukkainen saamastani huomiosta. Joskus kännissä pussailtiin. Sitten välit viilenivät kun hän lähti muualle opiskelemaan ja mä aloin seurustella ensimmäistä kertaa vakavasti.

Ny kuitenkin oon sinkkuna ja hänkin on. Nähtiin sattumalta baarissa pari kuukautta sitten ja päädyttiin sänkyyn. Sen jälkeen ollaan päädytty samaan sänkyyn monen monta kertaa, selvinpäinkin. Ikää 25v ja 27v. Mietin olisiko ihan mahdotonta että meillä olisi yhteinen tulevaisuus? Onko se niin tuomittavaa?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:22"]

Ei todellakaan ole ok, että serkukset saavat mennä naimisiin keskenään ja tehdä lapsia! en voi käsittää miten valtio ja kirkko antavat luvan näiden mennä naimisiin, mutta homo/lesboparit eivät saa lupaa mennä MAISTRAATISSA. Suomi laillistaa SUKULAISTEN naimisiinmenon, mutta aamaa sukupuolta olevat, ei sukua toisilleen eivät saa samoja oikeuksia. Käsittämätöntä. Serkukset, siia jumalauta äidit on siskokset keskenään, mummo on sama ja siis, argh. Ihan liian läheistä sukua!

[/quote]

Haluaisit siis, että Suomi liittyisi muiden ns. sivistysvaltioiden joukkoon, jotka kieltävät serkusten naimisiinmenon? Ja nämä siis ovat jo edellä mainitut USA, Kiina, Taiwan, Etelä- ja Pohjois-Korea!

Vierailija
2/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo inho/insestitekijä riippuu hyvin paljon siitä, miten läheisissä tekemisissä on oltu. Jos asutaan lähekkäin ja ollaa paljon tekemisissä, tämä tekijä voimistuu, kun taas harvemmin tavattaessa heikentyy. Ei tähän siksi voi olla yksiselitteistä vastausta. Ja mitä tulee lapsien hankintaan, niin riski on hyvin pieni, jollei suvussa esiinny ennestään perinnöllisiä sairauksia. En näe satunnaisissa serkusliitoissa mitään kovin kamalaa. On eri juttu, jos tämä kuvio toistuu sukupolvesta toiseen, kuten eräissä kulttuureissa on tapana - onkin erikoista, että niissä piireissä serkusliittoja pidetään tavallisina ja jopa toivottuina, vaikka geneettiset haitat ovat niin ilmeiset. Teidän tapauksessanne riski lienee pieni, varsinki, kun ette ole täysserkkuja. Siihen voi kyllä varautua, että sukulaiset hieman kakistelevat ratkaisuanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä nykypäivänä yhtään sukua, jossa olisi suorastaan tapana etsiä puolisoksi serkku ja varsinkin suoraan alenevassa polvessa. Varmasti silloin alkaisivat jossakin vaiheessa riskit noustakin joidenkin sairauksien suhteen. Serkusliitot ja niissä syntyvät lapset ovat ihan yksittäisiä.

Toivottavasti nyt ei olla menossa takaisin aikaan, jolloin diabeetikot ja epileptikot pakkosteriloitiin tai eliminoitiin. Silloin alkaisi nykypäivän rodunjalostajilla olla kiire, kun pitäisi karsia pois perityvät psykiatriset sairaudet, ADHD:t ja alkoholismikin. Niillä kun on niin suuri riski siirtyä perintönä.

Vierailija
4/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:22"]

Ei todellakaan ole ok, että serkukset saavat mennä naimisiin keskenään ja tehdä lapsia! en voi käsittää miten valtio ja kirkko antavat luvan näiden mennä naimisiin, mutta homo/lesboparit eivät saa lupaa mennä MAISTRAATISSA. Suomi laillistaa SUKULAISTEN naimisiinmenon, mutta aamaa sukupuolta olevat, ei sukua toisilleen eivät saa samoja oikeuksia. Käsittämätöntä. Serkukset, siia jumalauta äidit on siskokset keskenään, mummo on sama ja siis, argh. Ihan liian läheistä sukua!

[/quote]

Haluaisit siis, että Suomi liittyisi muiden ns. sivistysvaltioiden joukkoon, jotka kieltävät serkusten naimisiinmenon? Ja nämä siis ovat jo edellä mainitut USA, Kiina, Taiwan, Etelä- ja Pohjois-Korea!

[/quote]

kyllä, mielestäni sen pitäisi olla laitonta, koska kyseessä on silti sukulaissuhde. Minä en ole koskaan ollut läheinen serkkujeni kanssa, en edes juttele heille, mutta ei tulisi mieleenkään mennä oman serkun kanssa naimisiin ja ehkä tehdä jopa lapsia! Tiedän, että hänen äitinsä on minun tätini ja kun sanon, että mummo soitti niin appajee, sehän on myös mieheni mummo.

Vierailija
5/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden parin, jotka lukiossa seurusteluvat noin vuoden ajan ja olivat serkkuja keskenään. Erosivat kyllä siis myöhemmin, mutta se ei liittynyt ilmeisesti mitenkään sukulaisuuteen. Omasta mielestäni ei ole mitenkään tuomittavaa.

Vierailija
6/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta mun mielestä, hyi hitto. Eikä edes oo erityisen läheiset välit serkkuihin mutta ei. Ei ei ei.

Varautukaa siihen että monen mielestä tuo on kuvottavaa, vanhempannekin varmaan tosi mielissään.

Vierailija
7/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olin teininä salaa ihastunut minua muutamaa vuotta vanhempaan serkkuuni.

En silti koskaan olisi voinut kuvitella että olisin voinut hänen kanssaan seurustella.

Koko ajatus tuntuu älyttömältä. Meidän äidithän on siskoksia keskenään.

Yök.

Vierailija
8/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa serkkuni kanssa, eli kyllä, olemme myös seurustelleet aikoinaan.

Vierailija
9/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai teillä voi olla yhteinen tulevaisuus. Serkun kanssa avioituminenkin on ihan laillista, ja aikuiset ihmiset voi sen siis halutessaan tehdä, riippumatta siitä että jotkut varmasti kauhistelee. Mutta niin sitä voidaan kauhistella monenlaista muutakin puolisovalintaa, esim. ulkomaalaista tai paljon vanhempaa puolisoa, vaan kypsä ihminen tekee päätöksensä itse eikä anna toisten mielipiteen määrätä.

Vierailija
10/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuomittavaa (paitsi joidenkin tietämättömien mielestä). Mun serkut on naimisissa keskenään ja niillä on pari lastakin. En näe asiassa mitään ongelmaa, eikä näe Suomen lakikaan.

Vierailija
11/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ajatuksena hiukan tökkii.. Mun serkut on mulle vieraita muttajos ja kun tietäisin että huseeraan serkkua niin kyllä kylmäis.. Tunteilleen ei aina tietty voi mitään.. Mun sisko paneskelee meitin serkun kanssa toisinaan ja oli jopa rakastunut häneen mutta se viehätys on vissiin jo laantunut. Mitä serkumpi sen herkumpi vai miten se oli.. Mutta mulle ei kiitos serkkua!

Vierailija
12/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mikä ei ole tuomittavaa Suomen lain eikä edes Suomen kirkon piirissä, ei pitäisi olla tuomittavaa muutenkaan. Normaalijärkinen ihminen ei tuomitse edes homoseksuaalisuutta tai sateenkaariperheitä, niin ei ole nokan koputtamista tuossa senkään vertaa.

Energia kannattaa laittaa vaikka pedofiilien metsästämiseen ja lasten kokemaan pahoinpitelyyn kuin aikuisten rakkaussuhteisiin.

Vierailija
13/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hyi hyi hyi hyi ja yök yök yök.

Vierailija
14/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus tuntuu oudolta. Mielestäni liian läheistäsukua .

Vierailija
15/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tiedän parin jotka serkkuja ja naimisissa. 2 lastakin. Harmi vain kun molemmat pojat todella kummallisen näköisiä kasvoiltaan ja muutenkin. Eivätkä ole vammaisia mutta ei ne ainakaan vanhemmiltakaan näytä.

Vierailija
16/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täysserkkuja, jotka on siis serkkuja sekä äitini että isäni puolelta (sisarukset menivät veljesten kanssa naimisiin). Jos tällaiset serkukset hankkisivat lapsia keskenään, niin siinä mentäisiin kyllä mielestäni jo aika arveluttavan lähelle sukurutsaa, vaikka ilmeisesti olisi ihan laillista.

Vierailija
17/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika jännä, että serkukset saavat Suomessa mennä naimisiin ja hankkia jopa lapsiakin. Koirapiireissä kun useimmissa rotuyhdistyksissä sukusiitosraja on 6% ja serkusastutuksessa se olisi 6,51%.

Vierailija
18/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tilanne olisi lähes sama kuin jos seurustelisi veljensä kanssa. Kuitenkin kyseessä ihminen , jonka on tuntenut lapsesta asti, yhteinen mummola jen

Vierailija
19/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muuten mitään, mutta lapsia en tekis, kun perimässä on niin paljon samaa.

Vierailija
20/101 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni suvussa on kaksi serkusparia. Lapsilla (nyt jo keski-ikäisiä), on monenlaista sairautta. Ykköstyypin  diabetes kaikilla, yksi sen takia sokeutui, ja kuoli  influenssan jälkitautiin. Yksi on vaikeasti kehitysvammainen, ollut laitoksessa koko ikänsä. Yksi skitsofreenikko.

Jos suvussa on taipumusta joihinkin tauteihin, vaikka piilevänäkin, näissä serkusparien lapsissa ne saattavat sitten puhjeta. Siksi serkun kanssa avioitumista kannattaisi miettiä tältäkin kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän