Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät valmistaudu vanhuuteen?

Vierailija
23.06.2021 |

Harmittaa, kun omassa suvussa ihmisiä, jotka eivät voimiensa päivinä viitisneet yhtään miettiä vanhuuttaan. Nyt on mökkiä siellä täällä, joissa ei käy kuin varkaat. Samoin on jakomattomia kuolinpesiä edellisistä polvista. Olisivat vaikka myyneet kaikki ennen 70 vuoden ikää ja antaneet rahat hyväntekeväisyyteen. Nyt omaisuus ja muistot lahoaa käsiin ja ihmetellään, miksi se 500 km päässä asuva sukulainen korjaa tai käy mökillä, vaikka on 20 vuotta suoraan sanottu, että myykää pois.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mind blowing: Nykyhetkessä olet vanhin ihminen mitä koskaan olet ollut.

Vierailija
22/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä törmään tuohon ilmiöön jatkuvasti asuntoasioiden merkeissä. Fiksut ihmiset muuttavat viimeistään 7-kymppisinä sellaiseen esteettömään asuntoon, johon on helppo hankkia palveluja, mutta aivan liian monet jäävät niihin monikerroksisiin omakotitaloihin, jotka pahimmillaan sijaisevat jossakin korpikuusen kannon alla. Sitten kunto "yllätys, yllätys" romahtaakin ja yhteiskunnalta ollaan vaatimassa saman tien palvelutalopaikkaa. 

Kokoomusta en ole koskaan äänestänyt, mutta ymmärrän puolueen sanoman ihmisen omasta vastuusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa elää tämän elämänsä niinkuin tahtoo.

Miksi nuoret eivät valmistaudu tulevaisuuteen, vaan jäävät luusereiksi sohville löhöämään ja kittamaan kaljaa ja notkumaan kaduille.

Miksi he eivät opiskele ja hanki ammattia, vaan elävät yhteiskunnan piikkiin täysillä?

Olen kyllästynyt maksamaan noiden nuorten hyypiöiden elämää, jotka eivät pelkkää laiskuuttaan nosta perstettä sohvalta.   Ruuatkin tilataan kotiin, ettei tarvitse ulos mennä. Ja minä työssäkäyvänä ja moni muu työssökäyvä maksaaa.

Kyllä etoo!

Jösses miten typerä kommentti.

Yhteiskunnan piikkiin elävät ihmiset eivät todellakaan tilaile ruokaa kotiin. Ei siihen ole varaa kaikills työssäkäyvilläkään. Eikä sossupummeja ole vain nuorten ikäluokissa, muistakin löytyy.

Miten niin ei tilaa? Kyllä minä tilaan ja niin tilaa moni muukin yhteiskunnan piikkiin elävä. Ei se 9.90 kuljetusmaksu kenenkään taloutta kaada ja jääpä heräteostot pois.

Kyllä varmasti kaataisi monenkin talouden,siksi nämä ihmiset käyvät itse kaupassa.

Vierailija
24/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä törmään tuohon ilmiöön jatkuvasti asuntoasioiden merkeissä. Fiksut ihmiset muuttavat viimeistään 7-kymppisinä sellaiseen esteettömään asuntoon, johon on helppo hankkia palveluja, mutta aivan liian monet jäävät niihin monikerroksisiin omakotitaloihin, jotka pahimmillaan sijaisevat jossakin korpikuusen kannon alla. Sitten kunto "yllätys, yllätys" romahtaakin ja yhteiskunnalta ollaan vaatimassa saman tien palvelutalopaikkaa. 

Kokoomusta en ole koskaan äänestänyt, mutta ymmärrän puolueen sanoman ihmisen omasta vastuusta.

Omakotitaloon on kyllä aivan samanlaista hankkia palveluita,kun muunlaisiinkin taloihin.

Vierailija
25/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on helpompaa jättää jälkipolvet murehtimaan keskenään miten asiat hoidetaan kuin ottaa itse vastuu ja nähdä vaivaa sen eteen mitä omalle omaisuudelle tapahtuu.

Se vaivan näkeminen tuntuu olevan vierasta nykypolville,kaikki pitäisi saada helposti ja vaivattomasti.Kyllä perinnön eteen pitää vähän viitsiä,jos ei huvita,perinnöstä saa kyllä kieltäytyä.

Vierailija
26/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on helpompaa jättää jälkipolvet murehtimaan keskenään miten asiat hoidetaan kuin ottaa itse vastuu ja nähdä vaivaa sen eteen mitä omalle omaisuudelle tapahtuu.

Perinnöstä voi kieltäytyä - loppuu murehtiminen siihen paikkaan.

Vierailija
27/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai sillä niin väliä varautua. Kuolema odottaa varautuipa tai ei.

Vierailija
28/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuoret eivät valmistaudu tulevaisuuteen, vaan jäävät luusereiksi sohville löhöämään ja kittamaan kaljaa ja notkumaan kaduille.

Miksi he eivät opiskele ja hanki ammattia, vaan elävät yhteiskunnan piikkiin täysillä?

Olen kyllästynyt maksamaan noiden nuorten hyypiöiden elämää, jotka eivät pelkkää laiskuuttaan nosta perstettä sohvalta.   Ruuatkin tilataan kotiin, ettei tarvitse ulos mennä. Ja minä työssäkäyvänä ja moni muu työssökäyvä maksaaa.

Kyllä etoo!

Onko tuo provo kirjoitus vai ovatko ihmiset noin pihalla työttömien elämästä.

Ja saanen huomauttaa, että sosiaaliturvamenoista 40 % menee eläkeläisiin + tuohon lisäksi työeläkkeitä 27 miljardia. Työttömiin menee sosiaaliturvamenoista vain 8 %. Eläkeläisiä on melkein 2 miljoonaa, kun työttömiä 500 000 ja työttömät tekevät työmarkkinatukitöitä.

Sosiaaliturvamenoista eläkettä saavat ovat pääosin alle 65v ikäisiä, jotka ovat keplotelleet itsensä 100% yhteiskunnan tuella eläviksi. Takuueläkettä saavat ovat olleet työttömiä tai kotiäitejä, jotka ovat noin 65v iässä tajunneet, että työnteolla ja eläkkeellä oli joku yhteys.

Työeläkemaksuja on rahastoissa nyt sen verran, että vaikka työeläkevakuutusmaksujen maksaminen lopetettaisiin heti, saisivat kaikki ennen vuotta 1957 syntyneet täyden työeläkkeen.

200 000 miljardin rahasto riittäisi vain 7 vuotta, sen takia nykyisten eläkkeellä olevien eläkkeitä maksetaan nykyisten työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista esim. 2100 bruttopalkasta työntekijä maksaa 140 euroa eläkemaksua ja työnantaja lisää, tuosta eläkemaksusta 1,6 % menee työntekijälle itselleen ja loput nyt eläkkeellä oleville, verorahoista maksetaan sitten kansaneläkkeet, takuueläkkeet ja kodinhoitajat noin 3 miljardia, sen lisäksi eläkeläisten hoitokotimaksuja maksetaan 5 miljardia vuodessa. Työttömyyskorvauksia maksetaan vain 5 miljardia.

Vierailija
29/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, työikäisiä vähemmän eikä kaikki saa lainaa. Asuntojen hintaromahdus tulossa.

Vierailija
30/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omia vanhempiani katsellessa mietin taas aivan påinvastaisia kuin ap. Eli että miksi ihmeessä ihmisen pitää luopua kaikesta, mistä tykkää, ja alkaa odotella kuolemaa vuosikausia ennen kuin kuolema tai kunnon huononeminen oikeasti on edessä? Miksi tehdä elämästään surkeaa ja tylsää, vain jotta ”kenellekään ei sitten jäisi mitään vaivaa”. Sitten kiukutellaan lapsille ja lapsenlapsille, kun elämä on tylsää ja yksinäistä, ei ole mitään tekemistä ja asunnossa seinät kaatuu päälle.

Ei vanhuus ole niin helppoa.Jotkut yrittävät valmistautua tulevaan,kuka mitenkin.Surkeaa voi olla jos on kipuja ja välillä tylsää,kun mitään ei meinaa jaksaa niinkui ennen.Vaikeaa olla kaikille mieliksi.

Vierailija
31/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuus tulee, valmistautui siihen tai ei. Mikä ap:n mielestä olisi sopiva ikäalkaa valmistautua? Joko viisikymppisen pitäisi alkaa tehdä kuolinsiivousta? Ja seitemänkymppisen pitäisi kai myydäauto pois ja ostaa pyöräkelkka ulkokäyttöön ja rollaattori sisälle. Ja testamentti kodittomille kissoille tai Romanian katukoirille, niinkö? 

Siinä 35v kannattaa alkaa perata kamoja läpi, tai muuten homma ryöstäytyy käsistä ja ei tule tehtyä ollenkaan.

Vierailija
32/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1975 syntyneiltä ja sitä nuoremmilta poistetaan leskeneläke. Eläkeläisen asumistuessa neliöraja on 70 neliötä. Toimeentulotuessa ei enää hyväksytä yhtiölainaa / putkiremonttilainaa laskuksi ja mökki estää toimeentulotuen saannin täysin, jos tarvitsee esim. lääkkeisiin rahaa.

Kodinhoitajat eivät siivoa. Siivous on ostettava itse.

Vierailija
33/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valmistautunut koko ajan. Koskaan en ole yhtään mökkiä ostanut. Asun pienessä kaksiossa ja karsin vähäisistäkin tavaroista koko ajan tavaraa. Tällä hetkellä suunnittelen nuoruuden käsinkirjoitettujen päiväkirjojen tuhoamista. Täytän tänä vuonna 40.

Vierailija
34/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitaloon on kyllä aivan samanlaista hankkia palveluita,kun muunlaisiinkin taloihin.

Monessa rintamamiestalossa on pesutilat kellarissa. Millaista apua sinä tilaat vanhukselle, joka ei enää pääse sinne?

Vierailija
35/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen valmistautunut koko ajan. Koskaan en ole yhtään mökkiä ostanut. Asun pienessä kaksiossa ja karsin vähäisistäkin tavaroista koko ajan tavaraa. Tällä hetkellä suunnittelen nuoruuden käsinkirjoitettujen päiväkirjojen tuhoamista. Täytän tänä vuonna 40.

Juu, kaksioon siivouksen ostaminen ei ole niin kallista kuin omakotitaloon.

Lisäksi vakuutus ei korvaa kaikkia remontteja esim. kattoa tai putkia, jos ne on liian vanhat. Remontit kannattaa tehdä ennen eläkkeelle jääntiä, jos ei ole rikas.

Vierailija
36/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 30 ja juhannussiivouksen ohessa kuolinsiivosin taas ylimäräiset roinat pois. Vuokraennakkoakin olen maksanut sen verran että on pari kuukautta aikaa tyhjentää vuokrakämppä. Mitään vanhuutta tuskin on tulossa näillä astmakeuhkoilla ja keuhkokuumeen voima on jo koettu joten on parempi varautua.

Mitä tulee vanhempiini olen käskenyt laittaa kaiken menemään niin ettei jää perittävää ja toisen perinnöstä tulen kieltäytymään koska en halua riesakseni keskeltä ei mitään mörskää jota kukaan ei ottaisi vaikka maksettaisiin. Olen myös huolehtinut että vanhempani ovat jakaneet isovanhempien kuolinpesät ja tehneet avioerossa osituksen ettei ole nekin selvitettävänä.

Vierailija
37/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä etoo!

Yksinkertaisesti siksi koska pystyvät. Sosiaalivaltio on opettanut nuoret siihen, että ilmaista rahaa saa kehdosta hautaan tekemättä päivääkään töitä. Vihervasemmisto kannattaa tätä pummien elättämistä meidän työssäkäyvien rahoilla. 

Vituttaa tuo kovasti minuakin, mutta mikä se tämän sosialistivaltion muuttaisi?

Vierailija
38/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyyttä se vain on. Nykyinen vanhusten sukupolvi on todella itsekästä (huom, yleistys). Omassa omakotitalossa pitää saada asua vaikka kunto ei riitä sen ylläpitämiseen. Lasten pitäisi tulla satojen kilometrien päästä luomaan lumet ja leikkamaan nurmikot aina kun tarpeen on. Saati sitten että viitsisi nähdä sen vaivan, että käy romujaan läpi ja heittää turhat pois ajoissa. Laatikoihin ja hyllyille vaan säilöön kaikki, tai mikäli on joku vanha navettarakennus tontilla, sinne vaan sikinsokin. Ei paljoa kiinnostele montako kuukautta ne lapset saavat käydä viikonloppuisin tyhjentelemässä ja maksamassa kaatopaikkamaksuja kun talo piharakennuksineen joudutaan joskus myymään. Paitsi että eihän sitä saa myydä, on NIIIIIN ihana paikka että kyllähän sinne täytyy jonkun lapsista muuttaa, mitä sitten että työpaikka ja muu elämä jää satojen kilometrien päähän. Samalla voi sitten vanhukset jäädäkin siihen taloon asumaan lapsensa hoidettavaksi.

Pieni patoumia saattaa olla havaittavissa tästä aiheesta.

Vierailija
39/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinnöstä voi kieltäytyä - loppuu murehtiminen siihen paikkaan.

Jos luopuu perinnöstä, menee perintö tämän luopujan perillisille, eli pysyy riesana edelleen perijän lapsilla.

Vierailija
40/57 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1975 syntyneiltä ja sitä nuoremmilta poistetaan leskeneläke. Eläkeläisen asumistuessa neliöraja on 70 neliötä. Toimeentulotuessa ei enää hyväksytä yhtiölainaa / putkiremonttilainaa laskuksi ja mökki estää toimeentulotuen saannin täysin, jos tarvitsee esim. lääkkeisiin rahaa.

Kodinhoitajat eivät siivoa. Siivous on ostettava itse.

Kun palvelun tarve alkaa kannattaa olla tuloton ja varaton. Tämä voittaa kaikki mahdolliset sijoitus- ja verosuunnitteluvinkit, jos haluat nauttia omista rahoistasi itse ja siirtää ylimenevät pennosesi jälkipolville eikä yhteiskunnalle. Täytyy aloittaa ajoissa ja suunnitelmallisesti.

Parku tulee olemaan iso kun huomataan, että täytyy tyhjentää se osakesäästötili, että saa jonkun pyllyn pyyhkimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän