Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat keskellä viikkoa***

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun onnittelut kaikille eilisen pinon vauvauutisen kertojille, ihanaa! Ja perään todetaan, että elokuuta on jäljellä kahdeksan aamua...vähiin käy ennen kuin loppuu... Kenties teemme joukkoryntäyksen synnäreille tuossa loppuviikosta?

Täällä takana taas yksi aivan loistavasti nukuttu yö. Heräsin vain kerran! Keho kerää nyt voimia, mutta rajansa se on kaikella...saisi jo tuo pikkuinen vähitellen ulostautua. Perjantaihin edelleen tähtään...:)

Mikään aikaisemmista synnytyksistä ei ole kyllä lähtenyt liikkeelle ennen rv 39+5, joten taidetaan mennä ainakin ensi viikon alkuun.

Mies ei ole fiksusti kysynyt sanallakaan suppareista. Kysyy vaan voiko mennä illaksi töihin...Voi raasua, taitaa stressata ihan niin kuin minäkin vielä viidennelläkin kerralla. Katseli minua eilen huolestuneena kauppareissulla, kun suppasi oikein kunnolla ja piti pysähtyä puuskuttamaan, oli nimittäin menossa illalla töihin.

PIA oli laittanut viikkopinon pystyyn tuonne vauva-puolelle. Käyn siellä alati vakoilemassa, jotta pysyn kärryillä vauvautuneidenkin kuulumisista. ERIAlla on niin paljon jännitystä elämässä, että minun stressivatsani sanoisi ainakin sopimuksen irti aika nopeasti...Jaksamista sinulle! Onneksi sinulla on käytössä tuo hälytinkello. ELO oli selvinnyt ilman sektiota tuplettien kanssa, aika likka olet! Kunpa pääsisit tapaamiseen, olisi mukava nähdä molemmat kääröt. PUMPULIlta piti kysymän, että onko poika perinyt äitinsä hiusten värin?

Nyt on mentävä aamiaisen laittoon, koulutielle lähetettävät odottavat...

Pirteää päivää kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 39+1

Vierailija
2/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi kaikille eilisille nyytin saaneille yhteis onnittelut.

Täällä nukuttii yö suht hyvin. Ei niin hyvin kun aikasemmin mutta hyvin kumminkin. Itsellä rupee usko loppumaan että joskus pääsis eroon tästä mahasta. Varsinkin kun supistuksia ei oo ollut. Ja tuntuu että niitä ei näykkään. Kai se kohtu on jo täyttänyt tehtävänsä jo aikoja sitten.

Ekaluokkalainen lähti äsken kouluun. Ei saanut enään saattaa. Onneks tosta meijän parvekkeelta näkee puolet koulumatkasta. siellä se mies nyt päivystää.

Perjantaina on syntynyt meijän keskimmäinen ja lauantaiksi on pyydetty vieraat. Nyt vaan haluasin ennen sitä käydä sairaalan mäellä mutta ei taida onnistua kun ei oo niitä suppareitakaan. Toinen vaihtoehto oliskin sitten lauantaina synttäreiden jälkeen. koko päivän kun passaa vieraita niin eiköhän siinä jo sais muutaman supparin tuleen.

Nyt poistun kahvin juontiin. usko vauvan ulos tuloon ilman leikkausta rupee horjumaan.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja pikku-ukko 40+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä jatkuu oireettomana. Mahassa joku möyryy mut ei suostu tulee ulos.

Nuorimmainen heräski just. Taitaa loppuu tää nettiaika lyhyeen.

Pitäis kait sitä olla tyytyväinen kun ei ole mitään vaivoja mut kyl tätä isoa mahaa on jo saanu katella ihan tarpeeksi.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

hiiru3 41+1

Vierailija
4/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yö tuli nukuttua hyvin,aika ihme :)

vaavi möyryy ja sillai kovimpa on vilkas pullero,nytten tästäkin sitten tulee neitsyt niin kuin esikoinenkin,just mietin et jos käviskin niin että antaisivat tän lillua vaikka viikoille 42+2 niin näille tulisi 2 päivän ero synttäreihin :S,nooh sitä ei käy koska mä oon päättäny et ensviikon aikana tää on ulkona,ei vaan jaksa enään kantaa mahaa.

eipä sen ihmosia,palaan kahvin keittoon..

k.h.p ja tärppi 39+3

Vierailija
5/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täysissä voimissa edelleen =) Voihan kökkö, vaikka nlalääkäri arvelikin viimeisessä sisätutkimuksessa, että saattaa mennä yliajalle niin silti tuntuu tylsältä. Ehkä enemmän vaikuttaa sekin, kun esikko syntyi 4 päivää etuajassa. Mutta hei, pitää muistuttaa että oliko se 70 % raskauksista kun menee yliajalle?! Tietty kun LA on muutenkin loppukuusta, niin tää odotus tuntuu entistä pidemmältä...

Mullakin on vointi tosi hyvä, joten tuo Jamssan muistutus antoi vähän uskoa, että jospa se synnytys olisi sittenkin pian edessä.

Eipä tuu oikein mitään mieleen. Niin, tietty onnittelen uusia äitejä, Tumpe ja Riikka ainakin ilmoittautuivat eilen.

Kerttukasperi ja Onni rv 40+1

Vierailija
6/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvin nukuttu yö takana. Heräsin vessaan kerran ja nukahdin vaivatta uudelleen. Eilen illalla särki selkää ja alavatsaa. Vähän jo herättelin toiveita, että josko yöllä alkaisi jotain tapahtumaan, mutta täällä sitä vaan ollaan ja vointi mitä parhain.

Lähden kohta viemään autoani takuukorjaukseen; ilmastointi on epäkunnossa. Nyt täytyy hoitaa se alta, kun autolla tulee ikää täyteen vuosi joskus syyskuussa ja sen jälkeen maksaa nuo korjauksetkin omasta pussista.

Palaillaan pinoon myöhemmin tänään.

Velho78 rv41

Vierailija
7/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään viitteitä mihinkään lähtemisestä =( Hmph.

Kypsänä häippäsee taustaileen...

Ikarus, 40+0

p.s: Siis onko sektio ainut vaihtoehto jos vauva ei itse tajua kiinnittyä?

Vierailija
8/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syntyi la 19.8 klo.11.44 pitkän työn tuloksena :D

Painoa 3230g. pituuta 50cm ja pipo 36.5cm

Neuvolan täti peloitteli että on iso vauva tulossa..

Viikkoja oli kasassa jo huipusti 42+2!

Mutta myöhemmin enempi.. Neiti alkaa heräillä :D

Kuvia löytyy saapi käydä kattomassa ->

http://www.flickr.com/photos/eskeli

Onnesta soikeana Niamey ja tiiti 5vrk.

Vierailija
9/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas ihania kuvia.

puuhis ja pikku-ukko 40+6

Vierailija
10/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin aivan loistavasti nukuttu yö takana! En herännyt kertaakaan vessaan, enkä mihinkään muuhunkaan. Aamulla olin turvoksissa kuin ilmapallo, mutta se nyt on ihan normaalia. Toissayönä/eilisaamuna juili kyllä sitten senkin edestä.

Täälläkin on ukkoa alkanu jännittää, sanoi taas aamulla että monta kertaa heräsi yön aikan kuuntelemaan kuinka hengitän ja koittamaan onko maha piukee...:) aika suloista...Ensimmäinen kun on tulossa niin molemmilla vaihtelee tunteet aika laidasta laitaan. Taisin itse vasta eilen tajuta, että viimeistään kahen viikon päästä meillä on vauva, joka on sitten täällä aina. Tunteet oli hetken aikaa tosi sekavat. Mutta kai tää tästä. Miten muut esikoista odottavat on ajatellu selviävänsä, vai olenko ainoa joka edes ajattelee tällasia...

Oli mulla jotain muutakin, muttei nyt muistu mieleen..palaan taas..

keru ja naatti 39+2

Vierailija
11/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulonen vaavi..

Vierailija
12/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan kaikille vauvansa saaneille ja kumilankahermoja odottaville!

Suloiset kuvat Niamey! <---meniköhän nikki oikien :)

e ja se pienempi

Vierailija
13/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään uutta. Vaivat hävis kans sunnuntaina, viimeksi meni siitä n. viikko ja poika syntyi. Saas nähdä enteileekö nyt samaa tuo kipujen häipyminen.. :) Toivotaan..

Lapsiveden menosta piti kysellä, et huomaako sen jostain ennen kun menee? Viimeksi mulla meni lapsivedet varhain aamulla, ja heräsin oikeestaan siihen kun seisoin sängyn vieressä ja alkoi lorisemaan. Eli johonkinhan oon sitä ennen herännyt kun oon sängystä ylös hypännyt?!

Mihin siis?

Tapaamiseen olen kyllä tulossa taas, vielä ei vaan oikein osaa ajatella mitään vauva tapaamisia kun ei oo koko vauvaa.. :)

Calathea 39+2

Vierailija
14/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana ehkä tämän raskauden ajan huonoiten nukuttu yö. Uni ei tullut millään ja sitten kun se kahden aikaan tuli, alkoi jomotus. Sitä jatkui neljään asti, enkä nukkunut yhtään siinä välissä. Puoli seitsemältä jouduin ylös ja viemään mieheni metrolle, kun sillä raukalla on tullu joku polvivamma treenatessa ja linkuttaa lähes yhtä säälittävästi kuin minä. No mun jomotukset hävis kun nukuin nyt aamulla kahdeksasta yhteentoista, just söin aamupalan:).

Kerutukselle: Esikoista mekin odotetaan ja ihan samanlaisia hetkittäisiä kauhunhetkiä koen. Se on jotenkin vieläkin vaikeaa edes tajuta, että meitä on kohta kolme..mä olen kyllä sellanen, etten varmaan sitä tajuakaan ennenkuin se ihmetys on tuossa käsivarsilla. Niinhän sitä sanotaan, että pitää antaa itselleen aikaa vauvan syntymän jälkeen, oppia tuntemaan se oma lapsi, jota ei koskaan aikaisemmin ole tavannut.

Niameylle onnea!

Tähtinova 39+3

Vierailija
15/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis kerta kaikkiaan oo mitään tekemistä,ei vaan jaksa alkaa puuhailee mitään. tein sentään ruoan ja pesin koneellisen pyykkiä.

että elämä osaa olla tylsää...ainakin vielä :)

Vierailija
16/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eija Ailasmaan jutun iltalehden sivuilta? :O aika paksuu tekstii..

Vierailija
17/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä suloinen tytsy teillä ;) Tässäpä itse päiviä laskeskellessa, kun ei enää montaa ole-

Tosi hienoa, että saat Opemamma yöt nukutuksi. Itsekin viime yönä nukuin kuin tukki ;) Kaipa sitä täytyy voimia kerätä tulevaan...

Kävin tänään Eurokankaassa ja Etolassa hiukka shoppailemassa. Jos nyt saisi ommeltua patjan päällysteen ja muutaman setin petivaatteita ennen maanantaita ;) Eipä sit jäänyt viime tippaan, ei.

Air 38+4 ja poju 12/04

Vierailija
18/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suloinen neiti...

myry ja poika 5vk

Vierailija
19/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihania kuvia =)

K.P.H: millä otsikolla se juttu siellä iltalehessä??

Kerutus: Meillä kanssa esikoinen tulossa ja välillä on jkyllä todellisia kauhun hetkiä, kun tajuaa, ettei enää ikuna saa elää näin huoletonta elämää. Lisäksi panikoin siitä että miten sitä jaksaa hoitaa vauvaa ja siitä että mihin tää maailma on menossa ku on terroristeja ja sotia ja kaikki nuoret käyttää hasista jne jne... Siis välistä tulee aivan hirveitä pelkotiloja. Mutta sitten sitä aina jotekin rauhottuu ja ajattelee että kyllä kaikki sujuu omalla painollaan ja se asia mikä ei suju, pitää hoitaa niin että rupee sujumaan =)

Kylläpäs jo tympäsee nuo kyselyt että joko joko joko.. Ihan niinku ei sitten ilmotettais! Outoa on se, että kyselijät on niitä, jotka on manannut samaa asiaa vuosi pari sitten kun olivat raskaana. Noinko äkkiä se unohtuu, miten rasittavaa se kyseleminen on... Toinen asia mihin oon tod. Vit...tunut on kyselyt että jokos teidät on vihitty ja miten on voinutkin niin sattua että laps tulossa, ja ette oo naimisissa. Voi kauhistus!! Tekis mieli sanoa että tervetuloa 2000-luvulle. Ei kai se nykyään enää niin ihmeellistä oo. Yhelle meidän naapurille sanoinkin, kun se taivasteli, että miten mun vanhemmat on antanut tömmösen virheen tapahtua (niinku mun vanhemmat nyt eläis mun elämää) että vanhempani ovat jo oppineet ettei puutu semmosiin asioihin mitkä niille ei kuulu, mutta jotku ei opi sitä koskaan. Ukko hiljeni, mutta mulle tuli aika huono omatunto sitten myöhemmin.

Jep, mutta pitäis vissiin ruveta miettiin tän päivän ruokapolitiikkaa. ukko on syönyt töissä, ja mä oon syönyt vaan ruispuuroo.. Alkaa masu taas vaatiin sapuskaa.

Ikarus.

Vierailija
20/38 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niameylle onnittelut suloisesta tytöstä :)

Kerutus: Muistan kun odotin poikaa niin samanlaisia ajatuksia pyöri päässä. Osaakohan sitä vauvaa sitten hoitaa, Miten se arki sitten lähtee sujumaan. muistan kun tultiin laitokselta kotiin ja olohuoneessa katselin pientä nyyttiä niin paniikki meenasi iskeä. " Mitä me ollaan menty oikein tekemään?! ME ollaan vastuussa tuosta pienestä kaverista!!" Mä uskon, että nuo on asioita jotka pyörivät kaikkien äitien mielessä :)

Mä olen tuota äitiyttä ja äitinä olemista aina välillä miettinyt (yön pitkinä tunteina kun uni on karannut jonnekin hyvin kauaksi). Näitä vauva-lehden palstojakin kun lukee niin on kymmeniä asioita joista äitejä syyllistetään tai joista äidit kantavat huonoa omaatuntoa. Ensimmäiset kiistakapulat syntyvät jo raskausaikana, sitten mietitään kuin se vauva on saatu ulos sieltä mahasta. " Hmm et sitten imetä vai" -taitaa olla sen jälkeen edessä. Kiinteiden aloittaminen on yks varma asia josta saa sanomista. Joko sen aloittaa liian aikaisin tai liian myöhään. Aiheita kyllä löytyy! Kyllä sitä saa olla vahva ihminen kun lastansa hoitaa ja kasvattaa. Varsinkin teille esikoista perheeseen odottaville haluan sanoa, että tehkää ja toimikaa niin kuin TEISTÄ parhaimmalta tuntuu. Älkää antako kenenkään painostaa teitä lastenne kasvatuksessa. Te vanhempina teette päivittäin valintoja koskien perhettänne ja lastanne. Ne päätökset tehdään parasta ajatellen.

Nyt on parasta lopetella. Meni jo paasaamisen puolelle.

pubu ja Unski rv40+5 (esikoisen aikaan syyllistetty äiti mutta nyt kakkosen kohdalla jo paljon vahvempi ;) )