Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekikö Ursula Arielille myös kohdun ja munasarjojen ym?

Vierailija
18.06.2014 |

Miten merenneidot lisääntyvät? Tuliko Arielille kohtu ym samalla kun jalat? Osaisiko käydä pissalla? Entä kuukautiset?

Miksi Bellen jatko-osissa hirviö on hirviö eikä prinssi?

Kysymyksiä aamutuimaan..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No?

Vierailija
2/8 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Arielista tullut ihminen, joten eiköhän asiaan kuuluvat sisälmykset kuuluneet kauppaan. Ainakaan alkup. versiossa merenneito ei osannut ensin kävellä ja/tai se oli hyvin tuskallista. Disney-versio lienee siloitellumpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 07:43"]Eikös Arielista tullut ihminen, joten eiköhän asiaan kuuluvat sisälmykset kuuluneet kauppaan. Ainakaan alkup. versiossa merenneito ei osannut ensin kävellä ja/tai se oli hyvin tuskallista. Disney-versio lienee siloitellumpi.

[/quote]

Disney-versio on tosiaan siloiteltu lievästi ilmaisten. Oikeassa Andersenin merenneidossa neito (jonka nimeä ei kerrota) sai jalat mutta joka askel sattui kuin olisi veitsen päälle astunut. Kun prinssi sitten vietti hääyötä toisen kanssa, haihtui neito vaahdoksi meren pinnalle, koska ei pystynyt tappamaan prinssiä, vaikka olisi siten saanut merenneitoelämänsä takaisin. Ihana, surullinen satu, mutta ei lapsille.

Vierailija
4/8 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue niitä oikeita satuja, älä mitään Disney-versioita! Pieni merenneito löytyy H.C. Anderseniltä, Kaunotar ja hirviö ranskalaisista klassikoista (Googlaa, en muista satujen kirjoittajan/ kokoajan nimeä nyt, alkaa P:llä). 

Kaikista eniten mua raivostuttaa Disney-väärennös Pienestä merenneidosta. Mä olen siitä naurettavan raivoissani! :D Ja light-Muumit! 

Vierailija
5/8 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kuinka mulle luettiin lapsena jotain vanhaa satukirjaa (isäni vanhaa eli 40-luvun lopulta tai ehkä vanhempikin) jossa oli tosi raakoja tarinoita, esim. kultakutri päättyi niin että karhut söivät kultakutrin. Toi merenneitotarinakin siinä oli ja se meni kuten 4 jo kertoikin.

Oli muuten mun lempparikirja lapsena :) mitään disney-onnellisuuspaskaa en tykännyt kuunnella lapsenakaan, tiedä sitten mikä valuvirhe muhun on tullut

Vierailija
6/8 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja alkuperäisessä kaunotar ja hirviö-sadussa taisi myös käydä niin, että hirviö söi kaunottaren. T. 6

Vierailija
7/8 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää!! En tiennyt tällaista olevankaan.

Vierailija
8/8 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin Disney-lälly on kyllä tehty Nodre Damen kellonsoittajasta, jonka alkuperä ei tosin ole satu. Synkempää ja julmempaa tarinaa ei ole kuin alkuperäinen Hugon kauhuromanttinen romaani.

Toinen on Felix Saltenin Bambi. Lukekaa ja itkekää, mutta älkää lukeko lapsille!