Tunnen olevani perin omituinen, koska..
... Rakastan mökkeilyä, veneilyä, kalastusta ja kaikkea "ei-luxusta". Olen paljon onnellisempi maalla kuin kaupungissa. Hienot hotellit ja kylpylät, niissä en taas viihdy juuri laisinkaan enkä tunne oloani mukavaksi. Matkustelen ja yövyn mielummin asuntoautossa.
En pidä hemmotteluista, esimerkiksi hieronnoista, kosmetogikäynneistä ja kampaajalla käynti on painajaista. (Pidän kyllä huolen hiuksistani, väjään itse ja annan ystäväni joskus leikata.)
Jos saisin valita, ottaisin kodikseni mielummin vanhan omakotitalon maalta, siis sellaise jossa näkyy ajan patina. Jotenki se kiehtoo minua, kun taas uudemmat talot eivät tunnu lainkaan kodikkailta.
Tunnen olevani NIIIIIN erilainen kuin monet ystäväni, nautin asioista jotka taitavat olla heille samaa kituutusta kuin nämä hotelliyöt uima-altailla ja kylpyammeilla.
Jees, olen yövuorossa ja kunhan sepustin aikani kuluksi. Ole 22- vuotias tyttö, en ole tähän päivään mennessä tavannut samankaltaista ikäistäni. Onko meitä "metsänpeikkoja" muita?
Kommentit (9)
Oon aina ollut samanlainen! Paitsi että tykkään käydä hierojalla koska vaivoja on.
Mulle luxusta on rauha ja luonto.
Ei krumeluureja, ei elokuvia tai muuta hömppää.
Kyllä varmasti löytyy. Itse olen vanhempi, mutta tykkään olla luontoa lähellä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 01:44"]
Kyllä varmasti löytyy. Itse olen vanhempi, mutta tykkään olla luontoa lähellä.
[/quote]
Niin mäkin uskoisin. Asun kuitenkin kaupungissa ja tuntuu, että ystävät ovat jotenkin niin "kaupunkilaistuneet" (?) etteivät voi ymmärtää, miksi hinkun jatkuvasti johonkin metsän keskelle. En jaksa innostua yökerhoista ja klubesta, vaan istun mielummin mökin terassilla ilta-aurinkoa katsellen ja olutta siemaillen saunomisen lomassa.
Harmittaa hieman, ettei ole samanhenkisiä ihmisiä ymärillä omia vanhempia ja muutamaa heidän kautta tutuksi tulleen lisäksi.ap
Itse tykkäään myös mökkeillä, kalastella ja hiljentyä sinne metsän keskelle ja elää ei niin luksus elämää. Kun taas välillä nautin laittautua ja käydä hoidoissa sekä siitä kaupungin hulinasta. Toisaalta houkuttaisi itseäkin välillä se maalla oleva rauha näin kaupungissa asuvana. Lapset haluisin kasvattaa "maalla" päin enemmin kuin kaupungissa, saisivat temmeltää siellä rauhassa :) terv. tyttö 23
Noniin! Onhan meitä muitakin. Kyllä mäkin tykkään laittautua ja käydä shoppailemassa silloin tällöin, mutta jotenkin se veri vetää tonne rauhaan ja hiljaisuuteen, pois hälinästä.ap
Itse taas tykkään olla poissa parrasvaloista, elää omaa elämää perheen kanssa, matkustaa pienemmällä budjetilla...meitä on moneksi.
Täällä yksi. Rakastan vaeltamista ja muuta eräilyä, ja kaikista parhaat fiilikset tulee luonnossa rämpimisestä (jos vertaa muihin harrastuksiin).
Mua todella inhottaa olla sellaisella mökillä missä on jopa parempi varustelu kuin kotonani, eli kaikki leivänpaahtimista, taulutelevisiosta ja kuivausrummusta lähtien. Nautin suuresti olla mökillä missä ei ole juoksevaa vettä eikä sähköjä, ja pitää lämmittää mökki ja tehdä ruokaa kamiinalla, ja ensin tietenkin pitää pilkkoa polttopuut. Joten sellainen alkukantainen ja luonnonläheinen elämäntapa on mulle mieleen, eikä tekisi tiukkaa asua ihan vakituisesti tällaisessa alkeellisessa mökissä mikäli netin käyttö onnistuisi koulussa, työpaikalla tai kirjastossa. Suihkua en myöskään kaipaisi välttämättömänä pakkona asuinsijaani, vaan saunassa pesuvatien kanssa läträäminen on kivaa. Lisäksi viikon vaellus menee helposti ilman mitään peseytymismahdollisuutta, kun vaan pyyhkii kosteuspyyhkeellä kasvot, kainalot, alapään ja takapuolen aamuin illoin.
Ja toki asun ihan normaalissa asunnossa jossa on suihku, mikro, telkkari ym. Mutta ne eivät ole mulle niin tärkeitä ettenkö ihan hyvin voisi elää ilman. Aiemmin yksin asuessani mulla ei ollut kolmeen vuoteen telkkaria, ja oli mikrostakin parin kuukauden tauko yhdessä välissä. En piittaa hankkia viimeisimpiä elektroniikkalaitteita, kuten tablettia ja älypuhelinta, kun en niitä mihinkään tarvi. Läppärillä pääsee nettiin ihan riittävästi, joten puhelimella haluan vain soittaa ja lähettää viestejä.
Haluaisin kaikista mieluiten myös vanhan puutalon, jossa olis puilla lämpiävä pihasauna.
Hotellissa ollessa mua ei inhota se luksus, vaan se tuntuu aivan mukavalta vaihtelulta.
En ole meikannut kuuteen vuoteen, enkä käytä hiuksiini ja ihooni viittäkymmentä erilaista tököttiä. Kampaajalla käyn ehkä kerran vuoteen, ja olen vuosikaudet värjännyt itse hiukseni mutta tällä hetkellä kasvatan taas omaa väriä takaisin.
Ostan varmaan 98% vaatteistani kirpparilta, koska viimeistä muotia olevat vaatteet eivät monestikaan minun tyylitajuuni iske. Kirpparilta löytyy ajattomasti tyylikkäitä ja oman makuni mukaisia vaatteita, eikä tarvi käyttää suuria rahasummia vaatteisiin.
Tällaista täällä. Kiva kuulla että en ole ihan ainut tällainen erilainen. :-D
"En pidä hemmotteluista, esimerkiksi hieronnoista, kosmetogikäynneistä ja kampaajalla käynti on painajaista. "
Heh, luulin että olen ainoa tälllainen! Olen jo nelikymppinen, ja ikäiseni varsinkin yleensä pitävät noita erilaisia hoitoja ja kampaajakäyntejä ihanana hemmotteluna ja omana aikana. Minusta nuo kaikki on painajaista, inhottavaaa joutua sillä tavalla vieraan ihmisen käsiteltäväksi ja "lääpittäväksi".
Miten kukaan suomalainen voi pitää aloittajan kuuvaamaa erikoisena, tuohan on oikein kliseisen perinteinen suomalainen tapa ajatella :D