Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Game of thrones 4.kauden päätösjakso - mitä piditte?

Vierailija
17.06.2014 |

Onko täällä jakson jo katsoneita paikalla?

Itseäni vähän ärsytti, kuinka siinä jollain lailla saatettiin asiat päätökseen, ei jäänyt sellaista jännnitystä ja oloa, että näkisipä jo pian seuraavan jakson. Vaikka isoja asioitahan siellä taustalla kesken on, mutta tuosta ei jäänyt sellaista vaikutelmaa. 

Mitäs muut piditte?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä inhoan sellaisia ilmiselviä cliffhangereita, mutta nyt kun sellaista ei ollut, jäi jotenkin valju olo. Eli koskaan ei ilmeisesti ole hyvä! :) Muuten ihan jees jakso.

Vierailija
2/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli sellainen vaikutelma, että sarja alkaa mennä vaan sekavammaksi ja sekavammaksi. Henkilöhahmot siellä sun täällä ja langat eivät ole käsissä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:15"]

Mulle tuli sellainen vaikutelma, että sarja alkaa mennä vaan sekavammaksi ja sekavammaksi. Henkilöhahmot siellä sun täällä ja langat eivät ole käsissä...

[/quote]

Heh, no ei eroa kirjoista millään lailla. Itselläni vielä katsomatta tämä tuotantokausi. Boksilla odottelee...

Vierailija
4/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin lopun musiikista. Ihan ok jakso. Aryan tuleva storyline kiinnostaa erityisesti.

Vierailija
5/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin muuten, mutta Tyrionin motiivit jätettiin aika hämäriksi kirjaan verrattuna

Vierailija
6/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:15"]Mulle tuli sellainen vaikutelma, että sarja alkaa mennä vaan sekavammaksi ja sekavammaksi. Henkilöhahmot siellä sun täällä ja langat eivät ole käsissä...

[/quote]

Welcome to the world of high fantasy...

Vierailija
7/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan cliffhangereitä, niin pidin tästä. Helpompi odottaa seuraavaa kautta

Vierailija
8/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:15"]Mulle tuli sellainen vaikutelma, että sarja alkaa mennä vaan sekavammaksi ja sekavammaksi. Henkilöhahmot siellä sun täällä ja langat eivät ole käsissä...

[/quote]

Mulla taas on ihan päinvastainen fiilis, eli mielestäni eri "maat" alkavat vähä vähältä yhdistyä. Daenerys on kivasti kartoittanut itää ja nyt Aryakin on matkalla Braavosiin - tutut hahmot seikkailevat tuntemattomammissa paikoissa ja sijoittavat ne siten Game of Thronesin maailmankartalle. Ensi kaudella tutustutaan myös Dorneen, joten kartta täyttyy entisestään! Itse alan vihdoin hahmottaa kyseistä maailmaa ihan kunnolla, kun hahmot ovat niin eri paikoissa - Sansa ja Baelish Eyriessa, Arya matkalla Braavosiin, Stannis ja John Snow The Wallilla, Bran kaukana pohjoisessa, Jaime ja Cersei King's Landingissa, Daenerys Meereenissa ja Tyrion laatikossa keskellä merta matkaseuranaan vieressä nököttävä Lord Varys.

Itse jaksosta tykkäsin ja lopetuskin oli ihan hyvä, tosin mielestäni monia asioita jäi toooodella avonaisiksi, esimerkiksi King's Landingin kohtalo Tywinin kuoleman jälkeen. Odotan innolla Aryan seikkailuita Braavosissa ja kuinka Daenerys ratkaisee lohikäärmeongelmansa :)

Vierailija
9/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:23"]Tykkäsin lopun musiikista. Ihan ok jakso. Aryan tuleva storyline kiinnostaa erityisesti.

[/quote]

Kahden vikan jakson musiikkiin oli selvästi panostettu!

Vierailija
10/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipallot oli ehkä vähän övereitä :D

Vierailija
11/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin.. Jäihän sinne Lannistereiden tilanne ihan auki, Melisandre tuijottamaan Jon Snowta pelottavalla tavalla, Arya laivaan ja Tyrion ja Varys laivaan. Ja Danyn yksi lohikäärme vapaaksi. 

Ongelma on se että kirjoissa noita hahmoja on aivan valtavasti ja vaikka niitä on sarjaan karsittu niin edelleen niitä on keskivertosarjaan verraten paljon, siksi myös juonikuvioita on monta ja vaikuttaa sekavalta poukkoilulta. 

Vierailija
12/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka voittaa Game of Thronesin? Veikkauksia?

Vierailija
13/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:25"]Tykkäsin muuten, mutta Tyrionin motiivit jätettiin aika hämäriksi kirjaan verrattuna

[/quote]

Saisko tämän miinuspeukkuun lisäkommenttia? Onko joku eri mieltä?

Vierailija
14/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:30"]

[/quote]Se tuskin on sarjan "suuri kysymys" vaan tulen ja jään taistelu.. 

Vierailija
15/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä loppu, yksi parhaita jaksoja tällä parhaimmalla kaudella.

Valta-asetelmat keikahtelevat erilaisiksi taas, pahiksia on hiukan vähemmän ja fantasia alkaa nostaa päätään enemmän.

Erittäin kiinnostava asetelma seuraavalle kaudelle.

Kirjoihin vertaaminen on turhaa, tämä on tulkinta alkuperäismateriaalista, ei kuvitettu versio.

Vierailija
16/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jakso oli. Aikakin oli saaha noita juttuja päätökseen. Vaikka aukihan tuossa on ihan hitosti.

- Miksi ne yhet tuli sinne Muurille? Lähteekö ne Yövartijoiden kanssa Kuninkaansatamaan?

- Kuka se kolmisilmänen korppi on?

- Mihin Tyrion menee? Ja miksi Varys lähti sen mukaan? Mihin se menee?

- Miksi Sansa oli pukeutunut pahikseksi ja alkaako se oleen sillai Pikkusormen kanssa?

- Kuoliko Hurtta todella?

Vierailija
17/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:25"]Tykkäsin muuten, mutta Tyrionin motiivit jätettiin aika hämäriksi kirjaan verrattuna

[/quote]

Saisko tämän miinuspeukkuun lisäkommenttia? Onko joku eri mieltä?

[/quote]

Minä ainakin ymmärsin Tyrionin motiivin täysin selvästi, vaikken ole kirjoja koskaan lukenut.

Vierailija
18/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:30"]

[/quote]Se tuskin on sarjan "suuri kysymys" vaan tulen ja jään taistelu.. 

[/quote]

Aivan - sehän tässä juuri on pointtina, miten turhaa se valtataistelu on. Kun talvi tulee, perimisjärjestys on ongelmista pienin

Vierailija
19/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsikö Catelyn henkiin?

Vierailija
20/42 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:30"]

[/quote]

Daenerys voittaa. Se on kuitenkin laillinen perijä. Ja lisäksi oikeudenmukainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan