Kenelläkään bruttopalkka 2000-2100e/kk?
Mikä on vero%:si ja mitä liksastasi jää kaikkien "pakollisten" vähennysten jälkeen nettona käteen?
Pärjäätkö/pärjäättekö?
Kommentit (49)
Useimmat hoitsut tekevät työnsä tuolla palkalla.
Minulla brutto n. 1900€/kk. Käteen jää suunnilleen 1500€. Ei sillä mitään luksuselämää elellä, ei todellakaan, mutta pärjätään siitä huolimatta hyvin. Miehelläni jää käteen 2000€. Vuokra- taikka asuntolainakustannuksia ei kylläkään tule, sillä saimme talon perintönä suvultani. Lähimpään kaupunkiin on 100km, joten ei tule turhia heräteostoksiakaan päivittäin ja rahaa on ihan riittävästi. Olen lähihoitaja.
hoitaja olen ja tuo palkka (kunnalla töissä),miehelläni on sama liksa ja hän on kunnalla työnjohtaja,että näillä palkoilla saa miettiä miten perhe elätetään ;(
Niin, tuolla palkalla se pitää vaan elää, minäkin olen yksinhuoltaja, kaksi teiniä ja kallis asuntolaina, asuntoon menee kuukaudessa 1100€. Juu, ei matkustella eikä eletä muutenkaan "hienosti". Mutta vaatteet on ja ruokaa...ja se koti...
Olkaa onnellisia te, joilla palkka on parempi:)
2150e brutto t. Koulutuksen käynyt sh. 47 asiakasta, 11 alaista.
N.1600 netto/kk. Ei vielä työkokemuslisiä eikä vuorolisiä, päivätyö. Miehellä n.1500 netto/kk. Lapsilisät kolmesta. Ihan hyvin pärjätään :)
Verotus riippuu siitä kunnasta, missä asuu, sekä lisäksi kuuluuko kirkkoon vai ei ja vielä vähennyksistä - asunto- ja opintolainan korot, eläkesäästäminen. On aivan turha vertailla eri ihmisten veroprosentteja ja kuvitella, että oma prosentti olisi sinne päinkään.
Kannattaa opetella käyttämään sitä netin veroprosenttilaskuria omilla tiedoilla.
Lähihoitaja 2050e/kk brutto, veroprosentti 21, käteen jää 1400e/kk. Hyvin pärjään!
3300€ brutto 31% , heikosti pärjätään.
Minä olen tyytyväinen että minulla ylipäänsä on työpaikka tässä taloustilanteessa vaikken mitään 4000 e palkkaa nostakaan eikä työni ole mikään megafantsu unelmaduuni. Omaan työhöni olen kyllä ylikoulutettu mutta koska olen toistaiseksi haluton muuttamaan muuallekaan niin se välttää. Mulla on täällä ihana (vuokra)koti ja työkin ihan mukavaa, jokainen päivä on erilainen.
Varmaan saman rahan saisi kun makaisi kotona mutta minusta ei siihen ole niin kauan kuin henki pihisee. Ja tosiaan, jonkunhan tuokin työ on tehtävä.
- 5
Käteen jää n.1780€ ja jotenkin pärjätään. Olen kasvatustieteen maisteri, joten melko surkea palkka koulutukseen nähden. Lastentarhanopettajana teen töitä.
Brutto 1700e/kk, käteen jää n. 1500e. Asun Helsingissä. Helposti pärjään ja jää rahaa säästöönkin. Mies tienaa vähemmän kuin minä, lapsia ei ole.
Verojen jälkeen käteen jää n. 1560 e, bruttopalkka n. 1994 e. Vakituinen lastenhoitaja kunnan päiväkodissa olen. Ammatinvaihto kyllä harkinnassa.
Olen tehnyt töitä nyt40 v. Ja kokonaspalkka on 2100 lisineen. Käteen jää vajaa 1600. Pärjätä pitää.
Niinpä, ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis miten kukaan suostuu tekemään yhtään mitään tuollaisilla palkoilla?
Onhan tuo palkka Suomen hintatason huomioiden varsin alhainen, mutta työn tuottavuus sanelee maksimihinnan mitä työstä voidaan maksaa. Ja toinen huomioitava asia on, että kyllähän tuo 2000-2100 euro kuussa verojen jälkeenkin nousee minimitoimeentulon yli.
Vierailija kirjoitti:
2150e brutto t. Koulutuksen käynyt sh. 47 asiakasta, 11 alaista.
Kannattiko sairaanhoitajaksi lukea kyseisellä palkalla? Lähihoitajan peruspalkka kunnalla 2200€ josta 23% veroja.
Mitenkö palkalla pärjää? Hyvin pärjää, kun pistää pärjäämään. Säästöönkin jää jos niikseen tulee
Vierailija kirjoitti:
Verotus riippuu siitä kunnasta, missä asuu, sekä lisäksi kuuluuko kirkkoon vai ei ja vielä vähennyksistä - asunto- ja opintolainan korot, eläkesäästäminen. On aivan turha vertailla eri ihmisten veroprosentteja ja kuvitella, että oma prosentti olisi sinne päinkään.
Kannattaa opetella käyttämään sitä netin veroprosenttilaskuria omilla tiedoilla.
Kyllähän kaikki tämän tietää, turha siellä päteä.
Saahan sitä nyt uteliaisuudesta kysellä toisten veroprosentteja tietenkin.
En muista prosenttia mutta käteen jää 1600 e. Pärjään mutten voi elää sellaista elämää kuin haluaisin.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 20:02"]
Niin siis miten kukaan suostuu tekemään yhtään mitään tuollaisilla palkoilla?
[/quote]
No vaikka siks, että kaikille ei riitä sitä kivaa unelmaduunia 3000e/kk palkalla. Itsellä nettona palkka n. 1500 e ja siitä vielä joka kuukausi lyhennän opintolainaa. Mies on opiskelija, ei käy töissä ohessa. Kahdelle hengelle siis yhteensä kuussa reilusti alle 2000 euroa käteen.