Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
1001/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei henkilökunnan useista pyynnöistä huolimatta tehnyt minkäänlaista korona-exit-suunnitelmaa.

Kun hallituksen määräys etätyön lopettamisesta sitten tuli, saimme sähköpostin jossa ilmoitettiin, että jatkossa etätyötä (jota olemme erittäin onnistuneesti tehneet kuluneet 1,5 vuotta) saa tehdä korkeintaan 6 päivää kuukaudessa, ei maanantaisin eikä perjantaisin, ja lisäksi pitää ainakin yhtenä viikon päivänä olla koko talo (100 henkeä) paikalla. Mitään työkalua siitä, kuinka tämä organisoidaan käytännössä (työmatkat, lomat jne), ei oltu mietitty.

Onneksi tuli jälleen hallitus etätyömääräys.  

Vierailija
1002/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyti tekee viikonlopun ja viikolla ylitöitä ja palkasi olisi pitänyt riittää hyvä mieli kun olen saanut tehdä hänelle rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantaja, mutta eräs kollega:

"Mä haluan että elät ja hengität tätä prokkista, mutta työaikaa siihen ei tarvitse käyttää". (Tätä samaa teemaa paasasi minulle noin kaksi tuntia, kun ei ollut saanut mitenkään muuten minua kelkkaansa - eikä saanut tälläkää tapaa.) Roger, eli elän ja hengitän, mutta teen sen kaiken vapaa-ajallani palkatta?

Vierailija
1004/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut oli palkattu tuntiopettajaksi avoimeen yliopistoon. Kurssilaisille päätettiin tilata kirjat, joita he saisivat kurssin ajan käyttää ja sitten palauttaisivat. Kirja oli muuten hankalasti saatavilla. Ehdotettiin, että tilaisin kirjat ja maksaisin ne (n. 1000 e) ja sitten laskuttaisin nämä myöhemmin. No ei tullut kauppoja. Ei ole tapana vipata työnantajalle rahaa vaikka saisikin sen takaisin! Enkä kyllä yhtään ymmärrä, miksi tällaista edes ehdotettiin.

Vierailija
1005/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalta pitää kysyä koska saa sairastua. Tämmöisen ohjeen sain sairaslomalta palattuani.

Vierailija
1006/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä oli oikein mukavaa kirjoitti:

Työnantajani ehdotti, että allekirjoitan ikuisesti voimassa olevan salassapidettävän sopimuksen, jossa sopimuksen uhkasakkona 10 000e. Sopimuksen mukaan luovun kaikista oikeuksistani haastaa työnantaja oikeuteen ja lopetan välittömästi työni ilman erillistä korvausta.

Nauroin paskaisesti tälle vessapaperille. Toki lopetin myös työsuhteen samana vuonna.

Minä olisin pokkana sanonut että nosta uhkasakko 100 000 euroon, ja pistä sopimukseen 10 000 euron allekirjoituspalkkio, niin homma selvä.

Vierailija
1007/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotyimasti että otan yyteessä paketin. Osaan laskea. En ottanut. Käskin irtisanomaan

Kerro tästä lisää, mitä tarkoitat tuolla "osaan laskea" kommentilla? Niin mäkin osaan ja mun tilanne oli seuraavanlainen :

Mulle tarjottiin vuoden palkkaa jos irtisanon itseni YT-neuvottelujen päätteeksi, ei kieltoa toisen työn hankkimisesta tms

Joten todellakin otin paketin, ei paljon kolmen kuukauden karenssi painanut ja sain uuden työn alta kahden kuukauden.

Mun mielestäni CV:ssä näyttää paremmalta omasta pyynnöstä työsuhteen päättäminen kuin irtisanominen

Sittehän tuo on jees jos on kovin varma nopeasta työllistymisestä.  Jyvitettynä se paketti on ongelma kun päivärahat juoksee vasta paketin jälkeen. 

Vierailija
1008/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilö ehdotti kaikille hoitajille että tullaan lauantaina pesemään työpaikan ikkunat. Siis vapaa-ajalla ilman palkkaa.  Hän tuo tarjolle salaattia ja patonkia.  Se on ollut täällä tapana, olemme aiemminkin pesseet ne.

Sanoin että sellainen ei kuulu työtehtäviini enkä usko että kukaan lääkäreistäkään tulisi ikkunoita pesemään. Kyllä työantajalla en ihan eri henkilöt palkattuna moiseen tehtävään. 'Entä tapaturmavakuutus?

Tuon lauantain jälkeen hän kertoi olleensa yllättynyt etten ollut tullut niitä ikkunoita pesemään.

Vierailija
1009/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekisit joskus töitäkin

Vierailija
1010/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ehdotti että tekisin sairastuneena minuuttiohjeet sijaiselle koko päiväksi ja ensin hommaisin itselleni sijaisen soittelemalla omalla kännykälläni noin 50 nimeä läpi. En tosiaan sairaana tätä alkanut tekemään.

Vierailija
1011/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies oli mukana perustamassa yritystä, josta sitten omisti osan. Firman tj ehdotti miehelleni, että me tekisimme avioehdon sen takia.

Hyvä varotoimi koska jos eroaisitte voisi firman pyörittäminen vaarantua jos löytyisi yksi osakas lisää. Miehesi olisi vain pitänyt tiedustella onko myös tj tehnyt avioehdon.

Eipä kuulu avioehdot muille ollenkaan.

Fiksu omistaja tekee avioehdon yritykseensä liittyen ja etenkin tuossa tilanteessa, kun on useampi kuin yksi omistaja. Kaiken muun yhteisen omaisuuden voi halutessaan jättää puolisonsa kanssa avioehdon ulkopuolelle.

Mutta yritysten kanssa sotku on ihan valtava eron sattuessa ja olisi muille partnereille väärin vaarantaa yhteisen yrityksen ja työpaikan ja elannon tulevaisuus jättää avioehto tekemättä.

Itse en perustaisi firmaa ihmisen kanssa, joka ei laita tuollaista asiaa kuntoon. Siinä riskeeraa, että vuosuen yhteinen työ valuu hukkaan.

Moni vaimo (olen itsekin nainen mutta tätä mieltä silti) ei tajua yritysmaailmasta ja firmojen pyörittämisestä mitään. Se maailma kannattaisi erottaa omista romanttisista näkemyksistä.

Avioehdon voi puolisot myös purkaa milloin vain, joten tuollainen toisten avioehtojen vaatiminen ei hyödyttäisi mitään.

En puhukaan siitä, että sitä pitäisi joltain Vaatia, vaan että pitäisi olla Itse omalta osaltaan sen verran fiksu, ettei aseta yhteistä firmaa vaaraan. Jos osakas olisi noin hölmö, ei kannata perustaa firmaa yhdessä.[/quote

Osakassopimus on sitä varten, että varmistetaan omistuksen pysyminen yrityksen sisällä ja yrityksen toimivuus poikkeustilanteissa. Toki siitä joutuu maksamaan muutaman satasen, mutta tämä ei ole se kohta jossa on järkevää säästää. 

Avioehtoon tarvitaan vaan kummankin puolison suostumus. Jos ollaan jo naimisissa ja on sovittu että kaikki on yhteistä, niin eipä sitä toinen saata suostua muuttamaan - tai kuten meillä, ei kumpikaan. Ja se asiahan ei tosiaan toimarille kuulu.

Vierailija
1012/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että teen samaa työtä halvemmalla kuin muut ja kerran että kahta vuoroa kokeillaan aamulla 4 tuntia illalla 4 tuntia kun piti säästää henkilöstö kuluissa että yksi tekee kahden työmäärän ilta ja aamu vuoron pahimman ruuhkan . Pakko vaan liittyä ammattiliittoon.

Vierailija
1013/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran että oman työn lisäksi tuuraan samaan aikaan kylvettäjää kun toinen oli sairastunut ja omat työt päällä . Miten.....?????

1014/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että menisin tekemään hyvin vaativaa terveydenhuoltoalan tehtävää ilman alan koulutusta ja tietenkin ilman työkokemusta. Kyseessä vielä vastuutehtävä jossa esimiesrooliin kuuluvia vastuita ja kyseessä kansanterveydellisestikin tärkeä operaatio. Todennäköisesti se, että olisin mennyt tekemään ko tehtävää olisi varmasti ollut laitontakin ja hyvin suurella todennäköisyydellä tuo operaatio ei olisi onnistunut. Onneksi kävi kuitenkin ilmi, että hommaa tekivät jo erittäin hyvin asiansa osaavat ammattilaiset (joilla siis ihan korkeakoulutus ja työkokemus tehtävään liittyen). Kyseessä suurin aivopieru johon olen työelämässä törmännyt.

Vierailija
1015/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt palauttaa työnantajalta häälahjaksi saamani pussilakanasetti vuosien jälkeen, kun avioero tuli…

Vierailija
1016/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa työpaikassa oli työpäivän päätteeksi illalla koulustus, johon kaikkien piti osallistua. Kysyin pahaa aavistamattomana työnantajaltani, että tuleeko näistä tunneista palkkaa vai pidämmekö ne myöhemmin vapaana. Sain melkoisen viharyöpyn niskaani ja työnantaja manaili vielä pitkään pitkin työyhteisöä tämän jälkeenkin, että kuinka kehtaan vaatia tämmöisiä asioita :D

Vierailija
1017/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joka firmalla on "oma työterveyslääkäri". Se on ihan firman ostama palvelu. Firmojen itse ylläpitämiä lääkäriasemia on nykyisin todella harvoin. Enkä oikein usko muutenkaan tuota juttuasi että pomot lekurille soittelisi.[/quote]

Firmalla oli ihan oikeasti palkkalistoillaan lääkäri ja hoitajia, kyseessä ei ollut mikään ostettu palvelu. Kyllä se työnjohtaja soitteli lääkärille ja kertoi ohjeitaan. Tyyppi oli muutenkin omalaatuinen. Kerran töitä haki entinen koulukaverini ja vaikka hänellä oli alan koulutus ja työkokemusta, niin hän ei palkannut kaveria, koska tällä oli korvakoru. Itse vielä kertoi.

Ja jos et huomannut, niin minun kommentista kyllä kävi selville, että tapahtunut ei ollut tällä vuosikymmenellä.[/quote]

Ettei vain oltaisi oltu samassa työpaikassa? Meillä oli myös oma lääkäri ja hoitaja, kunnes palvelu ulkoistettiin. Tästä on noin 15 vuotta aikaa.

Asian pointti ei ollut kuitenkaan lääkäri, vaan tämä firma ei koskaan palkannut henkilöitä töihin, joilla oli näkyvissä paikoissa tatuointeja. Myöskään näyttävät lävistykset eivät tulleet kyseeseen. 

Meille haki töihin nuori kaveri, joka oli koulutukseltaan pätevä, mutta hänellä oli isot korvalävistykset, nenässä, huulessa ymv. Pomoni sanoi, että kaveri pääsee meille töihin, jos poistaa työajan ajaksi lävistykset. Kaveri vastasi, että saako miettiä asiaa yön yli.

Seuraavana päivänä soitti ja sanoi suostuvansa, vaikka lävistykset olivatkin osa hänen identiteettiaan - soitti vapaa-ajalla bändissä. Monet, joille olen kertonut tarinan, ovat olleet järkyttyneitä, että miten työnantaja voi vaatia tuollaista! Kyllä valitettavasti voi.

Vierailija
1018/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin isäni hautajaispäivästä, se on sitten palkatonta sanoi boss.

Mun olisi pitänyt valehdella että sairastun.

Mielestäni läheisen hautajaiset ovat muutenkin raskaat, että hajoaa, ilman että tulee tunne rehtiys ei kannata.

Myös työkaverit sälyttää toiselle liikaa hommia, palkassa se ei näy.

Tämä nyt ei auta sinua, mutta ihan kaikkien pitää opiskella se omalla työpaikalla käytettävä tes kannesta kanteen. Lähes kaikissa on lähiomaisen hautajaispäivä palkallinen vapaa.

Minulla on tästä omakohtainen kokemus. Isoäitini kuoli ja palkanlaskija sanoi, että minun pitää tehdä tunnit sisään. Tyhmänä en tarkistanut vaan luotin hänen sanaansa. Jälkeenpäin harmitti.

Älä turhaan harmittele. Isovanhempi ei ole TES tarkoittama lähiomainen, vaikka sinulle läheinen olisikin.

Vierailija
1019/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin isäni hautajaispäivästä, se on sitten palkatonta sanoi boss.

Mun olisi pitänyt valehdella että sairastun.

Mielestäni läheisen hautajaiset ovat muutenkin raskaat, että hajoaa, ilman että tulee tunne rehtiys ei kannata.

Myös työkaverit sälyttää toiselle liikaa hommia, palkassa se ei näy.

Tämä nyt ei auta sinua, mutta ihan kaikkien pitää opiskella se omalla työpaikalla käytettävä tes kannesta kanteen. Lähes kaikissa on lähiomaisen hautajaispäivä palkallinen vapaa.

Minulla on tästä omakohtainen kokemus. Isoäitini kuoli ja palkanlaskija sanoi, että minun pitää tehdä tunnit sisään. Tyhmänä en tarkistanut vaan luotin hänen sanaansa. Jälkeenpäin harmitti.

Älä turhaan harmittele. Isovanhempi ei ole TES tarkoittama lähiomainen, vaikka sinulle läheinen olisikin.

Mun tessissä lukee näin: Läheisellä omaisella tarkoitetaan puolisoa, rekisteröidystä parisuhteesta annetussa laissa tarkoitettua puolisoa, omia, puolison ja rekisteröidystä parisuhteesta annetussa laissa tarkoitetun puolison vanhempia, perheen lapsia, veljiä ja sisaria sekä isovanhempia.

Vierailija
1020/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli kertynyt kesälomaa ruhtinaalliset 8 päivää. Pomo vaati, että pidän sen kolmessa pätkässä. Olin ilmeisesti firman avainhenkilö, 20-vuotias apulainen, jonka poissaolo olis varmaan kaatanut koko putiikin, joten minähän tein työtä käskettyä ja pidin lomani pätkissä. Onneks noista nöyristelyajoista on jo muutama vuosi vierähtänyt.