Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
481/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitähän riittää. Olin tosi nuori, ekassa kunnon työpaikassa ja työnantaja otti mut silmätikuksi, koska olin työporukan kiltein niin hän oletti, etten sanoisi mistään vastaan. 3 vuotta jaksoin kunnes riitti.

- Kesälomalle tai vuosilomille jäädessä totesi, ei edes ehdottanut, että soittaa mut lomalta töihin jos joku sairastuu. Totesi näin myös kun olin lähdössä ulkomaille, josta kyllä tiesi. Siellä kyllä oli tarpeeksi porukkaa että ei tarvinut luottaa mun varaan, mut teki tätä aina kiusallaan.

- Sairastuessani angiinaan, ääneni ollessa kokonaan pois pelistä ja kuumeen ollessa lähempänä 40 astetta, ehdotti, että menisin kuitenkin töihin ja keksisin jonkun vaihtoehtoisen tavan kommunikoida asiakkaiden kanssa. En suostunut, joutui itse töihin ja jälkikäteen sain tietää esimiehen ilmoittaneen omalle esimiehelleen, kuinka oli saanut tästä traumat.

- Työtuntimääräni piti nousta hieman, ilmoitti pistävänsä mut 3kk koeajalle katsoakseen, ”suoriudunko töistä tarpeeksi hyvin”, jona aikana en noita mulle kuuluvia työtunteja edes saanut. Tein siis tismalleen samaa työmäärää kuin aiemminkin. Työnkuva ei muuttunut yhtään mihinkään, koeaika oli mennyt jo vuosi sitten ja tuo tuntimäärän muutos oli ihan muutaman tunnin. Kun ilmoitin että tämä ei ole ok vaan haluan nuo minulle kuuluvat työtunnit, suuttui ja käänsi asian niin, että koeaikavaatimus olisi tullut hänen omalta esimieheltään, joka ei minun työnteostani tiennyt yhtään mitään.

- Pisti mulle ekana vuonna kaikki vuoden pyhäpäivät työpäiviksi, vaikka aloittaessani korosti, että kukaan ei koskaan joudu tekemään kaikkia vuoden pyhiä. Seuraavana vuonna tein puolet pyhistä, ja syksyllä esimies ilmoitti että oma osuuteni on tehty. Joulukuussa olin lomamatkalla, ja kesken lomani hän ilmoitti, että olen sitten vielä joulun töissä. Vetosin TESiin kun tästä ei oltu sovittu, esimies oli vain kaikessa hiljaisuudessa merkinnyt työvuorolistaan minulle joulun työpäiväksi tuon lomani aikana, vaikka oli oikein suuresti mainostanut, että en tee yhtäkään pyhäpäivää enää loppuvuonna. Suuttui TESiin vetoamisesta ja totesi, että ”jos nyt aivan välttämättä haluat vedota tuohon niin älä sitten tule”.

- Myöskin totesi eikä edes ehdottanut, että joulun aikaan omalta paikkakunnalta ei saa poistua, jos töissä sattuisikin tulemaan tarvetta lisäkäsille. Vapaapäivinä olisi pitänyt pysyä visusti kotona, ja mihinkään kauas ei olisi ollut yhtään mitään asiaa. Vaati kyllä samaa lähes muutoinkin kun jouluna, aina jos satuin olemaan toisella paikkakunnalla vapaapäivänäni, jolloin olisi minut töihin halunnut, niin suuttui kyllä oikein suurieleisesti kun en ollut kotona puhelin kädessä ja työvalmiudessa.

- Vapaa-ajalla oli pakollista vastata kaikkiin työpuheluihin ja -viesteihin, muutoin kyllä kuului perästä. Ainoastaan lomalla oli ok olla vastaamatta, mutta muutoin kaikki viestit piti aina kuitata ja puhelimeen oli pakko vastata.

Näitä ois varmaan kirjan verran, mut jätän tähän ettei mee ihan romaaniksi.

Vierailija
482/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vain ehdottanut, vaan kaksikin entistä työnantajaani on käytännössä pakottanut työntekijät maksamaan työmatkoilla työnantajalle kuuluvat menot omalla kortilla. Rahat on sai vasta jälkikäteen työnantajalta laskuttamalla. Luottokortteja ei annettu, ei vaikka töihin sisältyi pakollista matkustamista. Melko reilua joutua lainaamaan rahaa isoille ja vakavaraisille työnantajille. 

Minulla on firman luottokortti, mutta sekin lasku pitää maksaa itse ja laskuttaa jälkikäteen työnantajalta matkalaskulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani antoi lapun jossa luki: haluan sinut! Eli ehdotti seksiä. Olin järkyttynyt ja kieltäydyin. Olin n. 21v ja hän 42v. Vaimonsa oli juuri reissussa.

Vierailija
484/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli jokin vakio työterveystarkastus. He huomasivat, että tehosterokotteet on annettu viimeeksi armeijapoikana. Antoivat ne siinä samantien.

Kun töihin palasin tarkastuksen jälkeen, mainistin firman omistaja/pomolle tuosta rokotuksesta. Vastine oli "eikai me jouduta sellasta maksamaan?". Minä sanoin että en tiedä kuka maksaa ja mitäkin, tuskin olisi edes kovin kallis? "Ei tällainen kuulu ollenkaan työterveys-sopimukseen, tästedes kaikki tuollaiset pitää ottaa terveyskeskuksessa". Minä sanoin, että ei minulta oikeastaan mitään edes kysytty kun piikki olkapäähän oli jo tuikattu. Selvittele kuule asia sen työterveyshuollon kanssa.

Itselläni oli todella loukattu olo, ettenkö minä ole firmalle edes sen ehkä noin kympin hintaisen rokotteen arvoinen. Kuitenkin tein todella hyvää tulosta talolle.

Vaihdoin firmaa jonkin ajan kuluttua.

Vierailija
485/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisitkö illalla ravintolaan syömään.

Vierailija
486/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 6 vuotta hyvä pomo. Sitten tämän pomon siirtyessä toiseen työpaikkaan, saatiin pomoksi järkyttävä pilkunviilaaja. Hän ei tuntenut tessiä, minkä takia työntekijöiden vastuulle jäi pitää huolta oikeuksistaan, mm. minimilepoaikojen toteutumisesta.

Kun lopetin työt kaupungilla asiakaskäynnillä maanantaisin klo 15.30, hän väitti, että sieltä pitää tulla takaisin omaan yksikköön, koska vakuutus ei korvaa työmatkalla sattunutta tapaturmaa, jos en ole lähtenyt omasta yksiköstä työajan päättyessä. Hän määräsi minut yhtenä perjantaina ylitöihin, koska hän ei ollut saanut tulostettua työvuorolistaa koneelta ja hänellä oli kiire mökille. Mies odotti autossa pihalla. Tein niinkuin käskettiin, mutta myöhemmin kysyin työsuojelupäälliköltä, voidaanko minut määrätä ylitöihin tekemään pomolle kuuluvaa työtä. Ei voida. Sain ylityökorvaukset siitä ylimääräisestä tunnista ja lisäksi esimieskorvauksen yhdeltä päivältä. Pomo kävi puhuttamassa minua, koska olin hänen mielestään tehnyt ikävän tempun kysyessäni oikeuksieni perään työsuojelupäällikön kautta. Minä sanoin, että jos tämä on virallinen puhuttelu, otan uudestaan yhteyttä työsuojelupäällikköön. Ei kuulemma ollut virallinen puhuttelu.

Lähdin sieltä pois, mutta työkaverit ovat kertoneet, että yhtä omituista on meno edelleen ja ristiriitoja sovittelemaan oli palkattu talvella ulkopuolinen konsultti.

Vierailija
487/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja pitää kirjaa siitä kauanko olen taukojen aikana ilman maskia. Maskin saa ottaa siis pois vain silloin kun syön tai juon ja tämä käytäntö edelleen vaikka olen rokotettu. Työn antajan mielestä minun ei tulisi matkustaa loman aikana ja jos matkustan minun tulisi sopia siitä työn antajan kanssa vaikka siis kyseessä minun vapaa aika.

Lukutaito ja suomen ymmärrys mihin katosit?

Vaikka olet saanut rokotuksen, tai rokotukset, ei se maski mihinkään katoa, saati korona. ota vähän selvää, rokotuksesta huolimatta voit sairastua ja levittää koronaa. missä sait rokotuksen, naapurin jaskan autotallissa?

Vierailija
488/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjua lukiessa ei voi kuin ihmetellä mihin kaikkeen ihmiset suostuu! Pitäkää kiinni oikeuksista tai vaihtakaa työpaikkaa 👍

Valitettavasti sitä työpaikkaa ei nykyään enää niin vain vaihdeta.

Vierailija
489/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näitähän riittää. Olin tosi nuori, ekassa kunnon työpaikassa ja työnantaja otti mut silmätikuksi, koska olin työporukan kiltein niin hän oletti, etten sanoisi mistään vastaan. 3 vuotta jaksoin kunnes riitti.

- Kesälomalle tai vuosilomille jäädessä totesi, ei edes ehdottanut, että soittaa mut lomalta töihin jos joku sairastuu. Totesi näin myös kun olin lähdössä ulkomaille, josta kyllä tiesi. Siellä kyllä oli tarpeeksi porukkaa että ei tarvinut luottaa mun varaan, mut teki tätä aina kiusallaan.

- Sairastuessani angiinaan, ääneni ollessa kokonaan pois pelistä ja kuumeen ollessa lähempänä 40 astetta, ehdotti, että menisin kuitenkin töihin ja keksisin jonkun vaihtoehtoisen tavan kommunikoida asiakkaiden kanssa. En suostunut, joutui itse töihin ja jälkikäteen sain tietää esimiehen ilmoittaneen omalle esimiehelleen, kuinka oli saanut tästä traumat.

- Työtuntimääräni piti nousta hieman, ilmoitti pistävänsä mut 3kk koeajalle katsoakseen, ”suoriudunko töistä tarpeeksi hyvin”, jona aikana en noita mulle kuuluvia työtunteja edes saanut. Tein siis tismalleen samaa työmäärää kuin aiemminkin. Työnkuva ei muuttunut yhtään mihinkään, koeaika oli mennyt jo vuosi sitten ja tuo tuntimäärän muutos oli ihan muutaman tunnin. Kun ilmoitin että tämä ei ole ok vaan haluan nuo minulle kuuluvat työtunnit, suuttui ja käänsi asian niin, että koeaikavaatimus olisi tullut hänen omalta esimieheltään, joka ei minun työnteostani tiennyt yhtään mitään.

- Pisti mulle ekana vuonna kaikki vuoden pyhäpäivät työpäiviksi, vaikka aloittaessani korosti, että kukaan ei koskaan joudu tekemään kaikkia vuoden pyhiä. Seuraavana vuonna tein puolet pyhistä, ja syksyllä esimies ilmoitti että oma osuuteni on tehty. Joulukuussa olin lomamatkalla, ja kesken lomani hän ilmoitti, että olen sitten vielä joulun töissä. Vetosin TESiin kun tästä ei oltu sovittu, esimies oli vain kaikessa hiljaisuudessa merkinnyt työvuorolistaan minulle joulun työpäiväksi tuon lomani aikana, vaikka oli oikein suuresti mainostanut, että en tee yhtäkään pyhäpäivää enää loppuvuonna. Suuttui TESiin vetoamisesta ja totesi, että ”jos nyt aivan välttämättä haluat vedota tuohon niin älä sitten tule”.

- Myöskin totesi eikä edes ehdottanut, että joulun aikaan omalta paikkakunnalta ei saa poistua, jos töissä sattuisikin tulemaan tarvetta lisäkäsille. Vapaapäivinä olisi pitänyt pysyä visusti kotona, ja mihinkään kauas ei olisi ollut yhtään mitään asiaa. Vaati kyllä samaa lähes muutoinkin kun jouluna, aina jos satuin olemaan toisella paikkakunnalla vapaapäivänäni, jolloin olisi minut töihin halunnut, niin suuttui kyllä oikein suurieleisesti kun en ollut kotona puhelin kädessä ja työvalmiudessa.

- Vapaa-ajalla oli pakollista vastata kaikkiin työpuheluihin ja -viesteihin, muutoin kyllä kuului perästä. Ainoastaan lomalla oli ok olla vastaamatta, mutta muutoin kaikki viestit piti aina kuitata ja puhelimeen oli pakko vastata.

Näitä ois varmaan kirjan verran, mut jätän tähän ettei mee ihan romaaniksi.

Jestas, täytyy itse olla erittäin pers muille niin loppuu tommonen, terveisin yks joka menee tänä vuonna työharjoitteluun ja jännittää mitä sieltä tulee... jos hirveetä niin meitsi on työtön koko 40 vuoden ajan ennenku pääsee eläkkeelle :D

Vierailija
490/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkokeilussa eräässä kaupassa ja heti ekana päivänä mun harteille (ILMAN PEREHDYTYSTÄ!!) laitettiin iso taakka. No, tein työni ja luvattiin että palkataan kun olin hyvä ja joustava työntekijä. Tuon kuukauden jälkeen sanottiin että jatka vielä kuukausi niin sitten palkataan. Tyhmä kun olin, jatkoin ja sittnehän olikin mennyt jo kuusi kuukautta kunnes sanottiin ettei ole varaa palkata. Kuukausi tuosta kun olin lähtenyt, oli palkattu KOLME uutta vakityöntekijää ja tämä pomo nähdessään mut ehdotti että "Jos tulisit meille vaikka ilmaiseksi? Saisit sit vaikka hävikkiruokaa" ja taasen, tyhmä kun olin, menin päiväksi (piruuttani katsomaan ja olemaan kun naapurissa melkein asuin) ja p*skat mä mitään saanut. Totesi pomo vain "Hitsi kun unohdin, nää hävikkiruoat meneekin muualle. Jatkat vielä niin saat joskus jotain" ja silloin meni hermo ja en jatkanut todellakaan.

Vierailija
491/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetun ja kuullun ymmärtäminen kunniaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja pitää kirjaa siitä kauanko olen taukojen aikana ilman maskia. Maskin saa ottaa siis pois vain silloin kun syön tai juon ja tämä käytäntö edelleen vaikka olen rokotettu. Työn antajan mielestä minun ei tulisi matkustaa loman aikana ja jos matkustan minun tulisi sopia siitä työn antajan kanssa vaikka siis kyseessä minun vapaa aika.

Lukutaito ja suomen ymmärrys mihin katosit?

Vaikka olet saanut rokotuksen, tai rokotukset, ei se maski mihinkään katoa, saati korona. ota vähän selvää, rokotuksesta huolimatta voit sairastua ja levittää koronaa. missä sait rokotuksen, naapurin jaskan autotallissa?

Kysy itseltäsi samaa kirjoitustaidon osalta.

Vierailija
492/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työkokeilussa eräässä kaupassa ja heti ekana päivänä mun harteille (ILMAN PEREHDYTYSTÄ!!) laitettiin iso taakka. No, tein työni ja luvattiin että palkataan kun olin hyvä ja joustava työntekijä. Tuon kuukauden jälkeen sanottiin että jatka vielä kuukausi niin sitten palkataan. Tyhmä kun olin, jatkoin ja sittnehän olikin mennyt jo kuusi kuukautta kunnes sanottiin ettei ole varaa palkata. Kuukausi tuosta kun olin lähtenyt, oli palkattu KOLME uutta vakityöntekijää ja tämä pomo nähdessään mut ehdotti että "Jos tulisit meille vaikka ilmaiseksi? Saisit sit vaikka hävikkiruokaa" ja taasen, tyhmä kun olin, menin päiväksi (piruuttani katsomaan ja olemaan kun naapurissa melkein asuin) ja p*skat mä mitään saanut. Totesi pomo vain "Hitsi kun unohdin, nää hävikkiruoat meneekin muualle. Jatkat vielä niin saat joskus jotain" ja silloin meni hermo ja en jatkanut todellakaan.

Tästä sun jutusta tuli mieleen kun ite olin työkokeilussa (myöskin kaupassa) ja mulle sanottiin työkkärissä että kokeile se kuukausi, ja jatka jos haluat. Heti ekoina viikkoina koin ettei tää oo mun työtä koska mulla oli 10 tunnin päivät (se normi on 6-8 tuntia) ja vaadittiin että olisin pidempiä päiviä. Jotenkin mut puhutettiin jatkamaan tuota kokeilua ja kolmisen kuukautta olin ja päätin etten jatka enään. Pomo suuttui ja syyllisti ja kun oon suht koht herkkä ihminen, niin muistan kuinka koville otti kuulla tälläiset sanat "me luotettiin suhun ja sä petit meidät. nyt joudutaan T A A S miettimään että miten nyt toimitaan. susta oli iso apu ja sä teit näin" ja sain aika huonot arvosanat siinä loppupalaverissa kunnes mun yksilövalmentaja totesi napakasti että työkokeilun tarkoitus ei ole se että työpaikka hyötyy vaan että minna hyötyisi. Sitten kun lähdettiin, niin tää pomo kuiskasi mulle että en ole tervetullut kauppaan perheeni (asuin kotona vielä) kanssa enään asiakkaana. Luojan kiitos tää pomo sai kenkää alle vuosi tuosta tapahtumasta ja itsekin löysin oman alani töitä

Vierailija
493/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitti toiveen, että vessakäynnit aina vain tauolla ellei ole jokin sairaus tms että pitäisi mennä useammin. No minulla ei ole mitään sairautta mutta en minä pissaa voi pidättää.

Ja olin vielä paikassa missä ei todellakaan haittaa jos vessassa käy, ihan tietokonehommissa konttorissa.

Vierailija
494/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimieheni kyseli, miksen ole kuunnellut hänen ehdottamiaan työhön liittyviä webinaareja. Kerroin, etten millään työpäivieni aikana ehdin kuuntelemaan näitä. Sitten hän ehdotti, että kuuntelisin niitä iltakävelylläni, hän itsekin tekee niin. Mahtava idea, mutten halua omistaa vähäistä vapaa-aikaani ilmaiselle työlle.

Vierailija
495/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän offtopicia:

Olen tällä hetkellä neljännessä työpaikassani ja jokaisessa edellisessä paikassa pomot ovat olleet narsistisia ku*ipäitä. Onneksi nykyisessä paikassa pomo on mukava.

Vierailija
496/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kastelen muiden töideni ohessa hänen ja HÄNEN AIKUISEN POIKANSA viherkasvit.

Kastelin aamuin illoin kunnes ne tuupertuivat haisevaan, mätänevään multaansa.

Vierailija
497/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kastelen muiden töideni ohessa hänen ja HÄNEN AIKUISEN POIKANSA viherkasvit.

Kastelin aamuin illoin kunnes ne tuupertuivat haisevaan, mätänevään multaansa.

Mua pyydettiin kastelemaan vain pomon kukat. Mikäpä siinä. Kastelin joo ja muistin lykätä substraliakin veteen ihan huolella. Kummasti kuolivat pois.

Vierailija
498/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo jättää kaikki tiskinsä tiskipöydälle. Myös asiakkaiden ynnä muiden vierailijoiden kahvikupit hän läväyttää samaiselle pöydälle. Sitten hän pyytää/käskee minua tiskaamaan ne työpäivän päätteksi.

499/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin erään tunnetun valtakunnallisen roskafirman aliurakoitsijalla hommissa. Kyseessä oli pieni perhefirma Varsinais-Suomessa. Alkujaan olin ensimmäinen työntekijä perheen ulkopuolelta.

Aluksi kaikki menikin ihan hyvin ja homma toimi. Pikkuhiljaa firman laajentuessa työmäärä kasvoi ja kasvoi kasvamistaan. Autojakin tuli lisää ja vähän väliä tuli koulutettavia siihen "oman auton" penkille. Ei ne siinä kuitenkaan pysyneet, kun olisi pitänyt töitäkin tehdä, eikä vain ajella puukengillä päivät pitkät. Pikkuhiljaa se meni siihen, että aina oli 10-12h päivä ja jos ei viikkoa saatu valmiiksi arkena, niin oli itsestäänselvyys, että minä tulen lauantaina ajamaan. Pikkuhiljaa firman työmäärä meni siihen, että olin vähän väliä myös lauantaina ajamassa. Perheen pojat toki lopettivat perjantaisin (ja muinakin päivinä) viimeistään kolmelta ja palasivat maanantaina töihin. Vaikka oma sukunimi lukee isolla auton kyljessä, niin mitään vastuuta ei kuitenkaan mistään otettu koskaan.

Sitten jossain kohdassa keksittiin, että olisin ruvennut vähän niinkuin työnjohtajaksi. Olisi ollut ajoa, ja sen lisäksi olisi sitten ollut reitityksiä, reklamaatioita ja tämmösiä vastaavia. Kysyttiin palkkatoivetta, ja laskettuani nykyisen keskipalkkani ja korotettuani sitä aavistuksen, ei se enää käynytkään. Jos ajamlla sain 3200e/kk, niin seuraavasta hommasta olisin pyytänyt 3450e.

Sitten oli jotain hienoja tykypäiviä missä esiteltiin joku ihan newari, jonka pitäis tulla töihin ja hoitaa aika paljon hallinnollisia asioita. Idea haudattiin perheen kesken vähin äänin, kun selvis, että silleKIN olisi pitänyt ihan oikeasti maksaa palkkaa työstään.

Firman pikkupomo, veljeksistä vanhin oli ihan joka päivä niinku maansa myynyt. Firma oli sen mielessä jo kaatunut aamulla ja kauhea stressi, omat ja veljesten talo- ja autolainat kun oli pantattu firman kautta. Maailma oli jo loppunut heti kun parkkeeras tuliterän Amarokin firman pihaan.

Jossain vaiheessa firma ei omistanut kuin kolme vaihtolavaa, kaikki muu oli rahotuksella, mut kas kummaa, seuraavana päivänä oli pihalla taas uus kaivinkone. Oli varmaan nekin kolme lavaa myyty. :D :D

Työaikapankkiakin ehdoteltiin, ettei tarttis maksaa ylitöitä. Kyselin sitten, että kun teen näitä "mun normaaleita päiviä" tammikuusta huhtikuuhun, ja jään sitten pitämään ensin pankista kaikki kertyneet tunnit (100% ylkkkytunti pitää mennä lain mukaan pankkiin kaksinkertaisena), ja sen jälkeen kesäloman, niin kuka tekee mun työt touko-syyskuun ajan.. Jostain syystä siitäkin ajatuksesta luovuttiin.

Kävipä sitten niin, että tuli 5 vuotta firmassa täyteen. Ihan pyysin tän pikkunilkin kanssa palaveria, että voisi hyvän miehen lisänä ruveta maksamaan 50snt enemmän per tunti kun se olen aina minä joka joustan. Varsinkin kun tiesin, että veljeksille maksetaan enemmän kun mulle. Ei onnistunut sekään.

Nyttemmin jätin tuon aliurakoitsijan välistä ja olen suoraan sillä kyseisellä valtakunnallisella roskafirmalla töissä. Mulla on KTA yli 4e parempi, mitä se olisi koskaan voinut olla tuolla perhefirmalla. Mun lähtö myöskin aiheutti sellasen myllerryksen, ettei siellä oo enää yhtään vanhaa työntekijää mun ajoilta jäljellä. Mistäköhän johtuu....

Vierailija
500/1462 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaadittiin ostamaan tärkeä lahja arvovaltaiselle taholle hinnalla jolla en ostaisi mitään lahjaa kenellekään. Käytin valtavasti aikaa eikä paras löytöni tietenkään kelvannut. Lopulta joku toinen sai ostaa lahjan yli 10 kertaa suuremmalla summalla. Minä olin tietysti se joka ”ei osannut”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi