Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
261/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko jatkaa työvuorosi loppuun vaikka kätesi luut murtuivat juuri.

-Posti

Vierailija
262/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi firman omistajista pokkana ehdotti työaikapankkia, jossa ylityöt pidettäisiin tunti tunnista vapaana. Ihmetteli kun ketään ei kiinnostanut.

Tää on esim sote-aloilla ihan tavallinen käytäntö.

Sote-aloilla ei kysytä työntekijän suostumista ylitöihin vaan käytetään ryhmäpainetta. "Jättäisitkö työkaverin pulaan?"

Ylityöt myös nollaantuvat, jos (kun) niitä ei ehdi pitää annetussa aikaikkunassa. "Nyt ei ole mahdollista ottaa tunteja takaisin" ja "Ne nollaantuvat, kun et ole pitänyt - ne täytyy osata ottaa pois ajallaan".

Pidä siinä, kun työkaveri sanoo tehneensä viime vuonna 60 tuntia ilmaista työtä ja toinen säestää että 100 tuntia jäi saamatta kun ei ehtinyt ottaa pois.

Paikalliset sopimuksethan toimii naisvaltaisella alalla hyvin, kun työntekijät huolehtivat itse oikeuksiensa polkemisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmatkalla kävi huonosti, joten soitin töihin ja kerroin olevani sairaalassa ja joutumassa piakkoin leikkaukseen. Tiedossa olisi monen viikon sairausloma. Olin aikamoisissa kipulääkkeissä jo. Pari tuntia puhelun jälkeen pomoni ilmestyi sairaalasänkyni viereen kynä ja paperi kourassa tarkoituksenaan saada minut allekirjoittamaan irtisanoutumiseni. Naapurisängyn potilas kuunteli uskomatta korviaan ja lopulta nosti metelin.

Tästä on melkein kolmekymmentä vuotta aikaa. Tuolloin ei soiteltu lehtiin pikkuasioista, mutta tämä saattaisi nykyisin olla uutisen aihe.

Laitapa mieluummin oma tarina, jos sinulla sellainen on. Alkuperäinen kertoja kertoi tämän tarinan "Härskejä odotuksia ja vaatimuksia"-ketjussa vuosia sitten, ja siinä versiossa työnantaja soitti kirjoittajalle heräämöön yrittäen saada kirjoittajaa irtisanoutumaan heti puhelimessa. Vieruskaveri oli kuullut puhelun ja kysyi tästä jälkeenpäin kirjoittajalta, ei nostanut meteliä.

olin itse 14v ja multa poistettiin umpilisäke, nooh samassa huoneessa oli työmatkalla sääriluunsa poikkassut about 25v heppu, ja kaskas hän sai vieraakseen työnantajansa samaan aikaan kun mun vanhemmat oli siellä, itse en keskustelua juurikaan muista, mutta kun tän hepun työnantaja lähti hakemaan kahvia puuttuivat vanhempani tilanteeseen kertomalla nuorelle miehelle että nyt sua yritetään kusettaa ja oikein kunnolla, työnantajasi yrittää saada sut irtisanoutumaan työstäsi... että kyllä näitä tapahtuu varmaan muillekin kun vaan yhdelle viidestä miljoonasta ;)

Vierailija
264/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen pomoni sanoi ettei minun tarvitsisi ottaa yhteyttä palkanlaskentaan koska palkastani puuttui "vain" 100€

Vierailija
265/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotyimasti että otan yyteessä paketin. Osaan laskea. En ottanut. Käskin irtisanomaan

Pakettihan on huono vain jos ei pääse töihin, ennen kuin pakettirahat loppuvat. Mieheni otti 12kk paketin ihan tyytyväisenä ja työttömyys jäi kahden viikon mittaiseksi. Minusta ihan hyvä diili.

Vierailija
266/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä työnantajallani oli tapana maksaa toisinaan palkat myöhässä. Eräänäkin kesäisenä perjantaina piti olla tilipäivä, mutta rahoja ei kenenkään tilillä näkynyt. Olin esimiesasemassa ja aloin pikimmiten selvittää asiaa palkanlaskijoiden kanssa, jotta työntekijät saisivat rahat tilille ennen viikonloppua. Hetkeä myöhemmin sain omalta esimieheltäni haukkumispuhelun, koska en saa pidettyä työntekijöitäni kurissa vaan kehtaavat vaatia palkkoja maksuun eivätkä osaa ajatella yrityksen parasta. Kyse ei siis ollut siitä, ettei olisi ollut rahaa maksaa palkkoja, vaan yksinkertaisesti joku oli unohtanut laittaa ne maksuun. Rahat tulivat maanantaina, ilman korkoa tietenkin.

Vierailija
267/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotyimasti että otan yyteessä paketin. Osaan laskea. En ottanut. Käskin irtisanomaan

Kerro tästä lisää, mitä tarkoitat tuolla "osaan laskea" kommentilla? Niin mäkin osaan ja mun tilanne oli seuraavanlainen :

Mulle tarjottiin vuoden palkkaa jos irtisanon itseni YT-neuvottelujen päätteeksi, ei kieltoa toisen työn hankkimisesta tms

Joten todellakin otin paketin, ei paljon kolmen kuukauden karenssi painanut ja sain uuden työn alta kahden kuukauden.

Mun mielestäni CV:ssä näyttää paremmalta omasta pyynnöstä työsuhteen päättäminen kuin irtisanominen

Ihan suotta herneydyit tuota kommentista, kuka tahansa ymmärsi että kyse oli hänen OMASTA tilanteestaan ja HÄNELLE tarjousta paketista. 

No voi tsiisus, en herneytynyt (typerä termi)

olisin vaan ollut kiinnostunut kuulemaan mikä siinä hänelle tarjotussa paketissa oli pielessä ja kerroin oman tilanteeni

En ole tuo, jolta kysyit, mutta tuttava on kieltäytynyt paketista, koska hänellä on 6kk irtisanomisaika. Tällöin 6kk palkkaa vastaava paketti on huono, varsinkin kun uutta työtä ei ole näköpiirissä. Jos olisi, niin asia olisi eri. Ja yt- menettely kestää sekin pari kk, joten nopealla matikalla vasta vuoden paketti alkaa olla kannattava.

Kun mun miehen firmassa alkoi YT:t, niin ei niillä ollut edes YT-neuvottelujen ajan mitään töitä, mitä tehdä. Koko organisaatio ajettiin alas ja hommat loppui kuin seinään ja kaikki oltiin irtisanomassa. Kaikki saivat etätyöluvat ja olivat käytännössä vapaalla YT-neuvottelujen ajan. Vielä jos siihen päälle olisi jäänyt puoleksi vuodeksi pyörittelemään peukaloita, niin huh huh.

Ei tuollaiset kaverit, jotka on tottuneet tekemään töitä (ja myös saamaan tulosta aikaiseksi) jaksa lorvia noin pitkään. Kyllä ne otti kaikki paketit ja saivat uusia töitä aika pian.

Irtisanomisen odottelu sopii niille, joilla ei ole oikein osaamista ja joilla on edessään pitkä työttömyys.

Vierailija
268/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveydenhuoltoalalla ja minulla oli sairastumisen merkkejä. Kyselin työnantajalta neuvoja koronatestaukseen hakeutumisesta ja hän suorastaan kielsi testiin menemisen. Ilmeisesti hän oli huolissaan altistumisista ja karanteeneista.

Toinen työnantaja ehdotti minulle, että irtisanoutuisin ja perustaisin toiminimen tai pienen yrityksen jonka kautta hän voi ostaa minulta työtä tarvittaessa. Olin tuolloin täysin vasta-alkaja vailla työkokemusta.

Vierailija
269/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin isäni hautajaispäivästä, se on sitten palkatonta sanoi boss.

Mun olisi pitänyt valehdella että sairastun.

Mielestäni läheisen hautajaiset ovat muutenkin raskaat, että hajoaa, ilman että tulee tunne rehtiys ei kannata.

Myös työkaverit sälyttää toiselle liikaa hommia, palkassa se ei näy.

Tämä nyt ei auta sinua, mutta ihan kaikkien pitää opiskella se omalla työpaikalla käytettävä tes kannesta kanteen. Lähes kaikissa on lähiomaisen hautajaispäivä palkallinen vapaa.

Minulla on tästä omakohtainen kokemus. Isoäitini kuoli ja palkanlaskija sanoi, että minun pitää tehdä tunnit sisään. Tyhmänä en tarkistanut vaan luotin hänen sanaansa. Jälkeenpäin harmitti.

Meidän alalla lähiomaisen hautajaispäivä on palkaton vapaa.

Lähiomaisen kuolemaan liittyen haetaan sairauslomaa jolloin saa myös palkan 👍 Isäni kuoli yllättäen niin työterveyslääkärillä ei ollut mikään ongelma kirjoittaa 2 viikkoa saikkua.

Vierailija
270/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienen konttorimme pomo täytti 40v. ja ilmoitti, että me  neljä työntekijää voimme sopia keskenämme, mitä tarjottavaa kukakin tuo juhliin. Oli kutsunut vaimonsa ja (ainoan) ystävänsä, sekä lisäksi pääkaupungissa sijaitsevasta pääkonttorista pääjohtajan ja pari lähintä kollegaa. Eli teimme ruokaa kymmenelle hengelle hänen synttäreihinsä. Vähän kun kehtasimme ihmetellä, totesi silmät pyöreänä, että hei, tekeehän HÄNKIN ihan itse tarjottavaa. Toi vartissa kokoon kääräistävän peltipiirakan. Omiin juhliinsa. 

Haen uutta työpaikkaa. 

Se varmaan luuli, että olette hänen ystäviä, kun hän kerran kutsui teidät synttäreilleen?

Minä kutsuin työkaverit kotiini synttärikahville uutena työntekijänä. Yksi työkavereista oli vielä vanha perhetuttu vuosikymmenien aikana.

Tämä tuttu sanoi, että hän voi tulla jos se on työaikaa... Muut työkaverit ymmärsivät, että ihan työn ulkopuolella heitä kutsuin.

Vierailija
271/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden työkokeilun päätteeksi tuli sanomaan "Töitä olisi tosi paljon, mutta valitettavasti palkkaa meillä ei ole varaa maksaa, jatkettaisiinko kokeilua vielä 6kk?"

Ei todellakaan jatkettu. Soitti vielä pariin otteeseen perään uusista työkokeilu pätkistä, mutta palkkaa ei ole varaa maksaa.

Nämä työkokeilut on orjatyövoiman vastike.

Tähän se johtaa, kun tietyt poliittiset tahot haluavat pitää työttömyystuet vastikkeellisina. Valitettavan monelle näyttää tulevan yllätyksenä, miten työnantajilla ei yht'äkkiä olekaan varaa maksaa palkkaa ja yhä useampi on "työkokeilussa" oikean palkkatyön asemesta. Miksi ihmeessä palkata työntekijä kun voi ottaa työkokeilijoita? Ilmeisesti vastikkeeton työttömystuki herättää niin paljon tunteita, että se sumentaa loogisen päättelykyvyn.

Vierailija
272/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies oli mukana perustamassa yritystä, josta sitten omisti osan. Firman tj ehdotti miehelleni, että me tekisimme avioehdon sen takia.

Eikö tämä nyt ole varsin järkevä neuvo jos et ole mukana firman toiminnassa. Varsinkin uudelle ja pienelle firmalle voi olla hyvin haastavaa jos osakkaan avioeron seurauksena yksi omistajista onkin yhtäkkiä täysin alasta tietämätön ihminen tai vaihtoehtoisesti avainhenkilö joutuu myymään osuutensa koska ei pysty muuten maksamaan tasinkoa ex-puolisolle. Teidän avioerolla olisi voinut olla vaikutusta muidenkin ihmisten ja heidän perheidensä elintasoon.

Jos taas olet firman toiminnassa mukana niin pyyntö on toki härski.

Avioehto kuuluu vain ja ainoastaan avioliiton osapuolille. Onneksi mieheni oli samaa mieltä eikä edes harkinnut suostumista tj:n ehdotukseen. Pitäköön tj huolen ihan vaan omasta avioliitostaan ja sen ehdoista.

Ja toivottavasti firma pysyy pystyssä. Konkurssissa voi muuten mennä sinunkin omaisuutesi.

Ei voi. Mieheni lähti siitä firmasta jo ajat sitten ja myi osuutensa. Saa meidän puolesta mennä konkkaan vaikka ensi viikolla.

Vierailija
273/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasta kädestä venähti ranne ja sain 3 viikkoa sairauslomaa. Silloinen pomo ehdotti, että voisin tehdä mukautettua työtä syöttämällä asukkaita ja päivittää hoitosuunnittelmia vasemmalla kädellä. En suostunut.

Vierailija
274/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vieläkö joku uskoo että työntekijöiden oikeuksien heikentäminen on hyvä asia koska ”työnantajien ja yritysten hyväntahtoisuuteen voi luottaa”? Tarkkana ketä äänestätte tulevaisuudessa. Kokoomus ja Persut muunmuassa ajavat semmosia orjatyömarkkinoita.

Kuntavaalien äänestysprosentista voi katsoa, kuinka moni ei ole köytänyt luotettavaa ehdokasta, joka ajaisi työntekijöiden oikeuksia. Aika lailla kokoomus-ja persuhenkisiä tuntuvat kaikki olevan, kun ovat päässeet paremmille palkoille.

Vierailija
275/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon saanut täälläkin lukea kuinka ihmisillä jää palkkasaatavia pitkältä ajalta. Jos tili on viikon myöhässä niin sitten jäädään kotiin eikä mennä töihin ennenkuin rahat tilillä! Kertoo yrityksen tilasta jos palkat kuukausien ajalta maksamatta ja konkurssissa olette viimeisinä jonossa velkomassa.

Vierailija
276/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. tämän postaaja[/quote]

Kannattaa ottaa vaikka Norwegianin Visa, jossa ei ole mitään maksuja, kunhan maksat laskun heti pois etkä päästä luoton puolelle. Samalla kerryttää Norskin lentopisteitä, joten saat käytännössä ilmaisia lentopisteitä kun makselet työmatkat tuolla. Toinen kysymys tietty onko Norski pystyssä niin pitkään että pääsee käyttämään lentopisteet :D[/quote]

Norskilta saa nykyään ns cashbackinä 0.5% kaikista ostoksista joten kyllä kannattaa edelleen!

Vierailija
277/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin vuosia sitten pieneen muovitehtaaseen hoitamaan ruiskupuristuskonetta. Kävi ilmi, että kahvi- tai ruokatunteja ei varsinaisesti ollut, ei edes kahvihuonetta. Kun kysyin asiasta pomolta, minulle sanottiin, että tauon saa pitää, mutta se pidetään koko ajan käyvän koneen vieressä. Jos kone tarvitsee vaikka lisää muovirouhetta, voileipä lasketaan kädestä, koneen säiliö täytetään ja sitten jatketaan syömistä. Kalliille koneelle ei saanut tulla käyttökatkosta.

Samassa paikassa oli joku yrittänyt saada äänestettyä luottamusmiehen. Hänet irtisanottiin välittömästi. Minä ei ollut paikassa montaa kuukautta. Sääliksi käyt niitä ihmisiä, jotka nöyrästi olivat tehneet töitä ilman taukoja vuosia. Tehdas sijaitsi Kaarinassa ja sen nimi alkoi O:lla.

Eli Okartek

Hyvä tietää, että ei käytä palveluja kun p++seilee työntekijöilleen

Vierailija
278/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munulle tarjottiin 4-tuntisia työpäiviä, koska minut voi joustavasti sijoittaa mihin tehtävään tahansa, koska pystyn hoitamaan yllättävätkin hommat. Kun taas uudempi työntekijä oli välttämättä sijoitettava tehtävään, josta sai kokopäiväiset tunnit, koska hän ei osannut muuta. Lopetin siihen paikkaan. Alussa oltiin puhuttu selvästi ettei puolipäiväisiä tule.

Vierailija
279/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin isäni hautajaispäivästä, se on sitten palkatonta sanoi boss.

Mun olisi pitänyt valehdella että sairastun.

Mielestäni läheisen hautajaiset ovat muutenkin raskaat, että hajoaa, ilman että tulee tunne rehtiys ei kannata.

Myös työkaverit sälyttää toiselle liikaa hommia, palkassa se ei näy.

Tämä nyt ei auta sinua, mutta ihan kaikkien pitää opiskella se omalla työpaikalla käytettävä tes kannesta kanteen. Lähes kaikissa on lähiomaisen hautajaispäivä palkallinen vapaa.

Minulla on tästä omakohtainen kokemus. Isoäitini kuoli ja palkanlaskija sanoi, että minun pitää tehdä tunnit sisään. Tyhmänä en tarkistanut vaan luotin hänen sanaansa. Jälkeenpäin harmitti.

Meidän alalla lähiomaisen hautajaispäivä on palkaton vapaa.

Kuka sitten katsotaan lähiomaiseksi? Tuntuu, että se riippuu vapaan myöntäjästä.

Vierailija
280/1462 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden työpaikan omistajalla oli toisena bisneksenä kuntosali. Kerran oli työpaikan taukohuoneessa laatikollinen vajaita suihkugeelejä ja shampoita, salille asiakkailta jääneitä. "Ottakaa siitä, viekää kotiin." No, en ottanut enkä vienyt. Sama ukko kehui kerran, että kaikki hänen päällän olevat vaatteetkin oli sieltä salin pukuhuoneesta "yli jääneitä" eli asiakkaiden unohtamia. Niitä ei salilla säilytelty, vaan kiikutettiin heti jemmaan jos niitä pukuhuoneisiin oli jäänyt, ei palauteltu omistajille. Kitupiikku ahne ukko, jonka ei millään olisi raaskinut palkkojakaan maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän