Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
1141/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä ei ole ollut ehdotus, vaan ihan tapahtuma. Soteala. Yhdistivät vuosia sitten soteinstansseja yhteen ja tietysti sitten myös työntekijät kaikki samaan iloiseen perheeseen.

Nyt selvinnyt että toiset samassa ammatissa, helpommassa paikassa saaneet vuosia lähes 400e/kk enemmän palkkaa!

Ja tätä ei korvata takautuvasti.

Reilua.

Nyt menee yli :D Sua raivostuttaa se, kun jotkut ovat saaneet enemmän palkkaa? Ja odotat että työnantaja korvaisi sen sulle jälkikäteen? :DD

Samasta työstä sama palkka.

Mieti vähän. Me ei olla mikään automyyntifirma jne.

Minäkään en ole automyyntifirmassa, vaan naisvaltaisella alalla yksityisellä puolella. Jos täällä ihmiset loukkaantuisivat ja vaatisivat takautuvasti lisää palkkaa aina, kun joku kollega jossain (vaikka samassa työpaikassakin) on saanut enemmän, ei täällä muuta ehdittäisikään kuin loukkaantua.

Ja se on vain hyvä. On motivaatiota kehittää osaamistaan, kun tietää, että sillä voi erottautua muista ja perustella itselleen lisää palkkaa.

Ehkä ne kollegasi muualla olivat parempia työssään kuin sinä? ;)

Vierailija
1142/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että aloittasin aloittajan alipalkalla eli alku perupalkalla, kun olen ollut niin pitkään pois alalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja otti puhutteluun ja sanoi, etten saisi olla niin tehokas. Muut työntekijät pahoittavat mielensä, kun heistä tuntuu etteivät tee tarpeeksi ja hänelle on työilmapiiri kaikki kaikessa. Lupasin olla vähemmän tehokas.

No kieltämättä se ottaa pannuun, kun on joku ihmisrobotti hyörimässä siinä kuin viimeistä päivää mitalia odottaen ja lopulta sitten polttaa itsensä parin vuoden sisällä loppuun. Mutta ei se mitään, on ainakin saanut hetken aikaa muut pitempään talossa olleet näyttämään laiskoilta surkimuksilta!

Vierailija
1144/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että koska nuorisokotiin oli yritetty murtautua jonain yönä niin yövuorossa olevan ohjaajan pitää käydä ( nuorten mentyä nukkumaan) kiertämässä ulkona rakennus jotta näkee onko rosvoja liikkeellä. Jäi onneksi johtajan päähän tämä idea kun soitimme liittoon.

Vierailija
1145/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion työpaikka.

Olin sanonut itseni irti 3kk varoitusajalla, koska toivoin, että siellä otettaisiin töihin joku uusi, jonka saisin opettaa hyvissä ajoin, koska työtehtäviäni ei kellään muulla ollut.

Tietenkään työnantaja ei korviaan lotkauttanut koko aikana.

Lopetin sitten aikanaan ja olin mennyt kokopäiväiselle firman starttikurssille (1 kokonainen lukukausi, n 4-5 tuntia päivässä) ja puuhailin oman firman kanssa, päivät olivat melko täysiä.

Meni pari päivää niin työpaikalta soitettiin että enkö voisi tulla näyttämään jollekin että miten ne hommat oikein hoituu. Siis omalla ajallani ja palkatta, juuri kun mulla oli kädet täynnä ja työnantaja olisi ihan hyvin voinut palkata jonkun jo kuukausia aiemmin.

.

En mennyt, koska en olisi ehtinyt moisia ilmaishommia heille tarjota. Enkä olisi mennyt, vaikka olisin ehtinytkin, koska en olisi halunnut. Irtisanoutumiselleni oli nääs hyviä syitä.

Olivat siellä ihan äimänä että miten se nyt sillailla kun se aina ennen teki vaikka mitä. Kiukkuisia olivat, ihan kuin olisin tehnyt jotain eriskummallista.

Vierailija
1146/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt palauttaa työnantajalta häälahjaksi saamani pussilakanasetti vuosien jälkeen, kun avioero tuli

Hän olisi lahjoittanut sen sitten seuraavalle hääparille. Toivottavasti ei ollut kovin käytössäkulunut ja menkkatahrainen pussilakana.

Vierailija
1147/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerran pomo otti tunnin työtunneista pois koska tein ensimmäistä kertaa yhtä juttua vähän liian hitaasti (kerrossiivooja, kolmatta päovää ja mut heitettiin kokonaan tuntematttomaan hommaan) Olin niin nuori, eka työpaikka, että en älynnyt väittää vastaan

Vierailija
1148/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain laskimoveritulpan. Esihenkilö kysyi palautanhan kuitenkin seuraavana päivänä erään suuritöisen raportin aiemmin sovitun deadlinen mukaisesti.

Vierailija
1149/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mitään kovin "vakavaa" mutta lähinnä vuoronvaihtoihin liittyviä järjettömiä pyyntöjä on tullut paljon. Olin mm. lähdössä miehen kanssa matkalle ja tästä oli kuukausia aiemmin ilmoitettu esihenkilölle jotta katsoo että työvuorot suunnitellaan niin että saan päivät vapaaksi. Työvuorot sitten suunniteltiin kuten pyysin ja sain vielä vapaapäivän ennen reissuun lähtöä, matkaa edeltävällä viikolla esihenkilö kysyi voinko vaihtaa matkaa edeltävän vapaapäiväni ja tehdä siinä yövuoron niin, että lähtisin reissuun heti kun töistä aamulla pääsen. En suostunut. On myös joskus kysytty juuri ennen lomalle lähtöä voisinko mitenkään pitää vain kaksi viikkoa lomaa ja siirtää loput kuukauden päähän. Ei onnistunut sekään minun puoleltani. Näin sote-alalla.

Vierailija
1150/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Människor och kultur kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi firman omistajista pokkana ehdotti työaikapankkia, jossa ylityöt pidettäisiin tunti tunnista vapaana. Ihmetteli kun ketään ei kiinnostanut.

Ikävä kyllä tämä on vakiintunut käytäntö eräässä menestyneessä pörssiyhtiössä jonka pääkonttori sijaitsee Pirkanmaalla. Eikä kukaan valita. Välillä joku irtisanoutuu kun näitä plussatunteja on kertynyt yli 100h.

No, palkan maksavat ajallaan joten kai tässä on onnellinen oltava.

Ei se työaikapankki minusta ole huono, jos käytetään oikein. Meillä saa olla plussaa max. 35 tuntia ja miinusta 20 tuntia. Olin koko pääsiäisviikon poissa viime syksynä kertyneillä plussasaldoillani. Monet meillä olivat poissa helatorstain jälkeisen perjantain plussillaan.

Tuo ei ole työaikapankki, vaan ihan työaikalain sallimaa liukumaa. Noi pieniä saldomääriä ei työaikapankeissa käytetä.

Vierailija
1151/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmaan tuli uusi TJ. Täysi tollo ja sen näki heti.

Sanoi, että katsotaan teidän palkat läpi ja pannaan ne kuntoon, niin ei tarvitse vääntää niiden kanssa. Muuten hyvä, mutta tarjosi 400€ pienempää liksaa, mitä mulle jo maksettiin.

Saikin sitten heti alkaa etsimään uutta työntekijää mun tilalleni.

Vierailija
1152/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan mihin tahansa suostu kirjoitti:

Valtion työpaikka.

Olin sanonut itseni irti 3kk varoitusajalla, koska toivoin, että siellä otettaisiin töihin joku uusi, jonka saisin opettaa hyvissä ajoin, koska työtehtäviäni ei kellään muulla ollut.

Tietenkään työnantaja ei korviaan lotkauttanut koko aikana.

Lopetin sitten aikanaan ja olin mennyt kokopäiväiselle firman starttikurssille (1 kokonainen lukukausi, n 4-5 tuntia päivässä) ja puuhailin oman firman kanssa, päivät olivat melko täysiä.

Meni pari päivää niin työpaikalta soitettiin että enkö voisi tulla näyttämään jollekin että miten ne hommat oikein hoituu. Siis omalla ajallani ja palkatta, juuri kun mulla oli kädet täynnä ja työnantaja olisi ihan hyvin voinut palkata jonkun jo kuukausia aiemmin.

.

En mennyt, koska en olisi ehtinyt moisia ilmaishommia heille tarjota. Enkä olisi mennyt, vaikka olisin ehtinytkin, koska en olisi halunnut. Irtisanoutumiselleni oli nääs hyviä syitä.

Olivat siellä ihan äimänä että miten se nyt sillailla kun se aina ennen teki vaikka mitä. Kiukkuisia olivat, ihan kuin olisin tehnyt jotain eriskummallista.

Töissä oli yt neuvottelut. Suomen konttori laitettiin alas ja työt siirrettiin Puolaan.

Olen aina tykännyt Puolasta. Puhun alkeet, pärjään turistina. Meille kerrottiin asiasta maaliskuussa ja pääsiäinen oli huhtikuussa. Esimieheni ehdotti menen lomallani käymään uudella toimistolla ja käytän matkani heidän opettamiseen.

Puolahan on katolilainen maa. Kerroin ei he ole töissä , kun on pääsiäinen.

Pääsiäisen jälkeen pomo tuli kysymään mitä konttorilla oli tapahtunut .

Kuvitteli otan yhteyttä ja pyydän heitä pääsiäisenä töihin. Kysyin kumpi meistä on esimies .

Aloin heti etsimään töitä ja teinkin työsopimuksen syksystä. Työt loppuivat toukokuun vika päivä, lapset koulussa. Ajattelin olla kesän työttömänä.

Pomo ehdotti menen Puolaan opettamaan kesäkuussa. Muuten kiva, mutta työsopimus loppuu toukokuussa. Yritin kysellä miten maksetaan päivärahat jne, kun firman kortti myös loppuu toukokuussa.

Olisin voinut lomalla mennä.

Suomessa oli ollut 3 konttoria ja 2 oli suljettu aikaisemmin. Kaikki niiden paperit oli toimitettu pääkonttoriin.

Alettiin hyvissä ajoin tuhoamaan papereita, yritettiin tarjota käytettyjä toimistohuonekaluja jne. Tilat piti olla tyhjät ja paperit tuhota. Tässäkin pomo keksi 1 tekee nämä ja lopuille lopetetaan palkanmaksu.

Melkein unohdin, pomo ehdotti pari puolalaista tulee Suomeen , mä olisin tuonut neukkariin pari patjaa ja he olisivat nukkuneet siellä.

Ja olisin opettanut heitä. Tunsin muutaman heistä ja laitoin sähköpostia aiheesta. Saivat kutsun ja osasivat kysyä missä majoittuvat

Vierailija
1153/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

, että

, että

, että

, että

, että

, että

, että

, että

Kas tässä, ole hyvä! Helpottaisi huomattavasti lukemista, kun sijoittaisit nuo oikeisiin paikkoihin tekstiisi.

Vierailija
1154/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että ostan piriä / adhd lääkkeitä kadulta sen takia että jaksaisin paremmin töissä.

en enää käy töissä, ei kiinosta tämä paska yhteiskunta.

No, pärjäätkö nyt työttömänä tosiaan ilman adhd lääkkeitä ja piriä?

Vierailija
1155/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin nostinta räystäiden maalaukseen ja todettiin että kyllä sieltä useamman kerroksen korkealta katolta voi valjailla roikkua. Joo en suostunut, mutta joku muu hölmö meni ja teki homman valjailla..

Vierailija
1156/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä ei ole ollut ehdotus, vaan ihan tapahtuma. Soteala. Yhdistivät vuosia sitten soteinstansseja yhteen ja tietysti sitten myös työntekijät kaikki samaan iloiseen perheeseen.

Nyt selvinnyt että toiset samassa ammatissa, helpommassa paikassa saaneet vuosia lähes 400e/kk enemmän palkkaa!

Reilua.

Nyt menee yli :D Sua raivostuttaa se, kun jotkut ovat saaneet enemmän palkkaa? Ja odotat että työnantaja korvaisi sen sulle jälkikäteen? :DD

Minäkään en ole automyyntifirmassa, vaan naisvaltaisella alalla yksityisellä puolella. Jos täällä ihmiset loukkaantuisivat ja vaatisivat takautuvasti lisää palkkaa aina, kun joku kollega jossain (vaikka samassa työpaikassakin) on saanut enemmän, ei täällä muuta ehdittäisikään kuin loukkaantua.

Ja se on vain hyvä. On motivaatiota kehittää osaamistaan, kun tietää, että sillä voi erottautua muista ja perustella itselleen lisää palkkaa.

Palkka ei nouse, jos et kilpailuta itseäsi säännöllisesti, eli kehität ammattitaitoasi kokoajan ja vaihdat firmaa viiden vuoden välein. Meillä yksityisessä sotefirmassa aika usein käy niin, että toiseen firmaan vaihtanut työntekijöitä houkutellaan takaisin, eli suostutaankin niihin etuhin, joita alunperin ei suostuttu myöntämään.

Vierailija
1157/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjä töitä tekevien pitäisi tehdä jopa kuukauden tai parin ajan ylitöitä joka vuosi, ja sitten käyttää lomapäiviä kun seuraa hiljaisempi viikko. Silti suunnitelleet saavat seurata sivusta töiden valmistumista ja heitä kehutaan tavoitteidensa täyttämisestä.

Vierailija
1158/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilua.

Sä olet yksityisellä... Ihan eri asia.Teillä ei ole "Samasta työstä sama palkka".

Ja toisekseen mä ja mun lähikollegat tehdään enemmän, vaikeampaa jne hommia kun nämä joille maksettu enemmän.

Vähän kun jätskimyyjä versus insinööri.

Vierailija
1159/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

, että

, että

, että

, että

, että

, että

, että

, että

Kas tässä, ole hyvä! Helpottaisi huomattavasti lukemista, kun sijoittaisit nuo oikeisiin paikkoihin tekstiisi.

Että äidin kielen opetaja tuli meitä opastamaan

Vierailija
1160/1462 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jäisin ylitöihin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä