Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilaan elämäni, mistä apua?

Vierailija
17.06.2014 |

Olen täysin syrjäytynyt, lievästi mt-ongelmainen 25 -vuotias nainen. En opiskele, minulla ei ole koulutusta, en saa tukia, en tee tällä hetkellä yhtään mitään. Koko elämäni olen tehnyt töitä ja opiskellut pätkissä siellä täällä koskaan kuitenkaan valmistumatta. Aina joku masennus/burn out/ahdistus on katkaissut yritelmäni ja olen romuttanut itse koko elämäni. Pelkään kehittäväni itselleni vielä alkoholiongelman. Joka päivä on arvoton olo, ei ole syytä nousta sängystä..

Tiedän, että minussa voisi olla ainesta vaikka mihin jos vaan saisin langat käsiini. Haluaisin nyt korjata elämäni kerralla kuntoon, mutta mistä voin hakea apua?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveystoimisto?

Vierailija
2/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on menossa jotkin erillishaut eri oppilaitoksiin, hae kouluun, opiskele itsellesi edes yksi ammatti, jotta olet paremmassa turvassa tulevaisuudessa. Käytkö missään terapiassa tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapiasta. Voisin ehkä suositella jotain? Missä päin asut?

Vierailija
4/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saat rahaa?

Ota yhteys kaupunkisi mielenterveyspäivystykseen. He osaavat neuvoa eteenpäin.

Vierailija
5/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ehkä ADHD? Se voi aiheuttaa sitä että on vaikea olla suunnitelmallinen ja pitkäjännitteinen. Itselläni on lievä, ja joskus tehnyt todella tyhmiä asioita "osaamatta ajatella". Hankala selittää. :( Olen sua vuoden vanhempi.

Vierailija
6/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terveyskeskukseen. Hanki itsesi poliklinikalle. Opiskele vaikka aikuislukiossa että voit kirjoittaa tai mene ammattikouluun.

Tarviit ammatin!

Vierailija
7/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinkku? Etsin myös muutosta elämään, olen tyytyväinen muuten mutta se on joskus yksinäistä. Näytät tarvitsevan vain rohkaisua.

Vierailija
8/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:39"]

Mielenterveystoimisto?

[/quote]

Vierailija
9/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:44"]

Psykoterapiasta. Voisin ehkä suositella jotain? Missä päin asut?

[/quote]

Vierailija
10/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri :( Minusta tuntuu ihan samalta ja olen ihan samassa tilanteessa kuin sinä. Sillä erotuksella että olen saanut luettua itseni ylioppilaaksi ja sen jälkeen vuosien haahuilujen ja eri kokeilujen jälkeen vaivoin onnistuin opiskelemaan itselleni ammatin kahden vuoden yo-pohjaiselta linjalta amiksesta. Tosin arvosanat, varsinkin työharjoitteluista, olivat surkeita lähinnä sen takia, etten ahdistukseltani/mielenterveysongelmiltani pystynyt tekemään parhaimpaani. Joten tuskin tulen saamaan töitä ikinä alaltani.

Nyt en siis tee mitään (töitä olen kyllä hakenut tuloksetta) ja ahdistaa tulevaisuus todella paljon. Minäkin tiedän, että minussa olisi potentiaalia vaikka mihin, en ole tyhmä. Peruskoulu ja lukio sujuivat hyvillä arvosanoilla (keskiarvo 9, lukiossa 8), mutta sen jälkeen alkoi alamäki.

Oletko ap koittanut hakea apua mistään? Mielenterveystoimisto? Itse olen ravannut mt:llä, opiskelijaterveysasemalla ja terveyskeskuksissa vuosia, mutta apua en juuri saanut. Ehkä sinulla käy paremmin.

Vierailija
11/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk-seudulla. En ole tällä hetkellä terapiassa. En ole jostain syystä saanut aikaiseksi soittaa mt-toimistoon. Ehkä pelkään leimautua oikeasti vialliseksi ja toisekseen se maksaa.. Rahaa minulla on perintönä.

Joku mainitsi adhd:n. Voisiko se olla sitä? Kuulemma adhd:n lääkkeet ovat sitä kastia mitä lääkäreiltä yritetään kovasti huiata. En tiedä mitä minun pitäisi edes sanoa..

Kouluun haluan ja olen monessa ollutkin, mutta aina tapahtuu jotain. Aina. Menen paniikkiin ja eroan. Olen ihan screw up.

Vierailija
12/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla ei kyllä ole rahaa maksaa mitään terapiaa. Mitä ne siellä oikein voisivat edes sanoa?

Ap (myös viesti nro 12 on ap)

Vierailija
13/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, en halua olla saamaton ruikuttaja. Eli neuvotte ennemmin soittamaan mt-toimiston päivystykseen, kuin ottamaan yhteyttä esim sossuun/kelaan/työkkäriin? Kuinka pitkälle mt-toimisto menee auttaakseen näissä muissa asioissa, kuten koulutus, työ jne?

Voi että ottaa joskus päähän kun piti syntyä.

ap

Vierailija
14/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkö on edessä lapsellani?? Niinpä kait, kumma ettei teini tajua ottaa apua vastaan... Mutta pakottaa ei voi, joo, tiedetään. Peruskoulun veti hyvin läpi, sitten ei ole mikään, ei siis mikään kiinostanut kuin pienen hetken... ja taas ahdistaa ja masentaa, kun ei tiedä, mitä haluaa...

Vierailija
15/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 16:06"]

Tämäkö on edessä lapsellani?? Niinpä kait, kumma ettei teini tajua ottaa apua vastaan... Mutta pakottaa ei voi, joo, tiedetään. Peruskoulun veti hyvin läpi, sitten ei ole mikään, ei siis mikään kiinostanut kuin pienen hetken... ja taas ahdistaa ja masentaa, kun ei tiedä, mitä haluaa...

[/quote]

Olen pahoillani jos lastasi uhkaa sama. Itse olisin peruskoulun jälkeen kaivannut kannustusta enkä syyllistystä. Nykyän puhun itselleni niinkuin minulle on puhuttu ja se ei ole kovin kaunista.

ap

Vierailija
16/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan on jonoa, vaikka soittaisitte tänään aika menisi monen kuukauden päähän. Kesällä on vielä monet lomalla. Terapia voi sopia sellaiselle joka on ulospäin suuntauntunut. Saatta sitä kautta lähetteen lääkäriin, reseptilääkkeitä. Hymyilyttää taas hetken :) Ottakaa rennosti, elämä pyörii ilman teidän ponnisteluja, täydellistä ihmistä ei olekaan, mitä väliä mitä muut teistä ajattelevat. Haistattakaa vitut muille ja olkaa ylpeitä itsestänne. Toiset panostavat työhön koko elämänsä ja luulevat sen olevan automaattinen iloinen asia. Teidän ongelma on kun, ette tee mitään. Keho voi huonosti ja se johtaa masennukseen.

Vierailija
17/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:59"]

Asun pk-seudulla. En ole tällä hetkellä terapiassa. En ole jostain syystä saanut aikaiseksi soittaa mt-toimistoon. Ehkä pelkään leimautua oikeasti vialliseksi ja toisekseen se maksaa.. Rahaa minulla on perintönä.

Joku mainitsi adhd:n. Voisiko se olla sitä? Kuulemma adhd:n lääkkeet ovat sitä kastia mitä lääkäreiltä yritetään kovasti huiata. En tiedä mitä minun pitäisi edes sanoa..

Kouluun haluan ja olen monessa ollutkin, mutta aina tapahtuu jotain. Aina. Menen paniikkiin ja eroan. Olen ihan screw up.

[/quote]

Vaikka kynnys on tosi korkea ja ymmärrän sen, niin kannattaa kyl ottaa se eka askel ja laittaa vaan viestiä jollekin et pääsis eteenpäin. Joku rikhardinkadulla oleva psykoterapiakeskus oli yks missä mun kaveri on käynyt ja ollut tosi tyytyväinen. Jos siis ihan keskusta-alueella asut? Mutta kantsii valita huolella terapeutti kun ne on pitkiä suhteita jos alat siellä tosissaan käymään. Paljon jaksamista eteenpäin sulle!! :)

Vierailija
18/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jatkaa et kaveri siis käyny jo pidempään ja on jo ihan eri tilanteessa, vaik oli aika samanlaista ajatusta vielä pari vuotta sitten ku sulla ap.

Vierailija
19/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 20.

Varasin lääkäriajan. Aika pitkän ajan päähän se meni mutta kuitenkin.

ap

Vierailija
20/28 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme