Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perunasalaatti

Vierailija
17.06.2014 |

Söin viikonloppuna ravintolan brunssilla aivan erityisen hyvää perunasalaattia. Se oli aivan erilaista kuin itse tekemäni, etenkin se valkoinen kastikejuttu. Kaipaisin nyt vinkkejä perunasalaateista.

Mitä sinä laitat perunasalaattiin? Tarkkoja määriä ei tarvitse kertoa, ainoastaan ainesosia. Mistä sinun "valkoinen kastikkeesi" muodostuu? Enkä tarkoita vitsillä, heh heh.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole sitä kastiketta :), mutta perunaa, omenaa, kaprista...

Vierailija
2/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään siinä kastikkeessa silkentofusta. Kokeilin sitä kerran kun oli kylää ntulossa vegaani, ja innostuin tuotteesta aika paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:36"]

Minä tykkään siinä kastikkeessa silkentofusta. Kokeilin sitä kerran kun oli kylää ntulossa vegaani, ja innostuin tuotteesta aika paljon. 

[/quote]

Mitä muuta laitoit salaattiin? Mielenkiintoinen vaihtoehto. t. ap

Vierailija
4/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään enemmän kirkkaasta perunasalaatista. Vielä silloin kun tein tuota "kastikkeellista" vaihtoehtoa, laitoin siihen abt. puolet ja puolet kermaviiliä ja itsetehtyä majoneesia, mausteeksi sinappia, kuivattua sipulia ja olikohan vielä himppu jauhettua paprikaa.

Vierailija
5/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitan kermaviiliin uutta perunaa, paprikaa, purjoa, tomaattia ja kurkkua sekä ripaus suolaa ja pippuria. Helppo ja nami perussalaatti.

Vierailija
6/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei tykätä majoneesikastikkeesta joten teemme näin:

- perunoita (tietty uusia nyt) al denteksi keitettynä ja siivutettuna

- kevätsipulia, punasipulia ihan ohuina renkaina

- uunissa paahdettua ja kuorittua paprikaa

- aurinkokuivattua tomaattia

- artisokan sydämiä

- isoja kapriksia

Kastike hyvää oliiviöljyä, makeaa sinappia, suolaa, pippuria, tilkka vaikka kapristen lientä. Teen edellisenä iltana että ehtii maustumaan

Vierailija
7/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perunasalaatti: pieninä palasina perunaa, omenaa, herneitä, vähän suolakurkkua. Kastikkeeksi ranskalainen sinappikastike: (oliivi- tai muuta) öljyä, etikkaa, sinappia, suolaa ja sokeria. Parasta seuraavana päivänä, kun kastikkeen maut ovat kunnolla imeytyneet.

Vierailija
8/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaseen perunasalaattiin tulee creamfreshiä ( koska se on lähinmpänä eestin hapukooren makua) ja majoneesia. Suhde 60:40.

Peruna (vanha)

Makkara

Suolakurkku

Muna

Omena (hapan)

Joskus porkkanaa ja lihaa. Keitetty siis.

Vierailija
9/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 16:11"]

Oikeaseen perunasalaattiin tulee creamfreshiä ( koska se on lähinmpänä eestin hapukooren makua) ja majoneesia. Suhde 60:40.

Peruna (vanha)

Makkara

Suolakurkku

Muna

Omena (hapan)

[/quote]

Miten Eesti tähän liittyy, onko perunasalaatti mielestäsi jotenkin sieltä lähtöisin? 

Itse teen perunasalaatin aina vastakeitetyistä perunoista, lämpimiin perunoihin mausteet ja muut makuaineet imeytyy paljon paremmin ja haalea salaatti on ihanaa :)

Vierailija
10/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunoita, hapan omena, ruohosipulia, maustekurkkua. Kastikejuttuun käytän soijakermaa ja suolapippuri. Tuo on siis perinteinen joulupöydän ja vappuaaton salaatti.

kesäisin teen paljon uusista perunoista salaatteja, kaprista, suolapippuri, aurinkokuivattua tomaattia, kauden sipulia ja oliiviöljyä.

Mieheni taas tekee toisinaan avokadosta tahnamaisen "kastikkeen" perunoille. Guocamoleksikin sitä voi tietty sanoa. :D

Vierailija
11/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 16:11"]

Peruna (vanha)

Makkara

Suolakurkku

Muna

Omena (hapan)

[/quote]

ei ole olemassa OIKEAA perunasalaattia. Jokaisella on oma makunsa ja se oikeuttaa juuri sellaiseen mihin tykkääntyy. Naurettavaa pätemistä taas OIKEA sanan käyttö tässä. Itsensä ylentämistä ellei peräti korostamista eli typeröintiä.

Vierailija
12/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi teeman, mutta jäi mieleen yksi Hollywood-tähden haastattelu, jossa hän kertoi 15 viime vuotta syöneensä joka päivä lounaaksi caesar-salaatin. Siis joka päivä. Hyväähän se on, ei siinä mitään, mutta jossain vaiheessa kuitenkin luulisi mitan tulevan täyteen.

Vierailija
13/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa, omenaa, ruohosipulia ja turkkilaista jogurttia + (meri)suolaa (myllystä) ja pippuria (myllystä)

Vierailija
14/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan turkkilaista jugurttia kastikkeeksi. Sitten perunaa, omenaa vähän, purjoa, kapriksia. Suolaa ja mustapippuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi