Ketkä ostaa noita X-tran pizzaraasteita?
Sisältää juustoa vaiin 50%, loput kasvisrasvavalmistetta.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:30"]
En ylipäänsä tajua ihmisiä, jotka ostaa valmiiksi raastettua juustoa. Ei ole iso homma tehdä sitä raastetta itse ja pääsee halvemmalla.
[/quote]
Minä ostan valmiiksi raastettua ja siivutettuakin juustoa, minun ei tarvitse päästä halvemmalla. Maksan mitä pyydetään eikä vielä ole rahat loppuneet kesken.
Miksi aina pitäisi päästä halvemmalla, mikä idea siinä on?
Terveellisyyden kanssa tuolla moskalla ei ole kyllä mitään tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:25"]
Yksinkertaiset ihmiset menee noihin markkinointimiesten kikkoihin, hoh hoijaa. Maksetaan ennemmin iso hinta jostain paskasta kuin että ostettaisiin vaikka vähän vähemmän ihan ehtaa kamaa. Myyjät saavat valtavat katteet noista tyhjää sisältävistä tuotteista ja ostajat LUULEE saavansa halvalla. Ei voi kuin nauraa, ellei myös vähän itkettäisi.
[/quote]
Et oo koskaan kuullut kilohinnasta?
[/quote]
No nimenomaan!
[/quote]
Kun katsos se sisältö ei ole juustoa vaan materiaalia, jolla laimennetaan sisältöä puoleen alkuperäisestä. Silti hinta ei laske puoleen alkuperäisestä, mistä se voitto sitten tuleekin kuluttajan kustannuksella.
Otetaan rautalankaesimerkki: Kuvitellaan että on viinapullo joka maksaa 10€. Alkoholia 40%. Sitten joku keksiikin, että hei, laimennetaan sisältöä vedellä niin, että alkoholia onkin 20%. Lasketaan samalla hintaa. Hinnaksi laitetaan 8€. Ja ihmiset ostavat sitä, koska se on niin Halpaa. Litrahintahan laskee! No, eihän kukaan ihminen tuota ostaisi, mutta silti he tekevät täsmälleen samaa ruuan kohdalla! Ihan sama logiikka on noissa laimennetuissa tuotteissa, joissa se oikean ruuan prosenttiosuus lasketaan lisäaineilla ja millä halvalla moskalla milloinkin. Yksinkertaisempi ostaja luulee kilohintaa tuijottaessaan osatavansa halpaa, mutta oikeasti myyjä voittaa. Ostaja häviää myös terveydessään.
[/quote]
Mutta jos haluan sitä viiniä tietyn litramäärän eikä esim. niillä prosenteilla ole merkitystä, niin miksen voisi ottaa siinä kohtaa sitä halvempaa ja laimeampaa?
Sen viinin pystyy sentään itse lantraamaan vaikka vedellä, mutta milläs jatkat itse sitä juustoraastetta paitsi periaatteessa jollain munamaitoseoksella, joka ei todellakaan sovi joka paikkaan?
13: " ei se muutenkaan niin valita ruuan mausta"
kiitos :D sain kunnon naurut. omassa miehessa samaa tyylia :)
Oltermanni ei maistu pizzassa yhtään miltään.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:25"]
Yksinkertaiset ihmiset menee noihin markkinointimiesten kikkoihin, hoh hoijaa. Maksetaan ennemmin iso hinta jostain paskasta kuin että ostettaisiin vaikka vähän vähemmän ihan ehtaa kamaa. Myyjät saavat valtavat katteet noista tyhjää sisältävistä tuotteista ja ostajat LUULEE saavansa halvalla. Ei voi kuin nauraa, ellei myös vähän itkettäisi.
[/quote]
Et oo koskaan kuullut kilohinnasta?
[/quote]
No nimenomaan!
[/quote]
Kun katsos se sisältö ei ole juustoa vaan materiaalia, jolla laimennetaan sisältöä puoleen alkuperäisestä. Silti hinta ei laske puoleen alkuperäisestä, mistä se voitto sitten tuleekin kuluttajan kustannuksella.
Otetaan rautalankaesimerkki: Kuvitellaan että on viinapullo joka maksaa 10€. Alkoholia 40%. Sitten joku keksiikin, että hei, laimennetaan sisältöä vedellä niin, että alkoholia onkin 20%. Lasketaan samalla hintaa. Hinnaksi laitetaan 8€. Ja ihmiset ostavat sitä, koska se on niin Halpaa. Litrahintahan laskee! No, eihän kukaan ihminen tuota ostaisi, mutta silti he tekevät täsmälleen samaa ruuan kohdalla! Ihan sama logiikka on noissa laimennetuissa tuotteissa, joissa se oikean ruuan prosenttiosuus lasketaan lisäaineilla ja millä halvalla moskalla milloinkin. Yksinkertaisempi ostaja luulee kilohintaa tuijottaessaan osatavansa halpaa, mutta oikeasti myyjä voittaa. Ostaja häviää myös terveydessään.
[/quote]
Mutta jos haluan sitä viiniä tietyn litramäärän eikä esim. niillä prosenteilla ole merkitystä, niin miksen voisi ottaa siinä kohtaa sitä halvempaa ja laimeampaa?
Sen viinin pystyy sentään itse lantraamaan vaikka vedellä, mutta milläs jatkat itse sitä juustoraastetta paitsi periaatteessa jollain munamaitoseoksella, joka ei todellakaan sovi joka paikkaan?
[/quote]
Osta vaikka laimennettua paskaa, mitä se mulle kuuluu. Mutta älä väitä, että kilohinnat ovat edes vertailukelpoisia 100% juuston ja 50% juuston välillä. Sitähän sä tuossa ponnekkaasti väitit. Ilmeisesti viinaesimerkkini sai kuitenkin sinutkin tajuamaan avuttoman logiikkasi. No, ei tietenkään niin paljon, että se tottumuksia mihinkään muuttaisi, mutta kuitenkin.
Mutta joo, siihenhän tämä koko homma perustuu, että on paljon ihmisiä, joita ei voi vähempää kiinnostaa mitä suuhunsa laittaa. Kunhan vain on riittävä "massa" tai "tilavuus" ruokaa. Ja päälle vielä luulo, että pääsee "halvalla" - eli siis ostaa tyhjää ravintosisältöä kalliilla hinnalla. Jatkakaa valitsemallanne tiellä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 11:17"]
Osta vaikka laimennettua paskaa, mitä se mulle kuuluu. Mutta älä väitä, että kilohinnat ovat edes vertailukelpoisia 100% juuston ja 50% juuston välillä. Sitähän sä tuossa ponnekkaasti väitit. Ilmeisesti viinaesimerkkini sai kuitenkin sinutkin tajuamaan avuttoman logiikkasi. No, ei tietenkään niin paljon, että se tottumuksia mihinkään muuttaisi, mutta kuitenkin.
Mutta joo, siihenhän tämä koko homma perustuu, että on paljon ihmisiä, joita ei voi vähempää kiinnostaa mitä suuhunsa laittaa. Kunhan vain on riittävä "massa" tai "tilavuus" ruokaa. Ja päälle vielä luulo, että pääsee "halvalla" - eli siis ostaa tyhjää ravintosisältöä kalliilla hinnalla. Jatkakaa valitsemallanne tiellä.
[/quote]
Jos tarvitsee tuotetta tietyn määrän, niin tietenkin kilohinta on vertailukelpoinen.
Mä luulin, että mun selitys tosta viinasta (jonka sotkin esimerkissäni viiniin) olisi avannut sullekin tien loogiseen ajatteluun, mutta metsään meni. Olet niin oman suppean ajattelutapasi lumoissa ettet kykene näkemään kuin yhden tien ja totuuden ja muut ovat auttamattomasti väärässä.
Vedä sä sitä voita nassuusi niin paljon kuin haluat, lupaan etten naura vahingoniloisena, kun suonesi ovat muutaman vuoden päästä tukossa ja kärsit lapsettomuudesta, jos et ole vielä lapsiasi tehnyt.
48: Eikö tunnukin turhauttavalta? Todetaan vaan, että ei helmiä sioille!
Tässäkin ketjussa todettiin, että syödään mieluummin muka-ruokaa, ettei sairastuta, kuin oikeaa ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:36"]
Kevyesti syömiseen ei tarvitse keinotekoista ruokaa.
[/quote]
Mitenkäs kasvisrasvasta valmistetut tuotteet ovat keinotekoista? Nimi voisi toki olla joku muu kuin "juusto" niin ei olisi hämääntymisen vaaraa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:30"]
En ylipäänsä tajua ihmisiä, jotka ostaa valmiiksi raastettua juustoa. Ei ole iso homma tehdä sitä raastetta itse ja pääsee halvemmalla.
[/quote]
Minä ostan valmiiksi raastettua ja siivutettuakin juustoa, minun ei tarvitse päästä halvemmalla. Maksan mitä pyydetään eikä vielä ole rahat loppuneet kesken.
Miksi aina pitäisi päästä halvemmalla, mikä idea siinä on?
[/quote]
:D:D No ei ihme, miten nykyään niin moni ja jopa rikkaat ihmiset ovat maksuvaikeuksissa kun ei tajuta rahan käytöstä yhtään mitään. Ok, ei ole iso ero raastetun ja raastamattoman juuston hintojen välillä, mutta tuo asenne on todennäköisesti kaikessa muussakin kulutuksessa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:36"]
[/quote]
Mitenkäs kasvisrasvasta valmistetut tuotteet ovat keinotekoista? Nimi voisi toki olla joku muu kuin "juusto" niin ei olisi hämääntymisen vaaraa.
[/quote]Voiko tällaista joku kysyä ihan tosissaan?
Kurkkaa miltä näyttää rypsi ja pohdiskele hetki, miten siitä saa juustoraasteen näköistä. Ehkä sille pitää tehdä vähän muutakin kuin laittaa pakettiin.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:36"]
[/quote]
[/quote]Voiko tällaista joku kysyä ihan tosissaan?
Kurkkaa miltä näyttää rypsi ja pohdiskele hetki, miten siitä saa juustoraasteen näköistä. Ehkä sille pitää tehdä vähän muutakin kuin laittaa pakettiin.
[/quote]
Usko pois, joku voi kysyä ihan tosissaan! Niin pihalla ollaan ravinnosta.
Surullista.
Olen aina ostanut sitä, kun pizzaa tehnyt ja sulaa hyvin pizzan päälle. Olen kokeillut myös muita ja aina palaan tuohon. Mua nyt ei haittaa, kun siinä vain puolet juustoa, koska toimii hyvin ja maistuu mun perheen suuhun hyvältä.
No sitä ostaa ne av-mammat jotka kehuvat täällä aina pientä ruokalaskuaan.
Halvalla saa jos ei välitä laadusta.