Ketkä ostaa noita X-tran pizzaraasteita?
Sisältää juustoa vaiin 50%, loput kasvisrasvavalmistetta.
Kommentit (55)
Ostan juustoraastetta, sillä en jaksa raastaa juustoa raudalla. Yleiskone, jossa raastin, on isotöinen koota yhden pitsan takia.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:46"]
Minäkin ihmettelen ettei tuota tuotetta mainosteta huipputerveellisenä ja ettei se ole kalliimpaa, niin kuin muut "juustonkaltaiset kasvirasvavalmisteet".
[/quote]
Oliko tämä vitsi?
[/quote]
Ei ollut. Minulla on perinnöllinen sydänsairaus ja ollessani sen takia keskussairaalan sydänosastolla, minulle sanottiin, että juustoa ei saisi syödä ollenkaan, paitsi kasvirasvasta valmistettuja juuston korvikkeita. Tosin en ole tätä X-tran tuotetta koskaan maistanut, onko se sitten pahaa?
Kaikki kasvirasvavalmisteet on valmistettu siksi, että niillä saadaan tahottua paremmin rahaa ihmisten tyhmyyden ansiosta. Lantrataan kaikki arvokkaampi ja ravintosisältöä osuus halvalla materiaalilla, jolloin saadaan paksummat katteet. Ei ole terveyden kanssa missään tekemisissä. Se prosessi minkä läpi tuollaiset kasvirasvat ovat menneet on tehnyt sen, että niissä ei ole mitään terveellistä jäljellä - jos sitä on ollut alunperinkään. Terveellisiä kasvirasvoja ovat esim. kylmäpuristettu oliiviöljy ja pähkinöistä saatava rasva. Sitten toinen juttu on teollinen moska, jolla yksinkertaisimpia huijataan ja vielä muka terveellisyyden nimissä. Mikä vitsi. Miten niillä on edes pokkaa sanoa noin :D Saavat hyvät naurut työpaikan kahvihuoneessa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:46"]Minäkin ihmettelen ettei tuota tuotetta mainosteta huipputerveellisenä ja ettei se ole kalliimpaa, niin kuin muut "juustonkaltaiset kasvirasvavalmisteet".
[/quote]
Tässä paljastus! Tämäkään juusto ei ole juustoa vaan juustonkaltainen kasvirasvavalmiste! Mutta kilohinta on osattu laittaa oikeaksi ;)
On kasvirasvoja ja kasvirasvoja! Älkää olko ihmiset niin yksinkertaisia. Varma tie sairastumiseen on syödä noita 'mukaruokia'. Syökää tavallista _normaalia_ aitoa ruokaa. Sitä saa edullisestikin.
Pizzaan nuo pizzajuustot menee ihan vallan mainiosti. Samoin kuin muihinkin uuniruokiin.
Ruoat, joissa juusto maistuu enemmän ja joissa käytän juustoraastetta, käytän oikeaa juustoa, jonka raastan itse.
Kastikkeen mauksi yms jaksan raastaa itse, mutta jos teen pari pellillistä pizzaa tai ison satsin lasagnea, ni en todellakaan jaksa hinkata.
Yksinkertaiset ihmiset menee noihin markkinointimiesten kikkoihin, hoh hoijaa. Maksetaan ennemmin iso hinta jostain paskasta kuin että ostettaisiin vaikka vähän vähemmän ihan ehtaa kamaa. Myyjät saavat valtavat katteet noista tyhjää sisältävistä tuotteista ja ostajat LUULEE saavansa halvalla. Ei voi kuin nauraa, ellei myös vähän itkettäisi.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:25"]
Yksinkertaiset ihmiset menee noihin markkinointimiesten kikkoihin, hoh hoijaa. Maksetaan ennemmin iso hinta jostain paskasta kuin että ostettaisiin vaikka vähän vähemmän ihan ehtaa kamaa. Myyjät saavat valtavat katteet noista tyhjää sisältävistä tuotteista ja ostajat LUULEE saavansa halvalla. Ei voi kuin nauraa, ellei myös vähän itkettäisi.
[/quote]
Et oo koskaan kuullut kilohinnasta?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:21"]
Minäkin ihmettelen ettei tuota tuotetta mainosteta huipputerveellisenä ja ettei se ole kalliimpaa, niin kuin muut "juustonkaltaiset kasvirasvavalmisteet".
[/quote]
Oliko tämä vitsi?
[/quote]
Ei ollut. Minulla on perinnöllinen sydänsairaus ja ollessani sen takia keskussairaalan sydänosastolla, minulle sanottiin, että juustoa ei saisi syödä ollenkaan, paitsi kasvirasvasta valmistettuja juuston korvikkeita. Tosin en ole tätä X-tran tuotetta koskaan maistanut, onko se sitten pahaa?
[/quote]
Siis jotain muka-juustoa sais syödä, muttei oikeaa juustoa? Järki käteen hei!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:27"]
[/quote]
Oliko tämä vitsi?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Toisten pitää syödä kevyemmin kuin toisten ja välttää verisuonien tukkeutumista. Järki käteen hei!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:44"]
En tiedä, mutta onko tuo tuote jotenkin huono? Eikö maitorasva ole pääsääntöisesti bepäterveellisempää kuin kasvirasva?
[/quote]
Googlaapa palmuöljy.
Parempi pizzan tai pastan päällä vähän vastaraastettua, maistuvaa, oikeaa juustoa kuin pussillinen korviketta. Pirkan mozzarella on muuten ihan täyttä tavaraa, eikä ole kallistakaan. Lisäksi useimmissa kodeissa jää usein yli joku juustonkannikka, jonka voi raastaa/ jauhaa pizzalle. Kannikat voi jopa pakastaa. Ei tule hävikkiä.
Jos on sairauksia täytyy tietty välttää sairautta vaikeuttavia tuotteita. Sehän on ilmiselvää.
En ylipäänsä tajua ihmisiä, jotka ostaa valmiiksi raastettua juustoa. Ei ole iso homma tehdä sitä raastetta itse ja pääsee halvemmalla.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:39"]Sisältää juustoa vaiin 50%, loput kasvisrasvavalmistetta.
[/quote]
Itse ostan saman merkin juustoraastetta. Tuohon mainitsemaasi en koske.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:26"]
[/quote]
[/quote]
No nimenomaan!
Me ollaan ostettu. Haluatko oikein tietää meidän nimet vai miksi kysyt ketkä ostavat?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:31"]
[/quote]
[/quote]
No nimenomaan!
[/quote]
No johan täällä on moni kertonut, että tuo on KILOHINNALTAAN paljon halvempaa kuin tavan juustoraaste.
Tsekkaa itse jostain ne hinnat, mä en jaksa auttaa avutonta enempää.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:27"]
[/quote]
Oliko tämä vitsi?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Toisten pitää syödä kevyemmin kuin toisten ja välttää verisuonien tukkeutumista. Järki käteen hei!
[/quote]
Kevyesti syömiseen ei tarvitse keinotekoista ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:31"]
[/quote]
[/quote]
No nimenomaan!
[/quote]
Kun katsos se sisältö ei ole juustoa vaan materiaalia, jolla laimennetaan sisältöä puoleen alkuperäisestä. Silti hinta ei laske puoleen alkuperäisestä, mistä se voitto sitten tuleekin kuluttajan kustannuksella.
Otetaan rautalankaesimerkki: Kuvitellaan että on viinapullo joka maksaa 10€. Alkoholia 40%. Sitten joku keksiikin, että hei, laimennetaan sisältöä vedellä niin, että alkoholia onkin 20%. Lasketaan samalla hintaa. Hinnaksi laitetaan 8€. Ja ihmiset ostavat sitä, koska se on niin Halpaa. Litrahintahan laskee! No, eihän kukaan ihminen tuota ostaisi, mutta silti he tekevät täsmälleen samaa ruuan kohdalla! Ihan sama logiikka on noissa laimennetuissa tuotteissa, joissa se oikean ruuan prosenttiosuus lasketaan lisäaineilla ja millä halvalla moskalla milloinkin. Yksinkertaisempi ostaja luulee kilohintaa tuijottaessaan osatavansa halpaa, mutta oikeasti myyjä voittaa. Ostaja häviää myös terveydessään.
Entä kasvirasvajäätelöt! Niitäkin pidetään terveellisinä, kohta tulee tutkimus etteivät ne sisälläkään maitorasvaa! Ja kasvirasvasekoite-"kermat"! Niissäkin on kasvirasvaa! Käääk iik mikä paljastus! Voisitte lukea pakkausselosteet :D