Olen 40v nainen mutta näytän 50v.
Ja en ole ikinä polttanut tupakkaa, en paljoa alkoholia käyttänyt,aurinkoa en ota yms mutta aina olen näyttänyt 10v vanhemmalta. Löytyykö muita vanhan näköisiä?
Kommentit (27)
Itse olen alle 50 v. olen näyttänyt aina mielestäni ikäiseltäni. Tunnen monia, jotka näyttivät 30 v. 40 v. Ylipaino ja tanttatyyli vanhentavat, jostain kumman syystä monet liukuvat tanttatyyliin 25 v. ikävuoden jälkeen. Sitten tunnen näitä, jotka joilla ei ole ylipainoa ja tanttatyyliä, mutta jokin olemuksessa vanhentaa. Erityisesti monet miehet näyttävät ikäistään vanhemmilta, ovat nuorukaisia 25 v. asti, setämäisyys hiipii hiljalleen kun asettuu aloilleen ja maha alkaa kasvamaan. Eräällä tutulla miehellä ei ollut mitään vaikeuksia päästä kapakkaan 16-vuotiaana. Eikä kenellekään tullut mieleen, että "pentu" oli kapakassa.
On "syntymävanhoja" ja sitten tällaisia kuin minä: näytin alle kolmikymppisenä ikäistäni nuoremmalta, nyt yli viisikymppisenä ikäistäni vanhemmalta. Kun naama on mitäänsanomaton, muuttuu suoraan lapsesta vanhukseksi. Ei auta vaikka painan saman verran kuin kolmikymppisenä.
vaatetus tekee ihmeitä :) oikeanlainen meikkaus ja kampaus nuorentaa. Esim jos sinulla on väärän sävyiset hiukset (ei sovi hiusten ja ihonvärin kanssa) se vanhentaa. myös lyhyet hiukset tai liian pitkät hoitamattomat hiukset vanhentaa. ja yleensä jos ihminen on kauhean apaattisen oloinen niin luullaan vanhemmaksi, toisin kuin hymyileväisiä elämäniloa täynnä olevia :)
Vähän värikkäämmät vaatteet ja iloinen ilme auttaa.
Olen 47, mutta näytän vanhemmalta. Oma vika, tupakoin :(
Mä 40 ja papereita toisinaan kysytään alkossa tai ruokakaupassa ostaessa siideriä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:10"]
vaatetus tekee ihmeitä :) oikeanlainen meikkaus ja kampaus nuorentaa. Esim jos sinulla on väärän sävyiset hiukset (ei sovi hiusten ja ihonvärin kanssa) se vanhentaa. myös lyhyet hiukset tai liian pitkät hoitamattomat hiukset vanhentaa. ja yleensä jos ihminen on kauhean apaattisen oloinen niin luullaan vanhemmaksi, toisin kuin hymyileväisiä elämäniloa täynnä olevia :)
[/quote]
Kyllä mä olen nämä vaatetus,meikkaus ja kampaus jutut kokeillut mutta ei niistä vaan apua ole eikä hymyilevästä olemuksestakaan. Mä vaan näytän 10v vanhemmalta. Multa ei ole ikinä kysytty papereita. Menin jo 17v baariin jonne ikäraja oli 21v eikä kukaan kysynyt papereita.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:10"]
[/quote]
Kyllä mä olen nämä vaatetus,meikkaus ja kampaus jutut kokeillut mutta ei niistä vaan apua ole eikä hymyilevästä olemuksestakaan. Mä vaan näytän 10v vanhemmalta. Multa ei ole ikinä kysytty papereita. Menin jo 17v baariin jonne ikäraja oli 21v eikä kukaan kysynyt papereita.
[/quote]
Mulla sama, paitsi vielä pahempi: 13-vuotiaana sain ostettua kaupasta keskikaljaa ilman papereiden kyselyä, kun juuri kukaan luokkakaveri ei siinä onnistunut. 15-vuotiaana pääsin jo k21-yökerhoihin ongelmitta sisälle. Eli syntymävanha kai :( Ja huomaan jo esijm. ylioppilaskuvassani syviä ryppyjä kaulalla ja silmien alla :(
t. 2
Komppaan tätä toista, jolta on kysytty papereita alkossa ja kaupassa, niin multakin, juuri pari viikkoa sitten. Tosin olen aina ollut babyface, baareihin en päässyt alaikäisenä ja sitten kun pääsin, niin epäiltiin että olin väärentänyt paperit. Toisaalta parempi näin päin. Eiköhän se eniten johdu geeneistä ja mm. luuston mallista, kuinka vanhenee. Terveelliset elintavat tietysti plussana.
Itse olen 21v neito ja viime viikolla menin bussissa 11-vuotiaasta... että kumpi lienee sitten parempi ja pahempi..
Minä saatan olla samalla tiellä, ikää 29 ja naamaan on yhtäkkiä ilmestynyt paljo juonteita, otsassa ovat jo todella syviä uurteita. Harmaita en ole vielä löytänyt, mutta muistelisin että sekä isäni että tätini harmaantuivat hieman päälle kolmekymppisinä. Molemmat vanhenivat ja ryppyyntyivät ihan silmissä, tämän todistavat valokuvat. Ajattelin aina olevani äitini näköinen ("ikinuori"), mutta nyt olen valokuvia katsellessani havahtunut siihen, että olen viimeisen parin vuoden aikana alkanut ulkoisesti muistuttamaan isäni sukua. Näytän myös ehdottomasti 30+, en siis alle kolmekymppiseltä.
En polta, juo, bilettämisjakso kesti vuoden pari korkeintaan kymmenen vuotta sitten.
Yritän parhaani mukaan sulatella asiaa.
Mutta hittojako sillä on väliä! Olet onneksi jo sen ikäinen, että voit viitata kintaalla ulkonäköasioille, sillä niillä ei ole mitään merkitystä. On vapauttavaa olla rehellisesti itsensä näköinen ja tehdä mitä haluaa ja nauttia täysin rinnoin. Eikö elämä olekin ihanaa!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:01"]
Mutta hittojako sillä on väliä! Olet onneksi jo sen ikäinen, että voit viitata kintaalla ulkonäköasioille, sillä niillä ei ole mitään merkitystä. On vapauttavaa olla rehellisesti itsensä näköinen ja tehdä mitä haluaa ja nauttia täysin rinnoin. Eikö elämä olekin ihanaa!
[/quote]
Mä voisin muuten ajatella noin mutta kun olen vieläkin vanhapiika ja haluaisin miehen. Ja treffimaailmassa taas olen törmännyt siihen että jopa keski-ikäisille miehille ulkonäkö on valitettavasti äärimmäisen tärkeää. Kyllä se harmittaa aina tulla torjutuksi siksi että on rupsahtanut ruppana.
Heh, no täähän on kiva huomata, että meitä on muitakin ns syntymävanhoja. Ei multakaan nuorena ikinä papereita kysytty ja baarissa istuin ihan sujuvasti kun samanikäiset kaverit ajettiin ulos (noh, toki minäkin sitten lähdin).
No nykyiset elämäntavat ei ainakaan paranna tätä, mutta en olisi täysin raittiina/savuttomanakaan paljoa nuoremman näköinen..
Olenkin joskus ottanut tavakseni väittää olevani vanhempi kuin olenkaan (olen nyt 42) ihan vain välttääkseni ne hämmentyneet katseet. Jotkut ihmiset muuten ovat todella ajettelemattomia tuon asian suhteen, noh ehkä ajattelevat minun vaan valehtelevan (jos sanon oikean ikäni)..
Mutta en mä tätä hirveän suurena tragediana pidä, on tässä näinkin pärjätty :D
Urheiletko? Hyva lihaskunto antaa ryhtiä koko kroppaan ja jopa kasvojen lihaksiin, ja nuorentaa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:07"]
Huono ruoka vanhentaa.
[/quote]
Nämä ovat juuri niitä ennakkoluuloja, jotka minua mietityttävät tässä "ennenaikaisessa" vanhenemisessa. Nuoruus ja ikuinen nuoruus liitetään hyviin elintapoihin, nuorelta näyttävä henkilö on tehnyt asioita X oikein ja onnistunut.
Yhteiskunta ihannoi nuoruutta ja media nostaa jalustalle vain sellaisia 45+ naisia, jotka ovat "onnistuneet" näyttämään "ei päivääkään yli 30-vuotiailta", mikä onkaan tällaisen naisen "salaisuus"?
Toisaalta jos mietin vaikkapa tätiäni, joka jo kolmekymppisenä näytti 40+, niin toisaalta kun hän on ne harmaat tyylillä kantanut, niin hänestä tuli varsin ajaton. Hän ei nyt viisikymppisenä näytä ikäiseltään, mutta ei toisaalta ole vanhentunut samassa suhteessa kuin ikätoverinsa. Hän näyttää ajattomalta, ei nuorelta, vaan ajattomalta.
Ehkä minäkin tähtään siihen. :)
Tätini on muuten urheillut ja elänyt äärimmäisen terveellisesti aina. Saaristolaissuomenruotsalaiseen kulttuuriin on kuulunut myös varsin terveellinen ruokavalio, paljon kalaa ja vähän punaista lihaa. En sano etteivätkä huonot elintavat vauhdittaisi vanhenemista, mutta geenit ne siellä taustalla kuitenkin vaikuttavat meillä kaikilla.
T. Se 29-vuotias.
Kyllä mä liikun ja syön terveellisesti. Tätä on vain vaikea selittää mun naamani on jotenkin sen mallinen siis näytän keski-ikäiseltä tantalta näin rumasti sanottuna vaikka ryppyjä ei paljoa olekkaan. Harmaat tuli jo alle 30v ja niitä olen siitä asti värjännyt. Hampaita on sairauteni takia jouduttu poistamaan ja nyt 40v uhkaillaan tekohampailla. Ehkä nuo sairaudet sitten on jotakin kanssa vaikuttaneet. Tosin jo 20v näytin naamastani vanhemmalta. ap
Haluaisin nähdä miltä te "vanhat" näytätte. MInusta tuntuu että melkein kaikki arvioivat itsensä ennemminkin nuorekkaiksi, ulkonäöstä riippumatta. Olen 42 ja omat kaverit (melkein kaikki ovat kyllä nuorempia kun minä) ovat pääsääntöisesti nuoren näköisiä ikäisekseen, ainakin minun mielestäni. Nuorekkuudella tarkoitan hoikkuutta, rypyttömyyttä, ei-tanttamaista tyyliä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:42"]
Haluaisin nähdä miltä te "vanhat" näytätte. MInusta tuntuu että melkein kaikki arvioivat itsensä ennemminkin nuorekkaiksi, ulkonäöstä riippumatta. Olen 42 ja omat kaverit (melkein kaikki ovat kyllä nuorempia kun minä) ovat pääsääntöisesti nuoren näköisiä ikäisekseen, ainakin minun mielestäni. Nuorekkuudella tarkoitan hoikkuutta, rypyttömyyttä, ei-tanttamaista tyyliä.
[/quote]
Ei tänne anonyymipalstalle oikein viitsi omaa naamakuvaansa julkaista...
Mutta kuvailla voin. Ryppyjä löytyy silmien seudulta, sekä silmänurkista että silmien alta. Nenästä suuhun ja siitä leukaan menee syvät rypyt. Otsalla on kulmakarvojen välissä syvät ns. sibeliusrypyt ja otsan sivulla myös vaakaryppyjä. Kaula on tosi ryppyinen, samoin kämmenselät.
Naamani on aina ollut hyvin pullea, ja jossain 35 vuoden iässä ne läskiposket roikahti leukaperiin sellaisksi "bulldogposkiksi". Samaan aikaan roikahtivat tissit tyhjiksi riipputisseiksi ja takapuoli meni latuskaksi ja roikkuvaksi. Painoltani olen normaalipainon sisällä, siellä yläpäässä asteikkoa tosin (BMI 24). Tyylini on kieltämättä nykyisin tanttamainen, koska tuntuu että näytän vielä koomisemmalta nuorekkaissa tyyleissä, juuri sellaiselta "mummu yrittää väkisin olla nuorekas" tyypiltä.
t. 2
[/quote]
Hyvin kuvailtu mutta en kyllä usko että 29 v voi olla noin vanhan näköinen. Siis kaikillahan alkaa 30 jälkeen olla jotain juonteita ja uurteita, mutta se miten syviä ne ovat lienee varmaan subjektiivista. Olen ihan varma että sun vanhuus on korvien välissä ja oikeasti olet nätti ikäisesi näköinen nainen :)