Teini käy suihkussa illalla, laittaa deodoranttia, mutta...
aamulla herättyään haisee jo hielle.
Petivaatteet ovat puhtaat. Eri dödöjä on kokeiltu. Mikä avuksi?
Apteekin vahvemmat dödöt arveluttavat kun kyseessä on kasvuikäinen teini, lienevätkö ihan turvallisia noin nuorelle.
Kommentit (39)
Miksi kaikki olettavan teinin olevan poika? Kumpu siis on?
Ajan mittaan iho voi herkistyä, ja alkaa kutiamaan jos yöksi dödöä.
Siis hajusteille.
Riittävän tehokas dödö. Itselläni toimii ne voidemaiset Rexonan urheilijoille tarkoitetut. Maximum Protection dödöt toimii. Ja laitan tosiaan yöksi aina, olisihan se ihan kiva antaa ihon hengittää mutta hikoilen niin voimakkaasti ja hienhajuni on niin kamala, että kumppania ei viitsi laittaa haistelemaan sitä yöllä. Ja lisäksi lakanat ja peitotkin alkaisi löyhkätä hieltä parissa päivässä.
Voiko ihminen haista hielle muualta kuin kainaloista? Siis vaikka dödö olisi miten tehokas tahansa, eikö se haju voi tulla vaikka selästä?
Miten olisi aamusuihku? Itse kayn aamuisin suihkussa, poyhin itseni lahtokuntoon ja laitan deoderantin (antiperspirantin) puhtaisiin (ajeltuihin) kainaloihin. En ole ikina kuullut valitusta hajuhaitoista :)
Hyva deo-antiperspirantti tulee myos tarpeeseen. Olen kayttanyt adidaksen sportti-hyper-super-kuiva-dodoa jo vuosia, ja se on tuntunut hyvalta valinnalta. Olen joskus kokeillut Niveaa tai Rexonaa, mutta olen hikoillut niiden lapi.
Aamusuihku ja antipersperantti, miten olisi?
Täältä henkilökohtainen suositus! Testatkaa Tosi Kuiva antiperspiranttia ja kosteus pyyheettä. Hinta noin vajaa 10 - 12 € (www.apteekkituotteet.fi) ja pitää kainalot (sekä jalat) kuivaana. (www.reddville.fi)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 00:29"]
Käy suihkussa, mutta millä pesee kainalot? Sekään aina ole ihan itsestäänselvyys.
[/quote]
Niinpä. Suurimmalla osalla hienhaju johtuu siitä, ettei niitä kainaloita pestä kunnolla. Ne pitää hinkata ihan kunnolla puhtaaksi. Jos sinne jää bakteereita oleilemaan, niin ne vaan innostuu kastelusta. Kannattaa koittaa myös pH-neutraaleita pesunesteitä, koska tavan saippuat sotkee ihon tasapainoa, mikä vaan lisää bakteerien kasvua.
[/quote]
Sopivia pesuaineita: Lactoplus, Lacto-one ja Lactacyd.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 00:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 00:48"]
Mitä vittua.. kaikilta miehiltä kainalokarvat pois? Mitäs kun poika ottaa tyttökaverin kainaloon ja tyttö näkee poslarikainalon? Hitto mä repeäisin. Se on naisten hommaa sama miten haisee!
[/quote] Olisi sinunkin aika herata 2000 lukuun! Eihan miehilla ole ollut karvaisia kainaloita enaa vuosikausiin.
[/quote]
Kyllä muuten on. Ei ole mitään järkevää syytä miksi kainalokarvat pitäisi ajella
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:16"]
Voiko ihminen haista hielle muualta kuin kainaloista? Siis vaikka dödö olisi miten tehokas tahansa, eikö se haju voi tulla vaikka selästä?
[/quote]
Voi ja tulee
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 00:48"]
Mitä vittua.. kaikilta miehiltä kainalokarvat pois? Mitäs kun poika ottaa tyttökaverin kainaloon ja tyttö näkee poslarikainalon? Hitto mä repeäisin. Se on naisten hommaa sama miten haisee!
[/quote]
Puhun nyt vähän nuoremmasta teinistä. Ei ole vielä kainalokarvoja.
ap
Ei yötä vasten mitään dödöjä kainaloon, puhdas iho hengittäköön!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:16"]
[/quote]
Voi ja tulee
[/quote]
siinä tapauksessa siis dödö on turha.
Ruokavaliokin vaikuttaa hien hajuun!
Apteekista Absolut Torr. Tuotetta on kaupattu vuosikymmeniä.
On turvallisia. Sellainen kuin "absolut torr - tosi kuiva" on ainoa mikä mulla auttaa. Saa apteekista. Maksaa aika paljon, mutta on riittoisa, koska kun sitä laittaa muutaman kerran niin pari kertaa viikossa alkaa riittämään. Sitä laitetaan iltaisin nukkumaan mennessä täysin kuiviin kainaloihin (jos yhtään kosteat niin kirvelee!!). Aamulla huuhtaistaan kainalot, vedetään lempparipaita päälle ja lähdetään baanalle!
Aamuisin suihkuun mieluummin. Lisäksi kainalokarvat pois, niin haju ei pääse pinttymään.
Aamulla myös suihkuun ja puhdas T-paita. Opeta myös pojalle kainalokarvojen ajelu, se vähentää hajua. Apteekin antiperspirantit käyttöön, minäkin suositteen iholle *töpöteltävää'* Absolut Torria. Lisäksi voi vielä sivellä ihan vauvatalkkia, jos ei ole musta paita.
Pojat 22 ja 18
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 14:13"]
Ei yötä vasten mitään dödöjä kainaloon, puhdas iho hengittäköön!
[/quote]
Jep, aamulla kainalopesun jälkeen vasta dödöä, ja jos kaupan dödöt ei ole hyviä, niin sitä torria apteekista. Se tosin laitetaan illalla. Mutta alun jälkeen sitä ei tarvii laittaa kuin kerran viikossa, maks kahdesti.