Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätoivoinen vuokra-asunnon etsijä

Vierailija
22.06.2021 |

Etsin vuokra-asuntoa, mutta vaikuttaa siltä, että kaikista vuokra-asuntofirmoista (Sato, Lumo, Kodisto) saa huono palvelua ja eikä asiat hoidu. Millaisia kokemuksia teillä on? Onko yksityiset yleisesti parempia vuokranantajia? Mistä kannattaa vuokrata asunto? Onko luotettavaa firmaa olemassa? Saa suositella myös hyviä paikallisia firmoja. Turhauttaa kun kaikki vaihtoehdot vaikuttavat epäluotettavilta.

Kerro kokemuksesi!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä enää ole missään tekemisissä Ta-yhtiön kanssa kun pääsin pois muuttamaan. Minulle se lakimies ei suostunut vastaamaan mitään, oli kuin tyhjille seinille puhuisi. Vikailmoituksen ja niiden asiakaspalvelun kautta yritin myös suoran lähestymisen lisäksi lakimiehen saada kiinni. En tavoittanut.

Nykyisin Kodistolla asun, tosi hyvä vuokranantaja<3

Minäkin vaihdoin. Ta-yhtiöstä Kojamoon. Ei ole mikään huippu mutta toimiva, pystyy ongelmitta asumaan. Eivät valehtele ja jätä vastaamatta palvelupyyntöihin kuten Ta-yhtiö.

Vierailija
42/55 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet Ta-yhtiöltä vaatia vuokranalennusta. Minä kokeilin. Yhtiön lakimies poisti viestini, ilmoitti ettei asiaa voi käsitellä koska minun olisi pitänyt ilmoittaa aiemmin ja koska aiempia viestejä ei ole niin minä olen siitä vastuussa. Sen jälkeen lakimies ei enää vastannut viesteihini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen TA-yhtiöt asunnonvuokrausta. Kohtuuhintaiset vuokrat ja palvelukin ok. Asunnot siistejä.

Salli minun nauraa :D Meneekö Ta-yhtiöllä niin huonosti että yhtiön työntekijät laitetaan tänne levittämään valheitaan!

Ta-yhtiö on kaikista huonoin vaihtoehto. Täydellisen epäluotettavaa toimintaa, eivät noudata lakeja ja eivät kanna vastuuta omista tekemisistä tai tekemättä jättämisistä!  En suosittele edes pahimmalle vihamiehelle asumista vuokralla Ta-yhtiössä.

Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt! Niillä on varmaan Ta-yhtiön pikkujouluissa kisa siitä kuka kertoo parhaimman tarinan miten kusettanut vuokralaista :/

Tuossa karu kieltä Ta-yhtiön arvoista:

"Yleishyödylliseen asuntojen omistaja- ja rakennuttajakonserniin TA-Yhtymään kuuluva Taova jatkaa muun muassa Turussa edelleen toimintaa, jonka kuluttajariitalautakunta on katsonut olevan lainvastaista."

https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3395670/TAYhtyma+ei+taivu+asuntor…

Pitää olla hullu että uskaltaa mennä tuollaiseen yhtiöön vuokralle joka ei piittaa laista!

Yhtiön lakimiehet varmaankin saavat niissä pikkujouluissa erityismaninnan ja suitsutusta.

Jos joudutte tekemisiin Ta-yhtiön lakimiesten kanssa niin olkaa erityisen varovaisia. Pitäkää huoli siitä että teidän alkuperäinen viesti sisältyy lakimiehen mahdolliseen vastaukseen! Ja älkää luottako. Itse tein sovintoesityksen ristiriitatilanteessa Ta-yhtiön lakimiehelle. Lakimies mokasi vastasi viestiin mutta käsitteli eri aihetta kuin sovintoesitystä. Ei suostunut sen jälkeen mitään kommentoimaan sovintoesityksestä.

Aikaa kului ja päätin tehdä reklamaation lakimiehen esimiehelle joka on vastaava lakimies. Tässä kohtaa muuttuu asiat uskomattomiksi. Vastaava lakimies ilmoitti lakiosaston osalta asiani loppuunkäsitellyksi ja kielsi yhteydenottoni! Tosin sitä aiemmin kieltäytyi luovuttamasta minulle esimiehensä yhteystietoja!

Olen yrittänyt ottaa vastaavaan lakimieheen yhteyttä mutta vastaava lakimies ei suostu vastaamaan.

Ne on ne lakimiehet tuossa Ta-yhtiössä sillä töin, valvovat että jos joku Ta-yhtiön työntekijä mokaa tai jos Ta-yhtiö syyllistyy laittomuuksiin vuokralaista kohtaan niin lakimiesten työ on saada katkaistua vastuu siitä että Ta-yhtiötä voisi pitää vastuussa.

Mun frendin kämpässä oli Ta-yhtiön huoltomiehet käyneet luvatta. Niitten asuntosihteeri ei korvaansa valituksille loksauttanut. Frendi otti sitte yhteyttä niitten lakimieheen. Lakimies lupas hoitaa asiaa. Seuraavan kerran kun Frendi lakimiehelle kirjoitti niin lakimies sano et ei niitten henkilörekisteristä löydy tietoja valituksesta eikä siellä kämpässä kukaan ole käynyt.

Se Ta-yhtiön lakimies oli vaan deletoinut kaikki viestit.

Minulle ne nauroi Ta-yhtiössä kun ilmoitin soittamalla huoltomiehen käyneen luvatta huoneistossani. Samalla tavalla sanoi se mies: Ei siellä huoneistossa kukaan ole käynyt >:/ 

Ensi kerralla teen suoraa rikosilmoituksen Ta-yhtiöstä!

Ei kannata tehdä rikosilmoitusta koska Ta-yhtiö laittaa lakimiehensä mustamaalamaan sinut, unohdat sen että syytetyn ei tarvi puhua totta ja heidän lakimiehensä kyllä osaavat hanakkaasti käyttää tuota syytteessä olevan oikeutta valehdella sumeilematta hyväksi. Ne  Ta-yhtiön lakimiehet tekevät elämästäsi niin hankalaa että varmasti kerrasta opit.

Vierailija
44/55 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen TA-yhtiöt asunnonvuokrausta. Kohtuuhintaiset vuokrat ja palvelukin ok. Asunnot siistejä.

Salli minun nauraa :D Meneekö Ta-yhtiöllä niin huonosti että yhtiön työntekijät laitetaan tänne levittämään valheitaan!

Ta-yhtiö on kaikista huonoin vaihtoehto. Täydellisen epäluotettavaa toimintaa, eivät noudata lakeja ja eivät kanna vastuuta omista tekemisistä tai tekemättä jättämisistä!  En suosittele edes pahimmalle vihamiehelle asumista vuokralla Ta-yhtiössä.

Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt! Niillä on varmaan Ta-yhtiön pikkujouluissa kisa siitä kuka kertoo parhaimman tarinan miten kusettanut vuokralaista :/

Tuossa karu kieltä Ta-yhtiön arvoista:

"Yleishyödylliseen asuntojen omistaja- ja rakennuttajakonserniin TA-Yhtymään kuuluva Taova jatkaa muun muassa Turussa edelleen toimintaa, jonka kuluttajariitalautakunta on katsonut olevan lainvastaista."

https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3395670/TAYhtyma+ei+taivu+asuntor…

Pitää olla hullu että uskaltaa mennä tuollaiseen yhtiöön vuokralle joka ei piittaa laista!

Yhtiön lakimiehet varmaankin saavat niissä pikkujouluissa erityismaninnan ja suitsutusta.

Jos joudutte tekemisiin Ta-yhtiön lakimiesten kanssa niin olkaa erityisen varovaisia. Pitäkää huoli siitä että teidän alkuperäinen viesti sisältyy lakimiehen mahdolliseen vastaukseen! Ja älkää luottako. Itse tein sovintoesityksen ristiriitatilanteessa Ta-yhtiön lakimiehelle. Lakimies mokasi vastasi viestiin mutta käsitteli eri aihetta kuin sovintoesitystä. Ei suostunut sen jälkeen mitään kommentoimaan sovintoesityksestä.

Aikaa kului ja päätin tehdä reklamaation lakimiehen esimiehelle joka on vastaava lakimies. Tässä kohtaa muuttuu asiat uskomattomiksi. Vastaava lakimies ilmoitti lakiosaston osalta asiani loppuunkäsitellyksi ja kielsi yhteydenottoni! Tosin sitä aiemmin kieltäytyi luovuttamasta minulle esimiehensä yhteystietoja!

Olen yrittänyt ottaa vastaavaan lakimieheen yhteyttä mutta vastaava lakimies ei suostu vastaamaan.

Ne on ne lakimiehet tuossa Ta-yhtiössä sillä töin, valvovat että jos joku Ta-yhtiön työntekijä mokaa tai jos Ta-yhtiö syyllistyy laittomuuksiin vuokralaista kohtaan niin lakimiesten työ on saada katkaistua vastuu siitä että Ta-yhtiötä voisi pitää vastuussa.

Mun frendin kämpässä oli Ta-yhtiön huoltomiehet käyneet luvatta. Niitten asuntosihteeri ei korvaansa valituksille loksauttanut. Frendi otti sitte yhteyttä niitten lakimieheen. Lakimies lupas hoitaa asiaa. Seuraavan kerran kun Frendi lakimiehelle kirjoitti niin lakimies sano et ei niitten henkilörekisteristä löydy tietoja valituksesta eikä siellä kämpässä kukaan ole käynyt.

Se Ta-yhtiön lakimies oli vaan deletoinut kaikki viestit.

Minulle ne nauroi Ta-yhtiössä kun ilmoitin soittamalla huoltomiehen käyneen luvatta huoneistossani. Samalla tavalla sanoi se mies: Ei siellä huoneistossa kukaan ole käynyt >:/ 

Ensi kerralla teen suoraa rikosilmoituksen Ta-yhtiöstä!

Ei kannata tehdä rikosilmoitusta koska Ta-yhtiö laittaa lakimiehensä mustamaalamaan sinut, unohdat sen että syytetyn ei tarvi puhua totta ja heidän lakimiehensä kyllä osaavat hanakkaasti käyttää tuota syytteessä olevan oikeutta valehdella sumeilematta hyväksi. Ne  Ta-yhtiön lakimiehet tekevät elämästäsi niin hankalaa että varmasti kerrasta opit.

Joo ei kannata. Sehän on iso firma, niillä on rahaa käydä oikeutta ja jatkaa vuokralaisen vainoamista niin kauan että vuokralainen alistuu. Kannattas vaan muuttaa pois Ta-yhtiön asunnosta, pääsee helpoimmalla siten.

Vierailija
45/55 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Tuttua on. Kahteen huoneistoon Ta-yhtiö vaihtoi lieden. Yks naapuri jolla ei kaikki levyt toimineet halusi että häneltä kanssa pitää vaihtaa. Ta-yhtiöstä vastattiin: Onko teillä joku epidemia siellä XD

Jäi saamatta liesi koska kahdelle naapurille oli jo vaihdettu, reilu meiniki :D

Vierailija
46/55 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

op kiinteistovälitysten kautta saanut yksityisiä vuokran antajia ja asuntoja ihan ok toiminu, 2 kertaa asunut kaupungin kämpis ,ollu home ongelma molemissa piti muuttaa pois. vaikeaa on ja kallista hyvän vuokra kämpän etsintä.

Vierailija
47/55 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Tuttua on. Kahteen huoneistoon Ta-yhtiö vaihtoi lieden. Yks naapuri jolla ei kaikki levyt toimineet halusi että häneltä kanssa pitää vaihtaa. Ta-yhtiöstä vastattiin: Onko teillä joku epidemia siellä XD

Jäi saamatta liesi koska kahdelle naapurille oli jo vaihdettu, reilu meiniki :D

Hyvin tuttua. Ta-yhtiö arvostaa asiakastaan yhtä paljon kuin asiakkaalla on rahaa. Tarkoitus vain kupata asiakkailtaan rahat. Jos jotain on vailla vastineeksi, niin puhdasta v*ttuilua vaan Ta-yhtiön henkilökunta antaa vastineeksi.

Vierailija
48/55 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ts.fi/uutiset/3395670

Vierailija
49/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni TA-asunnoista on järkyttävä. Asuin muutaman vuoden TA-asunnossa pk-seudulla ja koko ajalta pelkästään ongelmia. Aluksi ensimmäiset kuukaudet meni hyvin, kunnes yhtäkkiä rupesin saamaan varoitusilmoituksia ajalta, jolloin en ole kotona ja syyksi kirjoitettu ''häiritsevä elämä''. Soitin TA yhtiölle ja heiltä vain naurettiin ja sanottiin ylpeästi: joo, tämmöinen me sulle laitettiin! Yritin olla ymmärtäväinen ja kysyin omaksi rauhakseni, että milloin tämä valitus on tapahtunut, minulle vastattiin päivämäärällä, jolloin en ole ollut kotona ja yhtäkkiä puhelimessa vaihdettiin päivämäärää kokonaan toiseen, eikä henkilöstöllä ollut minkäänlaisia todisteita tai perusteluita sille, miksi tämä ilmoitus oli laitettu, tai mistä syystä sain varoituksen asunnostani. Toiseksi, patterit ovat olleet tosi kylmällä koko asumisen aikanani ja olen tehnyt tästä ilmoituksia muutaman kerran, kertaakaan ei olla vastattu ja kun ilmoitin todella kuivuneesta atooppisesta ihosta ja lääkärikäynneistä tosi kuivan ilman takia (nenästä vuosi verta useampana aamuna herätessäni kuivan ilman vuoksi), minua käskettiin menemään lääkäriin, hommaamaan ilmankostutin ja ostamaan huoneistooni lämpö/kosteusmittari, että sen jälkeen he vasta tulisivat tarkastamaan tilanteen :D Kolmanneksi, luin että muillakin oli ollut huoltomiehiä kotonaan ilman minkäänlaista lupaa, niin sama täälläkin. Minun kattovalaisin oli välkkynyt jo pitkään ja tein asiasta ilmoituksen, en saanut mitään vastausta ja seuraavana päivänä huomasin lampun toimivan ilman minkäänlaista ilmoitusta, että huoneistossani oltiin käyty (lamppu oli eri värinen, kuin ennen - eli eri Kelvin aste) ja huollosta sanottiin, että kukaan ei ole siellä käynyt. Sanoin sitten, että miten lamppuni väri on vaihtunut kokonaan edellisestä ja toimii yhtäkkiä, vaikka toiset lamput eivät toimineet. He vain sanoivat, että ''lamput voivat alkaa yhtäkkiä toimimaan'', eikä ikinä myöntänyt virheitänsä yhdestäkään asiasta. Olen rauhallinen ihminen, mutta on vain todella häiritsevää, kun häiritään oikein tarkoituksella asukasta kaikella mahdollisella varmistamatta mitään asioita syytteistä. En suosittele, eivät ole kokemukseni mukaan ollenkaan asukasystävällisiä ja itselleni tulee todella epätervetullut olo edes miettiessäni asumistani kyseisessä yhtiössä. 

Vierailija
50/55 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kas asunnot kannattaa kiertää kaukaa. Asunnot ihan rempallaan ja erittäin hidas ja paska palvelu.

Vierailija
51/55 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös erittäin huonoa kokemusta TA yhtiöistä! Eivät suostuneet neuvottelemaan ja keskustelemaan loppusiivouksesta vaan yksimielisesti vain ilmoittivat että olin muka siivonnut puutteellisesti....nyt sitten odottelen että kuinka paljon pidättävät takuuvuokrastani rahaa. Todella hävyttömän huonoa asiakaspalvelua! Eivät vastanneet viesteihin eikä olleet valmiita millään tavalla tulemaan vastaan missään että kaikilla olisi hyvä mieli asiasta. 

Vierailija
52/55 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös erittäin huonoa kokemusta TA yhtiöistä! Eivät suostuneet neuvottelemaan ja keskustelemaan loppusiivouksesta vaan yksimielisesti vain ilmoittivat että olin muka siivonnut puutteellisesti....nyt sitten odottelen että kuinka paljon pidättävät takuuvuokrastani rahaa. Todella hävyttömän huonoa asiakaspalvelua! Eivät vastanneet viesteihin eikä olleet valmiita millään tavalla tulemaan vastaan missään että kaikilla olisi hyvä mieli asiasta. 

Se on maan tapa Ta-yhtiöllä. Työntekijät eivät vastaa asiakkaiden viesteihin koska heillä on työnantajansa tuki. Hävytöntä käytöstä!

Vierailija
53/55 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/55 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä satolta saanu hyvää palvelua ja kaikki toiminu ja korjattu mitä pyydetty. 

Vierailija
55/55 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mistä sä etit ja millaista?

Itse etsin Turusta, mutta haluaisin kuulla, keneltä te muut olette vuokranneet ja millaisia kokemuksia?

Yksiö tai kaksio, minulle asunnon ulkonäöllä ei ole niin merkitystä, mutta haluan toimivan asunnon ilman mitään yllätyksiä, mielellään rauhalliselta ja turvalliselta alueelta. Ja tiedän kyllä, että vuokratalot eivät aina sitä ole.

Ehkä sun kannattaa etsiä yksityisiltä markkinoilta, koska eivät ole silloin vuokrataloista. Mun yksiö etsii asukasta alkaen elokuusta, mutta sijainti on sulle väärä kun on Helsingissä. Jännittää että onnistunko löytämään asiallisen vuokralaisen, joka ei hajota mun kämppää

Helsingissä pienen asunnon vuokralle antaminen on nykyään ihan jäätävän riskialtista, voimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi