Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätoivoinen vuokra-asunnon etsijä

Vierailija
22.06.2021 |

Etsin vuokra-asuntoa, mutta vaikuttaa siltä, että kaikista vuokra-asuntofirmoista (Sato, Lumo, Kodisto) saa huono palvelua ja eikä asiat hoidu. Millaisia kokemuksia teillä on? Onko yksityiset yleisesti parempia vuokranantajia? Mistä kannattaa vuokrata asunto? Onko luotettavaa firmaa olemassa? Saa suositella myös hyviä paikallisia firmoja. Turhauttaa kun kaikki vaihtoehdot vaikuttavat epäluotettavilta.

Kerro kokemuksesi!

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on vuokra-asuntojen vilkkain vaihtoaika. Et ole ainoa, joka niitä nyt haluaa noista firmoista. Turha syyttää niitä kun olet itse huonoon aikaan liikkeellä.

Vierailija
2/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sinulle on huonoa palvelua? Oletko esim. soittanut sinne ja saanut haistattelua tai evvk:ta, vai oletko odottanut, he vastaisivat sähköpostiin tunnissa, mutta menikin seuraavaan viikkoon?

Laita niitä hakemuksia menemään - näyttää noilla kaikilla olevan netissä hakulomakkeet ja perustele miksi on kiire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sä etit ja millaista?

Vierailija
4/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on vuokra-asuntojen vilkkain vaihtoaika. Et ole ainoa, joka niitä nyt haluaa noista firmoista. Turha syyttää niitä kun olet itse huonoon aikaan liikkeellä.

En puhunut siitä, että vuokra-asuntoa on vaikea on vaikea saada, vaan siitä, etten halua vuokrata näiltä firmoilta, koska en luota heidän palveluunsa. Haluaisin kuulla kokemuksia, sillä monessa toistaiseksi voimassa olevassa kohteessa on kuitenkin se noin. vuoden sopimus. On sitten kiva asua ja maksaa paskasta ja saada kaupanpäälle epäasiallista kohtelua.

Vierailija
5/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä sinulle on huonoa palvelua? Oletko esim. soittanut sinne ja saanut haistattelua tai evvk:ta, vai oletko odottanut, he vastaisivat sähköpostiin tunnissa, mutta menikin seuraavaan viikkoon?

Laita niitä hakemuksia menemään - näyttää noilla kaikilla olevan netissä hakulomakkeet ja perustele miksi on kiire.

Minulla ei ole kiire asunnon kanssa, jos aloituksesta sai sellaisen kuva. Halusin kuulla teidän kokemuksia, koska haluan vuokrata luotettavalta taholta. Ongelmia ei ole ollut vuokrahakemuksien teossa, varmasti saa hyvää palvelua kun saa uuden asiakkaan. Mutta haluaisin kuulla, millaisia kokemuksia on asukkailla. Onko asiat hoidettu hyvin koko vuokra-ajan? Netti on tietysti netti, mutta kun luen ihmiaten kokemuksia, niin tuntuu kuin kaikki firmat olisivat yhtä paskoja. Siksi haluaisin suosituksia hyvistä firmoista.

Ongelma ei siis ole itse vuokraus, vaan firmojen luotettavuus myöhemminkin.

Vierailija
6/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse etsin Turusta, mutta haluaisin kuulla, keneltä te muut olette vuokranneet ja millaisia kokemuksia?

Yksiö tai kaksio, minulle asunnon ulkonäöllä ei ole niin merkitystä, mutta haluan toimivan asunnon ilman mitään yllätyksiä, mielellään rauhalliselta ja turvalliselta alueelta. Ja tiedän kyllä, että vuokratalot eivät aina sitä ole.

Vierailija
7/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla joku sijoitusasunto, kun kellään ei ole mitään vuokra kokemuksia?

Vierailija
8/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesi ja antamasi info on ehkä vähän epämääräistä, siksi vaikea vastata.

Itselläni on pelkästään hyviä kokemuksia Lumon ja Kodiston kanssa asioimisesta, Satosta ei kokemuksia. Pelkästään hyviä kokemuksia myös Realiasta ja Kiinteistö Tahkolasta (hoitavat myös välitystä), vaikka muutakin täällä välillä kuulee. Yksityiset vuokranantajat, niitä on laidasta laitaan - ei voi ikinä tietää etukäteen.

Selaa Vuokraovesta asuntoja, siellä sitä valikoimaa on. 

Vierailija
9/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse etsin Turusta, mutta haluaisin kuulla, keneltä te muut olette vuokranneet ja millaisia kokemuksia?

Yksiö tai kaksio, minulle asunnon ulkonäöllä ei ole niin merkitystä, mutta haluan toimivan asunnon ilman mitään yllätyksiä, mielellään rauhalliselta ja turvalliselta alueelta. Ja tiedän kyllä, että vuokratalot eivät aina sitä ole.

Ehkä sun kannattaa etsiä yksityisiltä markkinoilta, koska eivät ole silloin vuokrataloista. Mun yksiö etsii asukasta alkaen elokuusta, mutta sijainti on sulle väärä kun on Helsingissä. Jännittää että onnistunko löytämään asiallisen vuokralaisen, joka ei hajota mun kämppää

Vierailija
10/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen TA-yhtiöt asunnonvuokrausta. Kohtuuhintaiset vuokrat ja palvelukin ok. Asunnot siistejä.

Vierailija
11/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa, millaisia huonoja kokemuksia tarkoitat? Mitä ongelmia sinulla on ollut sen jälkeen kun olet vuokrannut asunnon? Mistä asioista sinulla on tullut riitaa tai mikä heidän toiminnassaan on ollut epäasiallista?

Anteeksi, mutta kuulostat normaalia vaativammalta asukkaalta. 

Vierailija
12/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi vapaana kaksio, vanha talo, kylppäri laitettu, ihan siisti ja hyvä talo, keittiö vanha, mutta kaikki ehjää ja siistiä.

Vierailija
13/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuokrannut asuntoni yksityiseltä. Eikä mitään moitittavaa. Loistovuokranantaja, asunto kaunis ja vuokrakin halvempi, mitä olisi noilta sato, lumo ym. Kaikki yksityiset kun eivät todellakaan ole sa*tanasta seuraavia.

Vierailija
14/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmenien omistusasumisen jälkeen oli tarve vuokra-asunnolle vuodeksi, rakennusprojektin ajaksi pk seudulta.

Tuntui että kaikki vuokranantajat olettavat vuokralaisen olevan sossutapaus. Halutaankin olevan.

Kymmeniin firmoihin otin yhteyttä heidän ilmoittamiinsa hakukanaviin.

Sato oli tasan ainoa joka tarjosi yhtään mitään. Lähinnä vanhoja slummimurjuja.

Eikä kyse ollut siitä etteikö kämppiä olisi vapaana, samat luukut on vieläkin netissä..

Ilmeisesti luottotietoinen, maksukykyinen, ylimpään palkkadesiiliin kuuluva perhe ei ole vuokranantajien mieleen.

Onneksi löysimme Juli Livingiltä ihan pakasta vedetyn uuden asunnon. Heille raha kelpasi.

Vierailija
15/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se  riippuu vähän miltä paikkakunnalta olet etsimässä asuntoa, mutta esim. M2,  asunnot.elo.fi, kruunuasunnot, Avara.  Yksityiseltä saa yleensä vuokrattua jopa parisataa euroa halvemmalla kuin noilta asuntovuokrausfirmoilta, mutta useimmat yksityiset vuokraajat eivät halua lemmikkieläintä asuntoon ja asunnon omistajan elämässä voi tapahtua asioita, että joutuu itse muuttamaan pois. Näen yksityisiltä vuokraamisen epävarmenpana kuin noilta vuokrafirmoilta. 

Vierailija
16/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmat ovat epäluotettavia, et luota niihin, mutta sinulla ei ole niistä mitään kokemusta? Hämmentävää.

Vierailija
17/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmat ovat luotettavampia kuin yksityinen, joka saattaa vaikka myydä asunnon pois jossa olet vuokralla.

Vierailija
18/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit avata kyllä hieman enemmän. Mitä palvelua odotat vuokranantajalta? En oikein saa tästä kiinni. Harvemmin sitä edes on mitään tarvetta olla yhteydessä. Toki jos joku asuntoon kuuluva kone hajoaa vanhuuttaan tai jokin muu vuokranantajalle kuuluva asia. Epäiletkö siis että tällaisissa tapauksissa tulisi ongelmia isojen vuokrafirmojen kanssa?

Vierailija
19/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa netissä vuokranantajistaan valittavia tahoja ovat ns. mt-tapauksia. Kun ei voida vaikkapa käsittää että miksi se typerä vuokranantaja hankki häädön. Vuokranantajien on noudatettava lakia, joten jokseenkin turha pelätä etukäteen, että on huono. Pidät huolta siitä, että luet vuokrasopimuksen ja jos siellä et jotain ymmärrä, et allekirjoita. Sitten itse asunnosta otat valokuvat, nurkista, kaappien sisuksista, ovista sun muista kuluvista asioista. Niistä kuvista näet sitten myöhemmin missä kunnossa asunto oli sinun muuttaessa ja tarvittaessa ne toimivat myös todisteena. Sitten huolehdit siitä, että asut naapureitasi kunnioittaen ja maksat vuokrasi ajallaan ja ilmoitat vuokranantajallesi heti jos huomaat jotain mistä hänen pitäisi tietää - vaikkapa vesihanan tiputtavan vettä tai muuta rakenteellista tai toiminnallista vakavaa muutosta.

Vierailija
20/55 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan vuokralaisen valit: kaksio vuokralla 980 e/kk ja minimissään 12 kk sopimus, joka jatkuu sen jälkeen toistaiseksi voimassaolevana tai kaksio hintaan 1180 e/kk, toistaiseksi voimassaoleva sopimus, ei minimivuokra-aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi