Pidätkö helteestä, esim. +28 °C? Ja onko kodissasi jokin huoneilmaa jäähdyttävä laite?
Kommentit (47)
Pidän helteistä ja voin parhaiten lämpimässä. Mutta nukkuminen yläkerran parvella jossa ei ole ikkunaa on tuskaa näillä keleillä. Kesäisin joudunkin pumppaamaan ilmapatjan olohuoneeseen, siellä on +29 tällä hetkellä eli juuri sopiva.
Eli onko siis niin, että kaikki, jotka pitävät helteestä asuvatkin viileässä asunnossa. Jännä.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin haluaisin pienen gallupin kerrostalossa asuvilta:
YLÄPEUKKU: asunnossani on liian kuuma ja minulla on isoja ikkunoita länteen
ALAPEUKKU: minulla ei ole asunnossani isoja ikkunoita länteen ja silti meinaan kuolla kuumuuteen :)
Lasitettu länsiparveke ei ole kovin kiva näillä ilmoilla.
Minulla on itäparveke ja voin ihan hyvin asunnossani.
Meillä on makkarin ja keittiön ikkunat itään ja olkkarin länteen. Kivasti paistaa aamuaurinko makkariin ja ilta-aurinko olkkariin ":)".
Vierailija kirjoitti:
Eli onko siis niin, että kaikki, jotka pitävät helteestä asuvatkin viileässä asunnossa. Jännä.
19,3 % pitä helteistä ilmeisesti kotonaankin. Osalla heistä voi kylläkin olla luonnostaan viileä koti.
Normaalisti helteet ihan ok vaikka voin elää ilmankin. Nyt olen raskaana ja kaksosraskaus eikä helteet ihan suosikkikeli. Jos kaikki menee hyvin niin elokuun alun paikkeilla kaksoset syntyvät. Esikoinen syntyi kesällä 2017 ja silloinkin lämmintä. Puolisoni naureskeli että pitää varmaan tehdä joka kesäksi jatkossa lapsi jotta saadaan kunnon kesä. Yritti paikkailla kun huomasi ettei nyt ihan uponnut.
Miksi ette vaan hanki viilennyslaitetta? Miten se eroaa lämmityksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua korkea sisälämpötila vaivaa, vaan tuo paahde ulkona, joka rajoittaa aktiivisen ihmisen elämää, joka ei tykkää tehdä asioita kuumuudessa.
Mua taas nimenomaan vaivaa kuumuus sisällä kun nukkuminen on vaikeaa. Ulkona on ihan kivaa kun voi uida tai olla varjossa, tietty jos pitäisi tehdä siellä töitä voisin olla eri mieltä.
Eli et oikesti pidä
kuumuudesta, kun sisällä ei pysty nukkumaan ja ulkona pitää olla varjossa tai välillä uida.
Makuuhuoneessa on ilmastointilaite ja muissa huoneissa tavallisia tuulettimia, yhteensä 5 kpl. Makkarissa pitää olla viileää, koska viileässä nukkuu hyvin.
Pidän helteestä, ja erityisesti siitä, että monella muulla on todella epämukava olo sen vuoksi. Pidän myös siitä, että minulla on ilmalämpöpumppu ja kotona ihanan viileää. Töissäkin ihan siedettävä ilmastointi, ja helppoa toimistotyötä muutenkin, niin ei kyllä tuu hiki.
Sisällä on ollut +30c jo päiviä, on alkanut olla todella epätodellinen ja huimaava olo vaikka paikallaan istuisi. Haluan tappaa ne jotka toivovat että tämä terveyttä tuhoava kuumuus helvetti vaan jatkuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua korkea sisälämpötila vaivaa, vaan tuo paahde ulkona, joka rajoittaa aktiivisen ihmisen elämää, joka ei tykkää tehdä asioita kuumuudessa.
Mua taas nimenomaan vaivaa kuumuus sisällä kun nukkuminen on vaikeaa. Ulkona on ihan kivaa kun voi uida tai olla varjossa, tietty jos pitäisi tehdä siellä töitä voisin olla eri mieltä.
Eli et oikesti pidä
kuumuudesta, kun sisällä ei pysty nukkumaan ja ulkona pitää olla varjossa tai välillä uida.
Ei vissiin sitten voi myöskään sanoa pitävänsä pakkasista jos laittaa niiden aikaan patterit päälle sisällä eikä tykkää istua sisävaatteissa lumihangessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en. +30 ulkona on paras lämpötila, kotona pidän +25 tai +26 vuodesta toiseen, koska palelen kylmemmissä sisälämpötiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19,3 % pitä helteistä ilmeisesti kotonaankin. Osalla heistä voi kylläkin olla luonnostaan viileä koti.
Jos pitää helteistä, pitää helteistä. Sama se helle on kotona kuin puutarhassakin.
Vierailija kirjoitti:
Pidän helteestä, ja erityisesti siitä, että monella muulla on todella epämukava olo sen vuoksi. Pidän myös siitä, että minulla on ilmalämpöpumppu ja kotona ihanan viileää. Töissäkin ihan siedettävä ilmastointi, ja helppoa toimistotyötä muutenkin, niin ei kyllä tuu hiki.
K*RP*!
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin haluaisin pienen gallupin kerrostalossa asuvilta:
YLÄPEUKKU: asunnossani on liian kuuma ja minulla on isoja ikkunoita länteen
ALAPEUKKU: minulla ei ole asunnossani isoja ikkunoita länteen ja silti meinaan kuolla kuumuuteen :)
Lasitettu länsiparveke ei ole kovin kiva näillä ilmoilla.
Minulla on itäparveke ja voin ihan hyvin asunnossani.
Minulla oli entisessä kodissa seinän kokoiset ikkunat länteen, ja vain länteen. Mitään läpivetoa ei saanut ja asuin ylimmässä kerroksessa, joten aurinko paistoi lähes esteettä sisään. Olihan se asunto joskus pätsi (etenkin jos olin unohtanut vetää verhot kiinni aamulla töihin lähtiessä), mutta minä nautin kuumuudesta, joten ei se haitannut. Suomessa ei ole koskaan ollut niin kuuma, että tuntisin oloni tukalaksi muutamaa minuuttia kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti helteet ihan ok vaikka voin elää ilmankin. Nyt olen raskaana ja kaksosraskaus eikä helteet ihan suosikkikeli. Jos kaikki menee hyvin niin elokuun alun paikkeilla kaksoset syntyvät. Esikoinen syntyi kesällä 2017 ja silloinkin lämmintä. Puolisoni naureskeli että pitää varmaan tehdä joka kesäksi jatkossa lapsi jotta saadaan kunnon kesä. Yritti paikkailla kun huomasi ettei nyt ihan uponnut.
Miehesi on oikeassa eli paksuksi vaan nopsasti uudelleen!
Vierailija kirjoitti:
Sisällä on ollut +30c jo päiviä, on alkanut olla todella epätodellinen ja huimaava olo vaikka paikallaan istuisi. Haluan tappaa ne jotka toivovat että tämä terveyttä tuhoava kuumuus helvetti vaan jatkuisi.
Jaaha, eli me, joiden mielestä vasta 25 astetta alkaa olla lämmin ja sitä alhaisemmissa lämpötiloissa oleskelu on kidutusta, joudettais kuolla? Ja me sentään saadaan nauttia elämästä vain muutamana päivänä vuodesta näillä leveysasteilla :(
Vierailija kirjoitti:
Onko myös niin, että kaikki jotka pitävät talvesta asuvatkin lämpimissä asunnoissa. Jännää.
Pidän helteistä kun olen ulkona. Rakastan sitä kun aurinko lämmittää ihoa. Meillä ei ole ilmastointilaitetta ja sisällä saisi olla viileämpää. Joka tapauksessa kokonaisuutena pidän näistä lämpösistä säistä enemmän kuin esim 15-20 asteesta.
Jos helle on valveilla ollessa niin mukavaa, miten se nukkuessa onkin kamalaa?