Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työttömän lapsi kesätöihin?

Vierailija
16.06.2014 |

Elikkäs olen 15-votias ja minulle olisi kesätyöpaikka suhteilla mahdollinen ja siinä olis mahdollista tienata vähintään 400e ja enintään n. 2000e mutta ongelma on siinä että perheemme elää toimeentulotuilla ja sossun tuet ovat tärkeitä koska äitini aloittaa opiskelut äitiysloman jälkeen ja isä on sairaseläkkeellä.

Elikkäs kysymys kuuluu että luokitteleeko sosku kesätyöpalkkani perheen tuloiksi ja siksi vähentäisi tuistaan suunilleen saman verran tai edes jonkin verran? Silloin ei olisi mitään järkeä mennä töihin, enkä aio tuhlata viimeistä lepoon tarkoitettua kuukautta töissä rehkiessä vain parin sadan euron vuoksi.

Jos asia on näin niin en voi sanoa muuta kuin että jokin tässä maassa on perseestä ja että tämä kannustaa vain lisää ihmisiä olemaan työttömiä ja syrjäytyneitä yhteiskunnasta. Mutta jos asia ei ole näin niin hyvä niin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisyys maan perii. Meet sossun tädillä käymään, kättelet reippaasti, istut kun sanotaan, otat lakin pois ja sanot että nyt on käynyt onni sulle, että saat arvokasta työkokemusta ja opit työelämästä. Äiti on huolissaan että rahat menee ruokaan kun siltä vähennetään saman verran tukia mitä mä tienaan.

Tulin ihan pyytää sulta päätöstä jonka voisi äidille näyttää, että mun kesätyön ansiot ei hänen tukia syö, niin pääsis aloittaa hommat.

Tää on ollut mun asenne aina ja nykyään mut on autettu työelämään vaikka tulin huonoista oloista. Sanoin että työhaluja on ja näytin sen, en valittanut ja tein kaiken mitä tarjottiin. Kävin työkkärin työnhakukurssinkin oma-alotteisesti.

10v työelämässä ollut jo.

Vierailija
22/26 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 23:30"]

outoa porukkaa! täällä ihan jo lasta neuvotaan miten sossua huijataan... törkeää! entä sitten kun äidiltä aletaan perimään rahoja takaisin kun kävikin käry.  no joo ja sitten taas sama porukka toiseen ketjuun haukkumaan sossupummeja.

[/quote]

Olen pistänyt merkille saman. Täällä oli ketju jossa pyydettiin neuvoja kuinka pystyy huijaamaan sossua ja siellä "huudettiin", että mee sossupummi töihin ja ei saa huijata ja me veronmaksajat elätetään teitä jne.. Ja nyt annetaan alaikäiselle opastusta kuinka me aikuiset tehdään ja vedätetään sossuja ja hähää, ei olla jääty kiinni. Kummallista meininkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 23:25"]

Ei paukahda petossyytteitä, koska lapsen rahoihin ei vanhemmilla ole oikeutta kajota, se olisi kavaltamista. Lapsella ei myöskään lain mukaan ole velvollisuutta elättää itseään tai perhettään. Tämä vastauksena siis tuohon toisen tilin avaamiseen.

[/quote]

Lueppas toimeentulotuesta mitkä kaikki siihen vaikuttaa. Kyllä alaikäisenkin tilitiedot pitää näyttää ja jos siellä on ylimääräistä tuloa ( muu kuin tämä kestyön palkka), se saatetaan ottaa huomioon. Riippuu summasta. 

Vierailija
24/26 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, et sitten ole vielä tajunnut että av mammat ei ole mikään yhtenäinen joukko vaan jokaisella on omat mielipiteensä?

Vierailija
25/26 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan 15 vuotta täyttäneellä on oikeus käyttää omalla työllään hankkimansa rahat miten haluaa.

Tämä laki pätee myös sossutukiin, eli ei ole mitään velvollisuutta käyttää perheen kuluihin. Ihan kaikkia kirjoituksia ei tarvitse ottaa tosissaan, mutta laki on otettava.

Ei mitenkään "saatetaan ottaa huomioon" vaan pitää toimia lain mukaan ja huom,iodaan vain siinä tapauksessa, että semmoinen säädös on olemassa.

Vierailija
26/26 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaan pitäis tietää että sossu ei aina toimi lain mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi