Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljeni tuhoutuu enkä voi auttaa häntä

Vierailija
16.06.2014 |

Hänellä on liian vaikea työtilanne, kolme pientä lasta ja vaimo joka ei tue vaan nalkuttaa ja valittaa kaikesta.

Minä en voi auttaa mitenkään koska kaikki auttaminen on kuulemma sekaantumista. 

Kauheaa katsoa kun toinen kirjaimellisesti on hermoromahduksen partaalla. Pelkään että hän saa pian sydänkohtauksen tms.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:20"]

Ei se tuohon tuhoudu. Ahdistaa kyllä hitosti kunnes löytää ratkaisuja, mutta se ahdistus on ihan tervettä, pakottaa tekemään muuotksia. Mutta kyllä hän sitten etsii toisenlaista työtä ja tarvittaessa vaikka eroaa vaimosta, jos katsoo että sellaiset toimenpiteet on tarpeen mielenterveyden säilyttämiseksi.

[/quote]

kiitos, toivotaan näin.

ap

Vierailija
2/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä olet yksi iso lisästressi veljellesi, jos kauhistelet kuinka hirveetä ja kuinka kauheeta ja tuuppaat kylään tekemään tuollaista. Jos sä paisuttelet toisten työtilanteet, pikkulapsivaiheet, nalkuttavat vaimot jne. niin et sä sori vaan vaikuta miltään muulta kuin pahanilmanlinnulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 17:58"]

Ehkä sä olet yksi iso lisästressi veljellesi, jos kauhistelet kuinka hirveetä ja kuinka kauheeta ja tuuppaat kylään tekemään tuollaista. Jos sä paisuttelet toisten työtilanteet, pikkulapsivaiheet, nalkuttavat vaimot jne. niin et sä sori vaan vaikuta miltään muulta kuin pahanilmanlinnulta.

[/quote]

erikoista. onko se tosiaan niin vaikeaa uskoa että olen aidosti huolissani veljeni jaksamisesta? ettekö te olisi?

ap

Vierailija
4/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 12 vaikuttaa idiootilta.

Vierailija
5/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos se hermoromahdus johtuukin siitä, että ap tulee paikalle nenänsä kanssa ja käyttäytyy passiivisagressiivisesti vaimoa kohtaan ja valittaa toisen elämänlaadusta? Vaimo, työ ja lapset ovat veljesi itse hankkimia elämänvalintoja, joista sinä haluat ruikuttaa.

Vierailija
6/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kanssa sun veljesi aikuisena ihmisenä ei voi olla mikään olosuhteiden uhri: vaimosta ja työstä pääsee aina eroon! Lapsista ei pääse, mutta itsehän veljesi on 3 krt pannut tämän vaimonsa paksuksi, joten se vastuu on nyt kannettava, tosin avioerolla sitäkin taakkaa voi helpottaa puolella, ei tarvitse kuin 50% ajastaan olla isä ja lopulla ajalla saa tehdä ihan mitä lystää, taivas rajana...

olen itsekin väsynyt, kettuuntunut jne... tähän v***n lapsiperhearkeen, mutta silti kyllä tajuan että oma on valintani jäädä ja hoitaa tämä näin (voisin myös esim. palkata hoitajan ja tehdä itse jotain itseäni enemmän viihdyttävää. Mutta ei, joka aamu vaan valitsen kiljuvien kakaroitteni hoitamisen ihan itse...) Eli valitsen tämän ihan itse eikä kukaan voi minua siinä mielessä auttaa...

Veljesi on elettävä elämänsä itse, vaikka hän sinun mielestäsi eläisi väärin

Vierailija
7/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa et jotkut kylmänoloisia. En minä halua sekaantua veljeni elämään. Haluaisin vain että hän olisi onnellinen ja terve.

ap

Vierailija
8/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, nyt lähdetään siitä, että sinä et ainakaan määrittele sitä mikä on veljellesi parhaaksi, millainen työ, millainen vaimo, millainen koti. Hän on aikuine ihminen. Kuulostat hirvittävällä tavalla anopiltani, joka suoraan sanottuna tuhosi nuorimman lapsens elämän puuttumalla ihan kaikkeen "välittämisen" nimissä. Heillä ei ollut kotonaan minkäänlaista yksityisyyttä, kun mamma oli siellä aina "huolehtimassa ja välittämässä" ja puuttumassa kaikkii ratkaisuihn talon väristä lastenkasvatukseen.

Sellainen ahdistaa pietmmän päälle niin, että nahkansa voi tuolta huolehtimiselta pelastaa vain panemalla välit poikki, oven lukkoon ja suun säppiin.

Veljesi soittaa sinulle tai vastaa sinun yhteydenottoihisi, jos SINÄ olet se mitä hän tarvitsee. Muussa tapauksessa selvittää itse avioliittonsa, isyyteensä liittyvät asiat, mielenterveytensä hoitamisen ja vaikkapa lääkärinsä tarpeet. Kuulostat ihan oikeasti siltä, että sekaannut nyt liikaa, koska suutut kun epäilläänkin ette ole ihan kaikessa se pelastava enkeli.

Vierailija
9/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:57"]

Olettepa et jotkut kylmänoloisia. En minä halua sekaantua veljeni elämään. Haluaisin vain että hän olisi onnellinen ja terve.

ap

[/quote]

tottakai sitä haluaa että oma äiti/isä/veli/lapset jne... ovat onnellisia. Mutta onnea on vaikea toiselle tarjota valmiina tai valita toisen puolestam mikä ehkä tekee onnelliseksi. Usein meilllä on hyvin streotyyp. näkemyksiä onnesta, että nainen on onnellinen kun saa lapsen, mies on onnellinen kun pääsee baariin kaljalle ja sit panemaan, lapset on onnellisia kun ne pääsee huvipuistoon ja mummo on onnellinen kun se saa hoitaa lapsenlapsia.... Mutta sit käykin niin, että naista vituttaa äitiys ja tulee psykoosi, mies ei halua kaljalle eikä panemaan vaan haluaakin olla kotona perheensä parissa, lasten kesän kohokohta ei ollutkaan Lintsi vaan ne kaksi kuumepäivää kun sai rauhassa katsoa tv:tä soffalla ja mummo ei olekaan onnellisin lastenlasten parissa, vaan on lopulta löytänyt sisäisen onnensa, tajunnut olevansa lesbo ja elää Berliinissä lesborakkaansa kanssa... 

mutta jos sun broidi on onneton, niin ota puheeksi avoimesti ja kysäisi, että mikä tekisi hänet onnelliseksi ja voitko jotenkin sinä olla osallinen siinä (?)

Vierailija
10/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se veli ole itse valinnut puolisonsa ja työnsä ja itse voi ne myös laittaa vaihtoon, jos siltä tuntuu.

Vierailija
11/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä auttaisit, siis ihan konkreettisesti?

Vierailija
12/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa että miten auttaisit?

Vierailija
13/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit varmasti auttaa soittamalla hänelle ja olemalala ystävä ja sisarus. Sinun asiasi ei ole arvostella ainakaan sitä, mikä on hänelle kaikkein rakkainta: oma vaimo ja lapset.

isosisko, joka on 4-kymppisen pikkuveljensä hyvä ystävä

Vierailija
14/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:08"]

Miten sinä auttaisit, siis ihan konkreettisesti?

[/quote]

hyvä kysymys. en osaa vastata.

en varmaan osaisikaan auttaa. 

ap

Vierailija
15/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ottaa lapset hoitoon yhdeksi yöksi? (Saisi pariskunta hieman kahdenkeskistä aikaa ja mahdollisuuden jutella mieltä painavista asioista. Tietenkään et sano "auttavasi" vaan haluavasi vain viettää aikaa veljenlasten seurassa)

Vierailija
16/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:15"]

Voisitko ottaa lapset hoitoon yhdeksi yöksi? (Saisi pariskunta hieman kahdenkeskistä aikaa ja mahdollisuuden jutella mieltä painavista asioista. Tietenkään et sano "auttavasi" vaan haluavasi vain viettää aikaa veljenlasten seurassa)

[/quote]

olen yrittänyt. ikinä ei tunnu onnistuvan syystä tai toisesta.

ap

Vierailija
17/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on vaikea työtilanne jakarmea puoliso. Ei sen takia voi romahtaa vaan pitää korjata asiat.

Vierailija
18/18 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuohon tuhoudu. Ahdistaa kyllä hitosti kunnes löytää ratkaisuja, mutta se ahdistus on ihan tervettä, pakottaa tekemään muuotksia. Mutta kyllä hän sitten etsii toisenlaista työtä ja tarvittaessa vaikka eroaa vaimosta, jos katsoo että sellaiset toimenpiteet on tarpeen mielenterveyden säilyttämiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän