Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen peruna- ja leipäviha on joittenkin osalta valloillaan?

Vierailija
16.06.2014 |

Tuskin kukaan on läskejään saanut leipää ja perunaa syömällä. Eiköhän rasvaiset leivonnaiset, karkit ja alkoholi mieluummin lihota ihmisiä kuin oikea ruoka. Ja tarkoitan nyt keitettyjä perunoita, en rasvaupotettuja sekä ruisleipää, en vehnäsämpylöitä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruna on pahaa

Vierailija
2/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisit, jos tietäisit hyvästä ravinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, matalan gk:n ruokavaliolla nyt vaan lähtee läskit. En minä ruokaa vihaa, mutta saanhan olla syömättä mitä itse haluan?

Vierailija
4/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla on niin, etten pysty harrastamaan liikuntaa, ellen saa tarpeeksi leipää ja joskus perunaakin. En missään tapauksessa korvaa syömisiäni joillakin ravintolisillä.

Vierailija
5/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:07"]

Ymmärtäisit, jos tietäisit hyvästä ravinnosta.

[/quote]

Kerropa, mikä on yleismaailmallisesti hyvää ravintoa.

Vierailija
6/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kiihkoilevat aina jostain. Joku kiihkoilee uskovaisia vastaan, joku toinen leipää vastaan. Taitaa olla ihmisluonnossa.

Vierailija
7/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ruokanatsi. Pitää syödä samaa kuin hänkin tai muuten jää epävarma olo.

Vierailija
8/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää vastaan minulla ei ole yhtään mitään mutta peruna on niin pahaa, että syön aina jotain muuta lisuketta, kun mahdollista.

Vierailija
9/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein ainoat mistä lähtee nälkä on peruna ja leipä.

Vierailija
10/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:09"]

Niin no, matalan gk:n ruokavaliolla nyt vaan lähtee läskit. En minä ruokaa vihaa, mutta saanhan olla syömättä mitä itse haluan?

[/quote]

Tässä kevään aikana tipahti 5 kg, leivonnais- ja karkkiosastolta on karsittu, täysjyväleipää ja perunaa entiseen malliin (kohtuullisesti). Eiköhän tuossa lähteneessä läskiä ole, kun vyötärö kaventunut huomattavasti. Juu, saat syödä tai olla syömättä, mitä haluat, toivottavasti minäkin.

Vierailija
11/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:15"]

Ap on ruokanatsi. Pitää syödä samaa kuin hänkin tai muuten jää epävarma olo.

[/quote]

Kaikilla ei ole varaa laittaa tarjolle kovin monia ruokalajeja.

Vierailija
12/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:12"]Mun kohdalla on niin, etten pysty harrastamaan liikuntaa, ellen saa tarpeeksi leipää ja joskus perunaakin. En missään tapauksessa korvaa syömisiäni joillakin ravintolisillä.

[/quote]

:DDD

Vierailija
13/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on rankasti ylipainoa, piilevä diabetes, saavat huonon olon nopeasti nousevan verensokerin takia. Pitävät ruokaa näin ollen "paskana". Heillä on suppea yleissivistys, fanaattinen suhtutuminen aatteisiin (samaan tapaan kuin uskonnoissa, politiikassa) juuri sen kapea-alaisuuden takia.

Lisäksi asia saa paljon "palstatilaa" täällä, koska kaikesta päätellen 1-2 aktiivisinta moderaattoria ovat näitä karppausaatteen kannattajia, auktoritteettipelkoisia salaliittoteoreetikoita, homeopatian suosijoita ja pesupähkinöiden purijoita. Pelkäävät viranomaisten suosituksia, lääkkeitä ja rokotteita.

Vierailija
14/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa leipää enkä perunaa, mutta ne eivät vain kuulu perheemme päivittäiseen ruokavalioon. Jos esim. kylässä tai työpaikkaruokalassa ne ovat ainoa vaihtoehto, voin syödä. En vaan ymmärrä, miksi ajatellaan, että ne kuuluisivat "pakolliseen" ruokavalioon. Miksi olisi jotenkin "radikaalia" olla syömättä niitä päivittäin? Jos esim. teen jonkin kastikkeen, on mielestäni paljon terveellisempää höyryttää lisukkeeksi vaihtelevasti erilaisia kasviksia kuin joka ikinen päivä samoja perunoita. Jos joku muu leivästä ja perunoista tykkää, niin se ei ole minulta pois :) Ollaan suvaitsevaisia toistemme ruokavaliota kohtaan.

Vierailija
15/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Totta kai kukin saa olla syömättä mitä haluaa, mutta tässä olikin puhe peruna- ja leipävihasta. Itse ainakin käsitän että tällä vihalla tarkoitetaan sitä että saarnataan joka paikassa kuinka leipä ja peruna on kaikille universaalisti paha, eikä vain sitä että valitaan itse olla syömättä noita ruoka-aineita.

Vierailija
16/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:16"]

[/quote]

Tässä kevään aikana tipahti 5 kg, leivonnais- ja karkkiosastolta on karsittu, täysjyväleipää ja perunaa entiseen malliin (kohtuullisesti). Eiköhän tuossa lähteneessä läskiä ole, kun vyötärö kaventunut huomattavasti. Juu, saat syödä tai olla syömättä, mitä haluat, toivottavasti minäkin.

[/quote]

No nimenomaan saat. Enemmän tulee huutoselitystä jos sanoo ettei sitä perunaa halua syödä.

Vierailija
17/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna ja leipä muuttuvat elimistössä puhtaaksi sokeriksi, en tarvitse kumpaakaan. Leipä turvottaa, pierettää, pitää makeanhimoa yllä, perunassa ei ole mitään ravinnollista hyötyä, kaiken tarvittavan saan kasviksista, juureksista, kalasta, lihasta, voista ja juustoista

Vierailija
18/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:18"]

Heillä on rankasti ylipainoa, piilevä diabetes, saavat huonon olon nopeasti nousevan verensokerin takia. Pitävät ruokaa näin ollen "paskana". Heillä on suppea yleissivistys, fanaattinen suhtutuminen aatteisiin (samaan tapaan kuin uskonnoissa, politiikassa) juuri sen kapea-alaisuuden takia.

Lisäksi asia saa paljon "palstatilaa" täällä, koska kaikesta päätellen 1-2 aktiivisinta moderaattoria ovat näitä karppausaatteen kannattajia, auktoritteettipelkoisia salaliittoteoreetikoita, homeopatian suosijoita ja pesupähkinöiden purijoita. Pelkäävät viranomaisten suosituksia, lääkkeitä ja rokotteita.

[/quote]

:D

Ei todellakaan tule huonoa oloa leivästä tai perunasta. Mutta asuin vuoden verran Japanissa ja huomasin miten hyvä olo tulee erilaisesta ruoasta. Valkoista riisiä sielläkin syödään mutta kohtuudella ja lisukkeena on aina jotain vähemmän insuliinia nostattavaa + teetä. En ole sen jälkeen halunnut syödä leipää tai perunaa aterioillani, minulle tulee niiden jälkeen aina kiljuva nälkä. En tosin puhu tästä kaltaistesi aivopieruilijoiden takia jotka suuttuu ja alkaa ivallisiksi.

Vierailija
19/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:12"]Mun kohdalla on niin, etten pysty harrastamaan liikuntaa, ellen saa tarpeeksi leipää ja joskus perunaakin. En missään tapauksessa korvaa syömisiäni joillakin ravintolisillä.

[/quote]

:DDD

[/quote]

Salaliittoteoreetikko taas hymistelee. Minkähän firman palveluksessa olet? Pitäisi siis syödä ateriankorvikkeita oikean ruuan tilalla.

Vierailija
20/38 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:19"]

[/quote]

Totta kai kukin saa olla syömättä mitä haluaa, mutta tässä olikin puhe peruna- ja leipävihasta. Itse ainakin käsitän että tällä vihalla tarkoitetaan sitä että saarnataan joka paikassa kuinka leipä ja peruna on kaikille universaalisti paha, eikä vain sitä että valitaan itse olla syömättä noita ruoka-aineita.

[/quote]

No jos täällä sanoo muina miehinä ettei syö perunaa ja leipää siitä otetaan niin verisesti nokkiinsa että veikkaanpa että tämä on ap:n mielestä sitä valloillaan olevaa hurjaa peruna/leipävihaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi