Kenen laulajan/bändin kasettia kuuntelit mankallasi nuorena?
Mulla eka kasetti, jonka sain joululahjaksi oli Madonnan True Blue. Pian sain toisenkin: Kylie Minoguen I should be so lucky. Oli kiva kun tuli vaihtelua!
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:34"]
Jason Donovan, Madonna (Immaculate Collection), NKOTB, Sabrina :D
[/quote]
Sä olet kyllä takuulla syntynyt about -75? :D
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:38"]
[/quote]
[/quote]
Väärin meni, olen syntynyt vuonna -80 :)
Ensimmäinen kasettini (pl. lastenmusiikki ja klassinen musiikki) oli kaverin kopioima Roxeten Tourism: Songs from Studios, Stages, Hotelrooms & Other Strange Places, vuosi oli 1992 (olin tuolloin 7. luokan kevätlukukaudella). Kasetti on itse asiassa vieläkin tallella, varaston siivouksen yhteydessä löytyi enkä raaskinut heittää pois :)
Yläasteen aikoihin muistan kuunnelleeni kasetilta myös Bonnie Tyleria, Whitney Houstonia ja Helene Hoffneria.
Minunkin ensimmäinen kasettini oli Madonnan True Blue! Oli ihanaa, kun siinä kasetin kannessa oli myös kaikkien biisien sanat, osaan ne varmaan vieläkin ulkoa. Jonkin ajan kuluttua sain toisen kasettini, Sandran Long Playn. Näiden jälkeen sain/ostin viikkorahoilla ainakin Samantha Foxin, Bon Jovin sekä Michael Jacksonin kasetit. Myöhemmin tietysti muitakin, mutta nämä ensimmäiset jäivät hyvin mieleen.
Sekin oli hieno hetki, kun sain tavallisen yksidekkisen mankkani tilalle uuden kaksidekkisen. Voi sitä riemua, kun saimme kavereiden kanssa äänitellä toistemme kasetteja ja yhtäkkiä olikin tosi paljon kuunneltavaa! Ihan huikea tunne, meille, jotka emme osanneet edes unelmoida esim. Spotifysta...
Nauhotin paljon musiikkia radiosta kaseteille. Ärsytti ihan suunnattomasti, jos juontaja jatkoi vain puhumista kappaleen päälle :D Tai pilasi kappaleen lopun kiekumalla musiikin päälle.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:38"]
[/quote]
[/quote]
Väärin meni, olen syntynyt vuonna -80 :)
[/quote]
Minä kans ja siksi veikkasin -75, koska kaikki mua vähän vanhemmat kuunteli just noita. Tai tuo NKOTB oli siinä ja siinä, että olivatko jo liian vanhoja sille. :)
Eka mankka oli siskon vanha, josta oli kasettiluukku irti. Se ei kuuntelua haitannut. Ainoa kasetti joka mulla oli, oli Matti ja Teppo. Iskä anto sen autosta mulle, ku ei mulla muuta ollu :D Myöhemmin, kun Matti ja Teppo oli kuunneltu puhki, ostin omilla rahoillani yhden tyhjän kasetin ja nauhotin radiosta sen täyteen My heart will go on:nia :D Muita omia kasetteja mulla ei koskaan ollut. Säälikää minua :D
Ihan ensimmäiseksi ostin LP-levyjä. Ensimmäinen oli nimeltään Wouldn't You Like It, Bay City Rollers, aika oli kevät 1976 ja minä kymmenen ja puoli...
Ekan radiokasettimankkani sain saman vuoden kesällä. Enimmäkseen kuuntelin itse radiosta äänittämiäni kasetteja, mutta aina silloin tällöin tuli ostettua jokin valmiiksi äänitettykin. Ensimmäisestä kasetistani en ole ihan varma, saattoi olla Bay City Rollersin Dedication tai Taiskan Mombasa - tai sitten joku muu. :)
Ensimmäinen oma kasettini oli Cratzy Cavania. Sittemmin kuuntelin paljon Hanoita, Scorppareita, Dingoa, Madonnaa.
vm. 1971