Kärsitkö alkuraskaudessa pahoinvoinnista?
Minulla menossa rv7 ja tuntuu etten jaksa. Olen oksentanut yli viikon, aamusta iltaan ja illasta yöhön. Viime yönäkin oksensin monet kerrat.
Pahoinvointi ja etova olo ei helpota missään vaiheessa vuorokautta :( En pysty syömään juuri mitään kun kaikki tulee ylös ja olo on niin huono.
Olen laihtunut jo yli kilon.. huolettaa:( Huimaakin kokoajan.
Huomenna minulla on lääkäriaika. Tunnin päästä pitäisi jaksaa mennä töihin.
Mistä apu? pahoinvointilääkettä en kuulema saa ottaa kun käytössä migreenin estoon lääke (vaikkakin on turvallinen), enkä kyllä haluakkaan mitään ylimääräistä lääkettä.
Kuinka pitkään sinun pahoinvointisi kesti? Oliko joku asia/ruoka/juoma mikä helpotti oloasi? :/
Kommentit (25)
Kärsin pahoinvoinnista ja oksentelusta koko 9 kk, välillä tiputuksessa.
Mehujään imeskely helpottaa monia
Mutta jos pahoinvointi on noin pahaa, niin nesteytys sairaalassa tulee jo varmaan harkintaan
Pahoinvointi oli 24/7 ensinmäiset 2-3kk. Vaihtelevasti siihen autto kuiva paahtis/ appelsiinimehu/ jaffa/ karakeksit. Jos jotain sain syötyä tai juotua, olo parani. Valitettavasti suurimman osan ajasta olisin mielummin sahannut oman käden vek kun edes miettinyt ruokaa. Järjetön tahtojen taisto saada ruokaa tai juomaa alas hiljaisena hetkenä
Pahoinvointiin se lähes jäi, olisinkohan oksentanut 3 tai 4 kertaa koko raskausaikana. Pahoinvointia oli miltei 24/7, loppui rv 40+6. En muista muita apukeinoja kuin kylmät juomat, etenkin kuplattomat juomat.
Minulla rv 7 lopuillaan, ja vasta lievää etovaa oloa toistaiseksi ollut. Minulla auttaa siihen vichy tms. hapokas juoma, pulloa pidän nyt aina mukana joka paikassa. Kahvi menee ainakin vielä, mutta nykyään jo kupillisen jälkeen tulee huono olo, yäk. Raskausvitamiinivalmistetta syön ja b-vitamiinin aloitin jo yritysvaiheessa. Jostain luin että jonkin vitamiinin (oliko juuri b)? puute voi aiheuttaa huonoa oloa, mutta en tiedä, onko totta, koska liikkeellä on kaikenlaista tarinaa aiheesta.
Minulla siis lievää oireilua verrattuna sinuun, mutta yritän kuulostella mikä milloinkin maistuisi. Toisinaan se on hedelmät, toisinaan jokin suolainen ruoka, toisinaan vaikka jätski... Ja tosiaan tuo vichy auttaa mulla. Minulla on tuttavia, jotka ovat joutuneet nesteytykseen asti raskauspahoinvoinnin takia, joten voin kuvitella olosi. :( Hyvä kun pääset lääkäriin, toivottavasti saat apuja. Ja kyllä käsittääkseni sairaslomaa pitää saada ja saa, jos pahoinvointi on tuota luokkaa. Tsemppiä ja jaksamista!!!