Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mökkituliaisiksi melko vieraille ihmisille?

Vierailija
16.06.2014 |

Minut ja poikaystäväni on kutsuttu perheeni mukana juhannukseksi mökille. Kyseessä siis vanhempieni ystäväpariskunnan mökki.

Millaisia mökkituliaisia yleensä viedään? Mitä suosittelisitte? Olen parikymmpinen opiskelija, poikaystävä käy töissä, mutta rahaa ei kovin paljoa ole.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:07"]

Älä ressaa. Noin me tehtiin aina exän kanssa. Kun kaikki olivat paikalla, me haettiin kori kahestaan, ojennettiin se emännälle ja kiitettiin kutsusta. Isännälle ojennettiin viinipullo ja vinkattiin silmää, että emme häntä toki unohtanu

[/quote]

Kiitos. Ehkä tuo voisi meilläkin toimia. En ole parhaimmillani sosiaalisissa tilanteissa niin siksi tämäkin jotenkin ahdistaa niin paljon.

AP

Vierailija
22/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon kaikille vastauksista. Ärsyttää stressata tällaista asiaa, kun eihän se niin suuri tosiaan ole.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:49"]

Se antaa tuliaiset joka ensimmäisenä menee. Voittehan viedä yhteiset tuliaiset vanhempiesi kanssa. Ehdottomasti jotain syötävää tai juotavaa, sellaista joka kuluu pois. Ei mitään Kivi-tuikkuja tms. koriste-esineitä.

[/quote]

Tämä kyllä riippuu ihan ihmisestä, että mistä tykkää. Itse mieluummin otan vastaan suomalaista designia kuin lenkkimakkaraa, mutta jokaisella on oma makunsa...

Ylipäätään jos kutsun vieraita, en oleta heidän raijaavan omia ruokiaan mukaansa, vaan sitä syödään, mitä isäntäperhe tarjoaa.

Lisäksi monella ihmisellä on nykyään esim. allergioita, joten voi olla kiusallista, jos isäntäperhe ei sitten voikaan syödä heille lahjaksi annettuja ruokia (oma ongelmani esim. joka joulu, kunpuolitutuilta tulee lahjaksi sinnikkäästi sitä pähkinäsuklaata).

Vierailija
24/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:13"]

Mä olen varmaan urpo, mutta tuollaisessa tilanteessa (meno vanhempieni kanssa vanhempieni tuttavien luokse) en veisi varmaan yhtään mitään.

[/quote]

Tätäkin olen miettinyt, mutta tuntuu vaan jotenkin epäkohteliaalta olla viemättä mitään.

AP

Vierailija
25/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:49"]

Se antaa tuliaiset joka ensimmäisenä menee. Voittehan viedä yhteiset tuliaiset vanhempiesi kanssa. Ehdottomasti jotain syötävää tai juotavaa, sellaista joka kuluu pois. Ei mitään Kivi-tuikkuja tms. koriste-esineitä.

[/quote]

Tämä kyllä riippuu ihan ihmisestä, että mistä tykkää. Itse mieluummin otan vastaan suomalaista designia kuin lenkkimakkaraa, mutta jokaisella on oma makunsa...

Ylipäätään jos kutsun vieraita, en oleta heidän raijaavan omia ruokiaan mukaansa, vaan sitä syödään, mitä isäntäperhe tarjoaa.

Lisäksi monella ihmisellä on nykyään esim. allergioita, joten voi olla kiusallista, jos isäntäperhe ei sitten voikaan syödä heille lahjaksi annettuja ruokia (oma ongelmani esim. joka joulu, kunpuolitutuilta tulee lahjaksi sinnikkäästi sitä pähkinäsuklaata).

[/quote]Onhan muutama Kivi-tuikku tai kynttilälyhty tai käsipyyhe ihan hyvät olemassa, mutta mieti jos niitä rahtaisi mökille jokainen kahvillakävijä. Tästä syystä vien AINA jotain pois kuluvaa. Jos joku sattuu olemaan allerginen viemälleni syötävälle tai juotavalle, niin vieköön sen vaikka itse tuliaisena seuraavaan paikkaan. Ja harvoin on koko porukka allerginen samalle asialle eikä sopisi kenellekään. Saivartelua jos haluaa harrastaa, niin toki aina voi vetää allergiakortin esiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi