Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mökkituliaisiksi melko vieraille ihmisille?

Vierailija
16.06.2014 |

Minut ja poikaystäväni on kutsuttu perheeni mukana juhannukseksi mökille. Kyseessä siis vanhempieni ystäväpariskunnan mökki.

Millaisia mökkituliaisia yleensä viedään? Mitä suosittelisitte? Olen parikymmpinen opiskelija, poikaystävä käy töissä, mutta rahaa ei kovin paljoa ole.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan Kivi-tuikku.

Vierailija
2/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ruokatarvikkeita? Kahvia, teetä, mansikoita, hedelmiä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:28"]

Jotain ruokatarvikkeita? Kahvia, teetä, mansikoita, hedelmiä tms.

[/quote]

Kiitos vinkistä. Ruokatarvikkeet on varmaan aika turvallinen valinta. En tiedä allergioista, mutta jos vie useampaa niin eiköhän se ole hyvä.

AP

Vierailija
4/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi ahdistaa tällanen asia näin paljon. Nyt aloin miettimään sitä, kun mennään poikaystävän kanssa eri aikaan mökille hänen töidensä vuoksi niin kumpi sitten antaa ne tuliaiset kun itse menen perheeni kyydillä?

AP

Vierailija
5/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se antaa tuliaiset joka ensimmäisenä menee. Voittehan viedä yhteiset tuliaiset vanhempiesi kanssa. Ehdottomasti jotain syötävää tai juotavaa, sellaista joka kuluu pois. Ei mitään Kivi-tuikkuja tms. koriste-esineitä.

Vierailija
6/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:49"]

Se antaa tuliaiset joka ensimmäisenä menee. Voittehan viedä yhteiset tuliaiset vanhempiesi kanssa. Ehdottomasti jotain syötävää tai juotavaa, sellaista joka kuluu pois. Ei mitään Kivi-tuikkuja tms. koriste-esineitä.

[/quote]

Niin. Täytyy varmaan kysyä sitten porukoilta mitä ovat viemässä. Kiitos vastauksesta.

AP

Vierailija
7/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-ja muut kulutustarvikkeet on varma valinta etenkin jos mökillä käy vieraita niin ne varmasti kyllä tulevat hyödyksi.

Vierailija
8/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia perunoita ja silliä.

Ei maksa paljon ja niitä menee aina :D

Vierailija
9/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ne itse, niin ei olisi niin kädetön olo sinne mentäessä :D Vie joku hyvä viini, uskoisin, että alle 10e saa ihan kelpo viinin :)

Vierailija
10/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkukori on varma valinta. Itse odottaisin, että olemme kummatkin mökillä ja sitten ojentaisin tuomiset. Luontevampaa siinä sitten sanoa, että se on teiltä molemmilta kiitokseksi kutsusta

Vierailija
11/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:54"]

Ruoka-ja muut kulutustarvikkeet on varma valinta etenkin jos mökillä käy vieraita niin ne varmasti kyllä tulevat hyödyksi.

[/quote]

Olisiko niiden sitten hyvä olla jotain kauemmin säilyvää? Onko jotain ruokia mitä ei ehdottomasti pidä viedä?

AP

Vierailija
12/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää viiniä voi aina viedä. Vaikka ette ole siellä aiemmin olleet, voitte viedä kauniin (aika neutraalin) pöytäliinan kuistin pöydälle, kunnon nipun nättejä paperiserviettejä ja kynttilöitä tai tuikkuja. Lyhty?

Muistakaa myös osallistua talon töihin kun kyläilette: tarjoutukaa pesemään perunoita, tiskaamaan, vahtimaan lapsia rannassa, olkaa iloisia ja hyväntuulisia. Sekin on tuliainen :)

Vierailija
13/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:58"]

[/quote]

Olisiko niiden sitten hyvä olla jotain kauemmin säilyvää? Onko jotain ruokia mitä ei ehdottomasti pidä viedä?

AP

[/quote]

Osa voisi ainakin olla, esim. kahvia ja teetä. Jotain tavaraa jos haluaa viedä niin jotkut kauniin servietit voisi olla hyvä.

Vierailija
14/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:57"]

Antaisin ne itse, niin ei olisi niin kädetön olo sinne mentäessä :D Vie joku hyvä viini, uskoisin, että alle 10e saa ihan kelpo viinin :)

[/quote]

Tätä juuri mietinkin, että olisi jotenkin epämiellyttävää mennä sinne tyhjinkäsin. Mutta toisaalta sittenhän poikaystäväni tulee myöhemmin tullessan tyhjin käsin? Ei kuitenkaan erillisiä tuomisia viitsi viedä. Hankalaa.

Herkkukori on varma valinta. Itse odottaisin, että olemme kummatkin mökillä ja sitten ojentaisin tuomiset. Luontevampaa siinä sitten sanoa, että se on teiltä molemmilta kiitokseksi kutsusta

[/quote]

Olin aluksi tämän kannalla, mutta en tiedä. Kamalan luonnottomilta kaikki vaihtoehdot minulle tuntuu, kun en ole aiemmin ollut missään vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
15/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:57"]

[/quote]

Tätä juuri mietinkin, että olisi jotenkin epämiellyttävää mennä sinne tyhjinkäsin. Mutta toisaalta sittenhän poikaystäväni tulee myöhemmin tullessan tyhjin käsin? Ei kuitenkaan erillisiä tuomisia viitsi viedä. Hankalaa.

[/quote]

Olin aluksi tämän kannalla, mutta en tiedä. Kamalan luonnottomilta kaikki vaihtoehdot minulle tuntuu, kun en ole aiemmin ollut missään vastaavassa tilanteessa.

[/quote]

Älä ressaa. Noin me tehtiin aina exän kanssa. Kun kaikki olivat paikalla, me haettiin kori kahestaan, ojennettiin se emännälle ja kiitettiin kutsusta. Isännälle ojennettiin viinipullo ja vinkattiin silmää, että emme häntä toki unohtanu

Vierailija
16/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:58"]

[/quote]

AP

[/quote]

Osa voisi ainakin olla, esim. kahvia ja teetä. Jotain tavaraa jos haluaa viedä niin jotkut kauniin servietit voisi olla hyvä.

[/quote]

Oh, kiitos! Tajusin juuri, että poikaystävänihän "harrastaa" erilaisia kahvilaatuja niin voisimme viedä ainakin jotain erikoiskahvia. Ehkä sitten jokin tee sen lisäksi niin se olisi varmaan hyvä.

AP

Vierailija
17/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontevinta on että se joka ekana tulee, antaa tuliaiset ja sanoo että nämä ovat meiltä molemmilta kiitoksena kutsusta. Ei sillä ole niin väliä mitä vie, se kahvipakettikin on ihan hyvä perinteinen tuliainen. Tuskin edes odottavat, että toisit jotakin omasta puolestasi, jos olet vanhempien kanssa sinne menossa. Älä stressaa, tuo on oikesti tosi pieni asia!

Vierailija
18/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään väliä kuka sen korin sinne vie ja missä järjestyksessä, pääasia että vie. Ihan hyvin voi odottaa, että molemmat on perillä tai olla odottamatta. Jos ei odota niin ensiksi menevä ojentaa tuliaiset ja sanoo, että tässä on nyt nämä multa ja ErkkiPetteriltä, ErkkiPetteri tuleekin toisella kyydillä tuolta perästä.

Relax.

Vierailija
19/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:56"]

Uusia perunoita ja silliä.

Ei maksa paljon ja niitä menee aina :D

[/quote]

Ei mene jos on kalalle allerginen karppaaja...

Vierailija
20/25 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan urpo, mutta tuollaisessa tilanteessa (meno vanhempieni kanssa vanhempieni tuttavien luokse) en veisi varmaan yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi