Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäkohteliaat juhannusvieraat

Vierailija
22.06.2021 |

Purnataan täällä juhannusvieraista niin ei tule räyhättyä päin naamaa...

Minä pyysin kaveripariskuntaa viettämään meidän mökille juhannusta. He sanoivat tulevansa. Kysyin minä päivänä saapuisivat. Ei vastausta. Sitten kerroin että sinne tulee myös toiset kaverit ja kysyin haittaako tämä heitä. Vastaus oli kiertelyä ja kaartelua mistä päättelin että asia haittaa heitä. Kysyin taas millä aikataululla olisivat tulossa. Ei vastausta. Nyt pitäisi varautua vieraisiin, käydä kaupassa ym. enkä tiedä montako ihmistä siellä viikonloppuna on. Toki varaudun siihen että kaikki tulevat, mutta kyllä ärsyttää tuollainen käytös. Ilmeisesti eivät ole koskaan itse isännöineet mitään kun eivät ymmärrä että asioista pitää tietää etukäteen. Kyseiset henkilöt tuntien arvaan myös että ruokapuoli on meidän vastuulla ja he tuovat vain omat juomansa... Parempi kai sekin on kuin ei mitään. Ja kyllä, mietitte miksi kutsuin heidät... Viimeinen kerta, oikeasti. Ovat vain pitkäaikaisia kavereita ja ei olla nähty pitkään aikaan.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille että nyt kerrotte milloin olette tulossa, mun pitää ehtiä varautua. Ja pyydät tuomaan jotain ruokaa.

Vierailija
2/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat ja sanot, että valitettavasti vierailukutsu on peruttu. Olisit tarvinnut tiedot silloin, kun niitä kysyit. Mukavaa juhannusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano niille että nyt kerrotte milloin olette tulossa, mun pitää ehtiä varautua. Ja pyydät tuomaan jotain ruokaa.

Eikä mitään jotain ruokaa vaan omat syötävät!

Vierailija
4/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vielä yhden kerran ovatko tulossa ja milloin. Sano että tänään pitää tietää kun teet ruokaostokset.

Vierailija
5/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että nämä toiset vieraat tulevat joka tapauksesssa ja te olette tervetulleita omien eväidenne kanssa, koska et ole saanut vahvistusta aikataulusta. Tuskin näkyy heitä mökillä.

Vierailija
6/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita. Minkä ihmeen takia pitää viestitellä ja jäädä odottelemaan vastausta ja arvailla ja pähkäillä, kun voi laittaa sen luurin korvalleen ja soittaa.

Vierailija
7/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kyllä, mutta onhan tuo sinultakin vähän huonosti hoidettu, kun et ole jo heti kutsun yhteydessä kertonut, että aiot kutsua myös muita.

Vierailija
8/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin viestin

Kun ette voi vahvistaa tuletteko vai ette, niin en varaa teille nyt ruokaa tai juomaa. Jos kuintenkin ruletten, tervetuloa omat eväät mukana

Vierailija
9/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä,,, en vitäkään tajua, MIKSI ihmiset nykyään EI VOI SOITTAA, että asiat tulisi laakista selväksi. Ja tämä ei kos vain vierailuja , vaan hyvin monenlaisia elämän asioita , jotka saisi hetkessä selväksi kilauttamalla.

Niitä vi,,, tun teksiviestijä sitten pitää lähettää kymmenen puolin ja toisin , että asia selviää. KUVOTTAVAA.

Vierailija
10/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti niistä whatsup-älylaitteista puuttuu kokonaan soitto-ominaisuus...

Vierailija
11/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viesti. Tervetuloa siis perjantaina klo 15.-16. maissa, odottelemme teitä sillon. Nähdään!

Jos tulevat muulloin, oma murheensa. 

Vierailija
12/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse kutsuu vieraita, niin ei voi sanoa suoraan, että tuokaa syötävät mukananne.

Se olisi törkeää.

Mutta kaikki mökille menijät toki tajuavat itse, että jotain ruokaa viedään mukana tuliaisiksi ja tietenkin myös viinipullo, jos kaikki alkoholia käyttävät.

Kutsujan oletaaan aina tarjoavan jotain kutsutuille, ellei etukäteen ilmoiteta, että kyseessä ns. nyyttikestit.

Vierailija
13/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan kutsuisi ihmisiä, jolle en voisi soittaa ja kysyä suoraan, että nyt pitää tietää, tuutteko vai ette.

Vierailija
14/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kaikki mökille menijät toki tajuavat itse, että jotain ruokaa viedään mukana tuliaisiksi ja tietenkin myös viinipullo, jos kaikki alkoholia käyttävät.

Juu ei, kaikki ei todellakaan tajua. Jokaiseen ystäväpiiriin kuuluu aina yks lokkeilija-Ove.

Vierailija
15/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden perheen, joka kutsui uswita perheitä kerralla juhannuksen viettoon. Myöhemmin paljastui, että vieraat olivat keino estää perusperheessä kyteviä ongelmia (alkoholismi, kateus, pahat riidat) räjähtämästä käsiin. Kun vieraira ei ollut, mikään vieraskoreus ei estänyt pahojen riitojen syntymistä ja suoranaisia välirikkoja. Miksi ihmeessä perhe ei osaa viettää edes juhannusta keskenään? Miksi joku tunkee vierailulle kesän ihanimpaan aikaan?

Vierailija
16/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse kutsuu vieraita, niin ei voi sanoa suoraan, että tuokaa syötävät mukananne.

Se olisi törkeää.

Kutsujan oletaaan aina tarjoavan jotain kutsutuille, ellei etukäteen ilmoiteta, että kyseessä ns. nyyttikestit.

Et tainnut tajuta aloituksen pointtia laisinkaan.

Vierailija
17/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää kyllä, mutta onhan tuo sinultakin vähän huonosti hoidettu, kun et ole jo heti kutsun yhteydessä kertonut, että aiot kutsua myös muita.

:D tämä on kyllä niin suomalainen kommentti kuin olla ja voi.

Vierailija
18/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttäisi, että jos meidät kutsutaan kylään ja myöhemmin selviää että paikalla on muitakin vieraita, varsinkin jos ovat meille entuudestaan tuntemattomia. Eri asia jos alusta asti olisi tiedossa että kyseessä on jokin isompi kokoontuminen, johon kutsutaan useita kavereita/perheitä

Itse kyllä vastaisin, että ”kiitos kutsusta, mutta meillä on muuta menoa silloin” tms. koska en haluaisi viettää juhannustani joidenkin kaverin kavereiden kanssa, vaan tutussa seurassa.

Vierailija
19/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita. Minkä ihmeen takia pitää viestitellä ja jäädä odottelemaan vastausta ja arvailla ja pähkäillä, kun voi laittaa sen luurin korvalleen ja soittaa.

Miksi näihin aloituksiin tulee aina joku vastaamaan näin? Ei se soittaminen asiaa mitenkään muuta. Ensinnäkin, on nykyaikaa sopia viestitse asiat. Toiseksi, viestiin kuuluu vastata ihan yhtä lailla kuin puheluun, toki se on helpompi kuin puhelu koska ei ihan sillä sekunnilla tarvitse päättää. Toiseksi puhelussakin voi kierrellä ja kaarrella. Ongelma ei ole siis se että ap kysyy viestillä, vaan tämä toisen vetkuttelu ja jahkailu ja uskalluksen puute sanoa suoraan EI. 

Vierailija
20/52 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi törkeää.

Et tainnut tajuta aloituksen pointtia laisinkaan.

Kommentoija ei vastaa ap:lle vaan yhdelle toiselle kommentoijalle,  joka usuttaa ap:ta sanomaan, että tuokaa omat sapuskat tullessanne.

Muutenkin tämä palsta näyttää olevan ällistyttävän vieras vastainen.

Palstalaisille ei käy vieraita ja suurimman osan mielestä vieraita ei edes saisi kutsua.

Ja vielä vähemmän kukaan palstalaisista haluaa mennä mihinkään vieraisille kutsuttunakaan.

Vaikuttaa hyvin oudolta, tuollainen sairas suhtautuminen normaaliin elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä