Lapselle melkein samanlainen nimi kuin miehen eksällä?
Keksittiin nätti nimi tulevalle tytöllemme, mutta mua on alkanut häiritsemään se, että nimi on yhtä kirjainta lukuunottamatta sama kuin miehen eksällä.
Itse nimen kyllä keksin ja siitä kovasti pidän mutta tuleekohan se häiritsemään minua lopun elämääni ja muistuttamaan miehen epämiellyttävästä eksästä (yritti pilata välimme aikoinaan)?
Miten te toimisitte?
Kommentit (6)
Itse sen parhaiten tiedät. Yksi kirjain voi olla merkittävä ero tai sitten ei. Mun on kyllä vaikea kuvitella, miten olisit alunperin keksinyt tuollaisen nimen lapselle, jos mielleyhtymä olisi kovin vahva.
Hmmm, niin kai se on. Miehen eksän nimi on siis Heini ja tykkäisin tytöllämme nimestä Henni.
Todella samankaltaisiahan ne ovat, mutta ovatko liikaa?
Olisi kamalaa joutua katumaan oman lapsen nimeä. Luultavasti muistaisin yhtäläisyyden aina.
Lapselleni laitettiin nimeksi exäni nimi, miehen exän nimi olisi voitu laittaa jos toinen lapsi olisi ollut tyttö. Kauniita nimiä ja sattumalta molemmat suvussa. Mitä sitten? Nimi on kantajansa näköinen.
Mä olen aina halunnut lapseni nimeksi Milja. Miehen eksä on Milla. Eli ei todellakaan tule Milja nimeksi. Pakko keksiä uusi suosikkinimi.