Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kirkolta

Vierailija
22.06.2021 |

Maksusitoumuksia ruokakauppaan 150 euron edestä! Ja olen yksinäinen ihminen...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai ne laski et sä saat tyött.korvaukset, toimeen t.tuen, lapsilisän, elarit, asumistuen sen päälle.

En minä saa mitään työttömyyskorvauksia, saati toimeentulotukea. Saati muita paitsi asumistuen. Olen elääkkellä oleva yksinäinen.

T:ap

Noo, et kovin varaton ole, jos pystyt kokonaan maksamaan oman vuokrasi.

Aloitus on provo, ja tosi paskamainen.

Vierailija
22/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei mene läpi. Pelannut rahansa ja saa maksareita diakonilta?

0/5 ja miinus

Kyllä kirkko auttaa elämänhallinnanongelmaisiakin. Saatiin mekin kahdelle ihmiselle 50e viikoksi vaikka tiliotteilla näkyi useita alko-ostoja. Toisella kertaa ei saatu, diakoni sanoi suoraan että nyt pitää valita teidän ja köyhien lapsiperheiden välillä, ja antoi vaan eu-ruokakassin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai ne laski et sä saat tyött.korvaukset, toimeen t.tuen, lapsilisän, elarit, asumistuen sen päälle.

Lue nyt edes aloitus, ennen kuin tulet messuamaan.

Vierailija
24/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä saa mitään työttömyyskorvauksia, saati toimeentulotukea. Saati muita paitsi asumistuen. Olen elääkkellä oleva yksinäinen.

Saan asumistukea. Itse maksan vuokrasta n. 220 euroa per kuukausi. Nyt sitten rästejä on n. 1400 euroa ja elokuun alussa maksan loput pois. Saan eläkkeen 7.x 4.x asumistuen ja 22.x takuueläkkeen eli yhteensä kuukaudessa n. 1200 euroa.

Vierailija
25/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan hän asumistukea. Etkö osaa kiihkoissasi lukea, vouhottaja.

Vierailija
26/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 ja miinus

Kyllä kirkko auttaa elämänhallinnanongelmaisiakin. Saatiin mekin kahdelle ihmiselle 50e viikoksi vaikka tiliotteilla näkyi useita alko-ostoja. Toisella kertaa ei saatu, diakoni sanoi suoraan että nyt pitää valita teidän ja köyhien lapsiperheiden välillä, ja antoi vaan eu-ruokakassin.

Minulla ei ole alkoholi ostoja. Vaan rehellisesti kerroin miten pelasin rahani pois ja häätö uhkaa jos en maksa elokuun alkuun mennessä vuokrarästejä pois.

Vierailija
27/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tee järkevät valinnat kaupasta. Ajattele niin, että ostat mahdollisimman  paljon edullista ja hyvin säilyvää perusruokaa.

Vierailija
28/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 ja miinus

juu, kirkko nimenomaan auttaa elämänsä itse sössineitä ihmisiä, vaan sitten jos olet raitis, kunnollinen ja jäänyt vaille kesätöitä oleva opiskelija, niin kirkko sanoo eioota. on aina hienoa, että yhteiksunta näyttää miten apua saa: elä rappiolla, kuluta kaikki ja velkaannu, niin heti autetaan. Ei sillä, olen aidosti iloinen ap:n puolesta, tokihan jokaisen pitää saada apua. Kritisoin vain kirkkoa ihmisten epätasa-arvoisesta kohtelusta. Kirkollahan olisi rahaa auttaa muitakin köyhiä, mutta sitä ei haluta tehdä.

Vierailija
29/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 ja miinus

Minulla ei ole alkoholi ostoja. Vaan rehellisesti kerroin miten pelasin rahani pois ja häätö uhkaa jos en maksa elokuun alkuun mennessä vuokrarästejä pois.

Joo, en tarkoittanutkaan että sinulla olisi mennyt alkoholiin, kerroin vaan esimerkin että kyllä sieltä voi tukea saada vaikka olisi itse tuhlannut rahansa turhuuksiin (kuten siihen pelaamiseen tai alkoholiin).

Vierailija
30/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt tee järkevät valinnat kaupasta. Ajattele niin, että ostat mahdollisimman  paljon edullista ja hyvin säilyvää perusruokaa.

Kyllä 30 euron lappuja on 5 kpl. Ja ostan ruokaa joka on halpaa hyvää ja ravitsevaa. Saan pakastimeen pari jauhelihapakettia. Ja kuiva aine kaappiin täydennystä. En osta eineksiä vaan itse teen ruuan.

Vierailija
31/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan yksinäinen ihminen saa 150 euron edestä maksusitoumuksia. Varsinkin jos itse on tuhlannut rahansa.

Vierailija
32/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 ja miinus

Ootko hakenu apua peliongelmaasi?

Vierailija
33/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 ja miinus

Ootko hakenu apua peliongelmaasi?

Kyllä ja kun sain tietää häädön olevan edessä en enään ole pelannut.

Vierailija
34/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voititko kertaakaan?

Vierailija
35/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voititko kertaakaan?

Kenossa 10000 euroa, raveissa n. 3500 euroa, pokerissa hieman yli 3000 euroa.

Siinä ne voitot

Vierailija
36/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voititko kertaakaan?

Siinä ne voitot

Ja nuokin pistin peleihin? Yhteensä siis melkein 20000 e?

Vierailija
37/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voititko kertaakaan?

Siinä ne voitot

Ja nuokin pistin peleihin? Yhteensä siis melkein 20000 e?

No en. Peliin meni mutta ostin vaatteita, uuden telkun.

Vierailija
38/38 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 ja miinus

juu, kirkko nimenomaan auttaa elämänsä itse sössineitä ihmisiä, vaan sitten jos olet raitis, kunnollinen ja jäänyt vaille kesätöitä oleva opiskelija, niin kirkko sanoo eioota. on aina hienoa, että yhteiksunta näyttää miten apua saa: elä rappiolla, kuluta kaikki ja velkaannu, niin heti autetaan. Ei sillä, olen aidosti iloinen ap:n puolesta, tokihan jokaisen pitää saada apua. Kritisoin vain kirkkoa ihmisten epätasa-arvoisesta kohtelusta. Kirkollahan olisi rahaa auttaa muitakin köyhiä, mutta sitä ei haluta tehdä.

Mistäs sä tuon tiedät olevinas niin varmasti?  

Vaille kesätöitä jääneitä opiskelijoita on niin paljon, että jos kirkko lähtisi sille linjalle, että elättäisi kaikki opiskelijat kesällä, niin siitähän tulisi vakio ja normi.  Ei sitä muille tarvitsijoille sitten enää riittäisikään, kirkkohan käsitettäisiin silloin jo sosiaalitoimistoksi, josta tulee automaattisesti rahaa, kun laittaa hakemuksen.

Kirkko ei toimi ihan niin.  Sillä on itse asiassa muut periaatteet kuin pelkästään diakonia-apu.  Kirkon tärkein tehtävä ja se varsinainen tehtävä, on kertoa ihmisille Jeesuksen sanomasta ja saada ihmiset uskoon.  

Elävässä uskossa olevat ihmiset pyrkisivät auttamaan toinen toisiaan.  Sitähän halutaan julistaa, huolehdi lähimmäisistäsi.  Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.  

Ja nyt jokainen alkaa kerrata mielessään niitä uskovaisina pitämiään ihmisiä, jotka on itsekkäitä eikä auta ketään.  Totta, heitä on.  Ulkokullattuja on paljon.  Mutta on erittäin paljon myös niitä, jotka ihan vilpittömästi auttavat lähimmäisiään.  Me hyvin harvoin tulemme tällaisesta tietoisiksi.  Eikä kaikilla suinkaan ole mahdollisuutta auttaa rahallisesti kovinkaan paljon, jos ollenkaan.  Elämä on kallista kaikille.  Nykyaika on haasteellista, tarpeita on luotu liikaa.  Vapaaehtoisia auttajia on paljon, mutta enemmän tarvittaisiin.   

Opiskelija voi kyllä hakea ruokajakelusta itselleen ruokakassin tarvitessaan.  Yleensä nämä ruokajakelut on jollain tavalla kytköksissä kristillisiin arvoihin, joten siinä on kirkko saanut aikaan hyvää "opetuslapsissaan."